Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Globetrotter

Kweekverslag Dimable Lumatek 600W, Adjust A-Wing reflectoren in een 3x3 Mammoth tent

Recommended Posts

Beste Vrienden.

 

Bij deze begin ik een kweekverslag met het volgende:

 

1x Mammoth tent 3x3m

8x Adjustable A-Wing reflectoren

8x Lumatek 600W met dimmer ballast

1x Inlaat 2000m3

1x Uitlaat 3250m3

2x Koolstoffilter

 

Ik ga kweken op mapito in 35 bakken van iGrow.

 

Alle tips, vragen en suggesties zijn van harte welkom

 

-Globetrotter

 

De voorgroei (onder een TL) was 3,5 week (ivm budgetaire redenen om alles voor de groei aan te schaffen) en vandaag is Dag 01 !

 

-Globetrotter

 

Hier de eerste foto:

 

gallery_21392_8971_1955747.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Globetrotter,

sjieke set-up heb je hoor !!

Ik pak een stoel en ga je volgen !

even een vraagje: heb je overwogen het semi-automatische systeem te nemen?

om dat in een ander topic zag dat je geluid afvoer problemen hebt..dat had je anders niet gehad...bovendien heb je nu een behoorlijke warmte uitstoot met die 8 indoor-super de luxe zonnetjes.

 

en nog een vraagje: waarom 1 per kist? om evt boete in te perken?

Staan alle lampjes nu 100%? of minder? in een ander topic las ik dat je warmte probleem hebt?

als je een update doet: graag temperatuur, lv. ph en ec vermelden en wat zijn die nu?

Je gebruikt zeker de "huismerk" voeding van i-grow?(aqualogic)

Als je deze info geeft dan kunnen de ervaren kwekers er wat meer mee...

heel veel succes ! en grote toppen gewenst !

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

suc6 kerel en ik neem op je topic een abo :verrygood

ben benieuwd wat deze kweek gaat doen man.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@carpe diem

 

hey! Ja nog steeds probleempje met warmte, temperatuur binnenin de tent is 33 graden. De Lumateks staan op hun superlumen stand, wellicht is het verstandiger om ze een standje lager te zetten? Advies?

 

Welk semiautomatisch systeem bedoel je? Bewatering doen we handmatig met zo'n sproeiarm. We hebben boxen van iGrow maar nog niet de irrigatie systeem aangezien we simpelweg door het investeringsbudget zijn en op=op helaas. volgende lichting komen die druppelslangetjes etc hun dienst doen.

 

Een ander probleem is toch die uitblaas. we hebben de uitblaas slang achterlangs tussen de vitrage en gordijnen gelegd zodat de deur naar buiten op een kier kan staan. Probleem is dat het nogal opvalt aangezien die gordijnen door die blazer wapperen als een gek. Gisteren hebben we de vitrages en gordijnen met ducktape aan de vloer getaped maar was in de nact los gesprongen. Enig idee hoe dit op te lossen is. Vriend van me (waar de tent nu bij staat) wilt de uitblaas nu gewoon naast de tent plaatsen ipv bij het raam. We gaan zo nog proberen gewichten voor de gordijnene te kopen om ze te verzwaren. Wel heel irritant dit, heb je de creme de la creme gekocht gaan die klote gordijnen veraaderlijk wapperen :S

 

We kweken op inderdaad Aqualogic, niet omdat we het een goed merk vinden maar omdat we weinig ervaring hebben. Ik heb zelf 2 van die iGrow boxen staan en kende Aqualogic daarvan en had er aardige ervaringen mee. Als iemand echt een alternatieve voedingslijn kent die veel beter is, hoor ik de argumenten graag.

 

Je vraagt waarom eentje per bak ipv 4 planten. De reden is niet perse de boete (ook wel een beetje) maar mij is verteld dat het qua opbrengst niet veel uitmaakt. Als je er een per bak doet die je gaat toppen dan wordt ie breed en krijgt ie meer toppen. Op brengst zou hetzelfde zijn. Is dit een mythe? Of is het zo dat 140 kleinere planten meer leveren dan 35 grote stuks? Kijk als een grote plant per bak 100g droog oplevert en vier kleine 40g per plant dan is dat toch een rendement van + 60%, iets wat ik de volgende ronde wel wil proberen dan. Graag hier advies over...

