Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

J quid

6x Anesthesia onder 72W TL

Recommended Posts

Hoi J quid,

Nu al 827 op de plantjes? Dan ga je zometeen beleven, waar de plantjes toe in staat zijn.

Ik verwacht nu een groeispurt.

Hou de TL´s dichter op de planten, anders gaan zij darom ook nog strekken. Controleer op het einde van de plantennacht in hoeverre de plantjes gegroeid zijn. Niet dat zij met de koppen tegen de buizen staan.

Opletten geblazen nu! :verrygood

 

Groetjes Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Torsti,

 

Ik zal het je nog beter vertellen, je voorspelling is al uitgekomen! :verrygood

Het is even geleden sinds de vorige update en binnen enkele dagen komen er weer wat foto's, maar je hebt inderdaad gelijk ze groeien behoorlijk! Het is denk ik de combinatie van grotere potten en het nieuwe licht dat ze zo groeien. Er zijn ook al wat beginnende topjes ;) of in ieder geval, de haartjes ;)

 

Ik dacht eigenlijk juist dat ze blijven groeien door de coolwhite 33 lampen? Hoe kan het dan dat ze zo gaan groeien door de kleur 827? :D Ik was namelijk van plan om alle buizen te vervangen door 827, omdat dan de groei eruit ging dacht ik :huh:

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi J quid,

Het blauwe licht remt de groei in de hoogte, je bekomt kleinere kompakte planten.

In de 827 zit een geringere blauwandeel, dardoor gaan de planten in hoogte groeien.

Dit is soms gewenst om een scrognet voll te bekomen.

Met het vervangen van de TL´s moet je wachten tot dat de groei eruit is. Om achteraf de groei te verminderen, heb je nog de mogelijkheid om de planten langer dan 24 uur donker te houden, op deze manier wordt het groeihormon afgebroken. :verrygood

 

Groetjes Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm oke, Ik zou zeggen dat ze met blauw licht meer groeien omdat dat toch de kleur is die wordt gebruikt in de groei! Ik ga me daar eens wat meer in verdiepen :verrygood

 

Ik kijk het straks even aan of ze nog erg veel gegroeid zijn en anders gooi ik gewoon de blauwe buizen er weer in tot ze stoppen met zoveel groeien.

 

Groetjes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik blauw licht in de groei altijd met het idee dat ze dan lekker klein blijven en veel zijtakken aanmaken. Groeien doen ze toch wel als je ze in de bloei zet. (vaak worden ze nog twee keer zo groot als dat ze waren in de groeifase)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo..

 

De groei is er nu zo goed als helemaal uit, dus binnenkort worden er nog 2 827 buizen ingezet ipv de coolwhite's.

 

gallery_20756_7207_418475.jpg

 

gallery_20756_7207_17152.jpg

 

gallery_20756_7207_471131.jpg

 

gallery_20756_7207_387446.jpg

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi J quid,

zodra de groei helemal uit is, kan je alle buizen in 827 vervangen.

Dan heb je meer rood licht voor de bloei.

 

Groetjes Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi iedereen,

 

 

Zie hier erg mooie antwoorden.

Maar hoe zie je eigenlijk wanneer de groei eruit is?

Als ze reeds op 12/12 staan onder kleur 33?

Even off topic mijn excuses maar heb NDB

staan onder CFL en die blijven maar doorgroeien

ook al staan ze al ettelijke weken op 12/12.

Heb ze ook al langer dan 24 u in het donker gezet en

nu maar kortgewiekt omdat ik met beperkte hoogte werk.

Weet iemand hoe dit kan.

Pm me als je wil, geen topicvervuiling dan.

 

Grows, Isan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Isan

De groei is eruit zodra de planten niet meer in de hoogte groeien.

Zolang je met de groei bezig bent, moet je een lamp met een hoog blauwandeel hebben. Zodra de groei eruit is, schakel je over naar de kleur 827. Doe je het te vroeg, blijven de planten doorgroeien en strekken.

Welke kleur heeft de CFL van jouw?

 

Ik ben geen fan van deze lampen.

 

Groetjes Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoo dan :verrygood

 

De groei is er al een tijdje helemaal uit, en alle buizen zijn vervangen door kleur 827 een tijdje terug.

