Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mooiweer

Vijf Hennepplanten Blijven Toegestaan, Den Bosch

Recommended Posts

zeke is het een goede stap...

gewoon 5 planten geen gezeik of dat nu is onder 400 of 5 x 600 watt dat maakt niet uit.

als je er maar geen 200 neerzet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Gezeik blijft maar doorgaan bij justitie.Hebben ze wel in de gaten dat het onze belastingcenten zijn die ze krijgen om hun werk te doen. Zelfs in economische moeilijke tijden blijven ze maar doorzeiken.In California willen ze de gehele boel mbt Cannabis wel te verstaan reguleren cq legaliseren.Hier blijven ze anno 2009 maar doorzeiken over 5 plantjes, terwijl we de economie flink omhoog kunnen stuwen met de teelt van deze plant.Het calvinisme straalt er weer vanaf.In andere topics heb ik het al meerdere male geschreven dat Nederland flink achteruit aan het kachelen is.In de Californische regio Mendicino is het toegestaan om 6 planten te hebben zonder gezeur over maximale hoeveelheid.De economie daar heeft veel minder last van de algehele crisis dan ergens anders.Bij deze wil ik ook nog verwijzen naar Louk Hulsman (RIP) die een speech gehouden had tijdens het Cannabis Tribunaal dat de Nederlandse overheid in de tijd van jaren 60 een brief gestuurd had naar de VN met hun ongenoegen over het verbod van Cannabis in het enkelvoudig verdrag van 1961.

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>&fs=1&rel=1&egm=0&showsearch=0&color1=0x57381e&color2=0xdbbf8a&border=0">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>&fs=1&rel=1&egm=0&showsearch=0&color1=0x57381e&color2=0xdbbf8a&border=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505">

Share this post


Link to post
Share on other sites
opzich is gebruik van afzuiging heel simpel te verantwoorden natuurlijk: je wilt overlast voor de buren voorkomen.

 

en een druppelsysteem is ook voor een X aantal mensen simpel te verantwoorden.... namelijk: hoe ga je je plantjes water geven als je bijvoorbeeld ploegendienst werkt? of 12uurs diensten draait?

 

Hier een link naar een tabel waar de maatstaven staan die gehanteerd worden door Justitie en rechterlijkemacht voor professionele- en onprofessionele teelt.

http://zakelijk.infonu.nl/juridisch/26422-...m-cannabis.html

 

PS: sorry admins ik weet niet hoe je een link onder een woord moet plaatsen. :verrygood :P

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

*****************Gezeik blijft maar doorgaan bij justitie***********************

 

Dat komt omdat justitie nu ingericht, en geleid word vanuit de Gristenhoek.

 

Zolang daar geen zuivering van heeft plaatsgevonden blijft dit doorgaan. Nog

een kabinetperiode balkie en de rest van de rovers en het is voorbij met de pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Louk Hulsman† verdient een standbeeld.

 

Condoleances aan de familie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@hijsfijn

Ik weet het ;)

 

@Digibetic

Die verdient het.Hij was met zijn uitspraken zover vooruit :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@worm: je linkie loopt nogal achter!!!! en is niet helemaal correct zoals (helaas) vele linkies van dit soort bronnen..

 

er zijn al lang geen 2 legale cannabis kwekerijen meer maar 1 ...

 

5 planten in bezit voor eigengebruik word GEDOOGD das dus totaal iets anders dan 5 planten mag je growen!!! als de rechter een slechte beurt heeft gehad die avond ervoor kan die je als nog iets van taakstraf o.i.d opgeven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@masteryero

Wat jij zegt klopt helemaal dat het een verouderde link is en dat 5 planten voor eigen gebruik gedoogd wordt, wat dus inhoud dat het eigenlijk bij wet verboden is om cannabis planten te kweken, maar de tabel in de link wordt nog steeds gebruikt door het OM en de rechterlijke macht bij het beoordelen van de professionaliteit van het kweken. Natuurlijk is het zo dat je alsnog een taakstraf kunt krijgen voor het hebben van 5 planten, je kan dan natuurlijk ook hoger beroep instellen en met de recente jurisprudentie van het hof in Den Bosch en de 2 publicaties in de Staatscourant van 1999 een goed kans maken om het OM niet ontvankelijk te laten verklaren, wat zal resulteren in vrijspraak. Ik wou met deze link Boertje132 laten zien dat het OM en de rechterlijke macht een beoordeling maken of de kweek professioneel is opgezet of niet. Als je alleen onder een lamp kweekt zonder iets anders erbij wordt je niet zo snel als professioneel gezien maar heb je er een afzuiging, druppel systeem, tijdschakelaars, schakelborden enzovoorts erbij dan ga je veel sneller nat. In mijn omgeving is recent ook iemand veroordeeld voor het telen van 4 cannabis planten, hij maakte gebruik van een secret jardin met lampen 600 watt (HPS-HPI), druppelsysteem/ voedingsvat afzuiging/ koolstoffilter/inblaasvents, schakelbord/tijdschakelaars, dit beschouwde de politierechter en de rechters in hoger beroep als professioneel, hij werd veroordeeld tot een werkstraf van 72 uur waarvan de helft voorwaardelijk voor de duur van 4 jaar dus een effectieve taakstraf van 36 uur.

