Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
El Shamano

Atheistische busreclames in nederland

Recommended Posts

Binnenkort hopelijk ook in nederland een beetje tegengas met een "Reclamecampagne voor de rede"

 

Via deze link kun je de actie ook steunen!

 

Humanistische Denktank: Buscampagne

 

Nieuwsbericht:

 

Spits: SGP hekelt atheistische busreclame

 

med_gallery_12359_7068_11695.jpg

 

Gr. El Shamano

:blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het berichtje:

 

De SGP is niet te spreken over een plan om bussen met atheïstische reclame te laten rondrijden. De christelijke partij valt over slogans met de mededeling dat "God (wellicht) niet bestaat''.

 

 

GA_googleFillSlot("spitsnieuws_in_artikel"); Met het verbieden van dergelijke teksten wil de SGP het openbaar vervoer "echt openbaar'' houden. Ook vraagt de partij zich af of van buschauffeurs wel mag worden gevraagd atheïstische bussen te besturen.

 

Groot succes

 

Het plan komt van drie atheïstische organisaties. Zij sluiten daarmee aan bij een soortgelijk initiatief in Groot-Brittannië, waar zo'n campagne volgens hen een groot succes is.

 

De SGP mag komen met een wetenschappelijk aanneembaar bewijs dat God bestaat, tot die tijd is de waarschijnlijkheid groter dat God niet bestaat... Dus helaas in deze winnen de atheïsten van de geloofsfanaten... Mocht dit verboden worden, dan betekend dit een einde aan vrijheid van meningsuiting en is dit hand hard op weg om een gristenextremistisch bolwerk te worden.

 

Doe mij zo'n poster...

 

Hier sta ik achter, voor, naast, onder, boven opzij van en in, dit is wereldverbeterend denken...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Kees zegt.

 

Dit had ik al zolang in het hoofd om te doen. En dan de bus te parkeren tegenover de "jezus-bus" op de

verschillende housefeesten. Daar staan die zielepoten altijd hun achtelijkheid te vertonen.

 

Waar kan ik die poster neerladen?

 

Goede actie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als god bestaat, moet t toch wel een enorme kolere vent wezen kijk naar alle shit op de wereld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die poster heb ik zelf aangepast op een originele van de bond tegen vloeken, ik heb hem niet in groter formaat...

 

Er bestond er al een met "bidden is aangeleerd" maar vond dit beter :P

 

Ik heb zojuist 50 euri overgemaakt naar de Stichting Center for Inquiry Low Countries om deze actie te steunen, ik moest eigenlijk wel aangezien ik al zo lang van zulke acties droom :blink:

 

Gr. El Shamano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet anti-geloof hoor...

 

Maar ik ben wel anti-jij-moet-vinden-wat-wij-vinden-want-wij-geloven-dit-en-zo-is-het...

 

casey.jpg

 

Hier sta ik achter... Deze man is opgepakt en veroordeeld voor 30 jaar omdat hij een nieuwe LSD synthese heeft uitgevoden, de PyBob methode... Hij heeft ooit maar een heel klein beetje gemaakt (5 gram ofzo) om te kijken hoe het het beste gaat... Jammer...

 

Lees zijn T-Shirt...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
-jij-moet-vinden-wat-wij-vinden-want-wij-geloven-dit-en-zo-is-het...

 

Bovenstaande heb ik helaas te vaak aan de lijve meegemaakt...

 

Antigeloof zou idd dom zijn, dat is ook censuur en het tegenovergestelde van vrijheid in denken :blink:

 

Wel is mijn mening dat de wereld beter af zou zijn zonder deze waanideeën.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Keesie,

 

Jij bent zeker van de je-moet-niet-geloven-wat-anderen-zeggen-dat-je-moet-geloven.

Zit toch ook een vorm van moeten in?

 

En geloof is toch per definitie niet te bewijzen. Dan zou toch sprake zijn van weten in plaats van geloven?

 

Persoonlijk is niets tegen de vrije meningsuiting van de niet-gelovigen, alleen is de toon vaak zo predikent en vaak zoo doordrongen van een heilige overtuiging die levensbeschouwing zo te moeten evangeliseren dat het doet denken aan het fanatisme van een jhd, waar menig Taliban strijder jaloers op zou zijn.

