Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

thommytt

5x WSS Skunk in 90x45x110 onder 150w Tneon

Recommended Posts

Hej iedereen!

Heb even een nieuwe topic aangemaakt omdat ik het onderwerp van mijn oude niet kon veranderen.

Ook staat in mijn oude topic de verkeerde afzuiger vermeld bovenaan.

 

Dit is mijn eerste kweek en heb gekozen voor 150w Tneon omdat mijn kastje vrij laag is.

Ik gebruik momenteel een plieger-fan van 100m3

Hier komt binnenkort nog een 125m3 filter bij.

 

Ze staan momenteel in week 1 bloei en heb nog steeds de blauwe groeilampen erin.

 

Ik ga er 1 wisselen na week 2/3 en alle 2 na week 3/4

Ook heb ik er nog 2 23w kleur 827 spaarlampen ingehangen omdat de Tneon niet de gehele oppervlakte beschijnt als ik ze er 3/5 cm boven heb hangen.

 

Om de warme lucht onder de kap weg te blazen heb ik een kleine pc fan naast mijn lamp hangen.

 

Ik gebruik allmix van golden laber.

Daarnaast maak ik gebruik van de voedingslijn House en garden van Van der Zwaan.

- Wortelstimulans

- pk 13/14.

- Ph- Bloei

 

 

Verder wil ik zo weinig mogelijk voeding toevoegen om het wietje zo lekker mogelijk te laten smaken.

 

Ik de 1e 2 weken wortelstimulans meegegeven. De wortels komen al onder uit de pot groeien:)

 

Ik zuur af op 6ph.

 

Week 1 :

 

gallery_11089_8950_16607.jpg

 

 

gallery_11089_8950_13305.jpg

 

Klein pc fannetje om de warme lucht onde de kap weg te blazen:

 

gallery_11089_8950_76832.jpg

 

 

gallery_11089_8950_74742.jpg

 

 

Mijn bulbs:

gallery_11089_8950_65163.jpg

 

 

Overgepot naar de laatste potten:

 

gallery_11089_8950_16475.jpg

 

 

Week 2

 

gallery_11089_8950_46585.jpg

 

 

gallery_11089_8950_102113.jpg

 

 

De achterblijvertjes ( week later ontkiemt):

 

gallery_11089_8950_47426.jpg

 

gallery_11089_8950_107484.jpg

 

 

gallery_11089_8950_108845.jpg

 

gallery_11089_8950_71898.jpg

 

gallery_11089_8950_84525.jpg

 

gallery_11089_8950_57909.jpg

 

Begin week 3:

 

gallery_11089_8950_88600.jpg

 

 

gallery_11089_8950_69519.jpg

 

 

dag 6 bloei :

 

Mooi 9 vingerig :rofl

 

gallery_11089_8950_44534.jpg

 

gallery_11089_8950_54496.jpg

 

 

Volle boel

gallery_11089_8950_41807.jpg

 

gallery_11089_8950_32681.jpg

 

gallery_11089_8950_55159.jpg

 

gallery_11089_8950_84912.jpg

 

 

 

Nog ff 2 spaarlampjes erbij gehangen kleur 827, moet morgen nog ff goed moenteren.

gallery_11089_8950_87440.jpg

 

 

 

begint goed vol te raken... Is het aan te raden om te dieven?

gallery_11089_8950_64324.jpg

 

 

Temp en lv ( let niet op de tijd die klopt niet)

gallery_11089_8950_44082.jpg

 

 

 

 

 

Alle comments zijn welkom!

 

Greets,

 

ThommyT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit maar je bent al een paar weken bezig ,hé!?

En die aluminiumfolie en dat plastic bordje doe je toch voor terugkaatsing van het licht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt ben al even bezig...

Klopt en om het eronder wat vochtiger te houden in het begin aangezien de lamp er bij mij dicht op staat en de aarde dus ook snel uitdroogt.

Greets

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Tommy!

 

Volgende keer hoef je geen nieuw topic aan te maken als je iets wijzigt hoor. Gewoon melden in je verslag en lekker doorgaan. Vooral bij micro/fluo zie je erg vaak dat er veranderingen voorkomen halverwege de kweek.

