Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lovelygirl

Geschil met NUON, wie weet raad.

Recommended Posts

Wie betaald mijn verhoging op mijn stroom ? Jij Girly ?

Door dat andere stroom STELEN gaat de rekening met een percentage omhoog , en wie betaald dat

 

Dank u voor deze discusie maar hier ga ik niet verder op in als ik voor van alles en nog wat word uitgemaakt

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://reporter.kro.nl/uitzendingen/_2008/...iediefstal.aspx

 

 

 

 

 

Vragen en antwoorden over energiediefstal door hennepkwekers

bron: EnergieNed, augustus 2007

 

 

 

Hoeveel energiediefstalgevallen komen er jaarlijks aan het licht?

Jaarlijks komen ca. 6000 energiediefstallen aan het licht. Het overgrote deel daarvan betreft hennepkwekerijen. Enkele tientallen gevallen komen jaarlijks aan het licht omdat er brand is ontstaan.

 

 

 

Waarom steken energiebedrijven zoveel energie in de aanpak van energiediefstal?

Het terugvorderen van misgelopen inkomsten en – minstens zo belangrijk – het voorkomen van onveilige situaties. Geknoei met elektriciteit is ronduit gevaarlijk. Het maken van een illegale aftap gebeurt vaak met zeer ondeugdelijke verbindingen, hetgeen kan leiden tot brand en dus een potentieel gevaar oplevert voor de omgeving.

 

 

 

Welke gevaarlijke situaties treffen energiebedrijven in de praktijk aan bij illegale hennepkwekerijen?

Gevaarlijke situaties die energiebedrijven regelmatig aantreffen in de praktijk:

 

- Elektrocutiegevaar door ondeskundige montage, zowel aan de huisinstallatie als illegale aftakkingen op het net (blootliggende delen).

- Acuut brandgevaar en gevaar voor kortsluiting door temperatuurverhoging als gevolg van bundeling van snoeren.

- Brandgevaar door montage van voorschakelapparatuur en lampen op houten platen of balken.- Brandgevaar en gevaar voor kortsluiting door overbelasting van de huisaansluitkabel.

- Kooldioxide(CO2)-vergiftiging door het toepassen van CO2-bemesting - het zuurstofgehalte in de lucht kan daardoor dalen onder 19%.

- Koolmonoxide(CO)-vergiftiging indien verwarming van de kwekerij gebeurt met een gastoestel gaat dat niet goed werkt.

- Boobytraps (onder spanning staande delen en andere "vallen") om de hennepkwekerij te ‘beveiligen’.

 

 

 

Hoeveel geld is gemoeid met energiediefstal in Nederland?

Naar schatting wordt jaarlijks 1 miljard kilowattuur aan elektriciteit gestolen. Als deze elektriciteit normaal zou zijn verkocht, vertegenwoordigt deze een waarde van 150 miljoen euro, inclusief 60 miljoen belastingen.

 

 

 

Onderbouwing geschat bedrag

Het Platform Energiediefstal gaat er vanuit dat er ca. 30 duizend kwekerijen zijn met een gemiddeld jaarverbruik van 35.000 kWh, dit is 1 miljard kilowattuur. Zouden deze klanten normaal betalen, dan zou de stroom­rekening ca. 5000 euro bedragen. Dit bedrag bestaat uit 25% transportkosten, 35% leveringskosten en 40% belasting (REB+BTW). Overige gevallen van stroomdiefstal (niet-hennep-gerelateerd) zijn buiten beschouwing gelaten.

 

 

 

Hoeveel kost de energiediefstal jaarlijks een huishouden?

De gestolen stroom moeten de regionale netbeheerders zelf inkopen op de groothandelsmarkt. De kosten hiervan bedragen op jaarbasis 40 miljoen euro (afhankelijk van de groothandelsprijzen). Deze kosten komen voor éénderde terecht in de transporttarieven voor consumenten, de overige tweederde wordt in rekening gebracht bij zakelijke klanten. Een huishouden betaalt hierdoor op jaarbasis 2 euro extra.

 

 

 

Wat doen energiebedrijven aan het opsporen van hennepkwekerijen?

Energiebedrijven werken op dit punt nauw samen met de diverse politie­korpsen. De politie is opsporingsbevoegd en rolt de hennepkwekerij op, energiebedrijven kijken of er energie is gestolen. Het initiatief voor een inval kan zowel door politie als door energiebedrijf worden genomen. De politie besluit uiteindelijk daarover.