 

 

De situatie in de tent is momenteel

 

T= 33

Lv=52%

Ph=5.5

Ec=1.3

 

Hoe zit het met droogijs, heeft iemand daar ervaring mee. Ik las dat droogijs door sublimatie de temperatuur verlaagt en meer co2 vrijkomt wat mooi is. Waar koop je droog ijs en wie heeft hier ervaring mee?

 

Vandaag dus op het programma om de gordijn te 'temmen'

 

Groet,

 

Globetrotter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammie jammie

dat ziet er lekker uit!

Mooie planten ook

 

Probeer de volgende keer minder lang voor te groeien

Maar zet er dan wel 10-15 per lamp lijkt me een mooi aantal

 

En 100 gram droog per plant is dat niet te hoog gegrepen?

 

En ga zo snel mogelijk achter een irrigatie systeem aan

Dit bevorderd de opbrengst en je hebt minder werk

 

 

Verder kan ik je weinig tips geven mbt het wapperende gordijn

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Guesswho

 

Hey!

 

Voorgroei was ook veel te lang, echter hadden we geen keuze. We plaatsten de steks met de planning om alle lumateks en tent etc binnen 2 wkn te kopen maar de financienen werkten niet goed mee en tot aankoop van alles kon pas na een 3 weken. Helaas, maar goed vandaag is dag 1 van de bloei en ze zijn rond de 40 cm groot en ik heb ze net getopt.

 

100g is inderdaag hoog gegrepen, maar ik baseer dat op het systeem wat ik zelf thuis heb staan, zo'n iGrow senior kast met 2x600w erin en 6 iGrow bakken. Met een beetje geluk haal je tussen de 80-100g per plant.

 

Groet

 

GT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste vrienden,

 

Heeft iemand enig idee waar ik sterke klitterband kan kopen. Ik merk dat ik toch iets aan de temperatuur moet doen en wil de kamer opsplitsenzodat de uitblaas in een 'andere' ruimte komt. Momenteel blaas ik uit richting de tuindeur, echter merk ik dat toch erg veel lucht weer terugkomt wat niet goed is.

 

Mijn idee is om van stevig klitterband een 'frame' te creeren lang de muren, plafond en vloer. Eenmaal die vierkante frame te hebben aangelegd wil ik wat stevigere folie met klitterband vastklikken aan de frame. Door het plastic laat ik de uitblaaspijp lopen, op deze manier komt de lucht niet terug de kamer in maar zal zijn uitweg zoeken door de kier van de tuindeur.

 

Is dit een idee? Ik wil niet met houten structuren etc werken aangezien de tent op de huidige locatie maar een ronde kan staan en dan naar een nieuwe locatie gaat.

 

Groet,

 

Globetrotter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er heel mooi uit. :verrygood

Een nieuwe opstelling moet je altijd nog even fine-tunen.

Je moet er inderdaad voor zorgen dat de warme uitblaaslucht niet opnieuw de tent in kan komen.

 

Hoelang ben je met de bouw bezig geweest???

 

Dat gij cola's moge kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er heeeel goed uit man. Succes !

 

Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan net als de rest niets anders zeggen dan dat je setup er HEEL goed uitziet

ben benieuwd wat je hier van af gaat halen

hoeveel heb je in het verleden als opbrengst gehaald ? (gr/watt)

ik ga je zekers volgen

 

greetZZZZZZZZZZZzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@go2hell

 

Dank je wel. Dit is de eerste lichting van dit formaat. Ik ben een beginner dus verwacht geen wonderen. Voorheen had ik twee igrow boxen waar ik 80 gr per plant uit haalde. Ik hoop met deze apparatuur toch wel richting de 100 te gaan. Maar goed het is gewoon leuk en ik ben altijd met alles blij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoelang ben je met de bouw bezig geweest???

 

Bedankt voor de pm maar ik zou het leuk vinden als je het antwoord zou plaatsen in het topic :rolleyes:

Heb zelden mensen zo snel een mooi hok zien bouwen. :verrygood

Ik ben heel benieuwd naar de volgende foto,s.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedankt voor de pm maar ik zou het leuk vinden als je het antwoord zou plaatsen in het topic :rolleyes:

Heb zelden mensen zo snel een mooi hok zien bouwen. :verrygood

Ik ben heel benieuwd naar de volgende foto,s.

 

No Problem!

 

Tent opzetten was met 2 pers ca. 1.5 uur. Meeste werk zat m in het koppelen van de Lumateks aan een stekker en aan de lampen, daar gingen daar een paar uur over heen. All met al waren we twee dagen kwijt om de tent up and running te hebben. Nu ik weet hoe zou ik het ook in een dag kunnen doen, wel met twee man.

