Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

Legalisatie in Amerika? zijn we er bijna?

Recommended Posts

VOOR DE ONGELOVIGEN

 

Medical Marijuana Bill Passes Key Senate Vote, 36-28

ST. PAUL, MINNESOTA -- Legislation to protect medical marijuana patients from arrest and jail took a major step forward today, passing the Minnesota Senate's Committee of the Whole by a vote of 36 to 28, setting up a vote for final passage in the Senate later this week. Supporters are increasingly confident of success in the House, where a companion measure has already passed three committees. "Today's vote was gratifying but not surprising, given the overwhelming public support and the growing weight of scientific evidence in favor of medical marijuana," said bill sponsor Sen. Steve Murphy (DFL-Red Wing). "Members of both houses are hearing loud and clear from voters that there is simply no reason to use Minnesota police resources to arrest and prosecute seriously ill patients for following their doctors' advice." (April 29, 2009)

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@J Quid: "En ja, ik vind het ook moeilijk te geloven dat de wereld ooit iets moois kan worden. Tenminste, als je de wereld bekijkt zoals hij is. Onder invloed is alles mooi."

 

Ik denk dat je de bal volledig mis slaat! Alles wat je rondom je ziet is een reflectie van jezelf. En daar zal geen enkel entheogene stof iets aan veranderen! Als je enkel met negatieve gedachten rond loopt, zal je ook enkel de negatieve dingen zien. Dat houdt niet weg dat er in de wereld geen slechte dingen gebeuren, het hangt enkel af hoe je daar mee om gaat. En ik kan je verzekeren dat door gebruik van welke entheogene stof dan ook, de wereld er zeker niet mooier uitziet. Drugs zijn een rollercoaster, een show die enkel op dat moment plaatsvindt, dat heeft helemaal niets te maken met hoe je de werled bekijkt. Wat jij net zegt, zegt meer over jou dan over mij!

 

Vergeet niet dat wat door de mens gemaakt is, ook door de mens wordt begrensd, dat houdt ook in dat jouw gedachten begrensd zijn door jezelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeeeeeeee

 

diepe gedachten hoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DOC

 

Dat is waar.

 

Onze geest houdt ons wel meer voor de gek, waardoor je enkel maar kan zien wat je wil zien.

 

Het is zeker niet negatief bedoeld naar J Quid. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legalisatie is voor vele het ultieme doel, ook ik ben ( denk ik ) voor legalisatie.

Maar ik denk dat we met ze allen hier te positief tegen aan kijken, persoonlijk denk ik niet dat legalisatie voor alle vormen van kweken zou worden toegestaan.

Het zal dan waarschijnlijk gelegaliseerd worden voor enkele zwak commercieel ingestelde ondernemingen die aan strenge eisen, wetten en vergunningen ( lees investeringen ) onderhevig zijn en aan zware kwaliteit eisen moeten voldoen.

Zelf denk ik dat legalisatie voor personen met een medische verklaring wel een nut heeft, zodat deze zich kan laten registeren bij de justitie.

 

Door legalisatie gaan volgens mij de straffen voor particulieren die zonder vergunningen of registratie kweken, juist omhoog!

En dan heb ik het niet over 5 of 10 plantjes :D

 

 

Hscarry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begin van het einde van de "War on Cannabis is ingezet".

 

Uiterlijk binnen 4 jaar komt er in de USA algehele decriminalisatie van het gebruik en een regulering van productie en verkoop.

Nederlandje zal enkele jaren later volgen, dat is dus over 8 jaar. Tot die tijd moeten we zien te overleven.

 

Klik hier voor een kijkje in de toekomst............

 

Zien is geloven, maar ook U geschiedde naar Uw geloof, dus geloof het nou maar!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

2 derde van de Amerikaanse staten moeten Cannabis gelegaliseerd hebben, voordat de federale overheid pas overgaat tot legalisatie.Dit kan nog zeker 5 jaar duren.Staten als Idaho, Georgia, Alabama, Texas, North dakota, South Dakota etc hebben nog geen eens een medicinale status voor mmj.

