Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Don-Der

Guerilla 2009

Recommended Posts

Ben al flink gaan wandelen in de natuurgebieden maar tot op heden geen geschikte plek kunnen vinden.

Te veel paadjes overal.. Wil 100% zeker zijn dat er niemand komt als ze er staan.

 

Grtzz

 

ik zit echt met precies het zelfde probleem echt niet normaal! ik had een mooie plek gevonden gister echt heel mooi. ik ga weg en zie nog geen 5 min later een of andere vent daar staan echt vreemd maar ja zo mooi was hij dus toch niet. Nu maar weer veder kijken naar een spot heb helaas nog niks kunnen vinden.

 

Mvg, Kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag ga ik 2 natuurgebieden bezoeken.. eens kijken of ik slaag vandaag..

Heb er vol vertrouwen in!

Als ik vandaag iets vind ga ik morgen grondbewerken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druk bezig met zoeken naar spot, alleen maar een vrijend paartje kunnen vinden.

Zet me vrouwtjes liever een stuk uit de buurt van die gebeurtenis voor ik dalijk zaad tussen me toppen heb :rolleyes:

Maar echt.. hier is alles volgebouwd.

En op de plekken waar niemand komt komen zo'n gevallen, of wandelende mensen (met bv honden) of rugzakjes op de rug.

 

TIPSSS?

Heb van veel mensen wat extra's gekregen dus heb veel zaad en wil er ook iets mee!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer ook eens te denken aan bootjes.

Als je een stek langs het water vindt wat niet te belopen is, kun je het misschien wel goed bereiken met een bootje.

Eilandjes en dergelijke... Het zal niet direct in je opkomen omdat je er zelf waarschijnlijk nooit bent geweest omdát je er nooit met een boot vaart. Andere mensen waarschijnlijk ook niet.

 

Je zou toch in de buurt van de Biesbosch, Giethoorn of ander eilandrijk gebied wonen! In de winter lastig met schaatsers. Maar ik heb geen winterplantjes. ;) In de zomer uitkijken voor populaire zwemstekjes.

Bootjesvolk hebben zo ook hun stekjes waar je niet bij in de buurt wilt komen. Maar vanaf de waterkant een stuk de bush in naar een open plek in het bos waar je te voet anders niet kunt komen :rolleyes: ...

 

Hmmm... Maar misschien is dat inderdaad niet voor iedereen weggelegd. :D

 

Even een zijstraatje overigens!

Hoever kun je je afzonderlijke planten uit elkaar zetten zonder dat de mannetjes de vrouwtjes bestuiven?

Ik heb zo een paar plekken in gedachten waarbij ik enkele planten wil zetten. De plekken onderling zouden elkaar niet moeten kunnen bestuiven. Zo kan ik een van de plekken voor zaadproductie gebruiken en de rest als "blijf-van-mijn-lijf-huis" behandelen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eyy iedereen! :lol:

 

 

 

Zoals velen hier al druk bezig met de voorbereidingen..

 

- Spots zoeken., dan nog kiezen welken het worden... ( miss wel luxe,, want ik zie dat lang niet iedereen geschikte spots kan vinden :verrygood)

 

- Zaad verzamelen.. tot nu toe verzameld: Sativa mix Greenhouse, KoKush F2 Sannie, The Church en er zijn nog Early Misty's onderweg + nog onbekend zaad

 

@ Nomar: haha ;) een wit wietje is leuk, maar zo'n verassing ?:D haha

 

@ Holy Buddy: Is inderdaad een heel goed idéé om te doen.;) ga ik ook doen met maat van me (skaffa_man) We huren een bootje bij een bootverhuur aan datzelfde water.., varen dan naar een eigelijk heel groot eiland waar te voet niet te komen is..,

Alleen het nadeel is wel dat als we steeds bootjes moeten gaan huren voor 15 euro 't uur dat dat toch wel aardig oploopt dan .., miss zelf wel een vlotje bouwen :D via een andere plaats B)

Eerst maar ff kijken of daar geschikte spots zijn :lol:

 

Ons plan is om rond de 150/200 te komen B) op 3 geweldige spots

Share this post


Link to post
Share on other sites

kinky plannen allemaal heren hahaah keep it up ik plant ze dit jaar gewoon weer in de achtertuin de buren vonden t heerlijk ruiken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Highlife...

