Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

EmTee

Kweek ADH47 van Chaz

Recommended Posts

Nu wel :wacko:

 

Zeg maar: "Dag pappa Beer! We zullen je missen" :lol:

 

Daaaaagggg. Hij gaat namelijk nu in 18 delen de ton in (kunnen er trouwens ook 19 zijn, tellen boven de 10 vind ik altijd uiterst lastig. Rekenen was ook nooit mijn goeiste vak. Dat was Nederlands)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi EmTee,

na dan veel succes met de zadenkweek.

Ik hoop dat meneer Bommel een potente donor is :lol:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ La Buena Hierba

 

dat is geen ADH47 toch?

 

Lijkt me nogal uit de kluiten gewassen voor een plantje dat zo snel bloeit

 

HET IS WIETKEND!!!!

 

EmTee

 

nee is geen adh47 :lol:

 

gaa zo doorik volg je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 30

Er is weer wat te melden, dus dat ga ik dan ook maar doen :lol:

 

Heer Bommel:

Het menneke gaat zeer voorspoedig. Nog een paar dagen, dan gaan de eerste ballen knallen.

gallery_18397_8922_29038.jpg

gallery_18397_8922_214752.jpg

 

De kas:

Heb de witbalans even aangepast, dan zijn de foto's niet zo geel.

Heb de bakken even omgewisseld omdat de uitschieter dan dichter bij de fan zit en niet direct verbrandt als ze weer tegen de lamp aan groeit.

Verder is Ma Flodder Pa Flodder verwijderd. In het begin zijn de extra zaden naar buiten gegaan en 3 daarvan waren zowaar nog in leven, dus die hebben de plek over genomen. Kijken wat die nog gaan brengen en of er ueberhaupt nog dames bij zitten.

Zodra de groei eruit is worden ze op lengte gezet met de Tneon er scheef boven. Nu groeien ze me nog te hard, moet de lamp 2 keer per dag een oogje omhoog zetten.

gallery_18397_8922_492233.jpg

Alexia

gallery_18397_8922_344135.jpg

Amalia

gallery_18397_8922_209624.jpg

Kwik, Kwek en Kwak

gallery_18397_8922_69837.jpg

Kees Flodder

gallery_18397_8922_43972.jpg

 

Voor zover de update

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej EmTee!

 

Heer Bommel ziet er voorspoedig uit!

Gaat wel lekker wat stuifmeel geven denk ik!

Bij mij gaat het ook wel lekker..

groei zit er nu goed in..

Ga toch voor het scroggen en heb ze dus al ff getopt.

er zaten al 4 internodus dus dat leek me voldoende.

Ik blijf je volgen!

Greets

ThommyT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuws van de dag:

 

Heer Bommel is zijn eerste stuifmeel aan het lozen.

 

Morgen of overmorgen weer een fotoupdate van alles!

 

En nu weer snel aan de studie ... bleeeehhhh

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste kijkers, fijn dat jullie er weer zijn.

 

Nieuws

Nieuws is er niet echt. De heer is aan het lozen en de dames bloeien steeds meer. Kwik, kwek en kwak hebben de verhuziing goed overleefd en beginnen lekker door te groeien. Ondanks dat ze zo'n 25 cm van de lamp zitten en er bloeilampen boven hangen strekken ze tot nu toe nauwelijks. Verder heb ik alle dames even op lengte gezet.

 

Foto´s van Heer Bommel:

gallery_18397_8922_104557.jpg

gallery_18397_8922_86614.jpg

 

De dames in de kas:

Prinses Amalia:

gallery_18397_8922_314523.jpg

Prinses Alexia:

gallery_18397_8922_248296.jpg

De Flodder:

gallery_18397_8922_268086.jpg

Kwik, Kwek en Kwak:

gallery_18397_8922_212744.jpg

Totaaloverzichtje:

gallery_18397_8922_333864.jpg

(Kees Flodder staat nog een beetje scheef, ze stond eerst helemaal rechts en daardoor niet recht onder het licht. Trekt zo wel weer bij.)

