Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

broodje

dubbele test: spectrabox 90W + tomatenvoeding

Recommended Posts

Gegroet allen,

 

Hier dan maar een kweekverslagje van m'n testje.

Het is allemaal heel amateuristisch en de foto's zijn van lage kwaliteit (gsm) sorry hiervoor, maar iemand gaf me de raad: "beter iets dan niets"

 

De setup:

 

Hokje: 38bx63lx84h bekleed met isimoplaten met een reflecterende zijde.

lamp: 90W spectrabox ledlicht van kweekotheek.nl zie ook dokkie's test

afzuiging: 1 pc fan inlaat rechts onderaan in de deur en 1 grotere server fan links bovenaan als afzuig, welke gekoppeld is aan een thermostaat die de ventilator bekrachtigd als de t° te hoog oploopt.

groeimedium: potgrond voor bloeiende planten

enkele foto's hiervan:

 

gallery_21013_7406_67308.jpg

 

gallery_21013_7406_53425.jpg

 

gallery_21013_7406_88526.jpg

 

gallery_21013_7406_15571.jpg

 

Daar heb ik wat materiaal liggen en daarachter is een labyrint gemaakt om de afzuiging lichtdicht te maken.

 

gallery_21013_7406_62409.jpg

 

over de inlaat heb ik ook een kapje gemaakt zodat er geen ander licht in kan.

 

Ik heb hier een testje met tomatenvoeding voorgemengd in de grond, sommige planten met en sommigen zonder van in het begin, dit doe ik omdat het volgens joint doctor's growguide perfect lukt gewoon met voorbemestte grond en niets meer. ik quoteer "...or for organic freaks, just plant into organic soil mix with bat guano mixed in... and put away the calculator... . Smiley", nu die tomatenvoeding da's iets wat ik al lang eens wou proberen dus ik dacht dit zijn de ideale plantjes daarvoor.

Het is tomaten bloeivoeding voor extra dikke tomaten :rolleyes: met calcium, magnesium en veel kalium in.

deze had ik dus bij de helft van de zaailingen al op voorhand in de grond gemengd en de andere helft groeide dus op gewoon licht voorbemestte grond.

Nu bij mijn volgende reeksje lowryders ga ik het anders doen, eerst voorgroeien in kleine potjes zonder die voeding tot ze hun geslacht laten zien en dan overpotten naar potten met tomatenvoeding, want ik heb gemerkt dat de plantjes dar van in begin tomatenvoeding kregen extreem klein bleven, wel gezond, maar echt miniem, eens het geslacht bekend werd ontwikkelden die topjes wel lekker.

 

enkele foto's:

 

eerste mannetje in bloei (dag 4 bloei) zonder tomatenvoeding (gaat wel lekker met die lamp in zo'n minihok)

gallery_21013_7406_71630.jpg

gallery_21013_7406_61119.jpg

 

2de mannetje in bloei (dag3 bloei) met tomatenvoeding duidelijk een pak kleiner maar kijk eens wat een knobbels

gallery_21013_7406_12600.jpg

 

die mannetjes heb ik dus uit m'n hok gedaan want nu beginnen ook de vrouwtjes te bloeien :

 

eerste vrouwtje in bloei (dag 4 bloei) zonder tomatenvoeding met daarnaast de nieuwe kroost dat aan het voorgroeien is.

gallery_21013_7406_69932.jpg

gallery_21013_7406_18277.jpg

 

2de vrouwtje in bloei (dag3) met tomatenvoeding wat een verschil.

gallery_21013_7406_88839.jpg

gallery_21013_7406_57776.jpg

 

Ik had m'n lamp er eerst kort op hangen, maar heb deze nu veel hoger gehangen, want blijkbaar strekken ze niet bij dit soort licht. ze staat constant op 18/6 zo kan ik men auto-bloeisoortjes voorgroeien in hetzelfde kastje waar ik in bloei :wtf:

 

Reacties en suggesties welkom, hou er wel rekening mee dat dit een hobbykweek is met niet de intentie tot kwantiteit, maar wel het experimenteren en testen van bepaalde doeleinden.

 

 

vriendelijke groeten Broodje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb in mijn kweek ook tomatenvoer gebruikt

 

best dikke topjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

he broodje

 

leuk dat je je verslag erbij hebt gezet.

ben erg benieuwd hoe het gaat lopen met de tomatenvoeding.

ga je zeker volgen. :rolleyes:

 

 

groet topper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, ziet er uit als een mooi kastje :wtf:

 

Kan je wat uitleg geven over die fan, met thermostaat?

