Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sex' n Combi

2012-Begin van einde, begin van nieuw begin ?

Recommended Posts

niet direct met 2012 te maken, wel het gedrag van een door 2012(einde van de wereld) geobsedeerd persoon

 

Jared Loughner gedroeg zich steeds vreemder TUCSON - De verdachte van de schietpartij in Tucson, waarbij zes doden vielen en onder anderen een Amerikaans Congreslid zwaargewond raakten, vertoonde de afgelopen maanden steeds vreemder gedrag.

Jared_Lee_Loughner_803442d.jpg Foto: MySpace Volgens The New York Times leidde zijn storende gedrag op het Pima Community College in combinatie met plaatsing van verontrustende video's op internet ertoe dat de schoolleiding de 22-jarige Jared Lee Loughner schorste. Hij mocht pas terugkeren na een evaluatie van zijn geestelijke gezondheid.

Daarop besloot Loughhner van school te gaan. Dat was oktober vorig jaar.

 

Hij groeide op in Tucson (Arizona) en ging naar de Mountain View High School. Hij viel daar niet bijzonder op, aldus voormalige leerlingen. „Hij was niet bijzonder populair, hij ging zijn eigen gang”, aldus de voormalige leerling Grant Wiens in de krant. Volgens buren woont Loughner nog bij zijn ouders in een middenklassewijk in het noorden van Tucson (550.000 inwoners), niet ver van de plek waar de schietpartij plaatshad. Hij zou hij geen broers of zusters hebben.

 

Loughner wilde het leger in nadat hij van school was gegaan, maar kwam niet door de keuring. Het leger wilde niet zeggen waarom hij is afgekeurd. Hij zou ook een paar keer in aanraking zijn gekomen met de politie voor enkele kleine drugsdelicten. Hij zou toen volgens sheriff Clarence Dupnik ook doodsbedreigingen hebben geuit, maar niet tegen het neergeschoten Congreslid Gabrielle Giffords.

 

Een vriendin van Loughner, Caitlin Parker, zei tegen CNN dat hij in 2007 Giffords een keer heeft ontmoet en daarover zei: „Ik kan niet geloven dat ze het gewoon niet snapt. Politici snappen het gewoon niet.” Volgens Parker gedroeg de jongen zich sinds zijn middelbare schooltijd steeds vreemder en was hij geobsedeerd door de voorspelling dat de wereld in 2012 vergaat.

 

De afgelopen maanden plaatste hij een aantal video's op internet. Veel wat hij daarop zegt is onsamenhangend. Hij wil onder anderen terug naar goud en zilver als betaalmiddel. In een andere video zegt hij dat de regering mensen „hersenspoelt”. Hij zette zaterdag op de dag van de schietpartij nog een bericht op zijn pagina op MySpace. Daarin schreef hij: „Tot ziens. Beste vrienden, wees alsjeblieft niet kwaad op me.”

 

http://www.telegraaf.nl/buitenland/8690999...land,buitenland

 

 

wat info van zijn youtube acount, waar staat dat hij pas lid is ?????????????????????

het zou ook nog kunnen dat die op meerder plekken video's upload geen idee

:wacko:

Naam:Jared Lee Loughne

rKanaal aantal keren bekeken:2085939

Lid geworden:25 oktober 2010

Website:http://Myspace.com/fallenasleep

Wie ben ik: My name is Jared Lee Loughner!

Woonplaats:Tucson

Share this post


Link to post
Share on other sites

toeval? of bizar..

 

Slachtoffer Tucson was geboren op 9/11 TUCSON - Een 9-jarig meisje dat zaterdag werd doodgeschoten tijdens een politieke bijeenkomst in de Amerikaanse stad Tucson, is geboren op 11 september 2001. Dat hebben haar ouders zondag gezegd tegen een lokale krant. Op die dag werden de Verenigde Staten getroffen door een golf terreuraanslagen met duizenden doden.

Christina_Taylor_Gr_803607d.jpg De 9-jarige Christina Taylor Green was een van de dodelijke slachtoffers Foto: REUTERS Christina-Taylor Green was een van de vijftig kinderen in een boek getiteld Faces of Hope (Gezichten van Hoop), over baby's die op '9/11' werden geboren. „Christina-Taylor was zich altijd erg bewust van haar geboortedag. Ze was erg vaderlandslievend, het dragen van rood, wit en blauw was erg bijzonder voor haar”, zei haar moeder in de Arizona Daily Star.

 

Bij de schietpartij in Tucson kwamen zes mensen om het leven. De dader had het waarschijnlijk gemunt op de Democratische politica Gabrielle Giffords. Die werd in het hoofd geschoten en ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis. Ook elf anderen raakten gewond.