 

In de categorie: Geen nieuws is goed nieuws!

 

Kom maar op met de kritiek! Behalve dat ik te weinig dames had gaat het me tot nu toe allemaal iets TE goed. Moet vast wel iets te verbeteren zijn. Veel te saai zo B)

 

EmTee

 

PS.: leerpuntje: Volgende keer gaat de eerste bloeilamp er pas in als ze ook daadwerkelijk allemaal bloeien. De 2e dan enkele dagen later. Heb het idee dat ik te vroeg gewisseld heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi EmTee,

ook een probleem met de geduld B) ,

Komt wel goed!

Hoe ga je de dames bestuiven?

Wanneer gaat het gebeuren?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met heer bommel heb je wel een aardige groeier! Plantjes zien er iets wat sprietig uit, beetje gestrekt ook maar ze maken het verder goed B)

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Torsti

Geduld:

Tsja, geduld. Ik peper het menig newby in, maar heb het zelf ook nog niet helemaal onder de knie.

Bestuiving:

De man is aardig aan het strooien met zijn stuif, er zijn al iets van 10 a 15 ballen open en nog over de 50 dicht. Na het weekend ga ik het stuifmeel verzamelen. Bestuiven gebeurt dan later. Ik wacht nog minimaal een week, denk wel 2. Even een paar topics van onze zaadboer Sannie doorgespit en hij wacht heeeeeel lang. Dat ga ik zoveel mogelijk proberen na te doen, maar vrees dat ik daar toch NET iets te ongeduldig voor ben. Maar voor veel en mooie zaden moet ik in ieder geval wachten op meer bloei.

-EDIT- Bestuiving vindt trouwens plaats in het kastje waar nu Heer Bommel staat. Hopelijk past de bak daar voor een dag of 2 in. Desnoods beetje buigen en binden. Bestuiven doe ik dan met een kwastje, zodat het stuifmeel echt overal komt. 1 keer in de ochtend, 1 keer in de avond. Na 2 dagen krijgen de dames dan een douche (stuifmeel overleeft vocht niet) en mogen ze terug in de andere kast.

 

@ Chaz

Strekken:

Ze zijn inderdaad niet echt vol en ik vind ook dat de internodeafstand te groot is. Van dit soort plantjes had ik wel het dubbele kwijt gekund in mijn kassie. Denk sowieso dat ik voor volgende kweek 1 lamp voor stekken haal. Heb nu 2 x groeilamp en 2 x bloeilamp, maar Tneon heeft ook een NOG blauwere lamp. Die zou de internodeafstand volgende keer extra kort moeten houden. Ach ja, al doende leert men.

 

Verder:

Ik vind het erg opvallend dat de man in zijn kleine kast mooier groen is dan de dames. Tussen de 2 locaties zijn maar 3 echte verschillen:

1) Spaarlampen (48 watt) ipv Tneon (150 watt)

2) Warmere omgeving. Al is de temp IN de kast bij beide ongeveer gelijk als de lampen aan staan. Lamp uit scheelt paar graden.

3) witte wanden vs zilver wanden

Verder is alles hetzelfde, van aarde tot voeding. Raaaaarrrrrrr...

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is weer update tijd!

 

De kast:

Overzichtje:

De lengte van de 3 dames begint aardig bij te trekken zoals jullie kunnen zien.

gallery_18397_8922_49631.jpg

Alexia en Amalia:

gallery_18397_8922_135536.jpg

Flodder en de neefjes Duck:

Die Kwik, Kwek en Kwak beginnen langzamerhand te strekken. Is natuurlijk totaal niet gek. Binnenkort draai ik de bakken weer om en hoop ik dat ze iets meer licht en wind krijgen en zo toch nog een beetje fatsoenlijk kunnen groeien. Ach ja, ze zijn maar om de bak op te vullen, dus ik kan er niet echt mee zitten.