 

Je zei ook:

ze staat constant op 18/6 zo kan ik men auto-bloeisoortjes voorgroeien in hetzelfde kastje waar ik in bloei :wacko:

Maar op 12/12 kan je ook prima AF-soortjes voorgroeien hoor, dus dit snap ik niet helemaal... :rolleyes:

 

 

Later,

B

Share this post


Link to post
Share on other sites

op 12/12 zouden ze volgens joint doctor nog iets sneller afbloeien en dus nog mindergroot worden en ook nog minder wiet producerenen 't is al zo gering bij lowryder. 18/6 gaf het beste resultaat volgens JD.

 

De afzuigfan aan de thermostaat is gewoon een grote fan die ik uit een server gehaalt heb en aangesloten heb via een 12V adaptor, waar dan de thermostaat tussenstaat als "schakelaar".

 

Grz broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe doen de plantjes het tot nu toe?

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

sorry voor mijn late reactie maar had het nogal druk deze week.

Hier dan maar een kleine update, we zijn nu ongeveer een weekje later.

 

Bij een van m'n nieuwe reeks heb ik ontdekt dat het 3 blaadjes per internode aanmaakt in plaats van 2, ik heb gehoort dat dit meestal mannetjes zijn maar laat ons hopen van niet, 3 takjes per internode :wacko:

gallery_21013_7406_40011.jpg

 

Spijtig genoeg heb ik ook al 3 mannetjes van m'n nieuwe reeks uit m'n hok moeten halen, maar gisteren ontdekte ik dan gelukkig toch nog eentje met haartjes, deze heb ik dan meteen verpot en wat bloeivoeding gegeven (geen tomatenvoeding bij deze, maar biocanna)

gallery_21013_7406_113883.jpg

 

En dan nu de foto's van de bloeiende lowryders :wacko: het kleintje is gewoon miniem gebleven, maar blijft wel steeds haartjes produceren dit is geen plant, maar een bloem ! <_<

gallery_21013_7406_88142.jpg

 

Hier dan de grotere dame in volle glorie, deze ben ik sinds gisteren canna bio bloeivoeding beginnen geven, want de onderste blaren werden al geel.

gallery_21013_7406_8713.jpg

 

het topje

gallery_21013_7406_58770.jpg

 

de onderste buds

gallery_21013_7406_81858.jpg

 

sfeerfoto :blink:

gallery_21013_7406_616.jpg

 

Nog een weekje of 3 te gaan denkik.

Ik ben het ook aan het overwegen om mijn "klein bloemetje" te bestuiven hihi wat zou daar vanaf komen?

 

 

Grz broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, weer een weekje later, dus weer een foto update.

 

Hier de dame dat ik vorige week verpot had toen ze haar geslacht liet zien en kijk eens hoe flink ze nu al geworden is ;)

gallery_21013_7406_10176.jpg

gallery_21013_7406_79087.jpg

 

 

Hier dan m'n "bloem" nog eens

gallery_21013_7406_82661.jpg

gallery_21013_7406_22874.jpg

 

En hier dan mn dame ze is niet zo groot (16cm) omdat ze maar in 1.4L aarde staat, maar de buds beginnen er mooi uit te zien. Ze heeft trouwens nog ongeveer tot 14 april te gaan.

gallery_21013_7406_66010.jpg

gallery_21013_7406_5335.jpg

gallery_21013_7406_43131.jpg

gallery_21013_7406_20022.jpg

gallery_21013_7406_60128.jpg

 

onderaan had ik een paar bladeren weggedaan zodat het licht goed bij de onderste buds kon, dit heeft ze blijkbaar goed gedaan. :smoke

 

Heeft er iemand trouwens ervaring met "speed devil" zaadjes van sweetseeds? kocht deze laatst bij alien omdat ze autoflower en feminized zijn, ben het beu elke keer zoveel mannen uit mn hok te moeten halen. heb ook de lr#2 fem gekocht.