 

Een update...

 

Lumateks staan momenteel op 75% ivm dat we het temperatuur probleem nog niet onder controle hebben. Dat staat morgen of overmorgen op de planning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer zo vlug mogelijk weer op Super Lumen te draaien. :verrygood

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc

Superlumen is dat weer nieuw? :verrygood :lol: Wat is het verschil?

Hoeveel lumen geeft zo lumatek meer dan?

Is dat dimmen wel goed voor de bulpen want die zijn toch gemaakt om vol te branden?

Word tijd dat ik eens bij jou langs komt :lol:

Ps Waar blijft jou kweekverslag eens?, want heb alleen maar pepers van je gezien :o

En nog een vraag wie importeert die Lumateks eigenlijk?

 

 

 

@Globetrotter

Ziet er goed uit Globetrotter :lol:

Mag je je vragen waarom je op die maat een tent gebruikt en niet gewoon het kamertje? HEt is zeker heeeeel mooi, maar ik zie er geen voordelen in.

Waar blaas je afvoer heen en hoe koel je die (als je hem koel) ik zou daar zeker wat aan doen, want anders staat het niet lang ben ik bang.

En als ik beetje kritisch mag zijn jammer dat je zo lang onder tl heb gegroeid hier door zijn ze wel erg dunnetje en gestrekt geworden,op zo schaal is het besparen niet waard om dan met tl voor te groeien vind ik, dat word ondersteunen denk ik. Ze hadden als je een weekje onder de hps had gegroeid al flink dikker geweest kwa stam enz.

Mapito :rolleyes:

Succes met deze ronde , maar dat zal wel goed komen!!

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je vraagt waarom eentje per bak ipv 4 planten. De reden is niet perse de boete (ook wel een beetje) maar mij is verteld dat het qua opbrengst niet veel uitmaakt. Als je er een per bak doet die je gaat toppen dan wordt ie breed en krijgt ie meer toppen. Op brengst zou hetzelfde zijn. Is dit een mythe? Of is het zo dat 140 kleinere planten meer leveren dan 35 grote stuks? Kijk als een grote plant per bak 100g droog oplevert en vier kleine 40g per plant dan is dat toch een rendement van + 60%, iets wat ik de volgende ronde wel wil proberen dan. Graag hier advies over...

 

Ik zou ook indd gaan voor 4 per bak, omdat de zijtakken toch minder produceren (vind ik) als alleen maar hoofdtoppen.

+ je hoeft dan eigenlijk ook niet voor te groeien!!

Mapito word ook voornamelijk vanaf onderaf water gegeven. Bovenlangs kan wel, maar onder schijnt beter te zijn.

Heb je je mapito ook 24 uur lang in laten trekken met water, dit is belangrijk voor de opname van vocht. (neemt meer op dan)

Hier mijn topic met 4 per krat, misschien heb je er wat aan. Ook gingen die direct in de bloei en werden toch rond de meter.

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...t=0&start=0

er loopt ook een nieuw topic momenteel. Ik heb er nu eens 3 per bak maar heb er nu al spijt van, dus volgende keer weer gewoon 4

 

Grtzzz Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk hier worden we nou blij van in mijn koppie zat al een soort zelfde set up alleen dan met cocosslab.

Ga dit zeker volgen, en ben benieuwd hoe het gaat verlopen.

 

Ben het met irezumi eens voorgroeien onder Tl is minder en ben ook benieuwd waarom je voor de tent heb gekozen. Vind een goede

start met de juiste stekken en indeling wel belangrijk misschien moet je er eens over denken om een paar nieuwe stekken te halen

en er wat meer planten er in te zetten per bak. Schenkies topic kan je ook nog effe naar kijken.

 

veel succes

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IreZumi1

 

Beste IreZumi1

 

Allereerst een prachtig kweek verslag van juni '09 hele mooie toppen, een droom van elke kweker!

 

Nu de antwoorden, je vraagt me waarom de tent. Deze tent is kwalitatief erg sterk en hoogwaardig, daarnaast was bij mij de doorslag de bodem, deze moet je zien als een soort zwembadje met een rand van 20 a 30 cm en kan dus makkelijk 1000 liter houden, lekkage is dus onmogelijk. Hij staat nu op een locatie en daar blijft ie max 6 mnden op staan daarna verhuis ik de tent, voor 'veiligheid'. Verhuizen gaat dan makkelijk en op nwe locatie hoeft bijna niks nieuws gekocht te worden, als je een kamer afplakken etc. is toch meer werk. Ik denk dat afbouwen, vervoer en opbouw te doen is binnen 24 uur. Dat vond ik een voordeel en vandaar de keuze.

