Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

EmTee

Kweek ADH47 van Chaz

Recommended Posts

Hoi EmTee,

Ga je ook nog een keertje uitleggen,

waarom het stuifmeel met bloem verlengt is?

Gaat hiervan de effectiviteit niet achteruit?

 

Maar ik ben erg benieuwd, hoe het gaat.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Torsti!

 

Tuuurrrlijk wil ik dat even uitleggen. Ik was druk aan het zoeken op het forum naar hoe ik het stuifmeel het best kon oogsten en bewaren. Toen vond ik ergens iemand die om 2 redenen het stuifmeel aanlengde met bloem.

Ten eerste omdat je geen pure stuifmeel nodig hebt. Elke pistel heeft in principe maar 1 korreltje nodig. Als je met puur stuifmeel en een kwast aan de slag gaat, dan kunnen er op 1 pistel wel duizend terecht komen. Door de bloem kun je dus meer en beter bestuiven.

Daarnaast schijnt bloem sneller vocht op te nemen dan stuifmeel. Hierdoor blijft de stuifmeel droger en daardoor langer goed.

 

Ik vond het wel aannemelijk klinken.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knallen ze nog een beetje door Emtee of zijn ze al gestopt met groeien? Hoe groot zijn ze nu ongeveer? Ben nieuwsgierig :lol:

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Chaz!

 

Ze zijn al een week gestopt met groeien. Vanavond of morgenavond komt de update (inclusief foto's van het bestuiven). Ik zal de dames dan gelijk eens even meten.

 

Topjes lopen mooi vol, dus het wordt de hoogste tijd om voor zaden te gaan zorgen.

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej EmTee!

Ben benieuwd hoe ze er bij staan man!

Mijne zijn nu bij bloeidag 11 maar zie nog geen witte haartjes.

Is dit wel ok? Hoe lang duurde het bij jou?

Heb nog steeds de 2 blauwe erin.

Ik wacht met smart op je update ! :lol:

 

 

Succes, dat je maar veel zaad mag vangen!

Greets

ThommyT

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ thommy

Dit zijn autoflowers, dus mijn klok is nooit op 12/12 gegaan. Ze staan al weken op 20/4

 

@ rest

De dames in de kast:

Ze zijn zo'n 50 cm hoog nu. Als ik in het begin de nog blauwere lampen had gehad en deze ook langer erin had gehouden, dan had ik waarschijnlijk op 35 a 40 cm gezeten.

gallery_18397_8922_308718.jpg

Wat topjes:

gallery_18397_8922_299372.jpg

gallery_18397_8922_89469.jpg

De prinsesjes apart:

gallery_18397_8922_26359.jpg

gallery_18397_8922_386464.jpg

Stuifmeel: (zo'n beetje 1/3 van wat ik had, kan ik de dames nog 2 keer bestuiven)

gallery_18397_8922_142001.jpg

Toch maar een gewone kwast:

gallery_18397_8922_259953.jpg

En zo aaide ik het over de topjes:

gallery_18397_8922_193632.jpg

 

Morgenochtend krijgen ze nog een lading stuifmeel en dan morgenavond de laatste. Zaterdagochtend en zaterdagavond krijgen ze een goede douche en gaan ze daarna terug de kast in.

 

Voor zover. Hopen dat het zo lukt!

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi EmTee,

over hoeveel dagen zie je nu dat het jouw gelukt is?

En je hebt meteen alle planten bevrucht? Dan heb je straks niets mer

om te roken of ga je nog hasj maken?

Ik ben benieuwd hoeveel zaadjes het worden, nog een breeder erbij. :lol:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker Emtee! Hopelijk een goede bevalling :lol:

 

Btw,... waarom niet meteen feminised zaad er van maken?? Lijkt me handiger :j en het geld en de moeite wat het je kost heb je zo terug B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Torsti

Hoe lang duurt het?

geen flauw idee. Zodra de pistels gaan zwellen. Zal nog wel een week of misschien wel 2 gaan duren.

Alle dames?

Nee, alleen 1 bak is bevrucht. Staan 2 dames in. In de andere bak staat nog 1 fatsoenlijke dame voor de oogst. Wil wel weten welke smaak en kwaliteit ik in huis heb. Er stonden nog 3 mini's bij, maar die gaan het niet redden.

 

@ Chaz

Mooie toppen!

Ja, de toppen gaan goed. Als het bestuiven gelukt is zal ik geen gebrek aan zaden hebben :j Elke pistel = 1 zaadje. Ik ben gaan tellen met haartjes tellen maar bij 30 gestopt B) Oh ja, toen was ik nog steeds bij de eerste top aan het tellen.

 

@ Chak-Ra

Waarom geen feminized?

Ik maak er geen feminized zaad van omdat Chaz (die de kruising gemaakt heeft) er een F4 serie van wil maken. En tsja, dan heb je mennekes en femkes nodig. Wel op zitten googlen en forummen, maar toch maar besloten niet te doen.