 

Je wilt misschien gaan scroggen, maar daar is het eigenlijk al te laat voor. Voor scroggen moet je eerst toppen en dan zodra je uitschieters richting je net gaan, moet je gaan binden en de klok op 12/12 zetten. Dat is dus al te laat.

 

Daarnaast vraag ik me ook af waarom je wortelstimulans wil gebruiken. Je wortels komen er nu al onderuit, dus het lijkt me niet nodig om ze extra te stimuleren. Misschien kun je de dames beter in meer aarde zetten.

 

De spaarlampen als bijverlichting vindt ik geen goed idee. Voor de groei heb je genoeg aan die 2 x 75 blauw/wit. Daarna is elke extra watt welkom, zeker gezien je oppervlakte. Maar spaarlampen is volgens mij niet de oplossing. Past er voor de bloei geen 2e Tneon naast? Of anders voor en achter een T5 buisje?

 

Voor zover al mijn op en aanmerkingen. Verder ziet het er erg mooi groen uit en zie ik het helemaal goed komen met dit kweekje!

 

Ik kijk weer mee!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Emtee.

Thnx voor je reactie!

leuk om een paar mensen te hebben die je een beetje volgen...toch leuk stukje waardering he..:rofl

 

Ik denk dat de ''normale scrog'' ook niet iets was geweest voor deze kweek...

Als ik water moet ik de potten eruit halen en datgaat lastig bij een scrog als hij vast zit met een netje.

Ik ga de volgende x voor loweryders.. ga er proberen 10 te zetten waarvan hopelijk 5 vrouwen..

Zit ook te denken om wat Amnesia te zetten en die te scroggen met zo;n ring en bamboe:)

 

Getopt zijn ze

bij de 3e internode al...

Succes met je zaad!!!!

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morgen Thommy!

 

Wat gaan ze lekker onder die T Neon, het zijn al echte bosjes!

Je houd ze ook lekker groen, ik hoop voor jouw dat je er een lekkere oogst vanaf haalt!

 

Ik denk dat ik ook een paar dames ga toppen, mischien wel allemaal.

Ik wil een zo egaal mogelijk veldje.

 

Maar toppie man!

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Gegee!

Zijn idd leuke bosjes!

Gaat allemaal prima.

Vandaag nieuwe ph-meter binnen dus kan alleen nog maar beter gaan:)

Ben nu in week 2 bloei maar nog geen witte haartjes...

Zal snel ff update doen!

Greets

ThommyT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej iedereen!

Hier is weer een update!

 

Heb toch maar besloten te gaan scroggen omdat de linker 10/15 cm langer was dan de rest.

Had het netje al op maat liggen en de haken zaten al in mijn kastje dus tja... waarom niet. Ze hebben nu nog +- 1 week groei en dan hoop ik toch wel dat ze hard gaan bloeien. Heb nog geen wit haartje weten te vinden na 2 weken op 12 / 12 met de blauwe lampen erin. Wat mij ook opviel was dat de ''kant ''waar ik de spaarlampen heb opgehangen van 23 W die groeien veel harder.. Internode afstand is wel ongeveer gelijk aan die onder de Tneon.

Op de foto is het niet te zien want daar heb ik net alles in me netje gebogen e.d.

 

Verder voeg ik geen voeding of iets toe. Puur afgezuurd water op 6 ph.

Is het misschien verstandig om wat bloeistimulans te kopen?

Ik heb wel pk 13/14 voor explosieve topgroei:)

 

Hier wat foto's:

 

net na het buigen

gallery_11089_8950_39830.jpg

gallery_11089_8950_59568.jpg

gallery_11089_8950_29747.jpg

 

12 uur later:

gallery_11089_8950_56627.jpg

gallery_11089_8950_92441.jpg

gallery_11089_8950_96464.jpg

gallery_11089_8950_29258.jpg

 

Zij aanzicht

gallery_11089_8950_48592.jpg

 

 

Overal sneeky plekjes waar buds straks komen als het goed is:):

 

gallery_11089_8950_49783.jpg

gallery_11089_8950_802.jpg

gallery_11089_8950_98440.jpg

 

 

Zoals jullie zien is het blad iets nat. Ik nevel ze af en toe omdat het hier best stoffig kan zijn..

Volgende keer ga ik net gebruiken met veel kleinere gaten.

