Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Vaporist420

Filterproblemen

Recommended Posts

Morgen mensen,

 

ik wil een volgende ronde starten maar heb een probleem met het filtersysteem.

 

Aangezien ik geen mogelijkheid heb om de lucht naar buiten te geleiden die van mijn

filter komt heb ik dus het filter buiten de kast gezet en de filter blaast dus de gefilterde

lucht uit in die kamer.

 

Nu heb ik net van iemand gehoord dat actief koolstof toch niet zo gezond blijkt te zijn

voor de gezondheid.

 

Is er geen andere mogelijkheid om de lucht te filteren ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen idee dacht zelf om het door water te filteren maar dat gaat ook weer waterpijpgeluiden geven haha

Edited by BigButtBram
Onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehm... Zou je misschien niet eerst je gerucht controleren ?

 

Wat doet actief kool, het absorbeerd verontreiniging.

 

Is het dan ongezond ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben al aan zoeken geweest:

 

bron: wiki

 

Waarschuwingen en veiligheidsmaatregelen

 

actieve kool kan het ademhalingssysteem en het hart-en bloedvatenstelsel negatief beïnvloeden, kan milde irritatie veroorzaken bij inhalatie, contact of inname Omgang een luchtverversingssysteem wordt aanbevolen, terwijl beschermkledij, handschoenen en beschermende brillen nodig zijn bij het omgaan met actieve kool; een oogspoeler in de nabijheid van een installatie met actieve koolstof is aan te bevelen

 

bron: koolstof

 

Mogelijke gezondheidseffecten

Acuut

Inslikken Normaal niet gevaarlijk

 

Ogen Stof kan irritatie of ongemak veroorzaken vanwege ruwheid

 

Huid Normaal niet gevaarlijk

 

Inademing Het product is licht en heeft de neiging om stof te vormen bij hanteren. Dit stof

kan enig ongemak veroorzaken in het ademhalingskanaal bij overmatige

blootstelling. Onder normale omstandigheden kan het als ongevaarlijk algemeen

hinderlijk stof beschouwd worden.

 

Chronisch

Actieve kool en actieve koolstoffen zijn normaal niet gevaarlijk, ze zijn echter ruw

en kunnen ongemak veroorzaken aan ogen, neus en keel. Langdurige en

herhaaldelijke blootstelling aan hoge concentraties stof kan leiden tot

ademhalingsproblemen.

 

Silica Kristallijne silica kunnen longfibrose (silicose) veroorzaken. Ze staan ook

gerangschikt als ----EDIT----verwekkend voor de mens (Internationaal agentschap voor

----EDIT----onderzoek). Actieve koolstof kan een kleine hoeveelheid kwarts bevatten en

 

 

 

 

Het gaat dus niet zozeer over de korrels maar de stof die ervan af komt.

 

Dat is wat ik gevonden heb om het te checken, maar ja had het gehoord dus vroeg me af

of jullie er meer over wisten. Heb geen zin in stoflongen of het aantreffen van een hond

met de poten omhoog thuis :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vaak genoeg filters met actief kool vervangen

 

alleen het fijnstof die er vanaf komt is schadelijk voor de luchtwegen

 

daarom is het ook raadzaam als je zoiets gaat doen een gasmasker te dragen met een filter die er geschikt voor is bijv abec filter

 

ik denk zelf niet dat een koolstoffilter voor het kweken schadelijk als er wel fijnstof uit zou komen dat zou het wel binnen de toegestane hoeveelheid zijn weet zo niet uit mn hoofd hoeveel ppm dat is

 

gr Technofreakz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dan dat het niet waar blijkt te zijn, hier verkopen ze zuurstof maskers met actieve koolstoffilters om de inkomende lucht (voor de gebruiker van het masker) te zuiveren.

 

En water is inderdaad ook giftig, net als zoveel andere zooi, zolang het met mate binnenkomt zal het allemaal best meevallen.

 

Als je nog kan achterhalen waar je de info vandaan hebt dat het schadelijk is, dan lees ik het graag hier.

 

(edit: link vergeten toe te voegen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het hem vanavond nog eens vragen.

 

Het is idd wel zo normaal gesproken worden die dingen direct op het kanaal naar

buiten aangesloten dan kraaid er geen haan naar.

 

Maar omdat sommige mensen die mogelijkheid niet hebben en het in de zelfde ruimte uitgooien

kan ik me voorstellen dat het ergens niet gezond is.

 

Eerste keer toen ik mijn filter draaide kwam er ook wat stof uit niet veel maar wel wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon voor de zekerheid uitblazen door een paar lagen stof, die zullen vast wel wat zoniet alles tegenhouden denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dat zo gevaarlijk zou zijn , dan zouden we daar al veel meer over hebben gehoord.

En aangezien koolstoffilters al tig aantal jaren bestaan , zou ik me meer zorgen maken om

de rotzooi die in je groente en vlees zitten en dan praat ik nog niet van de auto en fabrieks lucht buiten.

Die adem je toch ook in.

 

Ja sorry hoor ,...maar vind dit net zo`n discussie als het rook verbod!!!!

onzinnig .