 

http://www.telegraaf.nl/buitenland/8692241...land,buitenland

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens Parker gedroeg de jongen zich sinds zijn middelbare schooltijd steeds vreemder en was hij geobsedeerd door de voorspelling dat de wereld in 2012 vergaat.

 

De afgelopen maanden plaatste hij een aantal video's op internet. Veel wat hij daarop zegt is onsamenhangend. Hij wil onder anderen terug naar goud en zilver als betaalmiddel.

 

Zilver en goud als betaalmidel vindt ik een goede tussenoplossing, geld is iets wat deze wereld niet meer nodig heeft, kan ik me wel mee vinden, dat de mensen gebrainwasht worden, kan ik me ook met vinden dat het gebeurd, dat de wereld in 2012 vergaat kan ik me niet mee vinden.

 

Dat de wereld zou vergaan is Hollywood realiteit, dat de maya's het einde van de tijd voorspelt hebben is wel een feit... maar of dat 2012 is weet niemand, simpelweg omdat ze te weinig historische referentiepunten hebben, dat is dus gissen. En einde van tijd betekent dus niet einde van de aarde...

 

Verder voor mij is 2012 een symbool en geen datum om op vast te pinnen, eerder een keerpunt van mijn/ieders bewustzijn...

 

toeval? of bizar..

 

Slachtoffer Tucson was geboren op 9/11 TUCSON - Een 9-jarig meisje dat zaterdag werd doodgeschoten tijdens een politieke bijeenkomst in de Amerikaanse stad Tucson, is geboren op 11 september 2001. Dat hebben haar ouders zondag gezegd tegen een lokale krant. Op die dag werden de Verenigde Staten getroffen door een golf terreuraanslagen met duizenden doden.

Christina_Taylor_Gr_803607d.jpg De 9-jarige Christina Taylor Green was een van de dodelijke slachtoffers Foto: REUTERS Christina-Taylor Green was een van de vijftig kinderen in een boek getiteld Faces of Hope (Gezichten van Hoop), over baby's die op '9/11' werden geboren. „Christina-Taylor was zich altijd erg bewust van haar geboortedag. Ze was erg vaderlandslievend, het dragen van rood, wit en blauw was erg bijzonder voor haar”, zei haar moeder in de Arizona Daily Star.

 

Bij de schietpartij in Tucson kwamen zes mensen om het leven. De dader had het waarschijnlijk gemunt op de Democratische politica Gabrielle Giffords. Die werd in het hoofd geschoten en ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis. Ook elf anderen raakten gewond.

 

http://www.telegraaf.nl/buitenland/8692241...land,buitenland

 

Wat heeft dit nu te maken met dit topic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk eens na, mischien dat je het dan begrijpt. :wacko:

ik geloof niet zo in toeval, alles heeft een rede mischien dit ook?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees wel dat ze op 9/11/2001 geboren is en dat ze doodgeschoten is door die kerel...

 

Ik geloof ook niet toeval... maar wat zie jij daar dan van betekenis in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ben ook maar stoned dit denk ik erover, haar tijd is gekomen door de 2012 voorspelling?

niet het einde van de wereld, maar haar leven is wel hierdoor beeindigd.. :wacko:

dus wel degelijk het einde van tijd, haar tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
dus wel degelijk het einde van iets, de 2012 voorspelling. :wacko:

 

Zij was geboren op 9/11/2001, de dag dat de wereld veranderde in negatieve zin.Een oorlog was ontketent in het creëren van angst en door angst te creëren krijg je geen vooruitgang in de samenleving, iets waar 2012 voor staat.Je kan eigenlijk zeggen dat er geprobeerd is de vooruitgang tegen te houden.

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
oke ben ook maar stoned dit denk ik erover, haar tijd is gekomen door de 2012 voorspelling?

niet het einde van de wereld, maar haar leven is wel hierdoor beeindigd.. B)

dus wel degelijk het einde van iets, de 2012 voorspelling. :wacko:

;)

Het einde van de 2012 voorspelling... bedoel je dan het einde van het einde en het begin van het begin? ;)

Zij was geboren op 9/11/2001, de dag dat de wereld veranderde in negatieve zin.Een oorlog was ontketent in het creëren van angst en door angst te creëren krijg je geen vooruitgang in de samenleving, iets war 2012 voor staat.Je kan eigenlijk dat er geprobeerd is de vooruitgang tegen te houden.

 

Namaste :)

Maar 09/11/2001 was toch geen dag van hoop? Dus waarom worden ze dan "hoopkinderen" genoemd? De vooruitgang tegen gehouden, op 09/11/2001 bedoel je dan?

