Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Het beest is los! "The beast" growth regulator

Recommended Posts

Er zijn veel chemische middeltjes om strekking tegen te gaan, maar één van de producten die Doc tegenkwam op zijn USA trip was "The Beast" van Flora Corp uit Canada.

 

Het idee is dat je door deze regulator de groei en strekking kunt stoppen en compacte planten met intense buds kunt kweken. Ideaal voor kleine kastjes of weerspannige hazes zou je zeggen...

 

Info over het product: http://www.floracorp.ca/English/the_beast_en.html

 

Evil Bloom Treatment 6 - 6 - 6

 

* Compacts and increases blooming

* Reduces dramatically elongation

* Blend of fruits enzymes

* Uses a new technology of nutrient translocation

* Contains all nutritive elements to efficently sustain fruits and flowers development

* Does not contain any chemical or toxical growing regulators

* Gives similar results than chemical version without slowing maturation

* More concentrated, more economical and more simple to use than all similar products on the market

 

Available sizes: 227 ml, 500 ml and 1 L.

 

We krijgen daar wat van binnen en dat moeten we natuurlijk testen! Doe een goed voorstel en deze nieuwe regulator staat binnenkort op jouw plank. Wel een goed testverslag uiteraard. Inschrijving sluit 17 augustus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik wel er wel een gooi naar doen. :D

 

Volgende opstelling:

kast: 0,7 x 0,3 m opp, max 0,75 m tussen pot en lamp

potten: 2 x 14 L (van de ikea)

lamp: Tneon 2 x 75 watt (nog aan te schaffen) (+ 2 bloei en 2 groei lampen)

bewatering: 4 blumats, circulatiepomp in vaatje van 5 L

normale voeding: Ecostyle kruiden&groenten in de aarde, plagron terra bloom in de bloei

medium: eigen mix van potgrond, cocos, seramis en kalk. (wil aarde voor volgende ronde opwaarderen)

soortje: ik heb alleen nog 5 tundra zaden (feminized + auto flower), die lijken me minder geschikt, dus roept u maar.

Hoeveelheid: als je er echt mooie kleine kerstboompjes mee kan kweken zou ik zeggen 10 vrouwtjes. Voor een langer en breder soortje max 4 vrouwen.

 

Probleem bij mijn huidige kweek (double gum): duurt nog wel een week of 6 a 7. Strekt als een malle. Hangt nu nog 6 x 24 watt CFL boven en staan op 2 dagen na de hele tijd op 12/12. Strekken komt mede doordat ik groei en bloei met standaard warm-wit CFL's. Maar toch, de kap kan nog maar 3 cm omhoog, bloeien nu sinds een week of 2. Ik knak me een ongeluk ;)

 

Als ik niet gekozen wordt, no prob. Ga ik in de volgende ronde onder die nieuwe lamp het scroggen eens een kans geven.

 

Het mooiste zou zijn als zich iemand aanmeld die de test dubbel uit kan voeren (2 identieke tenten/kasten/bakken, 1 met en 1 zonder het beest). Ik kan dit helaas niet (of iemand moet nog 300 € over hebben :D ).

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

het meest interessante is natuurlijk om een van nature strekkende plant hiermee in toom te houden. Voor scrog wil je juist wel dat ze groeien, hoewel je met sativa's dan ook nog wel wat wilt remmen om je net compact goed vol te krijgen. Onder je PL lampen heb je minder last van strekking met 6500K overigens, maar met bloeilicht kan dat heel hard gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zoveel N erin rem je sativa's echt niet hoor :D

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, dat gaan we toch echt proberen. Daar hebben we tenslotte een testforum voor :D.

 

Het is een gloednieuw product en we hebben er hoge verwachtingen van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp ik het goed als ik zeg,dat je met dit goedje de doorgroeitijd,van 18/6 naar 12/12 kan verkorten?

Count me In then! :D

Kan dan mss de volgende ronde wel van pas komen.Ik gebruik een cooltube met enkel HPS en speel met een dimbare Lumatek,wat toch stekking met zich mee kan brengen.Zal die prut dan wel een keer op mijn planten spuiten(neem ik aan)als het nodig is.Ook mijn kast is niet de grootste.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg niks, ik geef alleen door wat de leverancier zegt, ik weet niet eens of je het meegeeft of moet sprayen :D

 

Wat ik er van begrepen heb is dat het de groei stopt. Niet de groeiperiode.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er zijn veel chemische middeltjes om strekking tegen te gaan...

 

 

Welke dan nog meer????

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke interessant.

Dan zeg ik,gewoon een normale ronde doen en op sommige planten toepassen.Of planten tot gewenste hoogte laten groeien,lamp omschakelen,en toedienen maar.Als het niet of nauwelijks werkt dan zwaar buigen of knakken.

Ps:Vroeg ik me ook al af Schenkie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Welke dan nog meer????

Onze google machine laat het afweten? :D

 

Bushmaster of Superbud bijvoorbeeld, om maar iets te noemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat meer algemeen: Antigibberellines als paclobutrazol worden gebruikt om planten compact te houden.