 

Niks persoonlijks trouwens hoor!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja misschien heb je wel gelijk :P laten we het hopen iig

 

Schrok er gewoon wat van toen ik het hoorde :D

 

Oplossing om safe te gaan zou kunnen zijn, filter in het hokkie hangen, en op het uiteinde

van de slang 1 of 2 hepa filters zetten :)

 

Maar goed misschien beetje overdreven idd :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

door koolstoffilter blazen= risoco ivm fijnstofdeeltjes.

zuigen aan koolstoffilter is no problem het koolstof klinkt in , en zit stevig tegen elkaar.

mondkapjes zijn vaak voor zien van nylon mesh en zijn behandeld om los stof te voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
door koolstoffilter blazen= risoco ivm fijnstofdeeltjes.

zuigen aan koolstoffilter is no problem het koolstof klinkt in , en zit stevig tegen elkaar.

mondkapjes zijn vaak voor zien van nylon mesh en zijn behandeld om los stof te voorkomen.

 

Toch wel iets van waarheid dan wat ik gehoord heb.

 

Ik heb me iig 2 hepa filters gekocht, ik ga de lucht door de filter aanzuigen en op het einde

van de slang komen de 2 filters in een mooi homemade bakkie :P

 

Maar goed van de andere kant ik denk dat iedereen wel eens een BBQ aansteekt als je die kolen

uit de zak gaat halen dan heb je ook heel wat stofwolken.

 

Maar goed voor de zekerheid maar 2 hepafiltertjes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kan het weinig kwaad zolang het koolstof in het filter blijft.

Wasemkappen,stofzuigers,luchtverversing,etc gebruiken ook koolstoffilters,als dat gevaarlijk was hadden we erlang wat van gehoord/gemerkt.

 

Wel kan je als je binnen uitblaast een wasdroger condensbakje gebruiken,warme lucht wordt wat gekoeld en stof blijft weg,zomaar een ideetje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd een goed idee met dat condensbakje.

 

Heb hem net gebeld en zei dat van die hepafilters. Volgens hem heeft dat wijnig nut

omdat deze koolstof stofdeeltjes 0,001 mm diameter hebben en een hepa filter maar

tot 0,003 mm filtert :P Wijsneus hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou ook eventueel een los stuk filterdoek kunnen kopen en dit met een stuk tape over je uitblaas mond kunnen bevestigen zodat alles gefilterd word.

 

De groene groeten,

 

Sjors

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mspikevaps,

Met de HEPA-filters is het helaas niet zo makkelijk.

Ik weet niet welke jij gekocht heb, maar denk er an, de HEPA´s hebben een bepaalde initialdruk nodig.

Deze liegt, afhanklijk van de bouwart tussen de 85 en 125 hpa (hectopascal). Deze druk moet overwonden worden, voordat de HEPA-filter lucht doorlaat. Dus jouw afzuiging moet hooger draaien.

De initialdruk en het volumen staan op de filters.

Om de filter langer mee te laten gaan, moet je een voorfilterdoek voor de filter hebben. Dat spul uit een wazemkap in de keuken.

Deeltjes meet en groote van 0,003 mm worden met en percentage van tegen de 100 (slagmijdood) opgevangen.

De kleineren deltjes hebben effectief geen gewicht meer, zij botsen tegen het filterdoek off papier en blijven plakken.

Groetjes Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

En omdat er dan niet meer wordt geschud, zelfs niet bewogen omdat ie stilhangt,

blijft alles lekker geplakt waar het geplakt zit. Maw wat los zat of los kon gaan is

eruit en wat vast zat zit nog steeds vast. Koolstof "lost" niet op door voorbijstromende lucht.

 

Dacht ik zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies Tulipan..

 

Na 2 x draaien zijn alle kleinere deeltjes denk ik wel eruit of vast te komen zitten..

 

Ze zeggen ook dat je van spijkerstof ----EDIT---- krijgt..

 

Wat ze niet zeggen, dat de concentratie van het schadelijke stofje die erin zit 1000 x hoger moet zijn om ook echt schadelijk te kunnen zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een h12 hepa filter wat ik op de kop heb kunnen tikken op ebay voor een paar

euro dus dat is het geld niet.

 

Volgens mij is het goedkoopste en beste een bak water

 

Hier een sketch van wat ik ga maken van de week, voor 25 euro ben je klaar.

Bij mij zal het wel goed gaan omdat ik de afzuiging vrij laag heb staan.

 

Weet niet hoe dit zal gaan als er een grotere zwaardere afzuiger op zal staan ? groter maken de

bak of 2 ??

 

Volgens mij filtert water wel alles namelijk ?????

 

Ik had al een probleem dat in die ruimte de LV te laag was, misschien heb ik zo 2

vliegen in een klap.

 

filterbak2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een h12 hepa filter wat ik op de kop heb kunnen tikken op ebay voor een paar

euro dus dat is het geld niet.

 

Volgens mij is het goedkoopste en beste een bak water

 

Hier een sketch van wat ik ga maken van de week, voor 25 euro ben je klaar.

Bij mij zal het wel goed gaan omdat ik de afzuiging vrij laag heb staan.

 

Weet niet hoe dit zal gaan als er een grotere zwaardere afzuiger op zal staan ? groter maken de

bak of 2 ??

 

Volgens mij filtert water wel alles namelijk ?????

 

Ik had al een probleem dat in die ruimte de LV te laag was, misschien heb ik zo 2

vliegen in een klap.

 

filterbak2.jpg

[/quot

 

Gebruik gewoon Zeoliet, niet ongezond en filterd beter als koolstof;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...