 

Tnx voor de comments allemaal! :lol:

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou had dat nou niet een beter kwastje verdient, ik ben een beetje teleurgesteld! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sopranos:

Hehehe, zou je wel zeggen hè? Maar ja, deze lag er nog en een scheerkwast was toch echt wel aan de grote kant. Doe ik het nog een keer, dan komt er een kleiner, fluffier kwastje voor in actie. Een dedicated-bestuivings-device-kwast-unit :lol:

 

@ rest

Bestuiving:

Het gaat toppie. De 2 prinsesjes zijn in totaal 3 keer bestoven (gisteravond laatste keer) en een half uur geleden 1 keer ingesproeid met water (met een beetje vital en een beetje voeding). Zometeen nog een keer goed insproeien (dan moet al het overgebleven stuifmeel wel nat geworden zijn) en dan mogen de dames terug in de gewone kast.

 

Geurrrrr

En dat is maar goed ook. Als ik af en toe lees dat mensen meisjes kweken in kastjes, staande in de slaapkamer, zonder koolstoffilter en dan ook nog zeggen: het ruikt lekker, dan sporen die in mijn ogen niet.

Ik vind het ook niet verkeerd ruiken, maar 3 dagen lang 2 plantjes in je slaapkamer (zoals ik nu wel moest) ... pfffff ... mocht er weer een zadenkweek komen, dan ga ik het toch echt anders doen, Hoe bedenk ik dan wel weer.

 

Voor zover, over een paar dagen weer wat foto's!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd hoeveel zaad je er af gaat halen, ben je van plan nog verder Pheno's te selecteren of zijn dit ze ?

 

Succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Gigi!

 

Was wel de bedoeling, maar ik had bij mijn 12 planten 3 vrouwen :lol: Heb dus de mooiste 2 voor zaden gebruikt. Deze 2 lijken wel heel veel op elkaar. Bladvorm, breedte van het blad, lengte, topopbouw etc. 1 verschil is er wel. Waar de ene dame bovenin kleinere bladeren vanuit de toppen heeft, heeft de andere steeltjes met grotere bladeren, nr 1 geniet uiteraard mijn voorkeur. Mannetje was trouwens meer als nr 2, dus hieruit zouden de meest stabiele volgelingen moeten komen.

 

Het oogstplantje ernaast is toch heel anders. Nog weer andere opbouw, bredere vingers, lichter groen blad, kortom duidelijk andere pheno. Maar, wat maakt het uit, als ze maar smaakt B)

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je zeker een punt EmTee!

Ik ga er vanuit dat dit zeker een heerlijk te roke wietje word.

 

Valt er wat te verkrijge :lol:

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, er zijn zaden te krijgen. Over een week of 2 (als de bevruchting succesvol is gebleken) begint de contest. Raadt het dichtst bij het juiste aantal mooie, rijpe, donkere zaden en WIN!

 

Het beetje wiet wat eraf komt gaat in mijn longen. Behalve 1 topje voor WupZ, die mij de zaden voor de volgende kweek levert en bereidt is te wachten tot deze ADH's klaar zijn voor hij wat terug krijgt! De overige 5 tot 10 gram zijn van mijn :lol:

 

Fijn wietkend allemaal!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Over een week of 2 (als de bevruchting succesvol is gebleken) begint de contest.
ik denk 201 zaden. :lol:

Maar vooruit, ik ben de kwaadste niet.

 

Jonk'O'man 201

 

Staat genoteerd

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hoogst hartelijk welkom hoogedelgestrenge forumvolgelingen!

 

Heb ik ff niets te doen, kijk ik op de klok, wat blijkt? Het is update tijd. Komt dat ff goed uit.

 

Overzichtje links

(de wietplant / onbestoven)

gallery_18397_8922_71106.jpg

Overzichtje rechts

(de als-het-goed-is-bevruchtte dames)

gallery_18397_8922_135276.jpg

 

Opbouw van de plantjes:

gallery_18397_8922_313603.jpg

 

Topje onbestoven:

gallery_18397_8922_17486.jpg

 

2 Topjes bestoven:

gallery_18397_8922_327590.jpg

gallery_18397_8922_239515.jpg

 

Ik denk te zien dat ze beginnen zaadjes aan te maken, maar ja, wil het ook wel heel graag zien. Nog maar even geduld dus maar.

 

Verder zijn er heel veel haartjes bruin, maar dat komt door het natspuiten na het bestuiven denk ik. De bestoven plantjes hebben het erger dan de niet bestoven. Laten die nou net 2 keer een douche hebben gehad en de andere maar 1 keer.

 

Any comments?

 

EmTee

 

Raad-je-zaad-je:

201 - Jonk'O'man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou de resin komt overal al door :lol:

 

Heb je 1 plantje bestoven? En hoeveel dagen bloei zitten we nu?

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Chaz!

 

Oh ja, vergeten te vermelden. Het is dag 52 in mijn kweekkassie.

 

Het zijn 2 bestoven dames en 1 die (als het goed is) sensemilla is.

 

Verder nog vragen danwel comments mensen?

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

He smeed, het staat genoteerd

 

Raad-je-zaad-je:

201 - Jonk'O'man

300 - Smeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie topjes ;)

Ik gok op 345 zaden :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...