Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ert

Pissebedden probleem

Recommended Posts

Om wat meer voeding bij de wortels te krijgen, dacht ertje ff slim te zijn en schuin naar mijn wortel kluit een gat te boren met een palenboor :wave:

 

Dit drie keer gedaan en dat ging echt perfekt.

Buis er in gepompt en zo kan ik dus gewoon water geven bij mijn wortels. :D

 

 

Bij de derde plant was de aarde heel heel luchtig met boren en toen ik de buis een tik wilde geven met de palan ragger verdween die haast onder de grond. Nou kan ik het misschien een beetje te grof hebben gedaan, maar nu niet dus. Ik pleurde zo tussen me plant en ja hoor een tak helemaal afgebroken. Nou dat had ik dus niet verwacht :) .

 

Toen aan de andere kant geprobeerd en ja hoor zelfde probleem.

Ik heb de pijp toen maar zo laten zitten en ben water gaan geven bij de erg luchtige plek.

Houd je vast want ik kon er 10gieters van 10L in gooien voor er water omhoog kwam zetten. Dit water was helemaal vol met PISSEBEDDEN, die krengen kwamen allemaal boven drijven en dan bedoel ik ook een paar duizend boven.

 

Net heb ik weer water er in geflikkert en daar gingen weer 3gieters in voordat er water omhoog kwam zetten.

 

Op internet staat dat ze niet echt schadelijk zijn voor je plant en dat ze een beetje wortels kunnen eten maar vooral compost eten.

 

Ik heb bij biobest gelijk nematoden besteld voor die lijers, maar ik weet niet of die plant het gaat halen daar.

 

 

Weet iemand misschien een betere oplossing voor die krengen, want ik vind ze er ook nog eens walgelijk uit zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet er gewoon een hazelworm(pootloze hagedis) bij dan ben je er met een week vanaf.

Die kruipt graag in de grond op zoek naar...jawel, pisbedjes! :)

Suc-6 met je kweek yo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kikkers willen ook nog wel eens pissebedden eten, en die pakken ook nog wel eens een slak mee, dus dubbel effectief.

 

EDIT: En egels. Je wilt graag egels in je tuin. Probeer ze te lokken met kattenbrokjes (als er niet teveel katten in je buurt leven).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staat niet in de kast :)

 

Maar er moet gewoon wat op te vinden zijn , als die hazelworm ze allemaal op heeft dan kruipt er een olifant door de tuin en kan zo de riolering vervangen worden :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleenex.

Als ik weet of het werkt bij deze smeerlappies dan heb ik totaal geen probleem met Vertimec :)

 

Ja wespen :D

Maar dan had Silly denk ik wat anders aan het tikken geweest :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het klinkt als een horrorfilm. :wave:

Ik zou geen Vertimec bij je wortels gooien :)

 

Succes met de bestrijding

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

en schrokken die pissenbedden ook toen ze jouw zagen??

 

bug,cartoon,cute,insect,john,schwegel,maggot,meat,spooky,steak-d0f48a171fb6da4b1b0c616776a493a4_m.jpg

 

Pissebedden kunnen worden bestreden met behulp van een lokval, waarin zich parasieten (natuurlijke vijanden van de pissebed) bevinden die de pissebedden doden. De natuurlijke vijanden die zijn verwerkt vallen onder de Nederlandse Flora- en Fauna wet. Ze zijn onschadelijk voor mens en dier en kunnen zowel binnen als buiten worden toegepast. De parasiet is werkzaam bij een temperatuur vanaf 15º C.

De incubatietijd om de parasieten hun werk te laten doen is 7 dagen. Binnen 7 dagen zullen de aangetrokken pissebedden al ziek worden en sterven. Gemiddeld is 80% van de aangetrokken pissebedden binnen 14 dagen dood.

De parasiet is werkzaam gedurende 3 weken. Hierna moet de inhoud van de val worden vervangen door nieuw materiaal indien er nog sprake is van aantasting.

Klik hier om te bestellen.

 

bron:www.biocontrole.nl

 

succes

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien ook een goed idee om de buizen te verwijderen en het achtergebleven gat zo goed mogelijk op te vullen.

Dan hebben de pissebedden geen lekker huisje meer om zich te vestigen.

Voor wat extra voeding misschien eerst wat buffer/voedingstabletten in het gat mikken?

Succes met de strijd.

 

Grtz. Aad

 

ps Vertimec is in mijn ogen inderdaad een hele slechte optie. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ghehehe,

eng he buiten kweken? :)

allemaal van die rare nieuwe dingen....

met pootjes dit keer.,..

 

uhm ik vond het een leerzaam verhaal van Twin,

 

suc6 BuitenErt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx Tiwn.

Die zooi had ik idd al besteld. Raar doosje met een zakkie compost toen het binnen was.

 

Doosje open zakkie open maken en er in doen en dan op de drukste weg neer zetten.

Heb ik gedaan ennu wachten hahahaha.

 

Aad.

Ja dat gat met die pij daar had ik een deksel op. Maar dat is nooit helemaal dicht natuurlijk.

De grond had ik wel behandeld voor de planten er in gingen en ook daar zaten Buffer tabletten bij.

Nou maar hopen dat je dat bedoeld :rolleyes:

 

Weetje.

Jij hebt volgens mij goed opgelet hahaha.

Ik vind alles wat kruipt eng :verrygood en deze dingen vind ik helemaal goor.

Dus lachen jullie ert maar ff uit ;)

 

Toch gaan de dames goed en dat kan je zien in de update.

 

Zal jullie op de hoogte houden van het moorden .

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals te lezen is in het kopje 'schade aan planten' hebben deze monsters (haha) invloed op de waterhuishouding, misschien is het dan verstandig om niet in de kluit te wateren, met pijp oid., en zo het vocht te concentreren.

Wat mij beter lijkt is om de plant heen, zodat de wortels wijder groeien. Dan kan de zelfde hoeveelheid vocht opgenomen worden over een groter oppervlak.

 

Lijkt me dan dat er minder kans op rotting en vraat is ;)

 

http://www.infotalia.com/nl/tuin/tuinaanle...tail.asp?id=936

 

Just an idea...

 

Ciao,

 

Banaan

 

 

Ps. Weetje, zag ik daar nou een ';)'?!!! :rolleyes: :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...