Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bacardibreezerboy

Relais

Recommended Posts

Ik heb net gelezen dat een relais er alleen voor zorgt dat je schakelaar niet vastsmelt en de lamp dus niet aan of uit blijft.

 

Voor mij is dit geen probleem want ben elke dag thuis ( alleen naar mijn werk tot 4 uur )

 

Dus ik kan altijd controleren of de lamp wel aan of uit staat.

 

Maar ik lees nu wel dat ik hem wel beter kan aarden dit ga ik ook doen.

 

Groetjes

 

Mijn tijdklok was 7 euro ofzo bij de blokker een digitale er staat op 16(2) A 250V~250V~50 hz

Is deze geschikt?

 

En staat er ergens een uitleg over de lamp aarden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bacardibreezerboy

 

365x per jaar controleren of je tijdklok niet door brand....niet echt een optie wel?tenzij je er een stel spaarlampen mee schakelt maar een HPS lamp zou ik aansturen met een relais.

Een relais kost je een paar euro en kan je s avonds ook een keer sociaal leven opbouwen. :blink:

 

gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee maar het is maar even voor een kweekje.

 

Als ik ben verhuist ga ik het goed aanpakken.

 

Maar ik kan nergens iets vinden over het aarden van de draden ( groengeeld draad ) daar snap ik nou helemaal niks van!

 

Het zit zo bij mij in elkaar

 

naamloos.jpg

 

Zoals je ziet zijn alle aardingsdraden niet aangesloten ( alleen die in de stekker zit ) Maar bij de vsa en de lamp dus niet maar ik snap er niks van de ene zegt je moet het aan de kap vastmaken is er ergens een tekening waarop duidelijk te zien is hoe je dit moet aansluiten?

 

Maarja bedankt alvast.

 

 

Hier trouwens nog een foto van een top van buiten groei binnen bloei ( zonder hok alleen puur de lamp )

 

DSC00376.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn tijdklok was 7 euro ofzo bij de blokker een digitale er staat op 16(2) A 250V~250V~50 hz

Is deze geschikt?

nee. Doet maar 2A inductief

 

En staat er ergens een uitleg over de lamp aarden?

Nee, en da's maar goed ook want de lamp aard je niet :blink: De VSA, kap en metalen behuizingen / grondplaten wel. Een aarde draad wordt nooit geschakeld maar altijd doorverbonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je installatie zal best werken zonder aarde...

Aarding is voor je eigen veiligheid.

Stel dat je spanningsvoerende draad om wat voor reden ook open geschaaft is en nu tegen je reflectorkap hangt.

Jij wilt je reflector wat verstellen en krijgt een flinke optater!

 

Als je al je metalen delen aan de randaarde legt, werk je veiliger!!

Afgaande op je tekening, heb je wel aarde vanaf je stopcontact naar je VSA, maar niet verder naar je metalen behuizing van je lamp.

Klopt het dat de kabel van je lamp niet geaard is? (2 aderig dus?)

Probeer, voor je eigen veiligheid, deze óók 3 aderig te doen (Fase, Nul en Aarde)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke maar de tijdklok is niet goed ?? er stond op 1500 watt ofzo

 

Maar dat aarde hoeft dan zoviezo niet want de kabels zijn rechtstreeks aangesloten aan de lamp en die verschuif ik niet met de stekker erin.

 

Jullie horen meer van mij!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jullie horen meer van mij!

 

Kom je dan weer advies vragen, wat je toch niet op volgt ? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je installatie zal best werken zonder aarde...

Aarding is voor je eigen veiligheid.

 

En die van anderen!

De verzekering dekt de brand echt niet hoor, en een afgebrande toko van je buurman betalen, dat kost een hoop knaken/kweekjes. :blink:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle metalen delen verbinden met je groen/gele ader.

Die delen komen zo via de aarding van je stopcontontacten uit bij je aardelek.

Wanneer er nu een stroompje weglekt via het metaal van je lamp, via je kabel, via je stopcontact naar je aardlek, ziet laatstgenoemde dat er wat fout is en schakelt hij de stroom uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt dus het kan inprinciepe gewoon met een stukje tape? Dus gewoon de aardekabel vanaf het stopcontact laten verbinden met de starter van de lamp en de lampenkap?

 

 

En ik heb al een idee over die brandveiligheid.

 

Ik laat de lamp snachtsdraaien en plaats 2 rookmelders ( 1 bij de lamp ) en 1 bij de starter van de lamp

 

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Electra met water blussen..... ...... je bent niet helemaal goed bij je hoofd ! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Electra met water blussen..... ...... je bent niet helemaal goed bij je hoofd ! :blink:

 

Ik ren natuurlijk eerst naar de meterkast om de electra uit te schakelen en dan water overheen gooien.

 

Maar ik ga er gewoon van uit dat er geen brand uit breekt met 1 kweekje.

 

Ik maak alles gewoon goed vast en aard de ijzeren delen.

 

De tijdschakelklok was geen 2 ampere maar 16(2) A ( keek verkeerd )

En de lamp is 4 ampere dus moet die makkelijk aankunnen.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals al gezegd is,....Doet maar 2Amp inductief B)

 

Wees maar lekker eigenwijs, wel zien je kweekverslag wel in "nieuws/media" staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

En misschien nog wat xtra emmers....voor te blussen dan he.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oke bedankt dus het kan inprinciepe gewoon met een stukje tape? Dus gewoon de aardekabel vanaf het stopcontact laten verbinden met de starter van de lamp en de lampenkap?

B) met een stukje tape aarden.. emmers water..

 

En koop nou gewoon een relais of een schakelkastje mét relais als je niet weet hoe je het, ondanks bbb's duidelijke uitleg, zelf moet aansluiten. Als dat te ingewikkeld is koop je gewoon plug & play.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kant & klaar relais kastje met thermische zekering, voor max. 2 lampen

 

Link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga van het weekend toch maar een relais halen ( bij de growshop ) maar bij de uitleg van de relais aansluiten zie je dat die 2 delig is is dit altijd als je hem koopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...