Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

EmTee

Kweek ADH47 van Chaz

Recommended Posts

Hoi EmTee,jou plantjes doen het goed onder 150 watt lamp succes :verrygood

 

 

piercing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder het motto: Als ik het niet gelijk doe wordt het overmorgen .... :verrygood

 

Mannen eruit en in het andere hokje. Ff 2 spaarlampen (2 x 24 watt) boven geknupt en toch maar even helemaal bovenin een 12 V PC fan ingezet. (wat je ziet is trouwens een pauperthermometer, en niet de fan.

 

Ze staan er nu alle 4, maar er gaan er nog 3 uit. Wil ze nog even wat dagen geven om al hun potentie te showen voor ik definitief selecteer. Eerste vrouwtje is trouwens ook gespot!

 

Maar genoeg geluld, de foto's:

gallery_18397_8922_286032.jpg

gallery_18397_8922_50993.jpg

 

Nu ff afwachten of het niet te warm wordt in het hokkie. Wil niet langs de lampen blazen, bang dat het stuifmeel niet valt maar wegwaait. En zodat ik me vanaaf niet verveel moet er ook nog een stuifmeel-opvang-constructie geknutseld worden.

 

Zoals de tsjechen zeggen: Aaaajeto!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi EmTee,

Om het stuifmeel op te vangen kun je

aluminium-folie boven op de potten leggen.

De heren staan er netjes bij :verrygood

 

Leg uit: Wat is een pauperthermometer?

Ik heb gegoogeld maar niet gevonden.

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, torsti oude duitser die je ook bent.

 

Als iets oud of van slechte kwaliteit is wordt dat in de volksmond ook wel pauper genoemd. Zo heb ik een pauperfiets. Je kunt er op fietsen, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

 

Dit 2 € digitale thermometer/klok/wekker-ding in 1 ding is ook pauper (puur voor een indicatie). Vandaar een pauperthermometer.

 

Herzliche Grusse!

 

EmTee

 

PS.: nutteloze mensen worden ook wel paupers genoemd. (Ik hoor het wel eens :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites

EmTee,

GvD.....

ik zoek me rot naar het high-tech-ding :verrygood :rolleyes: :lol:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@torsti

whahah lol torsti.

Kan je lang zoeken denk ik;p

 

@Emtee:

Ziet er leuk uit man1

Groeien doen ze wel he!!

Hoop dat ik mijn lamp morgen of overmorgen binnen krijg.. heb nu alvast 5 wss skunk staan onder 80w aan spaarlamp.. Zijn al bijna bij de 3e internode(ofzoiets) dus daarna toppen denk ik.

Wil eventueel wel gaan scroggen... lukt dat beetje met die Tneon?

Of zelf ook nog nooit gedaan?

Zal snel weer ff foto updatje doen..

Leuk om bij jou te zien wat mij te wachten staat :verrygood :rolleyes:

 

greets

ThommyT

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Thommy:

Bij TL (en alle varianten) moeten de lampen zo dicht mogelijk bij de toppen zitten. Scroggen is dus de meest geschikte methode. Voor mij gebeurt dat de volgende keer.

 

@rest:

Helaas 5e mannetje gespot. Gelukkig ook eerste vrouwtje waargenomen.

Tussenstand:

5 man

1 vrouw

6 onbekend (duimen op nog 5 ladies)

 

Ook werd het kleine kastje iets te warm (30 graden). Heb de fan nu echt op de uitlaat getaped ipv alleen die richting op blazend. Even afwachten of (en hoeveel) dat helpt.

 

Morgen of woensdag weer een foto-update!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Thommy,

Was stört es eine deutsche Eiche, wenn sich ein Schwein an ihr schuppert!

 

Hoi EmTee,

hoe groot is jouw passieve inlaat?

Optimum zou zijn 2 tot 2,5 keer zo groot als de actieve uitlaat.

Is dat misschien het probleem?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja torsti, daar heb je helemaal gelijk. In deze kast zou 120 watt aan spaarlampen komen te hangen, maar de ruimte bleek onvoldoende en de kast staat op mijn slaapkamer. Al met al niet ideaal dus. Ging dus niet door en de kast was dus ook nog niet af. Heb nu snel wat afgemaakt zodat het tijdelijk voldoende is voor de heren.

 

Temp blijft nu steady op 26 a 27 dus helemaal prima. Ik dacht trouwens ongeveer 3 keer de oppervlakte voor de inlaat.

 

Woensdag ga ik (met jullie hulp) de man selecteren.

 

Stay tuned!

 

EmTee

 

@ Torsti: Heute hat mich ein Deutscher Kanonenfutter genant weil ik nu ein halber Deutscher bin :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi EmTee,

laat de moffen maar zeiken! :lol:

 

Normaal reken je voor de passieve inlaat 2 to 2,5 x de oppervlakte van de afzuiging.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hebben ze nu allen geslacht bekend? Meestal zijn de laatste vrouwen :lol:

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo lieve wietbuiskindertjes!