Aan Kees Flodder kun je goed zien dat de lamp er altijd erg dicht boven hangt B)

gallery_18397_8922_136049.jpg

Topje van Alexia:

Zij is het verst in haar ontwikkeling. Nog minimaal een week voor ik ga bestuiven. Of wat denken jullie?

gallery_18397_8922_151067.jpg

 

De heer:

Heer Bommels laatste levensmoment. Had nog wel wat dagen willen wachten, maar hij zit tegen het hoogste punt aan, dus dat ging niet.

gallery_18397_8922_109458.jpg

Ongeveer de helft van de ballen was ondertussen open gegaan

gallery_18397_8922_182118.jpg

 

Stuifmeel:

Het opgevangen stuifmeel heb ik gezeefd (plantmateriaal eruit gehaald) en dit was de opbrengst. Niet veel (1/3 theelepel), maar wel ruim voldoende:

gallery_18397_8922_215069.jpg

Rechts ernaast zie je een beetje wit liggen. Ik heb het stuifmeel namelijk met een zelfde hoeveelheid bloem gemengd (ergens op het forum gelezen) en vervolgens in een klein bakje gedaan en in de vriezer gedeponeerd.

 

Nou, dat was mijn halve uurtje soggen van vandaag. Reacties altijd welkom, vooral jullie mening over het moment van bestuiven.

 

Groetsels

 

EmTee

 

PS.: Soggen als in Studie-Ontwijkend-Gedrag, niet als Sea-Of-Green!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Emtee!

Ziet er leuk uit man..

gaat vast wel lukken met die hoeveelheid..

Jaja bloem B)

 

Greets,

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi EmTee,

wat een leuke dood!

Samen sproeien en sterven. :rofl

Had je niet Mr. Bommel niet nog kunnen buigen of knakken?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ TT

Laten we het hopen.

En bloem ja. Mijn cocaïne spoel ik altijd netjes door het toilet :lol:

 

@ Torsti

Had eventueel wel gekund, maar er lag al een mooi laagje stuif. Die 2e kast staat op mijn slaapkamer en ook al had ik er weinig last van, ik was blij dat alles weer uit kon.

 

Bestuiven

Denk dat ik tegen zondag ga bestuiven. Zal vrijdag of zaterdag wel ff een update posten van de ontwikkeling van de toppen, dan mogen jullie zeggen of ze er klaar voor zijn. Zal ik ook eens kijken of ik ze in die slaapkamerkast gepropt krijg voor 2 dagen. Zal mooi gaan stinken dan op mijn kamer, want de dames rieken al behoorlijk en heb er geen filter aan :rofl

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Emtee!

 

Leuke kweek hoor. Ik ben ook van plan om wat te bestuiven in mijn kweek, dus ik let goed op bij jou!

Jammer dat Bommel al om is, hij had nog veel ongeopende ballen. Hoop dat je genoeg stuifmeel hebt.

Gr. Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej EmTee.

ff vraagje.

Toen jij over ging naar 12/12 heb je toen de groei lampen erin gelaten tot je eerste teken zag van bloei, toen 1 bloei erin tot alles geslacht toonde ,daarna 2e bloeilamp erin?

Hoor het wel.

ben nu bij dag 3 op 12/12 en heb nog steeds beide groeilampen erin.

Greets,

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

He hallo kijkers!

 

fijn dat jullie er weer bij zijn. Ik vond het tijd voor een updateje. Niet dat er iets te melden is, maar zomaar. Alléz, de foto's:

Dag 41

gallery_18397_8922_130410.jpg

gallery_18397_8922_338245.jpg

gallery_18397_8922_354351.jpg

 

Comments? Wees welkom!