 

Groeten uit een Christelijk Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Persoonlijk is niets tegen de vrije meningsuiting van de niet-gelovigen, alleen is de toon vaak zo predikent en vaak zoo doordrongen van een heilige overtuiging die levensbeschouwing zo te moeten evangeliseren dat het doet denken aan het fanatisme van een jhd, waar menig Taliban strijder jaloers op zou zijn.

 

De slogan die gebruikt gaat worden in deze reclame campagne luidt:

 

Er is waarschijnlijk geen god.

Durf zelf te denken

En geniet van dit leven!

 

Ik hoop dat dit niet onder jouw noemer "predikent" valt ASGrow!

 

Gr. El Shamano

Share this post


Link to post
Share on other sites

High AS,

 

Helaas, daar ben ik niet van...

 

Ik ben van:

 

Leef-en-laten-leven.

Eerst-zelf-nadenken-alvorens-iets-aan-te-nemen.

 

Ik heb diep respect voor iedereen die aan beiden kwalificeerd... Denken heeft nog nooit iemand geschaad... Zelf nadenken is het grote goed dat de mens wel heeft en de meeste andere diersoorten niet. En helaas, in tegenstelling tot enkele gelovigen beschouw ik het brein niet als rudimentair (zelfde cathegorie als je staartbeen, appendix etc.).

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet waar dat denken " niet schaadt", zoals met alles geldt ook hier: " met mate".

Opgesloten zijn in je linkerhersenhelft is geen pretje.. :blink:

 

We zitten juist in een ongelovelijke :P denk/ratio-maatschappij

Geloven is een slap aftreksel van weten, weten is voorbehouden aan de priesters. De gelovigen moeten het maar geloven!

 

Zeker niet slim worden of gaan WETEN. Wellicht hier ook de bakermat van heksenjacht op, gebruikers van, bewustzijnsverruimers.

 

Mensen hoeven hun geloof of wetenschap niet te bewijzen. Maarrrrrr anderen jouw geloof of manieren opleggen sucks natuurlijk. Anno2009 gebeurt er helaas weinig anders dan dit, het kerstenen.

 

Binnen NL zeker zijn de ayatollahs van Bek-en-endel bezig met het implementeren van de Gristensharia, buiten NL gaan we gerust met bommen en granaten ons " geloof" verspreiden.

De kruistochten in een ander jasje.

 

Voelen = Weten.

 

Da's een zin uit mijn eigen bijbeltje, ik ben geen atheist.. :D

 

Groeten

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook gelovig hoor :blink: niet christelijk ofso en ik heb nog nooit zomaar een woord van iemand aangenomen !!! mij vader is atheist of hoe je dat ook spelt :P en me moeder gelooft op een wazige manier :D

 

ik heb geloof in wat ik voel in wat goed is ...

 

en zeg nou zelf die 10 geboden die ze hebben zijn zo gek nog niet !!! ik vind dit soort campagnes zo storend besteed het geld liever uit aan iets wat wel werkt !!!!! mensen die zo geindoctrineerd zijn ( spelde ik dat goed ???:P ) zullen doro zo'n dom postertje echt niet tot omkeer worden

 

 

het leven draait om accepteren en respecteren ....

 

leven en laten leven

 

doe dat met die groep mensen ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

naar mijn mening komen de meeste oorlogen door gelooft wat de een niet of juist wel gelooft. ik denk als we t geloof afschaffen dat we een stuk pretigger met elkaar leven. nogmaals naar mijn mening :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof hoeft niet afgeschaft... Er zou enkelt een elfde gebod toegevoegd moeten worden...

 

"Gij zult uw geloof niet aan een ander opdringen daar zij vrij is van geloof"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies Kees.

 

Trouwens een geloof afschaffen is een illusie, wat iemand gelooft kun je niet afschaffen daarnaast ben je dan weer bezig met jouw geloof aan een ander op te dringen... ;p

 

Die 10 geboden zijn niet gek en als je een ontwikkeld geWETEN hebt dan heb je de bijbel niet nodig.

Zou triest zijn als je zonder bijbel niet wist wat je moet doen. Daarom heb je een geweten, een hart, heb je de bijbel altijd bij je. :blink:

 

Groet

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het liefst zien dat al die gelovigen en anti-gelovigen stoppen met reclame maken en gewoon met zichzelf bezig blijven.

Geloof is iets persoonlijks dat moet je bij jezelf houden en eventueel als anderen er naar vragen kun je er lekker over praten...