 

Uiteindelijk zijn wel allemaal verantwoordelijk voor elkaars gezondheid en welzijn, helemaal slecht is niemand hoor... en al die problemen zijn makkelijk op te lossen.... weg met dat "dog eat dog" mentaliteit, en een ieder maakt voor zijn eigen eerst een critische analyse van de informatie die tot hem/zij komt , alvorens opinies te hebben over iets.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Maar 09/11/2001 was toch geen dag van hoop? Dus waarom worden ze dan "hoopkinderen" genoemd? De vooruitgang tegen gehouden, op 09/11/2001 bedoel je dan?

 

De hoopkinderen werden geboren om balans te brengen in de situatie die was ontstaan, het ying-yang principe.

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg je redenering nu :wacko: , maar vooruitgang is niet altijd in een rechte lijn ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

politicus die door de 2012 theorie het zwijgen word opgelegd

Artsen voorzichtig optimistisch over Giffords TUCSON - De artsen van het zaterdag neergeschoten Amerikaanse Congreslid Gabrielle Giffords, zijn „voorzichtig optimistisch” over haar toestand. Een kogel trof de 40-jarige Democrate in het hoofd, in het gebied dat de spraak regelt.

Gabrielle_Giffords_803647d.jpg

Gabrielle Giffords Giffords ligt in een ziekenhuis in Tucson, Arizona, waar ze met spoed is geopereerd. Sindsdien wordt ze kunstmatig in coma gehouden. Af en toe wordt de politica wakker gemaakt om te zien of ze vooruit gaat. Ze heeft onder meer al in de hand van de arts geknepen.

 

„Er zijn duidelijk gebieden in de hersenen die niet zo tolerant zijn voor binnendringing”, aldus dokter Michael Lemole. „Ik wil niet gaan speculeren, maar we zijn wel voorzichtig optimistisch.” Volgens de artsen kan het nog weken tot maanden duren voor duidelijk is wat precies de gevolgen zijn van de verwondingen van Giffords.

Share this post


Link to post
Share on other sites
politicus die door de 2012 theorie het zwijgen word opgelegd

Een kogel trof de 40-jarige Democrate in het hoofd, in het gebied dat de spraak regelt.

Gabrielle_Giffords_803647d.jpg

zo beter ? :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spreekt die over december of januarie? (die super storm)

 

Dat de zon invloed heeft op ons weer en klimaat lijkt me toch aannemelijk, maar waarom wil die nu niet zeggen hoe hij dat doet... als hij zijn voorspellingen zou staven met bewijs, dan kunnen ze dat toch overal toepassen... of wordt dat tegengehouden door de "global warming mafia"?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Spreekt die over december of januarie? (die super storm)

 

Dat was in 2007 :lol:

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Echte Maya's spreken over 2011-2012: Einde megafraude

Monday, 17 January 2011 16:05

 

Vele mensen spraken in het verleden uit naam van de Maya’s, maar nu krijgen ze steeds meer de kans om in eigen persoon te spreken.

De Maya Oudsten, voorouders van de echte Maya’s en houders van de ware Maya-profetieën spreken over de terugkeer van onze voorouders met al hun wijsheid en dat we niet bang hoeven te zijn.

 

Vastbesloten

De Maya-profetieën spreken van de tijd dat onze voorvaderen zullen terugkeren en volgens de overleveringen gaat het om 12 baktun en 13 ahau (28 oktober 2011).

Terwijl de mensheid de kritieke fase omtrent het Ascentieproces binnengaat, probeert de oude garde alles op alles te zetten om te voorkomen dat de mensheid toegang verkrijgt tot kennis die lange tijd verborgen is gehouden.

De oude garde is er nog steeds van overtuigd dat ze zicht hebben op de eindoverwinning en zijn vastbesloten om door te gaan. Heb compassie voor deze mensen opdat ook zij wellicht verlichting bereiken.

 

Plan

Nu wordt getracht de Maya’s in Guatemala te beschuldigen van het illegaal telen van cocaïne. Net zoals de musea in Bagdad waar veel Sumerische artefacten lagen opgeslagen, probeert de geheime elite opnieuw waardevolle historische informatie aan het daglicht te onttrekken.

Vervolgens willen ze de wereld doen geloven dat 2012 een megafraude is en dat dit jaartal het einde van de wereld betekent. Steeds meer mensen beginnen dit te doorzien.

 

Einddatum

De Maya Oudsten hebben gezegd dat het in eerste instantie niet gaat om 2012, maar om 28 oktober 2011 (12 baktun en 13 ahau), wat overeenkomt met de einddatum die ook Carl Johan Calleman aanhoudt. Ten tweede hebben de Maya’s nooit gezegd dat 2012 het einde van de wereld betekent, maar dat de voorouders zouden terugkeren met al hun wijsheid.