 

In Californië is het nu zo dat je nog geen eens opgepakt wordt wanneer je minder dan 30 gram op zak hebt, tenzij je een asshole van een agent tegenkomt op zo'n tjingeling bike.Op dit moment kan je alleen kweken als je een medical card op zak hebt of toestemming hebt dat je voor iemand anders teelt, die lichamelijk niet in staat is om zijn eigen mmj te telen.

 

Nadat Eric Holder zijn uitspraak op TV had gedaan zijn er nog invallen geweest van de DEA in bepaalde medicinale dispensaries in Californië, waaronder in San Francisco, terwijl die toestemming had van de gemeente en de staat zelf. :) DEA ging zich nu ineens bezighouden of ze alle belastingen wel betaald hadden. :D

 

In Californie gaat er een debat over een totale legalisatie komen, dus ook over het recreatieve gebruik dat op dit moment net als bij ons gedoogd wordt.Alleen de branden op dit moment brengt roet in het eten, want dat is nu effe een belangrijke prioriteit!!!

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zien is geloven, maar ook U geschiedde naar Uw geloof, dus geloof het nou maar!

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sex' n Combi,

 

Ik begrijp wat je bedoeld en geef je ook deels wel gelijk. Je kunt best de positieve kanten van dingen inzien, het probleem is alleen dat als je de positieve en de negatieve dingen naast elkaar legt, de negatieve veel negatiever zijn dan dat de positieve positief zijn...

Je hebt ook gelijk dat het meer over mij zegt, maar om daar nou verder op in te gaan op een openbaar internetforum lijkt me niet zo'n goed idee :D

 

 

 

Dan toch nog even on-topic:

 

Doc dat stukje dat je neerzette, het is wellicht een eerste stap, maar om daar nou uit af te lijden dat kweken voor iedereen legaal wordt in medicinaal gebruikende staten... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ J Quid

 

Dat moet je inderdaad niet op een openbaar forum doen. Iedereen heeft een weg af te leggen, ook ik. Ben blij dat je het goed opneemt!

 

"als je de positieve en de negatieve dingen naast elkaar legt, de negatieve veel negatiever zijn dan dat de positieve positief zijn... "

 

Daarom is het belangrijk de positieve dingen extra te benadrukken, zodat anderen ook positiever worden. De wereld veranderen op jezelf is onmogelijk, maar in jouw leefwereld kan je wel degelijk iets doen. Moest iedereen die moeite doen, zijn alle problemen vanzelf opgelost.

---------------------------------------

 

Natuurlijk dat al die brainwash praktijken even tijd vragen om tot de mensen te laten doordringen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doc dat stukje dat je neerzette, het is wellicht een eerste stap, maar om daar nou uit af te lijden dat kweken voor iedereen legaal wordt in medicinaal gebruikende staten... :D

 

Ik denk serieus dat het niet zo lang gaat duren als jullie nu denken.

Praat, lees, kijk, begrijp......

Er gebeuren dingen GROTE dingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo waar is je mensenkennis ? Amerikanen overdrijven altijd heeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@KTM

Dan gaat dit ook voor jou op :D

 

Ik denk dat je de bal volledig mis slaat! Alles wat je rondom je ziet is een reflectie van jezelf. En daar zal geen enkel entheogene stof iets aan veranderen! Als je enkel met negatieve gedachten rond loopt, zal je ook enkel de negatieve dingen zien. Dat houdt niet weg dat er in de wereld geen slechte dingen gebeuren, het hangt enkel af hoe je daar mee om gaat. En ik kan je verzekeren dat door gebruik van welke entheogene stof dan ook, de wereld er zeker niet mooier uitziet. Drugs zijn een rollercoaster, een show die enkel op dat moment plaatsvindt, dat heeft helemaal niets te maken met hoe je de werled bekijkt. Wat jij net zegt, zegt meer over jou dan over mij!

 

Vergeet niet dat wat door de mens gemaakt is, ook door de mens wordt begrensd, dat houdt ook in dat jouw gedachten begrensd zijn door jezelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Doc,

Ik denk dat de VS niet veel andere mogelijkheden heeft. Bijna 1% van de de bevolking zit achter de tralies. Een groot gedeelte vanwegen kleinere drugsdelicten.

Dat wordt gewoon te duur.

Haal je nu de Cannabis uit de illegaliteit, wint de overheid een heleboel.