 

Energiebedrijven overleggen samen over de aanpak van energiediefstal in het Platform Energiediefstal van EnergieNed. Het platform probeert tevens de aanpak van energiediefstal hoger op de prioriteitenlijst van politie en justitie te krijgen. Het gaat energiebedrijven overigens niet om louter de aanpak van hennepkwekerijen, maar om alle situaties waarin sprake is van diefstal van energie.

Ook zorgt het energiebedrijf ervoor dat bij het oprollen van een kwekerij diegenen die de hennepkwekerijen betreden, veilig hun werk kunnen doen. Soms zijn kwekerijen bijvoorbeeld ‘beveiligd’ door metalen delen van de installatie bewust onder spanning te zetten.

 

 

 

Hoeveel gestolen elektriciteit vorderen de energiebedrijven jaarlijks terug?

Jaarlijks wordt tussen de 100 en 150 miljoen kilowattuur aan gestolen elektriciteit teruggevorderd, dat is 10 a 15% van de geschatte jaarlijkse hoeveelheid gestolen stroom.

 

 

 

Spelen energiebedrijven op eigen initiatief gegevens van klanten met hoge verbruiken door aan politie en justitie?

Nee. Energiebedrijven stellen alleen verbruiksgegevens ter beschikking op verzoek van politie/justitie.

 

 

 

Hoeveel medewerkers zijn hier bij de energiebedrijven mee bezig?

Ca. 85 medewerkers zijn hier in Nederland fulltime mee bezig.

 

 

 

Neemt het aantal hennepkwekerijen dat wordt opgerold ook volgens de energiebedrijven toe?

Het aantal hennepkwekerijen dat wordt opgerold ligt de afgelopen jaren op hetzelfde niveau. Steeds vaker zijn in gemeenten convenanten afgesloten met alle betrokken partijen. Deze samenwerking werpt duidelijk zijn vruchten af.

 

 

 

Wat doet het Platform Energiediefstal?

De doelstelling van het platform is tweeledig:

 

- op landelijk niveau meer ondersteuning krijgen voor het terugdringen van energiediefstal, in alle mogelijke vormen;

- kennisuitwisseling tussen de bedrijven over de aanpak van energiediefstal.

 

 

 

Wat zijn de belangrijkste knelpunten die de aanpak van energiediefstal nu belemmeren?

De aanpak van energiediefstal is nu sterk regio-afhankelijk. Politiekorpsen bepalen zelf prioriteiten en de samenwerking is bij het ene korps beter dan bij een ander korps. Het ontbreekt aan landelijk beleid. Landelijk beleid kan hierin verbetering brengen.

 

 

 

 

 

EnergieNed is de federatie waarin bedrijven uit de gehele energieketen zijn vertegenwoordigd. Deze bedrijven richten zich op productie, transport, distributie en/of handel en levering van stroom, gas en/of warmte. Lid zijn ondernemingen die actief zijn in één of meer schakels van de energieketen. EnergieNed behartigt de gemeenschappelijke belangen van de aangesloten energiebedrijven in Nederland en in Europa.

 

Home

Uitzendingen

Columns

Forum

Colofon

Contact

Zie ook...

Profiel

Goedemorgen Nederland

Tijd voor Twee

 

onderstaande link is de site met oa de uitzending van begin 2008.

 

http://reporter.kro.nl/uitzendingen/_2008/...wiet/intro.aspx

Share this post


Link to post
Share on other sites

als uitgangspunt heb je gelijk dat er goede bewijslast moet zijn om tot een veroordeling te komen,

anders is het hek van de dam.

Aan de andere kant geef je toe dat er getapt is, en zul je er maar mee moeten leven dat er gelukkig nog genoeg mensen zijn die dat verwerpelijk vinden, en dit veroordelen.

Ga dan geen vergelijkingen trekken met andere criminele activiteiten,

want wat neem je dan als uitgangspunt? een kweker of een seriemoordenaar?

 

Maar dit even vergeten.en Weetje speelt voor energieleverancier....

Ik willig jouw eis in en retourneer het bedrag,

maar wil wel een tegenvoorstel.

Wat zou jij dan in je hoofd hebben?