Het willen overbrengen van je geloof op anderen werkt in mijn ogen toch niet want als iemand zou willen geloven dan verdiept die zich er zelf toch wel in lijkt mij. Verder is het alleen maar net zo vervelend als welke andere reclame dan ook plus het feit dat je nóg meer reclame krijgt die tégen het geloof zijn oid... zo houdt het nooit op natuurlijk :P

 

En nu we het er toch over hebben wil ik even kwijt dat ik het héél erg triest vind als kinderen worden gehersenspoeld om iets te gaan geloven. Ik denk dat het het beste is om kinderen neutraal te laten opgroeien en zodra ze oud genoeg zijn kun je ze informeren over de geloven e.d. en dan kunnen ze zélf een keuze maken. Een tijdje terug had ik een filmpje gezien van een christelijk kamp in de VS waar kinderen echt worden gehersenspoeld en dat kan echt niet :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloven, geloven....

 

Lees eens wat over BDE ( Bijna Dood Ervaringen ) je zult versteld staan hoe dicht

bij de mening van bv Kees ligt.

 

Ooit heb ik eens de beste omschrijviing ( uitleg ) gevonden. Beter kon ik het niet omschrijven:

 

- Al wat gebeurt, gebeurt met een reden.

 

- Zoek naar je eigen levensdoel.

 

- Wees geen slaaf van de klok.

 

- Waardeer alles wat voorvalt op zijn eigen merites, niet op wat je eraan kunt ontleden.

 

- Laat je leven niet domineren door gedachten en verwachtingen van anderen.

 

- Wees ook niet bezorgd over wat anderen van je denken.

 

- Onthoud dat je niet je lichaam bent.

 

- Heb geen angst, zelfs niet voor pijn en zeker niet voor de dood.

 

- Meet je een open houding ten opzichte van het leven aan en leef voluit.

 

- Het gaat in het leven niet om geld of bezit.

 

- Het helpen van anderen telt wel zwaar.

 

- Vermoei jezelf niet met competitie - geniet eenvoudig van de show die het leven is.

 

Bron: Het Licht Gezien ( bijna dood ervaringen )

Auteur: Kenneth Ring / Evelyn Elsaesser Valarino.

 

Dit heb ik gecopieerd uit het boek en sleep ik al 10 jaar met me mee ( nu een vodje )

Zo nu en dan komt het tevoorschijn om mijn " geloof " uit te leggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Basbaz: je bedoelt Jesus Camp

 

Dit is wat de organisatie er over te vertellen heeft:

De drie humanistische organisaties willen met de buscampagne het debat over de rol van religie in de samenleving op een positieve manier een impuls geven, bericht het Humanistisch Verbond. “Ik hoop dat de grote rol van religie door deze campagne wordt teruggedrongen”, zegt Floris van den Berg, initiatiefnemer en directeur van CFI.

 

Volgens Van den Berg wordt religie “zo geïmmuniseerd dat religiekritiek niet meer mogelijk is”. “Door het CDA (minister Donner) wordt opnieuw de scheiding tussen kerk en staat in twijfel getrokken. Religie heeft allerlei privileges in het publieke domein, zoals in het onderwijs. Dat is ons een doorn in het oog en daarom willen we een krachtig tegengeluid laten horen. We willen rede, rationaliteit en ongeloof promoten.”

 

Voor mij een goede en valide reden om zo'n campagne op te starten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er IS geen scheiding tussen kerk en staat, sinds eeuwen zijn de regels van de kerk al doorgedrongen in de wetboeken en in de normen en waarden van de samenleving.

 

Eng he....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat niet om geloof.. het gaat om de normen en waarden van bepaalde bevolingsgroepen

 

geloof is niks anders dan normen en waarden. de een noemt hem God de ander Allah en er zijn weer anderen die een Shiva of weet ik veel wat hebben.. Buddha.. noem ze maar op.

 

Waar het uiteindelijk om draaid is de mening van de mens zelf.. zij geloven dus zij vinden. Maar wat weten zij eigenlijk van het "feit" wat ze vinden. er zijn genoeg mensen die in een moslim gezin zijn geboren of in een christelijk gezin, die vandaag de dag niet geloven omdat zei iets anders vinden.. Het is dus maar net wat je vind.

 

Het probleem is dat we in nederland veel verschillende normen en waarden in een klein land zitten, dat botst enorm. onbekend is onbemind. Vergelijk het met een aquarium, als je bepaalde vissoorten bij elkaar in de kom doet gaat het niet lang goed.