Te hopen is het in ieder geval. Dan bestaat ook een kans, dat het beleid hier weer vriendelijker wordt.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet het zo net nog niet ...

 

maar ik gaat zeker naar amerika emigreren om daar lekker op me gemakkie te kweken als dat daar vrij eenvoedig kan ... zie mezelf al helemaal zo'n leuk zaakie hebben :D :nerd ... al zou je voor dit werk gedl bij moeten betalen ... heerlijk zo'n shoppie allemaal biologische wietje ...mooie stekken van verschillende soorten ... een lijstje wiet van de stuks een lijstje hasjies van 30 stuks en wat olie :rofl

 

pffff krijg al een harde bij de gedachte :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het legaal mogen roken, kopen, inkopen, verkopen,........zegt niks over het legaal mogen kweken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Legalizing Marijuana The Federalist Way

 

By Ross Raffin

Source: Stanford Progressive

 

cannabis California -- Many advocates of legalizing or decriminalizing marijuana feel Obama has abandoned them. White House Chief of Staff Rahm Emanuel is a consistent warrior against decriminalization. Attorney General Eric Holder has a history of opposing drug policy reforms and considers the adult use of marijuana equivalent to public nuisance. Even Joe Biden, when asked about pain management and medical cannabis, responded that “there's got to be a better answer than marijuana.” But the reality is that the Obama administration has turned the tides in favor of legalization and decriminalization in a much stronger and subtler way than open rhetorical endorsements.

 

Optimism for drug reform began when Obama ended federal raids on cannabis dispensaries in states which allow medical marijuana. What marijuana advocates fail to realize is that with this the Obama administration initiated a small but extremely important step towards legalization. More importantly, it has done so in a way to insulate itself from Republican attacks and attempts to distract the public.

 

At the heart of the marijuana debate is federalism, the separation of state and national governmental power. For most of America's history, marijuana was treated as a crop subject to state regulation. However, the national government justified regulating marijuana through a variety of means, mainly the Commerce Clause of the Constitution which gives Congress power to regulate inter-state trade. This line of reasoning was forcefully used by the John Ashcroft in 2001 to enforce federal raids on medical marijuana dispensaries.

 

When a state legalizes marijuana, medical or otherwise, state law is in contradiction with federal law. This grey area leads to very confusing legal proceedings. For instance, if a state patrolman finds a medical marijuana patient in possession of marijuana, nothing happens. However, if a federal officer found a medical marijuana patient in possession of the same amount of marijuana, the federal officer can and usually will arrest the patient and prosecute under federal law. This hypocrisy is at the base of the current trials going on against elderly medical marijuana patients.

 

The Obama administration drastically changed this dynamic with just a slight alteration of criteria for federal intervention with marijuana dispensaries. Eric Holder announced that the federal government will no longer pursue medical marijuana dispensaries or patients unless they violate both federal and state laws. In the case of California, because medical marijuana is legal, federal intervention is no longer allowed in cases where California's medical marijuana laws are not broken. Thus, if California were to fully legalize marijuana, under current policy the federal government would not intervene.

 

This leaves Republicans in a very tough spot. Small government is the bedrock foundation of the party. However, if a “liberal” state legalizes marijuana, the only tool left to combat the legalization of marijuana is for the federal government to extend power over state government. Obama's actions cannot be criticized as an attempt to “deregulate” marijuana. Instead, it is a triumph of state rights over federal intervention.

 

More importantly, any attempt to fight state legalization of marijuana through suit automatically goes to the Supreme Court. This creates an opportunity to strike down previous legislation criminalizing marijuana as opposed to having the Democrats introduce a bill on the Senate floor to legalize pot.

 

Consider the alternative strategy of legalizing marijuana on a national level first through Obama. In the current political environment, the leading accusations against the president range from terrorist to Marxist to illegal alien. Imagine the campaigns that could be waged if Obama so much as hinted that he wants to legalize marijuana. Not only would there be insinuations that Obama wants drugs for personal use, but inevitably racial dynamics and stereotypes would enter discourse. It would be the ultimate redirect from the economy. Instead of focusing on regulations and expenditures, emphasis would be on the president who is destroying traditional American values with reefer.