 

Grz broodje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt vette shit! :) en da met let :oeps groetjes dwarf ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mini kweek, leuk :oeps

 

tomaten voeding voldoet prima voor onze plantjes

heb ik ergens gezien NPK is ongeveer het zelfde

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

O, da´s interessant ;)

 

tomatenvoeding; is dat biologisch :oeps

 

Ziet er goed uit met een 90 leddertje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx all,

 

@ El tulipan : ik dacht wel dat er op de zak stond dat het biologisch was, maar ben er zo zeker niet meer van, ik heb alles in zakjes verdeelt om de juiste hoeveelheid ongeveer in een potje te kappen en heb de zak weggegooit, maar volgende keer als ik nog is in de tuinwinkel ben zal ik erop letten.

 

@ blackbut : Dat heb ik ook ergens gelezen en dacht het maar eens te testen, deze tomatenvoeding voldoet van in het begin dus nog niet prima, omdat ik alles dus vanop voorhand onder de grond meng (het zijn korrels) krijgen we dus zoals we zien geen planten maar bloemen. Momenteel heb ik er eentje dat voorgegroeit is in een pot gestoken met de voeding zien wat dat geeft.

 

De buds zijn intussen lekker aan het zwellen geslaan en die bloem begint opeens enorm veel bruine haartjes te krijgen, blijkbaar zal die ook zeer vroegtijdig klaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal, we zijn weer bijna een week verder dus nog even een foto update.

 

Ik doe deze nu iets vroeger omdat ik vandaag een probleempje ontdekte: Ik vrees dat ik met meeldauw zit.

gallery_21013_7406_51695.jpg

Dit blad heb ik er meteen ook vantussen gehaalt, maar er zijn nog meerdere kleine plekjes op bijna al mn plantjes.

Bij de grote ga ik het zo laten omdat die volgende week of binnen1.5 week toch om mag, maar de jongere plantjes zou ik toch willen behandelen met silinal. Kan ik dit in elke tuinwinkel vinden of moet ik daarvoor naar een gs?

 

 

Hier dan een paar fototjes:

 

Het bloempje dat ik binnen een paar dagen omknip.

gallery_21013_7406_43687.jpg

 

vrouwtje in 1.4L nog week à week n half te gaan.

gallery_21013_7406_18379.jpg

gallery_21013_7406_125234.jpg

hierboven zie je ook wat wit aan zo'n blaadje, maar dat is verbrand denkik doordat er een dikke druppel oplag.

gallery_21013_7406_86647.jpg

gallery_21013_7406_140359.jpg

gallery_21013_7406_28364.jpg

 

Hier het nieuwe vrouwtje dat ik vorige week verpot heb met wat tomatenvoeding bij.

gallery_21013_7406_93271.jpg

 

Hier het andere vrouwtje dat nu 2 weken in bloei staat.

gallery_21013_7406_40285.jpg

gallery_21013_7406_4430.jpg

gallery_21013_7406_98683.jpg

 

Hier een foto van een speed devil die ik laten ontkiemen heb om eerst eens te zien wat daar van komt voor ik het hokje ermee vol zou smijten.

gallery_21013_7406_154922.jpg

 

En nog een fototje van mn hokje waar nu ook 5 minefield ryder zaadjes staan te ontkiemen.

gallery_21013_7406_84340.jpg

 

Welk effect zou de silinal hebben op m'n rokertje en tot wanneer mag je dat toedienen?

 

Grz broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Broodje,

Jammer van de meeldauw.

Heb jij al in de Growguide nagelezen hoe je meeldauw kan bestrijden?

Hier staat ook Silinal in beschreven. De werkende inhoudsstoff is Natriumsilicat= Een grondstoff voor de glasproduktie. (Zand) Dus, in principe kan het geen kwaad, het is een neutral goedje, zonder toxische eigenschappen.

 

Groetjes Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

HAI

 

@hierboven, naam veranderen graag in iets wat niet op tosti lijkt, nu moet ik weer gaan eten... :verrygood

 

@broodje, kaas er tussen en heet maken, nee grappje, ik denk nog steeds dat het geen meeldauw is.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@keesthemad

idem dito

 

Groetjes Torsten (zonder Ham en Kaas) :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey all,

 

ik heb het probleem aan de oorsprong proberen aan te pakken en het blijkt te lukken.

 

Ik merkte dat de grond te vochtig stond en heb tot nu toe nog niet gewaterd en heb regenwormen in de potten gedaan, 1 in elk. Ook heb ik gezorgt dat de temp 's nachts niet te laag zakte en tot hier toe ziet het er ok uit.