De boodschap dat 2012 het einde zou betekenen van de wereld is propaganda verspreid door grote religieuze priesterschappen in een poging hun kudde in angst vast te houden om controle te kunnen blijven uitoefenen.

De minderheden van Guatemala, afstammelingen van de Maya’s, worden op alle mogelijke manieren onder druk gezet door de gevestigde orde en daarom wordt nu opgeroepen tot bescherming en hulp om te zorgen dat ze hun kennis in de wereld kunnen gaan verspreiden.

 

Cocaïne

In de oudheid werd cocaïne gebruikt als een natuurlijk hulpmiddel. En zoals de voorouders hadden gezegd gebruikte men alles met mate. Men leefde in harmonie met de natuur en als men niets te eten hadden kauwde men op een cocaïneblad om de maag te verdoven. Het effect is ongeveer hetzelfde als thee of ginsengwortels.

De natuurlijke drugs werden door de oude wijzen gebruikt als medicijn, bijvoorbeeld als pijnstiller. Hetzelfde geldt voor papaver, wat werd gebruikt voor bijvoorbeeld buikpijn.

Met deze cocaïne wordt overigens niet de chemische cocaïne bedoeld die door vanuit de elite aangestuurde groepen wordt gemixt, verwerkt en op de markt gebracht om jonge generaties in een lager trillingsniveau te houden en daarbij een miljardenomzet te maken.

 

Buitenaardse oorsprong Maya’s

Dezelfde elite doet er momenteel alles aan om te zorgen dat mensen bang worden voor het aankomende buitenaards contact, maar dit werkt juist averechts. Er vindt verlichting plaats en recente peilingen laten zien dat veel mensen juist openstaan voor buitenaards contact.

Vanuit Centraal-Amerika spreekt Maya Oudste Don Alejandro over enorme cycli die afgewerkt worden en hoe tijd wordt berekend. Hij wijst erop dat de Mayakalender nooit hoeft te worden gewijzigd omdat deze gebaseerd is op de sterren.

Onze instabiele westerse variant is echter vele malen veranderd en is nog altijd niet accuraat. De kennis werd overgedragen door de Abuelos, de grootvaders, die van de sterren kwamen, stelt

 

Alejandro.

Hij verbindt de oorsprong en de bestemming van de Maya’s aan de Pleiaden, die May werden genoemd. Volgens het werk van archeoastronoom Anthony Aveni staan bepaalde Maya plaatsen op één lijn met het zenit van de Pleiaden. Eén van de sterren van het Zevengesternte is genaamd Maia.

Een deel van de oude taal is in de jaren ’60 van de vorige eeuw ontcijferd in Rusland, maar de resultaten worden nog altijd geheim gehouden.

Maya’s stellen dat ze 400 miljoen jaar geleden al op Aarde kwamen en dit wordt ondersteund door een recente ontdekking tentoongesteld in het Nationale Museum van Mexico waar een oude voorstelling van de Aarde te zien is. Deze Aarde bevat gedetailleerde morfologische kaarten van het poolgebied onder het huidige ijspak.

De Maya Oudsten over de "Apocalyptische" scenario's omtrent 2012:

"We geloven dat vele mensen die spraken onze naam misbruikten, maar nu hebben we de mogelijkheid zelf te spreken."

Hebben jullie een boodschap die jullie aan de mensheid willen richten?

 

"Aan al onze broeders en zusters die deze boodschap horen, en deze woorden zijn niet van mij, maar die van mijn voorouders (Maya's) en de (WARE) voorspelling van van de Maya's die zegt dat:

IN DE TIJD VAN 12 BAKTUN EN 13 AHAU (28 OKTOBER 2011) ZULLEN DE VOOROUDERS EN DE MANNEN VAN WIJSHEID TERUGKEREN. LAAT DE MORGEN KOMEN. LAAT DE DAGERAAD KOMEN.

En zo geef ik jullie de boodschap:

"WEES NIET BEVREESD. ONTVANG DEZE BOODSCHAP EN VERSPREID HET OVER DE WERELD."

"Over het jaar 2012, waar we al zo veel over hebben gehoord, dat de wereld zogenaamd aan haar einde zou komen, neem van ons aan: ER ZAL GEEN EINDE AAN DE WERELD KOMEN.

Ik roep mijn broeders en de leiders van de wereld op;

Genoeg met oorlog,

Genoeg met het bouwen van wapens,

Genoeg met het bouwen van wapens om mensen te doden,

en de natuur te vernietigen.

