Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
The Clown

welke soort buiten is winterhard

Recommended Posts

ik wil wiet buiten in de winter growen.

kan dat?

 

zo ja welke soortr

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

buiten de koude heb je in de winter toch veeels te weinig licht? (aantal uren dan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zullen zat planten zijn die in de winter buiten kunnen overleven, maar in de winter krijgt een plant gewoon te weinig licht om fatsoenlijk te groeien. Als het een héél milde winter wordt kun je misschien een klein, slap Lowrydertje opkweken, maar meer zou ik niet verwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De enige plant die ik zonder hulpmiddelen heb zien overwinteren,

vanuit de vorige zomer tot aan januari dacht ik,

het was een pure swazi,

in beeld aan het einde van dit filmpje.

 

 

Een zusje van deze pheno wordt momenteel gekruist in een basicseeds soortje,

basicsjoerd hoopt dit over 2 jaar op de markt te kunnen zetten....

 

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je echt wilt zou ik het sowieso in een verwarmde kas doen. Qua temperatuur zal zo'n plant het anders te zwaar te verduren krijgen lijkt me.

Wat uren betreft moet je mischien nog een paar uren bijverlichten als alternatief lijkt me, anders komt die plant niet aan zijn lichturen.

 

Áls dit lukt zou het wel geniaal zijn, je krijgt dan een plant met een grote voorsprong ten opzichte van alle andere dus dat betekent een XL struikje.

 

Groene groetjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Damian!

 

Je hebt het waarschijnlijk over de variëteit en niet over de soort (er bestaan er maar drie).

 

Cannabis sativa / indica / ruderalis is van nature een eenjarige plant: voltooit zijn levenscyclus van kieming tot zaad binnen één jaar en sterft na de zaadzetting af, of gaat aan het eind van het jaar dood. (wiki) Dus van nature uit is er geen enkele soort die voorbestemd is om winterhard te zijn en de winter te overleven.

 

Maar sommige variëteiten die ontstaan zijn en opgekweekt zijn in een kouder en natter klimaat kunnen de winter overleven op plaatse waar de winter milder is. Scandinavische, zwitserse,... en soorten die gekweekt zijn in hooggebergten (kouder) kunnen beter tegen de koude.

 

Naast de koude en regen heb je ook het aantal uur licht. In de winter zijn er weinig uren licht waardoor de plant na embryonale fase direct zal overgaan in de generatieve fase, de bloei dus.

 

CONCLUSIE: Dus ook al kunnen bepaalde variëteiten goed tegen de koude en regen, toch zullen ze bloeien door het korten van de dagen en sterft de plant in de winter af.

 

MAAR, beïnvloed je het klimaat door het aantal uren licht te verlengen met kunstlicht, dan zullen de variëteiten die beter tegen de koude bestand zijn de winter overleven

(als het niet vriest). Mocht je je planten in een verwarmde kas plaatsen met kunstlicht, dan zullen ook gewone variëteiten het in de winter overleven (als de kas vorstvrij blijft),

maar dan kan je evengoed binnen kweken vind ik:P

 

grtz serreke

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.mediwiet.nl/Bestelpagina.html

 

double fun.

 

maar of je daarmee kan kweken in de winter , kweet nie, ik zeg niks meer in iedere geval als mensen willen experimenteren hahahahah heb ik wel afgeleerd, tjs mannen ik leer veel hiero..

 

groeten van ejb

 

overigens die zaden alleen bestellen als je mediwiet patient bent, anders niet!!!!!!!!!!!!!!!!! anders gewoon eff kopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit soort topics hoort volgens mij in het beginners gedeelte.

 

 

 

....in de winter plantje kweken...., tsjah...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaa kan ik had vorig jaar 5 onbekende zaden in potjes gestopt en voor vensterbank gezet in een potje van 5 bij 5 bij 5 ong

2 vrouwtjes 3 mannetjes mannetjes weg vrouwtjes laten staan een vrouwtje werd 20 cm en was na 3 maanden ong klaar met mini mini topjes maar al doe je ze in grote bak.... misschien ander effect? op gewone kamer tempratuur btw wat hier onegveer 16 graden is

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey damian het zou in inderdaad in een verwarmde kas moeten, ik had dit jaar al stress door de kou met mijn winter plantjes. dit jaar ga ik het weer proberen, hopelijk dit jaar een mildere winter dan vorig jaar.

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet de volgende dingen even tegen mekaar afwegen:

 

Hoofdzakelijke Benodigdheden Buiten (op onderhoudt na):

 

Kas.

Een lamp voor de extra belichting.

Een verwarming voor de temperatuur.

Ruimte.

 

Óf het handig is om ze nou in de grond stoppen weet ik niet, stel dat het een paar dagen vriest...

 

 

 

Hoofdzakelijke Benodigdheden Binnen (op onderhoudt na):

 

Kast

Diezelfde lamp

Minder verwarming (aangezien het rendement in een gesloten kast hoger is.)

Ruimte.

 

Pluspunten t.o.v. Binnen:

- minder stroomkosten

- hoogstwaarschijnlijk een kleinere kans op concurrentie van andere planten

 

Nadelen t.o.v. Binnen:

- eerder last hebt van ongedierte.

- geen controle over groei/bloei tijd.

 

Er zal uitendelijk toch ook vast wel een reden zijn dat 's winters vele mensen binnen kweken i.p.v. buiten met kas?

 

Uitendelijk:

Weeg zelf de dingen af, denk vrij, maak je keuze en ga op je doel af.

 

Ga er maar een nachtje over slapen, de planten bloeien wel door.

 

Gr. Sowietso.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...