Vind je dit reeel?

Kun je dan met een reeele calculatie komen?

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

High stelletje rechtsfilosofen,

 

Okee,

toch maar wijzen naar elkaar? We willen toch nog één laatste poging doen. Misschien was het niet duidelijk genoeg.

 

 

In de relatie met Netwerkbeheerders/Energieleveranciers,

Gaat het niet om het strafrechtelijk verhaal.

Het is een privaatrechtelijke verhouding.

Zij (beheerders/leveranciers) vinden het niet zo nodig om een beroep te doen op het Nederlands strafrechtsysteem.

Zij vinden een vermoeden van een strafbaar feit al voldoende om boetes uit te delen.

Zij vinden elke teler onder kunstmatig licht in beginsel verdacht van een strafbaar feit.

Zij vinden dus al deze telers schuldig aan fraude.

Zij vinden dit voldoende om direct te meter mee te nemen en aansluitkosten te verrekenen.

Een schatting met de dikke duim kan voor hun alle boetes verklaren.

Wij (telers) moeten dan onze onschuld maar bewijzen.

 

Als iedereen het daar mee eens is....

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel duidelijk verhaal ASGROW

 

hoe komt het dat Netwerkbeheerders/Energieleveranciers geldboete kunnen opleggen? en de slager op de hoek niet?

het zijn toch beide leveranciers?

 

en in mijn straat zit maar 1 netwerkbeheerder...en meerdere engergieleveranciers....ik vind het ook raar dat je energieleverancier de heffing op legt...terwijl de netwerkbeheerder ingeval van tappen met het tekort zit....of zie ik dit verkeerd?

in die straatstroomkastjes zit toch ook een teller? dus ze weten dan toch hoeveel er weg is in een straat met een aantal aansluitingen?

of nemen ze die moeite niet eens...

 

gr

Carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

lovelygirl, hoe vervelend het ook is, soms is het beter de klap gewoon te vangen en je er bij neer te leggen.

Je kweekt wiet en je steelt stroom, je hebt dus echt geen sterke positie om gerechtelijk tegen Nuon in te gaan.

Tussen de regels door kan ik lezen dat je meerdere kweken hebt gedraaid in dat hok, dus verlies heb je waarschijnlijk niet geleden.

Betaal de boetes, laat het achter je, en begin met een verse start.

Zorg dat je electra in orde is zodat je niet terug stroom hoeft te stelen, en doe niet zo minachtend tegenover mensen die wel hun energiekosten betalen. Zo zal je een heel eind verder komen in het leven en op dit forum.

succes!

 

hoe komt het dat Netwerkbeheerders/Energieleveranciers geldboete kunnen opleggen? en de slager op de hoek niet?

het zijn toch beide leveranciers?

Met een energieleverancier heb je een contract, met een slager niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Molmol,

 

Ook met je slager op de hoek sluit je steeds een contract (koopovereenkomst) af voor elke transactie.

Alleen je slager geeft je ribs en de Netwerkbeheerder/Energieleverancier pakken een rib met hun criminele Algemene Voorwaarden.

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ASGrow,

 

Ja, met iedere aankoop bij de slager sluit je ook steeds een koopovereenkomst af, maar de regels van een koopovereenkomst liggen vast in het burgerlijk wetboek. Een koopovereenkomst is dus niet echt een contract maar een wet, van toepassing op iedere burger.

 

Met een energieleverancier teken je een bindend contract voor een (on)bepaalde duur met hun regels en voorwaarden.

 

kleine nuance dus.

Dit geheel terzijde ook. :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Molmol,

 

Leuk geprobeerd maar tevergeefs.

 

Het Burgerlijk Wetboek is inderdaad de basis voor het vermogensrechtelijk systeem.

We kennen rechtshandelingen, titel 3.2 BW

En meerzijdige rechtshandelingen worden overeenkomsten genoemd, titel 6.5 BW.

 

En in boek 7 en 7A van het BW worden sommige overeenkomsten voorzien van een nadere wettelijke uitwerking.

Het gaat dan om:

- Koop en ruil

- Schenking

- Huur

- Overdracht

- Reisovereenkomst

- Bewaarneming

- Arbeidsovereenkomst

- Aanneming van werk

- Borgtocht

- Vaststellingsovereenkomst.