 

Jullie mogen helpen met de selectie van de keerl! Maar eerst ff korte update

 

Kas:

In de normale kast gaat alles prima. We zitten op dag 25 groei. Lamp is iets te laat omhoog gegaan, dus heb wat bruine vlekjes en puntjes her en der, maar verder alles toppie. Ontstaat toch al een flink hoogteverschil, maar gelukkig kunnen ze eind deze week in hun grotere bak en dan kan ik corrigeren door dieper te planten.

 

Geslacht:

In de kas staan nu nog 6 planten. Verdeling:

3 vrouw

2 onbekend

1 waarschijnlijk man

Laat die 'man' wel nog even staan omdat ik hoooop dat ik het verkeerd heb. Als er 5 dames overblijven gaan er 2 zaden maken en 3 wiet produceren.

 

Selectie:

Er zijn gisteren al 2 mannen de ton ingegaan + 1 uit de grotere kas. Hier hun laatste kodakmomentje:

gallery_18397_8922_46234.jpg

Nu heb ik dus nog 2 heren in de mini kas, en 1 mag er weg. Graag jullie mening. (ik heb mijn voorkeur, maar zeg er nog niets over)

 

Heer Bommel (plant 1)

gallery_18397_8922_223178.jpg

gallery_18397_8922_39972.jpg

gallery_18397_8922_379086.jpg

gallery_18397_8922_380066.jpg

 

Pappa Beer (plant 2)

gallery_18397_8922_408050.jpg

gallery_18397_8922_389061.jpg

gallery_18397_8922_116508.jpg

gallery_18397_8922_460911.jpg

 

Roept u maaarrrrr. (graag met motivatie waarom dan juist die heer)

 

Zaterdag denk ik alle geslachten te weten en gaan de dames in hun definitieve bakken met de blumats. Dan ook weer foto's.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej EmTee!

Ziet er leuk uit !

Word vast een heerlijke zaden kweek!

Heb mijn Tneon binnen en direct maar ff opgehangen!

Heb ook mijn ventilatiegaten geboord.

Check me update maar even!

Greets

 

 

@ Torsti:

 

??????@Thommy,

Was stört es eine deutsche Eiche, wenn sich ein Schwein an ihr schuppert!?????

 

En daar bedoel je mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej EmTee!

Thnx voor het advies van 1 lamp maar omwisselen totdat ze allemaal geslacht vertonen.

Heb wel gefeminiseerde zaden dus hoop op 5 vrouwtjes.

qua hoogte verstelling heb ik al van die ooghaken aan het plafond geschroefd. Kan ik hem zo een paar schakeltjes hoger of lager doen..

Wat vind je van mij chrystal white widdow x amnesia haze idee dan?

Om bv de meeste eigenschappen van de chrystal white widdow te krijgen moet je dan de CWW als vrouwtje nemen en bestuiven met een amnesia mannetje?

Komen een deze dagen ook 10 white widdow en 10 amnesia zaden binnen :lol:

ga daar maar eens mee klooien!

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dan zal ik maar gaan beginnen om een On-Topic reactie te plaatsen!

 

Had eigenlijk wel verwacht dat Chaz wel als eerste zou zijn.

 

Ik heb het boven aan zicht van Bommel & Bear maar even apart gedownload naar Mijn afbeeldingen, en er even goed naar zitten te kijken. Vind het structuur van de bladeren van Bommel toch wel het mooist die van bear zijn wat gedrongen. Welk zaad kwam als eerste op want die zou bij mij afvallen, ik zou dan denken dat die ook als eerste klaar zou zijn met bloeien.

Welke ruikt het meest en het lekkerst?

 

Dus als het selecteren vanaf een foto moet gaan zou ik voor Bommel gaan!

 

Maar ik ben ook maar een beginneling in deze materie! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind Bommel ook een mooier plantje! Ja ik ben wat laat sopranos :lol:

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selectie heren:

Ok, 2 stemmen voor heer Bommel. Ik zeg verder nog even niets :wacko:

Ze lieten ongeveer tegelijk geslacht zien. Als 3e en 4e. Binnen 24 uur, dus geen groot verschil om op te selecteren. Heer Bommel was trouwens de 3e en Pappa Beer de 4e.

 

In de kas:

Ondertussen heb ik in de kas helaas nog maar 4 dames over :lol: Die gaan later vandaag in de grote bakken. Grote lengteverschillen, dus de Tneon hangt ontzettend scheef. Hopelijk kan ik het een en ander nog compenseren door dieper en minder diep te verpotten.

 

Selectie dames:

Deze selectie is makkelijker, aangezien het er dus nog maar 4 zijn, met grote verschillen.

1 klein misvormd, bossig vrouwtje (meer indica)

1 redelijk normale (ietsie meer indica)

2 lange slungelientjes (meer sativa's)

Die laatste 2 worden dus de moeders. Die komen in de rechtse bak

Laat allemaal vooral je stem horen voor de heren!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej EmTee.

