Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fang

Eerste kweek Power Plant

Recommended Posts

Goeiedag,

 

ik ga hier een verslag maken van mijn eerste kweek.

De kweek is bijna afgelopen, dus ik ga na dit bericht weinig verder uploaden, enkel nog het resultaat van de kweek,

want dat is nog niet bekend.

 

Het gaat hier over het binnen kweken van 5 power plant wietplantjes die onder zeer amateuristische omstandigheden zijn opgegroeid.

Zo hebben ze de volledige groeiperiode onder 2X12 watt bureaulampjes gestaan, in een kleine kast, hebben ze nooit een afzuiging of extra verluchting gehad.

De ph, de ec en de temperatuur zijn nooit afzonderlijk gemeten en ze hebben water gehad wanneer het mij goed uitkwam.

 

 

Zo zag ze er uit na 6 weken groeien:

gallery_20045_6827_777416.jpg

 

gallery_20045_6827_482669.jpg

 

Ze hebben toen gelukkig een groeischeut gekregen net voordat ik ze in bloei ging zetten waardoor ze er na 7 weken groeiperiode

zo uitzagen:

gallery_20045_6829_188340.jpg

 

Gelukkig heb ik toen een degelijk lamp aangeschaft en konden ze onder iets beter omstandigheden de bloei ingaan.

De lamp is een 2X55 watt fluor lamp. De ruimte waarin ze groeiden was 100X100X160 cm groot en voldoende doch niet optimaal afgeschermd van buitenlicht.

Er was nog steeds geen afzuigsysteem, geen koolstoffilter, geen ventilatie (buiten af en toe eens wanneer ik alles open zette) en geen gemeet van waarden what so ever.

 

Zo zagen ze er uit in de eerste week van de bloeiperiode:

gallery_20045_6827_861227.jpg

 

En dit is de tweede week in bloei nadat ik ze vanonder gedieft had:

Dit was op dat moment de grootste met haar 75 cm:

gallery_20045_7271_923735.jpg

 

Toen is alles zo een beetje zijn gangetje gegaan. De plantjes zijn blijven groeien, de witte haartjes kwamen tevoorschijn en ik begon mij

stilletjes aan af te vragen hoe dit alles in wiet ging veranderen want dat was mij nog allemaal niet zo duidelijk.

Ik heb geen last gehad van beestjes - enkel wat witte wormen in de grond tijdens de groeiperiode, maar die heb ik er gemakkelijk uitgekregen met

een product dat daarvoor diende. Ik kan niet direct op de naam komen maar het was van substral en werkte zeer goed. Alleen merkte ik dat de bladeren

er droger van werden. - of andere problemen die hier op het forum besproken worden. Of althans niets drastisch waar extra maatregelen voor genomen

moest worden.

Helaas had ik toen wat minder tijd om foto's te trekken dus kan ik hier ook niets van laten zien, maar er was niets uitzonderlijk aan de hand.

 

Hier zijn nog wat foto's van de 8e bloeiweek toen alles enorm goed begon te ruiken en er prachtig begon uit te zien:

gallery_20045_7272_80972.jpg

 

gallery_20045_7272_51014.jpg

 

gallery_20045_7272_215781.jpg

 

En zo zagen ze er uit nadat ik ze bijgeknipt had, klaar om te drogen. Dit was in de 9e bloeiweek:

gallery_20045_7273_1033635.jpg

 

gallery_20045_7273_131081.jpg

 

gallery_20045_7273_226465.jpg

 

gallery_20045_7273_197026.jpg

 

gallery_20045_7273_1061564.jpg

 

Lekkere knop:

gallery_20045_7273_930772.jpg

 

Voor meer foto's verwijs ik jullie graag door naar mijn gallery, maar ik denk dat ik de voornaamste toch in dit topic gestoken heb.

Ik zal nog laten weten wat het eindresultaat is. Ik heb het niet kunnen wegen toen ze nat waren omdat ik ze in hun volledigheid (dus als plant en niet als afgeknipte toppen) heb laten drogen en mijn weegje veel te klein is voor zo'n grote planten. Ik zal het geheel dus wegen wanneer de knoppen afzonderlijk zijn afgeknipt en alles klaar is voor te curen.

 

Op-of aanmerkingen, kritiek of complimentjes zijn altijd welkom. Vragen staat vrij, dat weet u ook.