Wat kan je het beste gebruiken om ze te binden?

Heb ze momenteel wat gebogen en 1 per ongeluk geknakt B) :lol:

 

Ik kijk uit naar de comments:)

 

greets

 

ThommyT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Thommyt!

 

Ze gaan hier ook goed bij jou he! Dat ze maar geen witte haartjes tonen, dat probleem heb ik ook bij mijn columbians :j Maar ik denk niet dat we moeten paniekeren... gewoon meer geduld hebben ;)

Gaat wel aardig vollopen bij jou zo te zien e! :P Hopelijk ga niet 1 van de dames moeten afstaan voor adoptie wegens plaats gebrek :lol:

Anders als je echt echt echt te weinig plaats hebt... misschien een klein appart kastje maken voor 1 plantje met 1 lampie er boven ? :) Dan heb je alleszins meer plaats...

 

Ik ben ook al aant brainstormen wat ik moet doen als mn kasje te klein wordt :) Maar hopelijk gebeurt dat niet te snel :) Zal straks ook weer een update doen B)

 

C ya on the other side! Keep em green!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Chak!

Thnx voor je reactie!

Klopt begint heel vol te raken bij mij....

Denk dat ik gewoon idd ff geduld nog moet hebben wat de witte haartjes betreft...:lol:

Ik kom snel ff bij je kijken man!

Greets

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

be my guest B)

 

En btw,

 

Ik ga winnen met compactheid van de plantjes en de afstand van de internodes :j ;) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Thommy,

Wat mij ook opviel was dat de ''kant ''waar ik de spaarlampen heb opgehangen van 23 W die groeien veel harder.. Internode afstand is wel ongeveer gelijk aan die onder de Tneon.

Het is een reactie van de planten op het rode licht. Doordat de planten nu minder blauw licht krijgen, gaan ze strekken.

Dat is niet van voordeel!

EmTee heeft gelijk.

 

Het netje wat je voor de scrog gebruikt is een steunnetje voor de planten. ( Zoek maar grotere kweekjes op) Ze worden gebruikt om het omvallen van de planten te voorkomen.

Je kunt beter iets steviger materiaal gebruiken.

 

@Chak-Ra:

Misschien win je de wedstrijd van de kortste internode en de compactste planten, maar daarom gaat het niet!

Als jullie twee boeren zouden zijn, ga ik bij Thommy werken.

Hij krijgt tenminste een fatsoenlijke oogst!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Thommy.

 

jij gaat lekker man, je hebt je plantjes goed onder controle B)

 

nevelen is wel goed nu, gaat je LV wat omhoog.. maar het kan wel flink plakkerig worden tussen de bladeren als ze op elkaar liggen in de scorg.

als de toppies zichtbaar worden zou ik wel stoppen met nevelen...

 

om te binden gebruik ik dit... zie foto. (tekoop bij tuincentrum)

zo kan je het ook weer los halen als dat nodig is. (ik verwijder de foto als je um gezien heb hoor)

en maak je geen zorgen om de knak, dit lost je plantje zo weer op :lol:

 

grtz, PDP..

 

PS. een beetje bloeivoeding kan geen kwaad :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

ThommyT,

 

Het gaat nog super lekker!!!

Jammer dat het zo lang duurt met het tonen van het geslacht, maar wat zien die plantjes er mooi uit man!

 

Ik zie dat je van plan bent PK 13/14 te gebruiken, ben je in bezit van een EC meter ?

Aangezien PK 13/14 mineralen zijn, en dus redelijk zout zijn.

 

Hier heb ik mijn eerst kweek een probleem mee gehad ( toen ik er vrijwel nog niks van wist ).

Na een tijdje liep de EC zo op, dat de plantjes volledig stopte!

Ik heb een maand nog de lamp aan gehad, water gegeven etc.. Maar ze namen niks meer op omdat de wortels verbrand waren.

Ze droogde langzaam uit en gingen dood.

 

Wat ik nu gebruik is een BIO Stimulator, voor dit hoef je vrijwel geen EC meter te gebruiken.

 

Maar een grote succes, ik ben benieuwd wat deze mooierds gaan aanmaken!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej iedereen!