Kijkwel uit met dat eilandgebeuren.

Dat zijn nou net de plekken waar bootjesvolk gaat aanleggen in de zomerperiode. Sneupende mensen in de nabijheid van jouw stekje? Beter van niet. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee holy Buddy..!

Thanks voor je reactie :lol:

Bootjesvolk .., tja moeilijk volk is dat :lol: ... het ''eiland'' is 1.5 bij 1.5 km ongeveer..

ik denk dat we daar wel 'n mooie spot kunnen vinden.., en dan alsnog goed afdekken met brandnetels!

We zullen het zien.. ik verwacht niet dat mensen op dát eiland gaan aanmeren.. mja weten doe ik het niet.. :D

Maar bedankt voor de waarschuwing! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik ben druk aan het zoeken naar spots..Zo'n eilandje kan best aantrekkelijk zijn, maar zodra er een "strandje" is zit er in de zomer veel volk.

 

Wat mij vooral opvalt is dat veel mensen "voorkweken" terwijl ik ook veel lees en hoor van mensen die de zaadjes direct de grond in stoppen, wat is jullie mening daarover?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb maar een beperkte hoeveelheid zaden.

Dus wil ik die zorvuldig opkweken tot acceptabele plantjes die ik uit kan zetten.

 

Zou ik veel meer zaden hebben zou ik dezen willekeurig in de grond zetten en later zien wat ervan zou komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat mij vooral opvalt is dat veel mensen "voorkweken" terwijl ik ook veel lees en hoor van mensen die de zaadjes direct de grond in stoppen, wat is jullie mening daarover?

 

Mijn guerilla wordt "zaad direct in de grond" (welliswaar opgewaardeerde grond...)

De tuinkweek met een selectie aan soortjes, wordt wel netjes "voorgekweekt"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn guerilla wordt "zaad direct in de grond" (welliswaar opgewaardeerde grond...)

De tuinkweek met een selectie aan soortjes, wordt wel netjes "voorgekweekt"

 

Kun je uitleggen wat precies het verschil (kwa plus-min punten) is van het direct in de grond, of voorkweken?

Dat vind ik wel interessant :rolleyes:

Edited by hans78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, de kans op het niet ontkiemen is bij direct wat groter, want een wietplantje slaat wel aan, je moet het al flink pijn doen..

 

En ja, als je ze als plantjes neerzet (stekjes) zijn ze meestal wat potenter en sterker en kunnen ze dus meer hebben.

(ook zaadplantjes overigens maar dan stek-formaat)

Het probleem met appart voorgroeien voor guerilla is denk ik puur gebasseerd op het meeslepen van 10 tallen bekertjes na het voorgroeien.

 

Zaadjes in grond is dus stuk makkelijker werken (vooral als je flink aantal hebt, zie je een boer al alles appart voorgroeien hehe) :wtf:

 

Succes allemaal, al beetje opgeschoten?

Eerlijk gezegd ben ik niet meer wezen zoeken, zie het eigelijk somber in in mijn omgeving :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaadjes direct in de grond op de guerilla locatie ben ik niet echt een voorstander van en ik zal jullie vertellen waarom.

 

Je hebt vogels.. die zoeken naar eetbare dingen, en in de natuur is alle voedsel natuurlijk welkom, je hebt dus kans dat sommige vogels al de zaden uit je plantgaten vreten.

 

Nummer 2: Zaden zijn zoals iedereen weet kwetsbaarder dan wanneer het al een plantje begint te worden en even netjes 1 tot 2 weekjes is voorgegroeid. Je hebt naast vogels ook bodum ongedierte die een net ontkiemend zaadje als lekkernij beschouwen.

van die larfachtige dingen, wat t zijn weet ik niet.

 

Het voordeel is weer echter dat de penwortel geen belemmering ondervind en als een pilaar rechtstreeks de bodum in denderd.