Oordeelt u maar:

 

gallery_20756_7207_1617460.jpg

 

gallery_20756_7207_184218.jpg

 

gallery_20756_7207_1107358.jpg

 

gallery_20756_7207_1772829.jpg

 

gallery_20756_7207_22611.jpg

 

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi J quid,

Dat wordt hem :verrygood

Leuk!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ziet er lekker wit bij je uit onder de TL :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een schatjes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey een bekende :innocent:

Ziet er allemaal goed uit daarzo, hopelijk binnenkort eens van dichtbij bekijken? <_<

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed is zitten ze nu in de 7e week van de bloei <_<

 

Al aardig wat bruine haartjes, maar er blijven ook witte bijkomen. De toppen dikken ook nog wel aardig aan de laatste paar weken, maar echt groot zullen ze niet worden denk ik :rofl

 

gallery_20756_7207_1241287.jpg

 

gallery_20756_7207_606942.jpg

 

gallery_20756_7207_1250991.jpg

 

gallery_20756_7207_280205.jpg

 

gallery_20756_7207_452810.jpg

 

gallery_20756_7207_1263309.jpg

 

Torsti, Whazzup, peter de pan, Doc en BazzFucker, Bedankt jongens :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit hoor! Die willen nog wel even zo aan de witte haartjes te zien. Het zal in ieder geval heerlijk ruiken bij jou in je hokkie :innocent:

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet hoe het ruikt.

Ik weet hoe het smaakt.

Ik weet dat jij een heerlijke tijd te gemoed gaat!

 

Heerlijke plantjes, mooie volle Scrog.

Misschien had je onderin wat kunnen dieven, maar dat hoeft nu niet meer.

 

Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk, weer een lekker kweekje onder TL :innocent: En volgende keer gaat het natuurlijk nog wat beter met alles wat je hebt geleerd deze kweek. En vergis je ook niet in de maat, het is allemaal erg compact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit :whistling , ik ben nu ook met een kweekje bezig met 6 planten onder 72w tl, hoop dat de mijne ook zo worden :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfoe hé ik heb me nooit gerealiseerd wat een hoeveelheid zelfbeheersing er bij komt kijken als het einde eenmaal nadert :wacko:

 

Als ik naar de trichs kijk lijkt een deel wel redelijk cloudy te zijn, maar ik zie nog bijna niks amber? B) kan zijn dat het aan het loepje ligt dat hij niet sterk genoeg is maar volgens mij zie ik toch echt geen amber/bruine trichoompjes, het enige bruine is van de bruine haartjes die wel volop aanwezig zijn.. Inmiddels zijn er 8 weken bloei voorbij en staat het duiveltje te springen met een sikkel in z'n hand :wacko:

 

 

gallery_20756_7207_70.jpg

 

gallery_20756_7207_2141230.jpg

 

gallery_20756_7207_1418996.jpg

 

gallery_20756_7207_1597805.jpg

 

gallery_20756_7207_2136258.jpg

 

gallery_20756_7207_1312392.jpg

 

bdankt iedereen voor de hartverwarmende reacties B)

 

 

en Whazzup, de volgende keer kan inderdaad wel een stuk beter. Het kan sowieso een paar weken worden ingekort door in grotere potten te beginnen, daardoor heeft het voorgroeien veel langer dan nodig was geduurd denk ik. Door in sneller naar grotere potten te gaan gaat het groeien sneller waardoor je weer meer kunt toppen en een voller netje krijgt ;) Ook zet ik de TL's volgende keer beter verspreidt neer, het licht is nu toch behoorlijk geconcentreerd in het midden. En ik denk dat ik een plankje ga maken waar de TL's dan opkomen, betere reflectie en je hebt niet zoveel gekloot met die kettinkjes, want dat is toch wel redelijk omslachtig.

Allemaal toekomstmuziek voorlopig :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi om te zien hoe je het de volgende keer beter aan gaat pakken. Al die ervaringen nu, brengen je volgende keer een nog leukere kweek, en niet geheel onbelangrijk, een nog lekkerder wietje! Het ziet er zeer smakelijk uit bij jou. Succes met de laatste loodjes

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was zou ik de volgende keer ook een mooier netje zetten. Zodat je een groter oppervlak hebt en je de toppen wat mooier kunt geleiden. Zal misschien niet zoveel uitmaken in de opbrengst, maar het oogt veel mooier en werkt denk ik ook makkelijker. (Al doe ik het niet veel beter *kuch* ...visdraad...*kuch*) B)

 

Prachtige plantjes nu trouwens. Hele mooie toppen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lastig he jezelf inhouden als het einde nadert he?? :wacko:

Die ana's van jou zien er zeer smakkelijk uit B)

Nog even geduld en dan zal je er een lekker rokertje vanaf halen, succes verder

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...