 

Kijk naar marocco zelf, kijk naar turkije zelf kijk naar de meeste moslim landen, daar is een harmonie.. want het is maar een soort normen en waarden dus is er niks mee om te botsen..

 

 

Echter,

Ik heb regelmatig in situaties gezeten waarvan dingen gewoonweg niet te verklaren zijn hoe ze kunnen gebeuren, onbegrijpelijk.

Maar aan de andere kant heb je weer armoede, elende, oorlog.. Dus het is vrijwel zeker dat een God niet bestaat..

 

Greetz :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ EL Shamano, Ja het kan best dat ik die bedoel, het lijkt er zo wel op in ieder geval.

 

@ El Tulipan, dat zijn toch een paar mooie regeltjes die je daar hebt staan, ze worden opgeslagen en wie weet uitgeprint :blink: als je een beetje engels lezen kan moet je maar eens zoeken naar een boekje met de "Letters from a stoic" van Lucius Annaeus Seneca. de titel wil nog wel eens verschillen omdat het eigenlijk een verzameling brieven is die Seneca in de romeinse tijd stuurde naar Nero toen die nog in z'n jeugd zat (voordat hij keizer werd dus). Heb het net even opgezocht en "Epistulae morales ad Lucilium" wil ook nog wel eens titel zijn van de briefjes.

In de brieven worden allerlei levenslessen uitgelegd aan lucilius (dat is nero? mijn geschiedenis is niet heel erg goed helaas :P ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Basbaz, och je maakt wel eens wat mee... en leest daarna eens wat....

 

 

@ Cannabusiness,,

 

" Dus het is vrijwel zeker dat een God niet bestaat.."

 

Wie heeft jou verteld dat God alleen goede dingen mag doen ?

De kerk, want anders kom je in de hel. Kijk een schoolvoorbeeld.... :blink:

 

Stel je eens voor :

 

God is alles. En dan ?

En er is geen hel. Wat dan ?

En wij willen alles in een hokkie plaatsen om het te kunnen begrijpen.

We weten niet eens hoeveel dimensies er zijn. Wat weten we eigenlijk ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zeg ik op mijn beurt, waarom zet God mensen aan kleine kinderen te martelen, waarom zet god mensen zoals Hitler op de wereld.. verkrachters..

 

waarom zou zo'n god bestaan. Wat is het nut van een God als er alleen maar ellende is, de hoop dat die goede dingen gaat doen. En dat gebeurt niet omdat er niks is.

 

en God zou vredelievend zijn, het is immers een klein gebaar voor god om ellende uit de wereld te helpen als hij de wereld in 7 dagen heeft geschapen, schaap dan ff een waterput in afrika en een paar appelbomen voor de mensen die met honger zijn geboren en niks anders kennen. Maar god laat alle hardwerkende mensen het goede doel vetmesten voor een waterput en een appelboom die tog niet gaat komen, het is al 100 jaar zo. God laat al 10 jaar dezelfde reclames voorbij komen op tv van dierenleed en weet ik allemaal meer

 

En wat gebeurt er met de mieren die dood gaan, de strondvliegen.. gaan die ook naar de7e hemel zeker.

 

Geloof is macht. macht is welvaart, welvaart gaat vaak ten koste van andere, de een z'n dood is de ander z'n brood.

 

Lijkt wel of god nergens te bekennen is, moet je mij maar eens vertellen waar ik m kan vinden ik heb een heleboel vragen gesteld en nog steeds geen antwoord van 'm gehad.

 

de enige dimensies die ik ken zijn mijn voor en achterdeur..

Share this post


Link to post
Share on other sites

"God" is een poging van het menselijke brein om alles te verklaren wat het niet kan begrijpen.

 

Hoe verder we doorontwikkelen hoe meer we gaan begrijpen en uiteindelijk komt er hopelijk een punt in de ontwikkeling van de mens waar god geen rol meer HOEFT te spelen.

 

Maargoed, dit topic is natuurlijk niet gestart om de eeuwenlange discussie over "wel god, niet god" nog een stukje langer te maken....

 

Gr. El Shamano

:blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las " God is alles" .

 

Daarom werken die gristenverboden niet, je kunt God niet verbieden.

Waarom zouden stukjes van die onvolprezen God er niet mogen zijn?

 

De gristenhonden zijn God dus aan het verbieden in NL... de stakkers.. :blink:

 

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...