 

In het geval van zaden direct de grond in is dus aante raden een soort van overlappend gaas korfje te maken zodat vogels er in ieder geval niet bij kunnen. Ook als je plantjes nog klein zijn heb je de kans dat vogels ze uit de grond trekken. Gaas is dus een must voor de guerilla kweker als je het aan mij vraagt.

 

stekken zijn natuurlijk ideaal omdat je uitsluitend vrouwen hebt en zullen eerder met rust gelaten worden door vogels omdat deze groter ogen dan een zaailing van een weekje oud, maar zijn niet opgewassen tegen de weerstand en ontwikkeling van een gezonde zaailing.

 

1 ding geldt voor zowel stekken als voor zaailingen, een goedontwikkeld wortelstelsel bevorderd de ontwikkeling en de weerstand van de plant, dus zorg dat die bodum in orde komt mensen!!

 

succes!

 

Greetz :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga een guerilla kweekje beginnen op een (moeilijk begaanbaar) dak in Amsterdam,

daar heb ik een mooi hoekje gevonden waar ik een kasje met zo'n 30 planten kwijt kan. :wtf:

Dit doe ik dan 's zomers, dan staan ze de hele dag volop in de zon. Kijken of het lukt.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga een guerilla kweekje beginnen op een (moeilijk begaanbaar) dak in Amsterdam,

daar heb ik een mooi hoekje gevonden waar ik een kasje met zo'n 30 planten kwijt kan. :wtf:

Dit doe ik dan 's zomers, dan staan ze de hele dag volop in de zon. Kijken of het lukt.. :rolleyes:

 

Een moeilijk begaanbaar dak, hoe ga je dat met de grond doen dan? en dat moet een aardig hok worden voor 30 stuks, zou het knap vinden als je dat op een dak lukt..heb je foto's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het altijd jammer dat mensen gelijk de stad erbij noemen, er zitten hier ook van die vervelende blauwpetten vergeet dat niet mensen. Ze hoeven alleen even door te geven als er een keer een heli de lucht in gaat om te kijken of er ergens een grote kas op t dak staat.. Ze hoeven alleen even langs te komen om te kijken.

 

voorzichtig mensen, het is crises dus die gasten zijn scherp!

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog nooit guerilla gekweekt , wel eens proberen dit jaar heb toch zaadjes genoeg!

Cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmiddag de ideale guerilla locatie gevonden, ga ik er kijken..

Is er vorig jaar al guerilla gekweekt, mooi akker helemaal leeg gemaakt, overal lege zakken potgrond..

gvd

 

lijkt me niet echt erg verstandig om daar nu planten neer te zetten, iniedergeval in die akker.

Zou de plek vorig jaar ontdekt zijn ? zouder de kweeker(s) van vorig jaar daar weer terugkomen? dus kans om geript te worden ofzo..

Had er wel aan lopen denken om een paar planten gewoon te spreiden over die hele locatie, niet de akker maar de rest wat eromheen ligt <_<

 

waarom is het #$@ nu zo moeilijk om een goede plek te vinden :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

is niet moeilijk gewoon denken als andere wandelaars.. als je er zelf niet zomaar zou komen doen hun het ook niet :smoke

zo heb ik ook al paar plekken die niet bezocht zijn vorig jaar ;):D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vanmiddag de ideale guerilla locatie gevonden, ga ik er kijken..

Is er vorig jaar al guerilla gekweekt, mooi akker helemaal leeg gemaakt, overal lege zakken potgrond..

 

Dat vind ik nu zo erg, een guerilla moet ook ecologisch verantwoord zijn....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Drieskens

 

Ja is idd zonde.. Maar ook gewoon dom..

Die zakken vallen zo erg op :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

yooo,

 

Ik heb ook al plannen voor deze zomer :)

ga dezelfde spot als vorig jaar gebruiken, dit was een zeer goeje spot, dicht bij water, vol mee brandnetels, en op een plaatsje waar ik 100% zeker van ben dat er niemand komt :oeps

binnekort wel eens wat gaan voorbereiden, beetje takken afzagen en de grond wa omspitten, mss al wa meststof in de grond verwerken.

De 1ste week van de paasvakantie gaak der aan beginnen denkik

 

iooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...