In plaats van het produceren van wapens,

waarom niet iets produceren dat veel beter is,

DAT DE MENSHEID VOORUIT HELPT IN PLAATS VAN ZICHZELF TE VERNIETIGEN."

 

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Niet cyberoorlog maar zonnestorm bedreigt internet

 

Gepubliceerd: Woensdag 19 januari 2011

Auteur: Loek Essers

 

Niet een algehele cyberoorlog, maar een zonnestorm is een van de grootste bedreigingen voor het internet. Er moeten maatregelen genomen worden tegen elektro-magnetische straling.

 

De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) stelt in het rapport (pdf) "Reducing Systemic Cybersecurity Risk" dat het internet eerder verwoest zal worden door een zonnevlam dan door een cyberoorlog. Wel kan een online oorlog het internet aanzienlijk beschadigen, maar die vernietiging is niet aannemelijk.

 

"Er zijn weinig gebeurtenissen te voorzien die de capaciteit hebben om uit te monden in een volledige, wereldwijde schok", aldus de onderzoekers. "Men zou een tot nu toe onbekende, fundamentele fout in de kritieke technische protocollen van het internet moeten ontdekken, waarbij overeenstemming over een remedie niet snel kan worden bereikt. Of verschillende cyberaanvallen zouden elkaar moeten opvolgen, uitgevoerd door daders met uitmuntende vaardigheden die het niet uitmaakt als hun acties aan hun controle ontglippen, die zowel henzelf als hun omgeving vernietigt."

 

Zware zonnestorm in 2013

Maar de OESO heeft nog een derde optie, die aannemelijker wordt geacht dan voorgaande oorzaken. De onderzoekers vervolgen: "Of een uitzonderlijk sterke zonnevlam in combinatie met het er niet in slagen om sleutelcomponenten adequaat te beschermen." Dat is volgens de onderzoekers een mogelijkheid die serieus moet worden genomen. Vooral gecomputeriseerde apparaten met antennes en kabels die altijd online moeten zijn om netwerken intact te houden zijn kwetsbaar, omdat ze energie aantrekken. "Onderzoek is nodig om deze eenheden te identificeren en kosteneffectieve apparaten te bouwen om de impact van de ongewenste, gevaarlijke elektromagnetische straling te limiteren."

 

De OESO staat niet alleen in deze voorspellingen. De NASA waarschuwde eerder al voor een zonnestorm die de ict kan vernietigen. De eerstvolgende, zeer zware storm, vindt volgens de ruimtevaartorganisatie in 2013 plaats. De gevolgen voor het uitvallen van de ict kunnen enorm zijn. Het vliegverkeer en de systemen voor financiële transacties worden flink verstoord, waardoor de wereld deels wordt lamgelegd. Eerdere grote stormen hebben al voor ravages gezorgd. Zo veroorzaakte een zonnestorm in 1859 kortsluiting in telegraafdraden, waardoor grote branden ontstonden. Het noorderlicht was toen tot in Rome en Hawai te zien. In 2003 was er ook een, maar die was lang niet zo hevig als de storm die nu op til is.

 

Leger moet investeren in verdediging

Ondanks dat een zonnevlam het net meer bedreigt dan een cyberoorlog, waarschuwt OESO dat online oorlog zeker niet zonder gevolgen hoeft te blijven. "Dat is ook al meerdere malen bewezen." Toch wordt een volledige cyberoorlog onwaarschijnlijk geacht. Wel moet er verwacht worden dat online aanvallen deel gaan uitmaken van toekomstige oorlogen om de meer conventionele oorlogsvoering kracht bij te zetten.

 

Ook zullen steeds meer activisten online actie gaan voeren, bijvoorbeeld door middel van DDoS-aanvallen. Dat moet eerder gezien worden als protesteren dan als een cyberaanval, vinden de onderzoekers.

 

Toch is er geen enkele reden voor legers om niet te investeren in kennis van oorlogsvoering op het internet. "Het verbeteren van verdedigingssystemen en veerkracht zou de kernfocus van militaire strategie moeten zijn op dit gebied", vinden de onderzoekers. Vooral omdat het opzetten van cyberaanvallen niet zo moeilijk is, moet juist de verdediging de aandacht krijgen. Dat zou ook tot stand kunnen komen via een non-proliferatieverdrag zoals eerder werd bewerkstelligd om biologische en chemische wapens uit te bannen

 

Kill-switch

Volgens de OESO zijn er wel verschillende technische maatregelen nodig om cybersecurity te verbeteren. Gedacht wordt aan maatregelen die vergelijkbaar zijn met de recent in het leven geroepen DNSSEC, die de root domeinservers beter beschermt door alle DNS-informatie digitaal goed te keuren (signen). Ook het Border Gateway Protocol (BGP) dat het routen van verkeer tussen isp's regelt moet op een zelfde manier beschermd worden. De moeilijkheid hierbij is de afweging die moet worden gemaakt tussen vrijheid en controle.