Waarom buig of knak je de grote dames niet dan of gaat dat ten koste van je opbrengst?Of lukt het wel zo met een scheefhangende lamp :lol:

Greets

ThommyT

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zoveelste update!

Man, ik blijf bezig, ik lijk wel forumverslaafd. Maar ja, moet toegeven dat zo'n zadenkweek leuker is dan een gewoon kweekje. Alleen jammer dat er van de 12 zaden maar 4 dames over zijn. En dan ook nog 1 met een groeistoornis.

 

In de kas:

Nou, de dames staan in hun definitieve bakken.

Ben druk geweest om ze weer enigszins op gelijke hoogte te krijgen. De rechtse zitten heeeel diep in de aarde en de linkse steekt eigenlijk net iets boven de nieuwe aardelaag uit. Alsnog een flink verschil, maar ik ga proberen de linkse dames iets te laten strekken om de boel gelijk te krijgen. Je kunt trouwens ook mooi zien dat beide bloeilampen erin zitten. Weg met het koude blauw, welkom zonnig geel licht. :lol:

 

Maar oordeelt u allen zelf:

gallery_18397_8922_319818.jpg

Van links naar rechts:

Ma Flodder (klein, bossig en met een groeistoornis)

gallery_18397_8922_163734.jpg

Kees Flodder (slanker, beter, mooier, hoop dat ze dikke vruchten krijgt :wacko: )

gallery_18397_8922_60334.jpg

Prinses Amalia (Moet voor troonopvolging van de ADH F2 zorgen)

gallery_18397_8922_146262.jpg

Prinses Alexia (Reserve prinsesje)

gallery_18397_8922_164835.jpg

 

De heren:

Pappa Beer links en Heer Bommel rechts

gallery_18397_8922_7103.jpg

 

@ thommy

Knakken of buigen kan wel. Maar dat is voor later als ze nu weer scheef gaan groeien en de linkse dus niet wil strekken.

 

Stemmen op de heren kan tot zaterdagochtend. Daarna gaat er 1 op de guillotine.

 

Voor zover en niet verder

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Emtee leuk bezig hoor :wacko:

als je wil dat ze weer gelijk trekken, is het dan niet beter om gewoon de lamp weer recht te hangen?

 

de plantjes die ik van torsten heb gekregen stonden ook verder bij het licht vandaan dan zijn andere, het is heel duidelijk te zien dan de internodes misschien wel 2x zo lang zijn geworden om lengte te winnen..

ze zijn dus meer gaan strekken omdat ze verder van het licht staan, het lijkt me dat je er nu voor zorgt dat ze ongelijk blijven (lijkt me :lol: )

 

grtz, De Pan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi EmTee,

ik persoonlijk zou voor Pappa Beer kiezen,

ik wil geen lange planten meer.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej EmTee!

Zou ook voor pappa beer gaan.. ziet er wat kleiner uit maar wel potenter!

Greets,

ThommyT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het doel van de selectie is om een lekker plantje te krijgen waarin hopelijk de haze en de ak47 het meest vertegenwoordigd zijn... Ik hoop op groeikracht en mooie slanke sativa looking bladeren...

 

Dus daarom denk ik nog steeds aan de Heer Bommel, kijk naar bladvorming! En natuurlijk groei kracht, maar vind Papa Beer toch wel een beetje bolle bladeren hebben in de vorm dan. Hij kan wel snel groeien maar wil je dat?

 

En ik heb ook weer alles terug zitten lezen van Chaz zijn topic om tot deze conclusie te komen.

 

Maar ik denk zelf dat ik voor de 18/6 autoflower methoden zal gaan, maar beste stuurlui staan altijd aan de wal toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stemmen zijn geteld...

En het staat redelijk gelijk. Komt mijn keuze er nog bij en dat is ... tromroffel aub .... Heer Bommel. Daarmee is mijn stem de winnende :wacko: Het was namelijk de bedoeling om een zo sativa mogelijk soortje te kweken.

 

Als het een autoflower werd voor de micro kweek was had ik ook Pappa Beer gekozen. Is een mooi menneke. Maar we willen een leuke autoflower voor buiten met zoveel mogelijk haze-invloed.

 

De dames:

Ik denk dat ik me vergist heb. Het lijkt er sterk op dat Ma Flodder eigenlijk Pa Flodder zou moeten heten. De haartjes die ik dacht te zien zijn waarschijnlijk gewoon tot rare blaadjes aan het uitgroeien. Daaronder zitten dingen die verdacht veel op ballen lijken :lol: Was toch al een beetje een mongooltje.

Kort gezegd: mooi kloten. Weet niet of ik dan maar 3 zaadplanten maak of toch 1 onbevrucht. Ik zie het nog wel. Eerst een toeter en dan slapen, is een druk dagje geweest

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...