Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tomas

Wederom geen Highlife beurs..

Recommended Posts

Cannabisbeurs RAI gaat niet door

 

Opnieuw afstel, nu om ‘politieke klimaatverandering'

 

Geen hennepkleding, lange vloei of plantenvoeding dit jaar in Amsterdam-Zuid. De voor 2009 geplande cannabisbeurs in de RAI gaat niet door. Dat meldt de organisator van het evenement, de uitgever van het tijdschrift Highlife, op haar website. Ook vorig jaar liet de uitgever al verstek gaan.

Vanwege ‘politieke klimaatveranderingen’ ziet de organisator geen brood in het door laten gaan van

de beurs. Tijdens de laatste aflevering van het evenement, in 2007, was de politie nog prominent aanwezig tijdens de manifestatie. Ze ging zelfs over tot aanhouding van één van de standhouders, die

een wietpijp voor medicinaal gebruik demonstreerde, toen deze meer dan een gebruikershoeveelheid

cannabis bij zich bleek te hebben. De RAI laat weten dat zij in principe voor alle subculturen en hun aanhang openstaat, maar in overleg met Highlife heeft besloten om de beurs van het programma af te

voeren. “Daarbij heeft de aanwezigheid van de politie in 2007 zeker een rol gespeeld”, aldus een

woordvoerder. De uitgever van Highlife wil niet verder reageren op de aankondiging dat de beurs

niet doorgaat. Op de website van de cannabisglossy valt nog wel te lezen dat men voor de jaarlijkse Highife Cup dit jaar al naar Eindhoven uitweek. De Highlife Cup is een wedstrijd tussen wietzadenbedrijven

en coffee- en growshops, om de beste kwaliteit hasj of wiet. Het magazine Highlife wordt verspreid

via de coffeeshops. Het is het enige magazine in Nederland waarin grow- en coffeeshops in

mogen adverteren. De uitgever van Highlife brengt zijn blad inmiddels ook in andere Europese

landen uit. In Spanje organiseerde hij eerder ook een cannabisbeurs.

 

"We hebben in principe niets tegen een hennepbeurs. We halen ook wel housefeesten binnen.”

Katelijn Wilhelmy, woordvoerder RAI Amsterdam

 

Bron: Metro d.d.08/01/09

________________________

 

Ik denk toch dat de RAI flink dwars heeft gelegen, na dat akkefietje met Evert en z'n zak wiet.. :D

 

In ieder geval jammer, zeker voor de branche.. Ben benieuwd of meer bedrijven zullen gaan uitwijken naar landen als Spanje en Zwitserland..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wist dit al en had ook niet anders verwacht.........

De grootste en belangrijkste beurs is nu Barcelona een zeer mooie beurs, dus wil je voortaan een beurs bezoeken zul je toch echt het vliegtuig of de auto in moeten stappen.

En cupjes zijn leuk maar is geen beurs.......

 

Vind het vreemd dat een High Times (nogwel een amerikaans bedrijf) bij zijn cup wel een mini beurs had georganiseerd dus ik vind het vreemd en jammer dat de organisatie met de staart tussen de benen weglopen als ik de middelen had zou ik het gewoon doen laten zien dat we het wel kunnen,willen en doen zo krijgt men hun zin en kruipen we zelf in het verdom hoekje........

 

Maar dit is mijn persoonlijke mening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was ook al op de hoogte

Heb in totaal 4 keer de beurs bezocht 2x in de vechtsebanen :)

Was een hele happening de eerste 2 keer :D

Later in de jaarbeurs was het al minder

De laatste keer dat ik er was (2004) waren er alleen nog maar nep planten enz.

Wel altijd heel gezellig en leuk om te bezoeken

Wilde dit jaar weer gaan maar kwam erachter dat hij (weer) niet doorgaat

Jammer in mijn ogen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt jammer wou dit jaar voor het eerst heen maar dat kan ik dus wel shaken :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

grrrr verdomme ... ken ik nog niet naar de beroemde highlife beurs... :blink:

 

das tog echt wel iets wat op mijn verlanglijstje stond ... alles en iedereen onder 1 dak dat moet volgens mij tog wel geweldig zijn :P maar goed weer een droom voor later :P

 

 

ik ben het helemaal met amst4ff eens !!! juist elke kans aangrijpen om in de media te komen dat lukt met zo'n high life beurs wel als je dat op een goede manier doet krijgen we ook is een andere benadering van mensen ...

 

ik zelf denk trowuens niet door de ria komt hoor.... als je ziet wat er aan drugs elk jaar binnen word gesmokkelt op die feesten dan valt zo'n zakkie wiet van de persoon in kwestie echt wel mee :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dames en heren,

t ligt niet aan de rai.

niet aan de politie of gemeente

 

En denken jullie dat het Evert zou lukken met een stommiteitje, om een dergelijke manifestatie te blocken??

 

denk is goed na?

 

 

En weer wordt deze actie en deze persoon naar voren geschoven als zondebok??

 

 

 

 

Weetje weet het waarom,

en niet van Evert!!!!

maar heeft beloofd niets te zeggen.

 

Voor de echt geintresseerden?

Ga maar is kijken of er een vergunningsaanvraag is ingediend.

 

:blink: :P :D :P :) :) :( ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dar weet ik weinig vanaf weetjuh en DE PRECIEZE REDEN zou ik niet weten

 

maar aangezien in de rai wellis harde feestjes gehouden worden weet ik gewoon zeker dat EVERT er weinig tot NIETS mee te doen heeft!! er worden ladingen XTC , speed en cocaine gevonden op zulke feesten en die feesten zijn er inmiddels ook al 10 tot 15 jaar

en mogen gewoon overal gehouden worden...

 

het zal hem ZEKER in iets anders zitten jah

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjaaa ik spougt er ook van :blink:

 

Maar ja ik blijf hopen :P

 

laterzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...