 

Wat de tl voorgroei betreft, in mijn ogen gaat dat erg goed, mooie stevige stekken die veel bladeren ontwikkelen. Maar wellicht moet ik ook eens een HPS lamp proberen. De reden waarom voorgroei zo lang duurde waren financien (recessie he;-) Die tent, lumateks, awings etc waren erg prijzig bij elkaar, ondanks alle pluspunten.

 

Wat betreft 4 planten per bak. Wat is exact daar de voordeel van. Normaal haal ik in zo'n iGrow box met 6 planten rond de 600g, dus 100g per plant, maar wel een plant per bak. Hoeveel haal je met kleinere planten en 4 stuks in een bak? Waar moet ik aan denken. Of is het zo dat je bij vier planen alleen de grote dikke toppen en mooie toppen en alle kleine restjes weggooit of knip je, net als ik een iGow box knip, alle kleine topjes en restjes ook mee?

 

@Doc

 

Superlumen activated!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Update:

 

Temperatuur is redelijk onder controle: Hij piekt nu op 31.1 graden op zijn heetste punt. Ik weet niet wat ik er aan nog kan doen. Opzich is 31 graden geen drama, lijkt me!

 

Groet,

 

GT

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet ideaal maar kennen ze wel hebben heb je nog wat foto's toevallig?

En met die waterbak zou ik als ik jouw was effe mee oppassen bij de normale

tenten lekt die als de tering.

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar als jij je hele kweek 31 gaat de topontwikkeling hier ook onder lijden :lol:

krijg je het echt niet lager?

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@adje34

 

Tja, kan beter, maar dan moet ik de inlaat buis buiten in de tuin leggen en de uitlaat buiten aan de voordeur. We zouden meer kwekende architecten moeten hebben die huizen ontwerpen met perfecte aansluitingen voor een kweek. Zou een mooie wereld zijn, ik droom!

 

Nee, er zullen vast middelen zijn maar deze hele opstelling incl. alles heeft me ruim € 6500,- gekost en op een gegeven moment kijk je in je portomonee en zie je alleen nog de lederen randjes.

 

Inblaas slang ligt nu op 50cm van de tuindeur welke op een kier van 3cm staat over een lengte van 2m. Ik voel ook duidelijk frisse inkomende lucht en de uitblaas gebeurd in de gang welke verbonden is aan een woonkamer waar een raam altijd op een kier staat zodat er lucht uit kan. De gang en de ruimte waar de tent staat is redelijk afgesloten dus de warme uitgeblazen lucht kan moeilijk weer terug naar de tent.

 

Suggesties?

Share this post


Link to post
Share on other sites

inblaas harder aanzetten misschien? of grotere afzuiger en inblazer had ik trouwens zowieso wel voor gekozen met een tent zeker voor als je straks de zomer ingaat.

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Doc

Superlumen is dat weer nieuw? :lol: :wacko: Wat is het verschil?

Hoeveel lumen geeft zo lumatek meer dan?

Is dat dimmen wel goed voor de bulpen want die zijn toch gemaakt om vol te branden?

Word tijd dat ik eens bij jou langs komt :wacko:

Ps Waar blijft jou kweekverslag eens?, want heb alleen maar pepers van je gezien :wtf2:

En nog een vraag wie importeert die Lumateks eigenlijk?

Jemig IreZumi, volgens mij lees jij de test sectie nooit, daar staat alles in geuren en kleuren uitgelegd. Doc is van KJ products, dat is de distributeur. Inmiddels hebben we reeds de dimbare lumatek met superlumens switch. Het is zeg maar een soort "overdrive" binnen de marges die de lamp heeft.

 

Wat betreft de ventilatieproblemen: Dat is één van de eerste dingen die je moet regelen. Je hebt een 3500 kuub afzuiger staan, flink beest. Die moet zijn lucht natuurlijk wél weg kunnen krijgen. Met de huidige buitentemperatuur zou je geen enkel probleem in je tent moeten hebben mits je de juiste aanvoer en afvoer hebt. Als die er niet zijn moet je dus gaan koelen. Een split-arico of een koelbatterij is dan de enige oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3500 is inderdaad flink wat,

zoals parve al zei harder aanzuigen een optie?

de nachten worden nu veel kouder dus als jij je koude lucht van buiten zou je geen enkel probleem moeten hebben.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...