 

Ook zou er gedacht kunnen worden aan het invoeren van een online identiteit, met als kanttekening dat er legitieme redenen zijn om je anoniem online te begeven. Ook wordt er een zogenaamde killswitch geopperd. Niet om het hele internet uit te zetten, maar om op nationaal niveau "verkeer dat door kritieke switches gaat, in een noodgeval, te filteren en te vormen". Zo kan het internet bijvoorbeeld aan doktoren worden gegund. Of dit de beste optie is weten de onderzoekers niet: "Internet gelokaliseerd uitzetten heeft waarschijnlijk significante ongewenste consequenties."

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Einddatum

De Maya Oudsten hebben gezegd dat het in eerste instantie niet gaat om 2012, maar om 28 oktober 2011 (12 baktun en 13 ahau), wat overeenkomt met de einddatum die ook Carl Johan Calleman aanhoudt. Ten tweede hebben de Maya’s nooit gezegd dat 2012 het einde van de wereld betekent, maar dat de voorouders zouden terugkeren met al hun wijsheid.

De boodschap dat 2012 het einde zou betekenen van de wereld is propaganda verspreid door grote religieuze priesterschappen in een poging hun kudde in angst vast te houden om controle te kunnen blijven uitoefenen.

De minderheden van Guatemala, afstammelingen van de Maya’s, worden op alle mogelijke manieren onder druk gezet door de gevestigde orde en daarom wordt nu opgeroepen tot bescherming en hulp om te zorgen dat ze hun kennis in de wereld kunnen gaan verspreiden.

 

Wordt het geen tijd dan dat wij ook hun steun gaan geven dan......................

 

In plaats van oorlogen te steunen, :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wablief... idenditeit op internet.... ze kunnen mijn kl*ten zoenen...

 

Maar denk niet dat het zo ver kan komen, anders wordt het tijd dat ik leer hacken :wave:

 

Verder is het goed aanneembaar dat zo een zonnewind alles kan ontregelen en overbelasten... maar komaan zeg.... 20 jaar geleden had bijna niemand internet of een gsm en nu vergaat de samenleving als ze niet meer werken... ;)

 

Dat geeft weer hoe fragiel ons huidig systeem is...

 

in de wereld kunnen gaan verspreiden.

 

Wordt het geen tijd dan dat wij ook hun steun gaan geven dan......................

 

In plaats van oorlogen te steunen, :lol:

Jep, dat denk ik ook...

 

Maar niet alleen die uit guatemala maar van over de hele wereld, het zijn de politiekers en lobby's die oorlogen steunen, die gaan dat heus niet doen...

 

Het enige wat ieder voor zich kan doen, is zelf uitmaken welke kant die uitgaat... beweging vanuit de mensen zelf...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Het enige wat ieder voor zich kan doen, is zelf uitmaken welke kant die uitgaat... beweging vanuit de mensen zelf...

 

Dat denk ik ook, maar ook door de info die de indianen nu verspreiden verder door te geven aan anderen.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit heeft mij ook goed geholpen.

 

Wat is antroposofie?Fundamentele vragen

Veel mensen hebben fundamentele vragen of diep sluimerende vermoedens over het hoe en waarom van het bestaan. Welke ontwikkelingsweg gaat de mensheid als geheel en wat is daarin de rol van de individuele mens? Waarom leven wij nu, op deze plaats, in deze tijd? Is dat allemaal puur toeval? Of maken wij deel uit van een zinvolle ontwikkeling en heeft ieder van ons daarin een eigen opdracht? Antroposofie maakt het mogelijk om zulke vragen concreet te bestuderen en door onderzoek en innerlijke scholing zelf antwoorden en inzichten te vinden.

 

Zelfkennis en kennis van de wereld

Het begrip antroposofie is samengesteld uit twee Griekse woorden, 'anthropos' en 'sophia', mens en wijsheid. Antroposofie kan het beste worden omschreven als een weg om door zelfkennis en kennis van de wereld te komen tot bewustwording van je menszijn, in vrijheid en vanuit eigen verantwoordelijkheid.

 

Geestelijke realiteit

Antroposofie ziet de wereld niet alleen als een werkelijkheid die je door louter tellen, wegen en meten kunt kennen of verklaren. Ze gaat uit van een niet-materiële werkelijkheid, een geestelijke realiteit, die een geheel vormt met alles wat onze fysieke zintuigen kunnen waarnemen.