 

If Obama or the Democrats proposed legalization, all the Republicans have to do is have several governors or senators who refuse to implement the federal law. This would frame the argument as Obama trying to extend the government's power to regulate what some consider the moral fabric of society. With just a few rhetorical shuffles, Obama's proposal could be linked to general monetary and budget extensions of power. This would be like the Republican's in the 30s arguing against the New Deal as a whole by linking it with a government proposal to force states to legalize prostitution.

 

The Obama administration's public hesitation towards marijuana legalization is not only understandable but, considering the impact of the current economic legislation and programs the administration is endorsing, the most pragmatic and efficient route for the moment. Legalization and decriminalization advocates should focus efforts on state-wide legalization, not nation-wide. If states are challenged in lawsuits, than the Supreme Court will be forced to rule on whether legislation criminalizing marijuana should be struck down. This is preferable to the executive putting forward a proposal to legalize marijuana from the top down. When Obama tells the country that marijuana legalization is not the path he chooses for America, he means to say that the path must first be drawn by us.

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar het zal hier rond 13.00 uur wel rustig zijn,.......neem aan dat alle voorstanders van legalisering naar het museumplein gaan ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bram je hebt zeker een punt in je post hierboven.

 

Ik ben absoluut tegen de legalisatie van wiet... Ik ben absoluut voor het gedoogbeleid!

 

Als wiet gelegaliseerd wordt dan is de overheid nog steeds anti. Er moet nog steeds voor gezorgd worden dat het minimaal gebruikt wordt... Dus blijft zelf kweken verboden. De overheid introduceerd CDA, CU en PVDA wiet... 3 soortjes, van de eerste moet je kotsen, van de tweede heb je zin om een einde aan jezelf te maken en van de laatste weet je het echt niet meer... Ja mensen, dat is de toekomst die we tegemoed gaan... Een vaste smaak, verplicht gesteld door de overheid, gecontroleerd door de overheid, belast door de overheid en ontmoedigd door de overheid...

 

Ben je thuiskweker voor eigen gebruik ? Dan ben je vanaf legalisatie strafbaar... Waarom ? Nou zoiets heet belastingontduiking... Je betaald geen accijns... Idem voor tabak, alleen dat kweekt dan weer (bijna)niemand.

 

Dusja,

 

Make your choise...

 

Ik vind het zo wel wat hebben, met iets van een zwarte markt, het heeft wel iets charmants zegmaar... Beter dan al die formulieren.

 

Ik zou het leuk vinden als coffeeshops tot in de eeuwigheid bevoorraad zouden kunnen worden door hobbyisten. Meer dan nu dus... Dat is iets waar ik voor zou willen vechten!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
De overheid introduceerd CDA, CU en PVDA wiet

 

Nog 10 jaar deze combinatie :rofl

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dope

Share this post


Link to post
Share on other sites

obama is voor decriminalisatie en niet voor legalisatie. hiermee is dan ook alles gezegd. de war on drugs zal misschien wat verminderen en ja er zullen meer van die medicinale shops komen maar dat is het dan ook. een coffeeshop is tien keer beter, dan moet je ten eerste geen ziekte faken bij een dokter om een pasje te krijgen zoals in californië.

zelfkweek blijft verboden in usa. medicinaal mag het misschien wel maar goed dat is dan niet voor de recreatieve gebruikers zoals zowat de meerderheid van blowers toch wel is, ook op dit forum.

volledige legalisatie in usa = keep on dreaming :whistling

maar het is al een goed begin zeker weten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de VS gaat het gestaag, maar het zal zeker dit jaar nog niet gebeuren...

 

Wel interessant om te zien of ons nieuws het ook gaat melden. Het zou me niets verbazen als ze gewoon een publicatieverbod hebben gekregen over de wietsituatie in de VS.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Canada gaat net als Nederland de verkeerde kant op.6 maanden gevangenisstraf voor 5 planten of meer.Het gekke is dat minister-president Harper van Canada in 2007 de deuren geopend heeft voor privaat gevangenissen.Hier in Nederland (De Pers van vandaag) hebben ze ook belangstelling.Zou het CDA een onderonsje met bepaalde directeuren hebben om dat hier ook te gaan toestaan???? :)

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...