 

Mvg Fang

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met weinig watts er boven en veel ruimte om de plant heen heb je al bijna genoeg aan de gewone luchtstroom die door de lampwarmte wordt veroorzaakt, zo blijkt hier wel uit .

 

Heb je misschien een linkje naar dat type lamp ? die 2 keer 55 watt ?

 

En wat voor type bureau lampjes waren het precies die je in het begin gebruikte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes gedaan hoor

 

Mijn complimenten

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet slecht zeg

 

 

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat toevallig gister in de gallerij te neuzen, en kwam ze tegen. Ziet er goed uit @Fang :rolleyes: .

Hopelijk haal je er een lekkere roker vanaf, en hou je een beetje geld over om weer wat extra en betere spullen te halen voor de ronde die hier op volgt.

 

Succes, ben benieuwd, :D

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

kvind het een heel mooie kweek onder 2x55w fluo

 

7 weken 18/6 en 9 weken 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites

op deze manier kun je iets meer dan 2 x per jaar draaien

zitte wel mooie toppen aan moet ik zegge :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal bedankt voor de leuke reacties, dat is echt heel leuk om te horen. Het is ook enorm fijn om te kunnen delen. :rolleyes:

@bogeuh: Inderdaad, 7 weken 18/6 en 9 weken 12/12. Maar volgende keer gaat dat iets minder op 18/6 zijn omdat ik nu een 'deftige' lamp heb om ze onder te zetten ipv de bureaulampjes.

 

@atmosphere: Hier is een link voor de Duo Fluor spaarlamp.

Ik had nog apart 2 bloeilampen gekocht die overeen kwamen met het armatuur. Opmerkelijk hoeveel rood licht dat gaf. Misschien allemaal evident, maar best gek als je die lampen er voor de eerste keer insteekt.

 

En die bureaulampjes zijn van die typische 12 watt spaarlampen die je in bijna elke winkel koopt of standaard in een bureaulamp steken.

 

Mvg Fang

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lang niet slecht toch!

 

Mag ik vragen van welke zaadbank de PP zaden kwamen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tomas: het zijn zaden van Dutch Passion. Ik heb ze gekocht in de Organic Earth in Maastricht.

@Big L: Met liefde kom je inderdaad zeer ver. Ik heb ze verzorgt alsof het mijn eigen kinderen waren. Met liefde kom je zover dat

het bijna niet te verklaren is, daar heb je het ontzettend hard bij het rechte eind.

 

Ik kan niet wachten tot ik mijn rokertje kan verorberen.

@ptr5312: Dankjewel. Het doet zo ontzettend veel deugd om positieve reacties te krijgen.

Ik heb hier nog niet zoveel ervaring in, dus ik weet ook niet of dit effectief zo goed is als het lijkt, maar ik ben blij dat

ik hier wat reactie op krijg. Beter of slechter kan altijd, maar ik ben alvast zeer tevree met het resultaat.

Plus; wat is het mooi om die planten uit een minuscuul zaadje te zien groeien tot een mooie, vol toppen hangende cannabis plant.

 

Mvg Fang

 

 

 

Ik moet hier eventjes aan toevoegen dat ik de handtekening van Big L ZOOOOOOOOOOO ontzettend geniaal vind.

Niet alleen omdat hij uit de bijbel komt, maar vooral omdat hij uit de geniale godsmekende, uberfilm Pulp Fiction Komt.

Ik kniel voor de man die dit verhaal heeft verzonnen. Ja dit is compleet off topic, maar het is zooo extraordinair dat ik onmogelijk

er niets over zou kunnen zeggen. Of simpelweg dat ik er wel IETS over moet zeggen. Hoewel ik denk dat de "would" er tussenuit moet gelaten worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Fang, ja het is echt een mega film.

Ik ben zowieso een grote fan van Quentin Tarantino :verrygood en Samuel L Jackson.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiedag,

 

alles is gedroogd en gewogen.

Het is in totaal iets van een 30 gram geworden. Niet zoveel als ik gehoopt had, maar toch tevreden van het resultaat.

Wietje ruikt ontzettend goed en smaakt ook echt goed. Beetje scherp in de keel, maar ik denk dat dit er door het curen

wel uit zal gaan. Voor de rest zeer tevreden.

 

Peace!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...