 

Ervaren en onderzoeken

Antroposofie reikt methoden aan om de spirituele kant van ons bestaan te leren ervaren en onderzoeken. Daarbij keert zij zich niet van de wereld af maar juist naar haar toe. Alleen door het aardse leven werkelijk te leven, kunnen we het doorgronden en in verbinding komen met de spirituele kern van ons bestaan.

 

Innerlijke scholingsweg

Antroposofie biedt de mogelijkheid om je leven te verdiepen door een innerlijke scholingsweg. Ze nodigt je uit om met beide benen op de grond vorm te geven aan een spirituele levenshouding. En zo, juist door je in te zetten voor anderen en voor de wereld, je ware 'zelf' te ontplooien.

 

 

 

Een van hun thema s

Antroposofische gezichtspunten over vaccineren bij kinderen en volwassenen

Vaccineren is niet verplicht. Er spreekt veel voor om het wel te doen. Maar er kunnen ook redenen zijn om hiervan af te zien. Om voor uzelf, of als ouders voor uw kind een weloverwogen besluit te kunnen nemen, treft u hier een aantal gezichtspunten aan.

 

Vaccineren bij kinderen

 

Onze meest menselijke eigenschap is het vermogen tot ontwikkeling. Een ontwikkeling die voorbij de grenzen van geboorte en dood gaat. In de loop van hun kinderjaren leren kinderen lopen, spreken en denken. Maar niet alleen dat. Ze ontwikkelen lichamelijke afweer, hun immuunsysteem, tegen ongewenste stoffen en invloeden van buiten. Dat gebeurt door verkoudheden, maar ook door klassieke kinderziektes zoals bof, mazelen, rode hond en kinkhoest. Van nature heeft ieder mens de aanleg om die ziektes door te maken. Kijk je vanuit het gezichtspunt van karma en reïncarnatie dan is dat een mogelijkheid om een eenzijdige aanleg te vereffenen en meer mens te worden (1). Door onder begeleiding een ziekte goed door te maken, kan het lichaam van een kind iets ‘leren’. Niet alleen ontwikkelt het immuunsysteem zich, ook de levenservaringen die we opdoen dragen bij aan onze ontwikkeling. Bij kinderen die gevaccineerd zijn, kan men extra aandacht in de opvoeding besteden aan zulke ontwikkelingsmogelijkheden. Dan kunnen ze toch iets leren van wat zij zich anders eigen zouden maken door de ziekte door te maken.

 

Vanuit het Rijksvaccinatieprogamma (RVP) worden aan zuigelingen vaccinaties aangeboden ter voorkoming van een aantal ziektes die ernstige complicaties kunnen hebben. Bij sommige ziektes is die kans klein tot zeer klein. Daarbij dient zich tevens de vraag aan of je door te vaccineren ook een kans kunt mislopen. Alleen de ouders kunnen uiteindelijk beslissen welk risico of kans zij voor hun kind passend vinden.

 

Vanuit het oogpunt van de volksgezondheid is er het streven naar honderd procent vaccinatiegraad voor alle kinderen. Hierbij spelen ook economische motieven een rol. Het is immers goedkoper alle kinderen te vaccineren dan één kind met complicaties levenslang te verzorgen. Hoe minder kinderen er ziek zijn, hoe minder arbeidsverzuim er van hun ouders is.

 

Bij onderzoek vinden voorstanders van vaccinatie geen of weinig bijwerkingen. Tegenstanders menen heel veel ongewenste bijwerkingen te zien (www.nvkp.nl). Zie voor de risico’s op complicaties van de verschillende ziektes waartegen wordt gevaccineerd www.rivm.nl/rvp/. Voor risicoafweging per ziekte verwijzen we naar de brochure Kinderziektes en inenten (www.gezichtspunten.nl).

 

Over consequenties van vaccineren op de lange termijn is eigenlijk niet veel onderzoek bekend. Kinderen die niet gevaccineerd waren tegen bof, mazelen en rode hond, bleken minder vaak allergie te ontwikkelen (2). Mensen met kanker bleken minder kinderziektes met hoge koorts te hebben doorgemaakt (3). Klassieke kinderziektes als bof, mazelen en rode hond leveren levenslange immuniteit op. Of dat na vaccinatie ook zo is, is nog een open vraag. Na vaccinatie wordt bij één tot drie procent van de gevaccineerden geen antistoffen gevonden.

 

Als u uw kind de mogelijkheid wilt laten om de klassieke kinderziektes door te maken, zoekt u dan voordat uw kind ziek wordt de begeleiding door een antroposofisch, of andere complementair werkend arts (voor adressen zie www.nvaz.nl). Ook bij vaccinatie kan de begeleiding door een arts het verwerken van de vaccinatie ondersteunen.