 

Deze overeenkomsten kennen ook nog bijzondere vormen zoals:

- de consumentenkoopovereenkomst

- koop en verkoop op afbetaling

- etc.

 

Een koopovereenkomst oftwel meer specifiek een consumentenkoopovereenkomst is een bijzondere vorm van een contract met wettelijke voorschriften, oftwel een meerzijdige obligatoire overeenkomst.

 

Dus voor het pondje halfomhalf én voor het contract met de netwerkbeheerder gelden dezelfde wettelijke voorschriften van dwingend recht ter bescherming van het consumentenbelang.

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een basisvraag hier is blijkbaar:

Heeft iemand die een misdaad begaan heeft, daardoor ook andere rechten verspeeld?

 

Ik vind van niet, anderen vinden van wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat je gewoon kunt betalen als je er al zoveel aan vedient hebt , asgrow lult wel mee want die verdiend aan sukkels die gepakt worden en een advocaat nodig hebben

 

kweek al ruim 20 jaar en nooit gepakt , sukkel

 

En ik zie hier een hoop berichten die mij doen denken aan ' aan zetten tot '

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doordat jij illegaal kweekt, Bubble, is er meer politie nodig.

En daarom moet ik meer belasting betalen!

 

Vind je dat ik uit mijn nek klets?

Waarschijnlijk wel, en dat vind ik in dit geval zelf ook.

Toch gebruik jij een soortgelijk argument om anderen die stroom stelen de schuld te geven van jouw stroomrekening.

 

En mensen die gepakt zijn sukkels noemen... dat is nog al wat!

 

En dan ook nog een sneer geven aan Asgrow die een mede-forumlid te hulp schiet...

En niemand zet aan tot iets. Leer toch eens inhoudelijk lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd ..en zijn ze stroom kwijt gaan ze zoeken...zijn ze niets kwijt....hoeven ze ook niets te zoeken...

en 1 lamp trekt net zoveel als 1 pc...

en over 2 jaar zullen er legio mensen zijn die hun elec-auto voor de deur oplaad...6uur x3000 watt heb ik begrepen..

 

stelen praat ik niet goed, maar dat Nuon een grotere dief is als topicstarter daar klopt ook geen hout van...

kweken zie ik als zwart werken.. wat heel hard bestaft wordt...een bankrover wordt niet uit zijn huurwoning gezet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh en nu gaan jlullie wel klagen hahahaha tis een sukkel die zich laat pakken

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees A, het stoort me vooral dat lovelygirl hier het slachtoffer aan het spelen is. Uit al haar berichten kan je afleiden dat ze een broodkweker is. Haar hok is opgerold en ze moet gelukkig maar 3500 euro aan de staat terugbetalen.

 

Nou knap hoor als je voor zeg ongeveer 7300 euro aan stroom hebt verbruikt en dan slechts 3500 euro hebt verdiend, dan heeft of de Nuon ongelijk en anders de rechter. Dat is het dilemma waar ik mee zit, kan ik op grond van de uitspraak van de rechter een klacht indienen tegen de Nuon, teneinde die 6500 euro of een deel daarvan terug te krijgen.

Dus jij denkt dat omdat de rechter jou slechts een boete (terugvordering) van 3500 euro oplegt, dat nuon op dat bedrag hun boete gaat berekenen? Het is niet omdat de rechter mild is, dat nuon dat ook zal zijn.

 

Carpe Diem heeft ook gelijk v.w.b. die trouwe stroombetalertjes, vooral blijven betalen, 2 x 600 watt en dat een jaar of 3 lang, is 4 oogsten per jaar van ca 1 kilo is 4 kilo x 3 is 12 kilo, keihard bewijs immers je hebt de stroom betaald. Dat betekent dat je een terugvordering kan verwachten van 12 x 3300 is ca 38000, bewijs heb je zelf geleverd door trouw de energie te betalen, vooral blijven doen, hahaha.

Deze quote doet mij sterk twijfelen dat je slechts 10 dagen stroom hebt gestolen omdat je hoofdstop gesprongen was.

10 dagen voordat je opgerold bent, was je dus ook een trouw stroombetalertje, niet? Dan heb je volgens je eigen theorie bewijs geleverd dat je kweekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind dat je gewoon kunt betalen als je er al zoveel aan vedient hebt , asgrow lult wel mee want die verdiend aan sukkels die gepakt worden en een advocaat nodig hebben

 

ASgrow is slager van beroep Buble :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of iemand broodkweker is of niet, doet eigenlijk niet ter zake.