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yow Emtee, ziet er goed uit! :rofl

 

ik ben benieuwd naar het bestuiven, maak je hier ook een paar fotos van?

 

stonden deze plantjes meteen op 12/12 vanaf het zaadje?

 

grtz, PDP..

Share this post


Link to post
Share on other sites

He pdp!

 

De plantjes zijn een kruising van CHaz en zijn autoflower. Ideaal dus voor zo'n microhok en voor volgend jaar guerrilla. Omdat ik het soortje verder niet ken wil ik ook de helft voor de weeedddsss en de helft voor de seeds hebben. Straks zit ik met een paar honderd zaden (laten we het hopen) en vind ik deze kruising verschrikkelijk, maar weet ik dat niet.

 

En natuuurrrrrlijk maak ik foto´s van het bestuiven. Dat is het mooie van zo´n growreport, jullie zitten bij alle belangrijke (en ook absoluut onbelangrijke) momenten vooraan!

 

Ben nog op zoek naar een mooi fluffie kwastje om de pistels mee onder het stuifmeel te stoffen, maar ik vind nog wel wat.

 

Groetjes

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey EmTee,

 

dat ziet er prima uit hè man :D

 

Zo'n oude scheerkwast is volgens mij perfect geschikt om toppen te bestuiven.. als je die vind natuurlijk :P

 

Ik heb gisteren de éérste 2 mannnen van tussen de ADH47's gehaald.. de andere 3 zijn bijna 100% zeker vrouw :D

 

Succes met het bestuiven :rofl

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Richie

Dan heb je een mooier percentage dan ik. ik had 3 uit 12 dames :rofl

Een oude scheerkwast meot ik nog hebben. Zal die eens ff opzoeken

 

@ Rest

Wat denken jullie? Zijn ze al klaar om te bestuiven?

Fooootoooooo's:

gallery_18397_8922_363365.jpg

gallery_18397_8922_254420.jpg

gallery_18397_8922_212602.jpg

gallery_18397_8922_75317.jpg

gallery_18397_8922_61597.jpg

gallery_18397_8922_117022.jpg

 

Ik hoor het graaaagggg

 

EmTee

 

PS. Voor mijn volgende kweek had ik hierrrr wat vraagjes gesteld. Alle input is welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn Dabney Blu ben ik ook ongeveer in dit stadium beginnen bevruchten, maar dit wel bijna 3 weken lang..

 

Alhoewel ik wel gemerkt heb dat de topontwikkeling stopt van zodra ze zaden beginnen aan te maken.

Hoe groter de toppen bij bevruchting, hoe meer zaden je gaat hebben veronderstel ik dan.. natuurlijk moet je wel zien dat

de zaden nog tijd genoeg hebben om mooi af te rijpen voor je moet oogsten..

 

Dit is natuurlijk wel mijn eigen ervaring, en zoals je weet is die eerder beperkt :lol:

 

grts

Richie :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begin altijd met bestuiven in week 3 bloei zo, dat kan je dan een paar keer herhalen!

 

Succes!

 

Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit emtee!

 

Lekker al die witte haartjes! Hoop op veel mooie zaadjes voor je!

 

C ya on the other side!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dat wordt dan eind deze week bestuiven. Dat zal waarschijnlijk donderdagavond worden. Dan zitten ze op zo'n 3 weken bloei. Dan gaan de planten die bestoven moeten worden in een andere kast waar ze gedurende 2 dagen een paar keer bestoven worden. Zuinig aan, want zooo veel stuif heb ik niet. Scheerkwast is ondertussen gevonden :P

 

Na die 2 dagen krijgen ze een goede spraybeurt (met een beetje vital) zodat het losse stuifmeel afsterft. Daarna terug in de gewone kas.

 

De foto's daarvan komen hier uiteraard te staan!

 

Tnx voor iedereen die me zo goed van advies voorziet! (En de anderen: bedankt voor het meekijken :lol: )

 

:rofl

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...