Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jony-weed

Welke grond?

Recommended Posts

Weet nog niet goed of ik in potten of volle grond ga planten maar kan niet naar de growshop en vroeg me af wat jullie het beste vinden met ervaringen enzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niemand?

 

waaorm zoekje niet even? je vind er vast genoeg over

Share this post


Link to post
Share on other sites
Link :D

 

Groetsels

 

EmTee

 

 

whaha nog nooit gezien hoe doe je dat eigelijk? PM me anders

 

Mvg, Kweek!

 

slotje en del :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ EmTee

Bedankt voor de link

Na 2 minuten had ik door hoe het werkt

Hier kan ik zeker wat mee

Nogmaals bedankt

 

 

Grtz guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@guesswho?

 

U r very welcome

 

@jony-weed

 

ik gebruik ook aarde van tuincentrum. Heeft bij mij 3 redenen. Ten eerste lag dat er nog en ten tweede heb ik maar een klein bakkie en ten derde ben ik een kniepert :rolleyes:

Ikzelf heb een mengsel van 2/5 potgrond en 2/5 cocosgrond met wat hydro korrels er door heen en 1/5 zaai en stekgrond bovenop. Tot nu toe lijkt het prima te werken, maar de gemiddelde forummer zweert toch bij een kant en klare mix van de growshop. Zit alles in wat je nodig hebt, dus een zorg minder.

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z'on receptjes is wat ik zoek dus tot nu heb ik:

 

 

-Emtee : 2/5 tuincentrum aarde 2/5 cocos beetje hydrokorrels en 1/5 bovenste laag zaai en stek grond

 

 

 

Ik wacht op meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ja, niet aarde, maar potgrond. Verschil zit er volgens mij in dat aarde grover is en er in potgrond al wat voeding zit.

 

ik geef ze sowieso de eerst 2 a 3 weken geen voeding met dit mengsel.

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jo, je vind er genoeg van op dit forum zelfs een speciaal topic over grond samenstellingen van verschillende mensen.

De ZOEK functie bestaat ook nog altijd

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
whaha nog nooit gezien hoe doe je dat eigelijk? PM me anders

 

Mvg, Kweek!

 

slotje en del :rolleyes:

 

Dat is inderdaad heel maf gedaan. Ben er ook wel benieuwd naar hoe je zoiets doet.

Post het anders maar ff als je wilt, @EmTee.

 

gr. green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer goede/handige topic als je het mij vraagt. Vooral voor ieder die geen growshop tot zijn beschikking heeft.

Misschien de titel veranderen in: "Jouw tuincenter Mix?"

Dan krijg je misschien minder ''GA LEZEN!'' reacties...

 

Ik ga morgen trouwens langs in het tuincenter dus laat maar komen

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man op bemestte aarde van praxis ken je prima boompjes kweken :rolleyes: ....

 

planten in mijn tuin deden het er goed op ... zorg alleen dat je de grove stukken mest eruit haalt want die gaan voor wortelverbranding zorgen anders....

let goed op de aanbiedingen weant praxis heeft vaak 3 x 40 liter zakken besmtte aarde voor 5 euro een koopie dusss

 

voor buiten moet je neit te moeilijk doe die krengen groeien wel .... de mijn was toen een santa maria en jackberry ... de santa bleek man te zijn en de jackberry was vrowu en werd toen ik haar van 11 liter pot overgepot had eind juni als nog 2,5 meter hoog in kerstboom vorm ...

 

zorg dat je wat wortelstimulator erbij haalt en wat bloeivoeding that's it kind kan de was ...

 

niks geen moeilijk gedoe houd het simpel

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is niks zo gemakkelijk als buitenkweken.

 

En als je voor in de volle grond gaat, zul je zien wat een boom eruit komt.

 

Als ik plant in volle grond zet, voeg ik alleen de derde week bloei bloeivoeding toe, voor de rest doet moedertje natuur de rest.

 

Als ik het in potten zet, heb ik altijd op cocopeat van het tuincentrum gekweekt.

 

Groetjes Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit weekend bij Karwei, "potgrond weekend".

6 zakken potgrond voor 5 euro was op de radio, maar als ik nu de site bekijk kost t 6 euro voor 6 zakken.

 

Bij de supermarkt haal ik ook 20l zakken potgrond voor 99 cent :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

bijvoorbeeld:

 

klik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuinaarde van het tuincentrum is aarde en mist bepaalde witvenen en andere producten voor een goed substraat.

Gewoon een weiland leegscheppen kost helemaal niks en levert hetzelfde op :rolleyes: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ook een buitenkweekje doen, maar vraag me ook af welke grond ik het beste kan kopen?

 

Ik heb geen zin om die dure growshop grond te kopen... Dus iemand een goede goedkope mix?

Of gewoon de zakken van de praxis bemeste grond kopen en daar hydrokorrels doorheen?

 

Is dit ook binnen te gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

grond van de praxis doet het prima alleen ee <_< n beetje geitenzeik en pissebeddestront toevoegen en klaar is kees. :wacko: :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

investeren in goede grons is zeker de moeite waard, je haalt het er driedubbel uit door een goede oogst!!!! ze hebben het niet voor jan doedel ontwikkeld!

ik wilde er ook niet aan maar nu heb ik het vorig jaar gedaan en baal ik dat ik het niet eerder gekocht heb, ik koop vanaf nu biobizz grond met de biobizz voeding, lekker puur natuur bio eko keurmerk rokertje.

 

groeten van ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...