 

Voldoende over te vinden overigens

 

EFFECT OF TRIAZOLE GROWTH REGULATOR ON THE GROWTH OF PLUG SEEDLING AND YIELD OF TOMATO

Authors: H.K. Yun, T.C. Seo, J.W. Lee, E.Y. Yang

Keywords: diniconazole, hexaconazole, tomato seedlings, fruit set and yield

Abstract:

Compared with conventional cultivation practices, triazole growth regulators treatment inhibited the seedling height and leaf area in the plug seedlings of tomato. Growth suppressing effects were more pronounced with the early- and high concentration treatments. After 4 weeks of initial treatment, hexaconazole treated plant restored their growth ability. Diniconazole- and hexaconazole-treated plants had the first fruiting clusters at lower positions compared with the control. However, these triazoles did not affect the number of fruits at harvest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dan hoeven we gelukkig niet meer naar die chemische middelen te grijpen want nu is er "The beast" Growth regulator. :D

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verklaart een hoop, vond het al raar dat wat kelp en amino acids hiervoor verantwoordelijk zouden moeten zijn toen iemand me dat bushmaster product aanraadde een tijdje geleden, gaat echt geen strek tegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HIER vindt je een goed overzicht van de gebruikte stoffen in de tuinbouw.

 

Kelp bevordert volgens mij de groei, zit vol met groeihormonen. Sommige kelpsoorten groeien een halve meter (!) PER DAG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blowmonkey,

 

Kelpak is a high-quality concentrated seaweed extract which contains the highest concentration of growth hormones currently available on the market. It contains the complete range of trace elements and vitamins as well as a delicate balance of growth stimulators.

Kelp bevat veel auxine..en dat is een groei hormoon.

 

Niet echt groeiremmend :D

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja,weet eerlijk gezegt niet zo goed wat ik ervan moet vinden,misschien begrijp ik het wel niet helemaal! ;)

 

Het remmen wat wij trachten te beogen met eigen remvloeistof(zal ik het maar ff noemen!) dient ter verkorting van de onderlinge internodenafstand in de groeispurtperiodes.(of bijvoorbeeld bij extreme sativaas!) :D (de plant groeit dus gewoon de(plantafhankelijke!) tijd door,alleen het voordeel dat de internodes korter op elkaar komen!) :)

 

Zoals ik het begrijp van dit product stopt de groei en zie hier dan ook(nog!) geen verbetering in voor mijn manier van kweken aangezien je dan volgens mij internodes mist? :D (misschien dat het wel iets is om bijv ssh in SOG te zetten?) ;)

 

kusjes van een kritische fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fotografe,

 

That makes 2 :D

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D nou ik denk niet dat ie de groei stopt hoor, maar eerder gewoon wat afremt net als alle amdere groeiregulatoren. Met die 6-6-6 ben ik overigens ook wel benieuwd! Heb nog geen gebruiksaanwijzing kunnen ontdekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er moeten wel enige gebruiksaanwijzingen bij zitten hoor! :)

Anders test ik dit product niet,als ik evt uitgekozen word.Kan er zelf ook niks over vinden.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het product is gloednieuw en de gebruiksaanwijzing staat natuurlijk op de fles. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant,

Ik heb lang geleden eens een ingezonden brief in Hightimes gelezen van een Canadees die remstoffen op zijn planten gebruikte.

Het was een middel bedoeld en toegelaten voor de tomatenteelt.

Hij besproeide zijn planten met een oplossing van het poeder als ze bijna de gewenste hoogte hadden bereikt.

De internode groei stopte, de bloemvorming niet.

 

Ik heb er wel eens naar gezocht, inderdaad om weerbarstig groeiende soorten in toom te houden.

Maar nooit een middel gevonden dat me tof leek om ook op te roken.

 

Ik wil het graag testen op mijn Amnesia's in halfpijp scrog.

Want die blijven lang doorschieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verhaal klinkt bekend. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus ik zou er een Sannie's Jack mee kunnen growen in een clonetent???

Share this post


Link to post
Share on other sites

éénmalig toedienen, 1 ml/l moet voldoende zijn om het groeiproces te stoppen volgens de fles. Deel fotografes mening wel wat betreft de internodes (je wilt dus graag remmen ipv stoppen) maar laten we gewoon eerst een kijken of het werkt, wellicht dat een lagere dosering een remmend effect geeft.

 

gezien het doseringsadvies gaan we de flessen effe opdelen zodat zoveel mogelijk mensen er mee kunnen experimenteren. Heb twee flesjes van een halve liter dus daar moet ik toch minimaal 6-8 mensen mee gelukkig kunnen maken :)

 

Effe flesjes halen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niet echt groeiremmend :)

 

Gr schenkie

 

Precies wat ik zeg dus. Snapte al niet hoe kelp groeiremmend zou werken. Mij werd bushmaster aangeraden om m'n thai's kleiner te houden, bij product info staat niks over paclobutrazol, alleen maar dat het kelp en amino acids bevatte. Dat ging er bij mij dus niet in.. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...