De vraagstelling stijgt daarboven uit en het antwoord kan ook hobbykwekers van dienst zijn.

Bovendien keurt niemand af/goed welke straf hij van de rechter gekregen.

Stelen mag niet, daar zijn we het wel over eens denk ik, maar Nuon steelt ook, zo lijkthet.

En omdat de 1 een dief is wil dat nog niet zeggen dat de ander dan ook een dief mag zijn. Zoiets :lol:

 

Maar ik vind dat we op moeten passen dat we hier niet zoals de lezers van Wakker Nederland worden.

Want als we die houding doorvoeren zijn alle smokers gelijk aan criminele junkies.

En bij iedereen die kweekt moet op zijn minst 1 hand, maar liever nog 2 handen afgehakt worden.

Laten we er toch voor hoeden dat we niet te kort door de bocht gaan.

Maar dat we de rede, redelijkheid en de rechten van eenieder hoog houden.

Hoe pathetisch dat wellicht voor sommigen ook klinkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal goed en wel Kees A, ook ik vind dat iedereen dezelfde rechten en plichten heeft, ook al heb je iets verkeerd gedaan.

Maar we weten allen wat de risico's zijn. Had lovelygirl geen energie gestolen, dan kon nuon nu ook niet van haar stelen.

Elke actie heeft een reactie.

Verder is het algemeen geweten dat stroomstelende kwekers voor een slechte reputatie zorgen, voeg daar nog aan toe dat ze minachtend spreekt over leden die hun stroom wel betalen en dat ze enkele leden uitgescholden heeft.

Zulke kwekers kunnen we missen als kiespijn en kunnen dan ook op weinig sympathie rekenen, laat staan dat mensen haar zullen helpen.

 

Ik lees de vraagstelling dus als volgt: Ik heb gestolen van Nuon, en Nuon steelt nu van mij, wat kan ik doen?

 

Niet netjes van beide, maar ik lig er niet wakker van.

De ene dief steelt van de andere. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mede forumleden,

 

Mijn topic heeft schijnbaar heel wat roeiboten los gegooid. Mijn bedoeling is voor sommige leden niet geheel duidelijk. Mensen zoals ASGROW en Kees A. zijn goede lezers, die snappen tenminste de intentie van mijn aanvankelijke boodschap. Sommige leden halen er allemaal bijzaken bij, ok die spelen wel mee, maar zijn niet meer belangrijk. Ik ben veroordeeld door de rechter wegens het illegaal kweken van Hennep, dat is duidelijk voor iedereen hoop ik. Nou wie zijn billen brand moet op de blaren zitten, dat aanvaard ik ook, dat is niet het issue.

Waar ik moeite mee heb is dat de Nuon mij een boete oplegt die volkomen afwijkt van wat de rechter mij laat terugbetalen wegen onrechtmatig verkregen voordeel. M.a.w. moet de Nuon zich niet conformeren, aan een in mijns inziens hoger rechtsorgaan. De rechter heeft bewijs van de Nuon niet ontvankelijk verklaard, aangezien dit niet bewezen kan worden. Dus zullen zij hun rekening dan niet moeten minderen, dat is de hoofdvraag en de intentie van het losgooien van mijn roeiboot.

 

Mensen zoals Kees A. en ASGROW snappen dit dilemma, zij zien de zaken duidelijk, kunnen gelukkig appels van de peren scheiden, en laten zich niet verleiden tot bijzaken maar beperken zich tot de hoofdzaak. Bedoel als Kees A. zegt dat je als misdadiger, het stelen van stroom en dat ook nog maar 10 dagen, ja MolMol goed lezen of moet ik je dat een keer uitleggen hoe die situatie is ontstaan, je dan maar al je rechten verspeeld dan weet je tenminste waar mijn verhaal over gaat. Bedankt Kees dat zijn tenminste hartverwarmende uitspraken. Ook ASGROW die wordt beticht van meelopertje, nou dan loop ik graag met hem mee hoor weet ik tenminste dat ik thuis kom. Nee die komt tenminste met zinnige dingen waarmee ik verder kan.