Leuk eindelijk meer dan 1 reactie:D jeeej

@pdp

Thnx pdp voor de info! kros zo gelijk ff in me auto naar het tuincentrum:)

Het knakje was vanochtend alweer genezen gelukkig :lol:

 

 

@ gegee.

Neej heb geen ec meter..Wist ook niet dat door pk13/14 je ec zo omhoog ging... Echt bedankt daarvoor.. dit had dus mijn oogst kunnen vernaggelen..

Misschien wel een idee om of een ec meter te halen ( maarja nu ff low in budget) ofwel die bio vodeing te halen.

Waar kan je die o.a. krijgen?

Kros zo ook wel f langs de GS, ff checken wat hij heeft.

 

Hoop dat mijn vrouwtjes hun geslacht snel gaan laten zien.

Ga ervan uit dat het 5/5 vrouwtjes zijn aangezien het gefeminiseerd zaad is.

 

 

Greets

 

ThommyT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey man, je plantjes zijn echt mooi goen. Nu hopen dat ze snel in de bloei schieten B)

 

Mijn complimenten.

 

Grtz SoftIce :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej softice.

Thnx voor je complimenten.

ze zijn inderdaad nog steeds heerlijk groen. Hoop dat ze idd snel in de bloei schieten.

Begin morgen aan week 3 bloei en nog geen wit haartje te bekennen :lol:

 

Ok ok Tl Pl Tneon e.d. duren allemaal iets langer heb ik al gehoord maar zo lang??B)

Ik wacht geduldig af:)

Greets

 

ThommyT

 

He Tommy!

 

Volgende keer hoef je geen nieuw topic aan te maken als je iets wijzigt hoor. Gewoon melden in je verslag en lekker doorgaan. Vooral bij micro/fluo zie je erg vaak dat er veranderingen voorkomen halverwege de kweek.

 

Je wilt misschien gaan scroggen, maar daar is het eigenlijk al te laat voor. Voor scroggen moet je eerst toppen en dan zodra je uitschieters richting je net gaan, moet je gaan binden en de klok op 12/12 zetten. Dat is dus al te laat.

 

Daarnaast vraag ik me ook af waarom je wortelstimulans wil gebruiken. Je wortels komen er nu al onderuit, dus het lijkt me niet nodig om ze extra te stimuleren. Misschien kun je de dames beter in meer aarde zetten.

 

De spaarlampen als bijverlichting vindt ik geen goed idee. Voor de groei heb je genoeg aan die 2 x 75 blauw/wit. Daarna is elke extra watt welkom, zeker gezien je oppervlakte. Maar spaarlampen is volgens mij niet de oplossing. Past er voor de bloei geen 2e Tneon naast? Of anders voor en achter een T5 buisje?

 

Voor zover al mijn op en aanmerkingen. Verder ziet het er erg mooi groen uit en zie ik het helemaal goed komen met dit kweekje!

 

Ik kijk weer mee!

 

EmTee

 

 

 

Hej EmTee.

Uiteraard gebruik ik geen wortelstimulans meer.

Dit heb ik alleen de 1e 2/3 weken gedaan van de groei.

Ik ga eens kijken of er geen 2e 2x 55w naast past:)

Is het moeilijk om een eigen t5 of t8 balk + armatuur te maken en te monteren?

Kan ik er nog 2 naast hangen ofsow.

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het moeilijk, tsja, dat ligt eraan hoe handig je bent. Voor mij zou het niet zo veel voorstellen.

 

In mijn ogen heb je 2 opties:

 

Optie 1:

- 2 hoekprofielen over de tneon bevestigen die aan de zijkant uitsteken (gaatjes door je tneon kap en hoekprofiel, boutjes, moertjes, klaar)

- aan beide kanten aan die hoekprofielen een kant en klare T5 armatuur vastmaken. Ook weer gaatjes, boutjes, moertjes.

- aan de electra een doorschakelstekker (weet niet hoe zo'n ding officieel heet) vastmaken en deze in de uitgang van de Tneon pluggen

(- optioneel zou je er dan ook nog een reflector tussen nieuwe T5 buis en armatuur kunnen maken)

 

Optie 2:

- vouw je Tneon-kap plat, en maak met losse VSA, T5 voetjes en T5 buizen 2 extra buizen onder het stuk reflektor dat nu schuin naar beneden steekt. VSA bovenop de Tneon, gaatjes door de kap, voetjes en buisjes onder de reflector.