 

Wanneer een kind ouder is geworden en het huis uitgaat, is het niet langer ‘kind’ meer. Het organisme wordt dan minder bevattelijk, maar ook minder soepel. Klassieke kinderziektes verlopen daarom ook ernstiger op oudere leeftijd. U kunt een BMR-vaccinatie heroverwegen als uw kind bijvoorbeeld met 16 jaar de ziektes nog niet heeft doorgemaakt.

 

Laat alle ouders of opvoeders de bij hun passende beslissing nemen hoe zij de ontwikkeling van het immuunsysteem van hun kind willen laten verlopen. Door hun kind ziektes te laten doormaken of door te vaccineren met aanvullende aandachtspunten bij de opvoeding.

 

Vaccineren bij volwassenen

 

In 2009 werd de wereld opgeschrikt door het optreden van een nieuw griepvirus, eerst varkensgriep, toen Mexicaanse griep en uiteindelijk H1N1virus geheten. Het kwam bij varkens voor, maar die kunnen mensen niet besmetten. Mexico had wel de primeur, maar het dook wereldwijd op. Aanvankelijk vreesde men een ernstig verlopend ziektebeeld, maar al ras bleek het een mild griepbeeld te laten zien. Zoals bij alle griep kan het heftig verlopen bij mensen die al een ernstige aandoening hebben. Dat leidt jaarlijks tot sterfgevallen. De vrees dat een groot percentage van de bevolking tegelijk ziek zal worden met alle economische schade van dien heeft een groot enthousiasme gewekt om veel mensen tegen dit virus in te enten.

 

Moet u zich wel of niet in laten enten tegen griep in het algemeen en tegen H1N1 in het bijzonder?

 

Wat gebeurt er als we griep krijgen? We worden algemeen niet lekker en snotterig, hoesten, krijgen spierpijnen en koorts. We worden dus wat wateriger en wat warmer. Wateriger wordt het lichaam altijd als het groeit of herstelt. Denk maar aan kleine kinderen in de groei die een veel sappiger indruk maken als oude mensen met een meer rimpelige huid. Ook na een verwonding of bij een ontsteking zien we meer weefselvocht. Herstel, groei en vitaliteit gaan dus altijd gepaard met wateriger worden.

 

Iedereen heeft zijn eigen basale lichaamstemperatuur. Wanneer ons immuunsysteem nu actief reageert op virussen van buiten dan drukken we onze eigen individuele stempel krachtig in het lichaam door koorts, dus meer warmte, te ontwikkelen. De temperatuursstijging maakt dat we meer en sneller antistoffen kunnen vormen tegen alles wat niet eigen is zoals virussen en bacteriën. Zo maken we het lichaam weer meer van onszelf. Tijdens het herstel voelen veel mensen dat ook zo: ‘Heerlijk, na de pijn, weer lekker in mijn eigen lijf zitten’. We hebben weer zin om dingen op te pakken, eventueel te veranderen. Vol goede moed stappen we weer het leven in. Hoe meer dit proces zijn natuurlijke beloop kan hebben, hoe frisser het verloopt. Soms volgt er eerst nog een periode van ‘postvirale’ vermoeidheid. Juist door het krachtig met de eigen individualiteit ingrijpen in de lichamelijke processen, de koorts, niet te onderdrukken wordt dat voorkomen.

 

Aan mensen boven de 60 jaar wordt griepvaccinatie aangeboden. Is het dan gevaarlijker als je ouder wordt? In principe niet. Dat is afhankelijk van of men ook aan andere aandoeningen lijdt, zoals astma, COPD, diabetes of een verminderde afweer heeft bijvoorbeeld door medicatie of chemotherapie. Hoewel er ook vormen van kanker beschreven zijn die spontaan genazen toen de patiënt een heftige koortsende ontsteking doormaakte. Heel oude mensen gingen vroeger dood aan wat ‘the old man’s friend’ werd genoemd: een longontsteking bij een griep. Ze werden steeds suffer en gleden weg in de dood, een milde dood.

 

Veel mensen krijgen van hun huisarts een oproep voor vaccinatie tegen ‘de griep’. Zij kunnen zelf overwegen hoe hun gezondheidstoestand is en of vaccinatie voor hen wel of niet aan de orde is. Van het nieuwe H1N1vaccin zijn zeker bijwerkingen te verwachten. Vaccinaties zijn in Nederland niet verplicht. Om economische redenen en om verspreiding van griepvirus te voorkomen worden ook vaccinaties aangeboden aan werkers in de gezondheidszorg, in het onderwijs en ook door grote bedrijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...