 

grz broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijg je niet dat vis in vissenkom effect met regenwormen in zulke kleine potjes ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan me eigenlijk weinig bommen, ze moeten erin om wat meer lucht bij m'n wortels te krijgen, want om er nog zand onder te mengen is het wat laat.

 

Grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn weer een goeie week later, dus tijd voor nog een foto update.

 

het bloempje heb ik hiernet geknipt en omhoog gehangen om te drogen

gallery_21013_7406_57241.jpg

gallery_21013_7406_73714.jpg

 

Hier een fototje van 1 van de 5 minefield ryders onder het roze licht

gallery_21013_7406_71913.jpg

 

Hier enkele foto's van de speed devil welke nu aan de 5de internode begint en opvallend veel op de gewone lowryders trekt.

gallery_21013_7406_9633.jpg

gallery_21013_7406_27694.jpg

 

De laatste bloeiende lowryder die in de tomatenvoeding staat

gallery_21013_7406_34160.jpg

gallery_21013_7406_51653.jpg

gallery_21013_7406_59236.jpg

 

De andere lowryder met cannabio voeding welke het schitterend aan het doen is, hij heeft heel de lengte van de stam vol buds hangen, dit wordt één grote cola als het goed gaat.

gallery_21013_7406_76757.jpg

gallery_21013_7406_94404.jpg

gallery_21013_7406_60129.jpg

 

En dan als laatste de lowryder dat volgende week onder het mes gaat. Deze heeft enkele problemen opgelopen tijdens de kweek, ik ben veel te vroeg gestopt met voeden en hij heeft een paar keer volledig droog gestaan. Maar al bij al valt het nog best mee met deze rakker (ondanks de kleine pot).

gallery_21013_7406_23120.jpg

gallery_21013_7406_15720.jpg

gallery_21013_7406_34866.jpg

gallery_21013_7406_6931.jpg

 

Zow, dat was het dan weer.

Tot volgende week, voor meer kweek

 

Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neeeee, Broodje,

Je heb toch niet het kleine bloemetje omgehakt :P

Het lieve kleine truttelbloemetje, wat ben jij gemeen.

 

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er uit als lekkere (toekomstige) wietjes broodje :D

 

Die spectrabox doet z'n werk dus wel :P

 

Ben benieuwd wat hier in totaal vanaf gaat komen.

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ torsti : sorry maar het was haar eigen fout, kheb 'r nog zo gewaarschuwd : als je nu niet gaat groter worden hak ik je om! maarjah koppigheid he

 

@ banaantjuh: jah de spactrabox doet z'n werk wel maar je moet het in de context bekijken, als je er een m² mee wil belichten moet je lamp al een pak hoger hangen om het hele spectrum over alle planten te krijgen, maar dan is de instraling ook heel wat minder sterk waardoor je ook een iets minder resultaat zal bekomen.

Als ik er zo'n lichtmeter onder hield dan merkte ik snel dat er een wereld van verschil was in lichtsterkte als je verder van de lamp afging.

 

Voordeel voor mij is dat ik (ondanks de juiste methode) uit zo'n klein kastje in de toekomst wel nog vette buds zal kunnen halen :D . Nu ben ik op zoek naar de juiste verhouding van plantensoort met grootte van de pot/bak om het kastje zo optimaal mogelijk te benutten (vol te stampen dus :P ).

 

Groentjes broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx en graag gedaan hehe :D dit is echter nog maar het begin.

 

Hiernet haalde ik de bijna oogstklare lowryder uit kast om eens te kijken hoe ver die zit en zag dat het goed was :)

Deze is naar mijn normen klaar voor de oogst en zal straks onder het mes gaan, ik neem er dan nog wel enkele fotootjes van. Deze is nu 61 dagen na het ontkiemen van het zaadje in de watjes. Mooi op schema dus.

 

De speed devil is ondertussen ook in bloei gegaan zowat op hetzelfde tijdstip als de lowryders het deden, maar de geur ervan is duidelijk anders dan die van lowryders, LR in dat stadium rook een beetje naar kattepis met een vleugje citrus tussen en de speed devil ruikt een heel pak zoeter :P

 

De oogstklare lowryder daarintegen heeft zijn kattepisgeur volledig kwijtgespeelt en geeft een sterke citrusachtige geur af.

 

 

Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...