 

Klaaaaarrrr

 

Het is maar net wat je wilt en hoe handig je bent

 

EmTee

 

PS. wat betreft de bloeiverschijnselen. Je weet zeker dat je kastje lichtdicht is en geen dat je klok 100% goed loopt? Je zou eigenlijk al wel wat moeten zien na zo'n 2 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EmTee,

man wat ben je snel! :lol:

 

Hoi Thommy,

andere optie:

Jou kast is breder dan 65 cm?

Dan kun je ook kant en klare T8 18 watt armaturen kopen en deze links en rechts ernaast hangen.

of an de T-Neon vastzetten. Deze armaturen kosten circa 6,5€ per stuk bij de gamma.

Tijdens de bloei hoef je dan alleen maar de buizen vervangen met 827, circa 5€ bij de gamma.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Emtee en Torsti.

 

Thnx voor de snelle reacties!

Ja ben er zeker van dat mijn kastje 100% lichtdicht is en de timer goed loopt.

Wacht het gewoon nog even af.

Ga denk ik gewoon wat torsti zegt 2 18 watt armaturen bijkopen en die ernaast hangen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Greets,

ThommyT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej iedereen!

Net ff gekeken en heb gelukkig het 1e haartje gespot:)

Als het echt goed te zien is doe ik wel weer ff update..

Greets,

ThommyT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Iedereen!

Vond het weer eens tijd worden voor een update!

De bloei zit er nu behoorlijk in. Afgelopen week redelijk wat witte haartjes aangemaakt.

Buiten dat de bloei er redelijk laat in is gekomen gaat het allemaal goed.

voeg nog steeds geen voeding toe. Alleen afgezuurd water op ph 6.

 

Heb ook de koolstoffilter maar eens aangeschaft.. begon behoorlijk te stinken...

Eergister binnen gekregen en werkt echt perfect! Zelfs mijn vriendin rook niks meer ( rookt en blowt niet) :spliff:

 

Heb voornamelijk foto's gemaakt van de witte haartjes.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Alle comments zijn welkom!

 

gallery_11089_8950_133954.jpg

gallery_11089_8950_5753.jpg

gallery_11089_8950_96981.jpg

gallery_11089_8950_30113.jpg

gallery_11089_8950_7080.jpg

gallery_11089_8950_12795.jpg

gallery_11089_8950_20741.jpg

gallery_11089_8950_11641.jpg

gallery_11089_8950_20506.jpg

gallery_11089_8950_85017.jpg

 

Volgens mij is de groei er ook wel redelijk uit.

Ik heb de 2 spaarlampen er nog wel inhangen maar niet aan.

Wanneer is het tijd om er 1 of beide bloeilampen erin te doen?

 

Thnx alvast!

Greets,

ThommyT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yow Mr.T.

 

Ziet er goed uit hoor, ik hoop dat je kweekje eidigt zoals ie is begonnen... verry good :spliff:

Ik persoonlijk zou nog wachten met de bloei lampen, de steeltjes kunnen nog enorm strekken

 

je kan zien dat de beginnende topjes er nogsteeds een beetje uitzien als groeischeuten, wacht nog even tot het een egt topje is zou ik zeggen.

 

Grtz, PDP ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Thommy man!

 

Ziet er mooi groen uit! En ook de witte haartjes zien er lekker uit :D

 

Zoals PDP zei, kan je misschien best nog effe een weekje of 2 wachten met de bloeilampen. Zo ben je helemaal zeker dat het grootste gedeelde van de groei gedaan is. En dan... Knallen maar! Zet de dames maar aan het werk! Thc, daarvoor doen we het toch? ;)

 

Ik heb ook mijn eerste haarzakje bij de columbians ontdekt. Effe wat footootjes poosten :spliff:

 

C ya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej iedereen!

Wacht inderdaad nog even met de andere lampen.

Pas als ik er echt 100 % zeker van ben dat de groei er helemaal uit is switch ik met de lampen, alhoewel in nog best wat ruimte over heb om omhoog te gaan.

Hoop dat ze komende week veel witte haren gaan aanmaken.

 

Wat kunnen jullie mij nog aanraden m.b.t. voeding e.d. in dit stadium?

 

Greets

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...