 

Sommige mensen denken dat ik minachtend tegenover sommige leden doe, niets is minder waar. Ik bemerk dat sommige leden de pot verwijten dat ie zwart is. Ik laak gewoon hun hypocriete opstelling, van netjes stroom betalen want dat maakt het minder erg. Nou er komt gewoon 1 artikeltje minder op je dagvaarding hoor, maar je blijft een crimineel, laat dat duidelijk zijn.

 

Buble, noem a.u.b. niemand een sukkel die gepakt wordt, misschien ben jij wel een geluksvogel, al 20 jaar zonder gepakt worden netjes hoor. Je kent waarschijnlijk wel het spreekwoord van geluk is met de ......., dus hoor jij toch ook tot die groep. Trouwens je moet even vertellen wat je bedoelt met Quote aanzetten tot, ben een sukkel en begrijp ff niet wat je daarmee bedoelt, hahaha.

 

no hard feelings

 

Lovelygirl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi Lovelygirl

mijn advies:

 

zoek een advokaat op nocure-nopay basis.( dan kost het je tenminste geen geld meer)

 

bied ze 30% van de vordering op Nuon...en kijk maar of ze trek hebben....(verhogen naar bv 50% kan altijd nog...)

 

suc6 en laat weten wat het geworden is graag...

gr

Carpe_diem

 

ps: wie zijn billen brand...... heeft geluk dat hij niet achterstevoren stond... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt mij niets meer dan logisch dat de Nuon de rechter moet gaan volgen, er is

natuurlijk wel actie voor nodig.

Het is een forse vordering en geen ingewikkelde zaak, immers de rechter heeft al uitspraak gedaan.

Het lijkt mij dat je hiervoor snel een advocaat hebt gevonden die no cure no pay wil hanteren, er is

redelijk wat te verdienen.

 

Ben wel benieuwd of dat de rechter invloed heeft op de hoogte van de boete

die de Nuon heeft opgelegd.

Blijft toch raar dat een energiemaatschappij boetes uitdeelt, lijkt mij dat ze dan toch moeten kunnen

aantonen hoe de boete is samengesteld, je krijgt toch een smaakje van willekeur in je mond.

 

Ik zou je willen vragen om toch nog :lol: het forum op de hoogte te houden als je de Nuon

voor het hekje daagt.

 

Sterkte met je zaak.

 

@Carpe Diem :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn neef s advocaat en die vertelde mij net dat nuon dit eigenlijk niet mag doen omdat je ben veroordeeld door de rechter.

je heb je straf er voor gekregen. als bij je straf ook het geld van de nuon zit dan.

maar hoe weten ze dat jij 3 oogsten heb gedraait.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik heb zelf een aantal jaren terug ca. 1000,- euro moeten bijbetalen aan de energieleverancier.

Dit samen met nog een aantal buren en dat kwam natuurlijk doordat iemand stroom had afgetapt.

Nadat wij met de buren gezamenlijk protest hebben aangetekend konden we in fases betalen meer ook niet.

Wat dat betreft heeft de energieleverancier idd een monopoly en was het oneerlijk tegenover mij en mijn buren.

 

De vraag is echter, klopt het bedrag wat de Nuon aangeeft ongeveer of helemaal niet?

Als het helemaal niet klopt geef ik jou gelijk lovelygirl en zou ik proberen dmv een rechtzaak je gelijk te halen.

Klopt het echter wel en probeer je er alleen onderuit te komen omdat ze het volgens jou niet kunnen bewijzen...dan ben je erg triest bezig en moet je verantwoordelijkheid nemen en niet zeiken.

 

Mensen die aftappen zijn in mijn ogen egoistisch, maar geen uitschot ofzo.

 

Laters!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik betaal voor mijn stroom, verdiend zich toch wel terug.

Maaaarrrrr...... ik kan me goed voorstellen dat er kwekers zijn die voor de meter aftappen.

Waarom? nou.... we betalen alle gejatte stroom + de onkosten met z'n allen aan de energiemaatschappij, dus je betaald al jaren een klein beetje wat jouw schuld niet is.

Als je 1 keer draait voor de meter, dan heb je dat extra betaalde er weer uit, en sta je kiet met de energieleverancier :P

 

Iedereen zijn eigen feestje, ik betaal gewoon.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...