Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mustang

Gemakkelijk de LV omhoogbrengen!?

Recommended Posts

Ik ben bezig om te proberen d.w.v. een stoomgenerator die op een vaste waterleiding aangesloten dient te worden, de lv omhoog te krijgen.

Generator is in totaal 3.2KW sterk en maakt stoom aan.Ben aan het uitvogelen hoe dit het eenvoudigst in gebruik te nemen is daar dit computergestuurd moet kunnen.

 

Andere mensen hier die met een soortgelijk idee/project bezig zijn/begonnen zijn??

Share this post


Link to post
Share on other sites

relais aan een hydro meter oid. Dit is wel iets voor het elektrohoek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mustang,

 

Hmmm 3.2kw...voor alleen wat stoom..en die is nog warm ook.

Ik trek altijd een stuk folie over mijn stekken en laat dat 1 week zitten...NOOIT geen problemen gehad.

 

Maar succes met dit project...ken het apparaat niet dus ben benieuwd.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schenkie,

 

die 3.2kw is de piekspanning, die heeft die maar 1minuut nodig en dan heeft die al een paar m3 stoom, wat ik zei het is iets waar ik lekker mee kan klooien. Gebruikte idd wat jezelf ook zei werkt makkelijk en doeltreffend maar soms wil je gewoon even een idee uitvogelen.

 

Temperatuur is niet hoog Schenkie, Max 45Graden wat die kan produceren in een ruimte, in grotere ruimtes ligt de temperatuur aanzienlijk lager dan die 45Graden.

 

Mooie is wel dat dit systeem digitaal te maken is en op tijd en tempratuur instelbaar is d.m.v. een sensor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He amigo....

ben erg benieuwd wat de stoom met de LV doet.

Stoom is oververhit water,en het klinkt raar maar stoom is erg droog. Wil graag weten hoe warm die stoom is,je kan het niet vergelijken met een bevochtiger.

Houd er rekening mee dat de waardes veel kunnen verschillen met het leidingwater.

Met name de Ph.

Is er misschien een mogelijkheid op het apparaat om de stoom te verzadigen??Je krijgt hierdoor grotere water moleculen,en dus meer kans dat de Lv zal stijgen.

Ik ben alleen bekend met grote stoom installaties (+/- 100Ton/hr) :verrygood

 

Ik denk dat het koppelen van een relais geen goed idee is,voordat de hydro meter wat gaat aangeven heb je al-dente stekken :wave:

 

Ik ben het eens met wat schenkie zegt,folie is veel goedkoper/makkelijker/veiliger en werkt super!!

Heb het deze ronde ook gedaan en ben zeer tevreden?geen afvallers en geen achterblijvers!!

 

Ben benieuwd!

Gr jappie78

Share this post


Link to post
Share on other sites
erg benieuwd wat de stoom met de LV doet.

.... stoom is erg droog.

 

Dat klinkt niet raar, dat klinkt IDIOOT!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Foolon the hill...

Het klinkt ook idioot .....maargoed....als je de stoom niet naar verzadigingstemperatuur brengt gaat het weinig doen met de LV...

Stoom wordt gebruikt om te verwarmen en niet om te bevochtigen.

De enigste huishoud-apparaten die ik ken die goede natte stoom maken zijn strijkijzers en stoomapparaten voor behang.

Weet je waar het apparaat oorspronkelijk voor is gebruikt??

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga werken met natte stoom, ik zorg ervoor dat het niet zover verwarmd word dat de stoom zal verzadigen en waardoor je dus idd DROGE stoom krijgt.

Hier heb je idd alleen wat aan om de temepratuur te verhogen en daar heb ik geen belang bij, de stoom zal afkoelen waardoor het gaat condenseren waardoor je dus kleine waterdruppeltjes krijgt overal, die gaan verdampen en dus de LV omhoog gooien!

 

It`s just an experiment, als het niks word is het in ieder geval geprobeert!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey mustang kzat net m'n antwoord netjes te maken. :verrygood

met die natte stoom gaat het zeker lukken.

Probeer een timer erop te zetten ofzo,want de druppeltjes die neerslaan zullen ook warm zijn(misschien wel te warm)

succes

 

(PS verzadigen is het maken van natte stoom door verlagen van temperatuur,oververhitten is het maken van droge stoom,just 2 let you know) :wave:

 

laat wat horen als het lukt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

lage lv= ideaal moment om met co2 te stoeien

afzuiger 10 min uit/zachtjes - terwijl je c02 zich over de planten uitspreid, en dan 5 min afzuiger aan

temperatuur neemt toe , net als Lv.

je kan met toegevoegd co2 vaak wel voorbij 30 celcius gaan ...dus komt allemaal in evenwicht.

 

als over paar weken de plantjes bijna af zijn zet je afzuiger weer vol aan en zet je co2 toevoer uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lage lv= ideaal moment om met co2 te stoeien

 

Ik heb toch geleerd dat bij een lage LV 30% de huidmondjes van de bladeren zich sluiten om zicht tegen uitdrogen te beschermen en ze geen Co2 opnemen.

Dus lage LV is niet ideaal om co2 toe te dienen!

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm... en ik maar denken dat juist de vochtige maanden gevaarlijk zijn om te dikke toppen te kweken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mediteer,

 

Nou gevaarlijk is het niet...er moet alleen goed geventileerd worden.

In de zomer is over het algemeen de LV hoger dan in de winter..vocht buiten verdampt en komt in de lucht terecht ..wat je vervolgens naar binnen zuigt door je inlaat(actief/passief).

Maar het kan idd wel een probleem worden wanneer je veel planten op 1m2 hebt staan en zo te weinig luchtcirculatie krijgt tussen je planten...de kans op toprot is dan groter ja.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

he mustang

in de chileense metro stations hadden ze zwenkventilaters met daar op hele fijne mist sproeiers er op

dan slaa je 2 vliegen in 1 klap. je lucht circuleert en je lv kan je regelen en dat allen met een goede pomp klaar

de meeste kwekers hebben al de ventilators dus allen die mister er op en klaar

greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bots,

 

ik ken deze systemen, de grotere drukkerijen hebben ook zulke systemen hangen bij de persen om de vochtigheid en luchtkwaliteit te vergroten.

 

Dank je voor je tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je niet in de war met talkpoeder sproeiers,.....die voorkomen dat de vers gedrukte vellen papier aan elkaar gaan plakken. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BBB,

 

nee BBB, heb er namelijk nagevraagd toen ik bij PlantijnCasparie ze aan de plafonds zag hangen en de betreffende persoon zei dat die dingen er hingen om de lv goed te houden i.v.m. papier e.d.

 

Dat is wat hij zei, ben geen kenner en ga dan uit op de woorden van een ander, dat wat jij zegt zegt mijzelf niks, ben er geen expert in.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een drukkerij hangen luchtbevochtigers aan het plafond om de LV constant rond de 50% te houden.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt het over een piekspanning van 3.2 KW. Dat klopt niet want de spanning zal wel 230 V zijn en die 3.2 KW dat is het wattage dat dat ding vraagt. Je moet dit op een (bijna) vrije groep aansluiten want dit vraagt nogal wat ampere's (14 amp.) Met die warmte die je er in stopt krijg je problemen want je kunt die warmte niet afvoeren want dan daalt de LV weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om even op de titel van het onderwerp in te springenMistmaker

Is dit geen "makkelijke manier?Niet al te duur!

 

Grt LdeL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...