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus in de toekomst krijgen hokken met 20lampen,5 planten en 10weken voorgroei?Het blijft immers bij 5 planten ;) Er zullen toch grensen getrokken moeten worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus in de toekomst krijgen hokken met 20lampen,5 planten en 10weken voorgroei?Het blijft immers bij 5 planten ;) Er zullen toch grensen getrokken moeten worden.

 

 

Helaas zijn die grenzen er al,

 

Het is gedoogd 5 planten te kweken.. maar 20 lampen er boven waarschijnlijk niet.

Der zijn zaken die meegeteld worden in de zin van eigengebruik of proffesioneel met een winstoogmerk.

5 plantjes voor je raam is niet professioneel.. 5 stuks onder een lamp vaak ook niet... als je irrigratiesysemen gaat gebruiken en meer van die dingen heb je kans dat bij ontdekking word vastgesteld dat je een kweek hebt met professionele inrichting.

Het bekende voorbeeld van iemand die 5 planten hydro kweekt met een 600 watt lamp timer op de waterpomp.. afzuiging met klimaat beheersing ed.

 

Anders zou zijn: 5 planten in potten met aarde en een gieter ernaast.

 

In dit gebied is het een beetje gissen en gedogen.. niemand heeft een concreet antwoord.

 

Echter als je problemen zou krijgen met 5 planten zou je eventueel deze uitspraak van de rechter erbij kunnen pakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf me verbazen hoeveel geld politie en justitie uitgeeft voor deze verloren strijd.

Wat heeft deze uitspraak wel niet gekost? :S:S

 

Ik zeg legaliseren of verbieden, dan is er duidelijkheid.

En als ze enigsinds hun verstand gebruiken zouden ze natuurlijk legaliseren maar of ze verstand genoeg hebben in den haag?? (Arnold uit Cali heeft het licht in ieder geval gezien, en ik altijd maar denken dat hij alleenmaar one-liners kon onthouden <_< - I'll be back!!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legalisering van wietteelt is in zicht

 

Geplaatst: 04 februari 2010 06:50, laatste wijziging: 04 februari 2010 07:04

 

van onze redactie politiek

gallery_12486_9106_1919.jpg

 

PvdA, D66, GroenLinks en de SP zijn al langer voorstander van regulering van de teelt, om criminele bendes de pas af te snijden. |foto ANP/Vincent Jannink

--------------------------------------------------------------------------------

DEN HAAG - De VVD wil de teelt van wiet voor de Nederlandse markt toestaan. Export van softdrugs moet wel strenger worden aangepakt: straffen moeten omhoog van vier naar twaalf jaar.

 

 

 

Ook moeten coffeeshops besloten clubs worden, zodat alleen vaste klanten ('leden') softdrugs kunnen kopen. ,,Tachtig procent van de cannabis gaat naar het buitenland'', zegt VVD-Kamerlid Fred Teeven. Als je die export afknijpt, valt er met ons te praten over de twintig procent die voor de Nederlandse markt wordt geproduceerd.''

 

Met die koerswending komt een meerderheid in de Tweede Kamer in zicht die het verbouwen van hasj voor Nederlandse gebruikers wil legaliseren. Nu wordt de verkoop gedoogd, maar is de aanvoer van wiet naar coffeeshops verboden. Criminele organisaties verdienen naar schatting jaarlijks twee miljard euro aan de illegale handel in softdrugs.

 

PvdA, D66, GroenLinks en de SP zijn al langer voorstander van regulering van de teelt, om criminele bendes de pas af te snijden. Veel burgemeesters van steden zijn ook voorstander. Zij hopen af te komen van de drugsoverlast.

 

Donderdag debat

Donderdag praat de Kamer over het drugsbeleid. In de coalitie is dit een terugkerend twistpunt. In het regeerakkoord is afgesproken tijdens deze kabinetsperiode geen ingrijpende koerswijzigingen door te voeren.

 

Toch werkt het CDA nu aan een voorstel om growshops - winkels waar wietproducenten benodigdheden kunnen kopen - te verbieden. Ook wil de fractie, net als de VVD, dat voorbereidingen voor de grootschalige teelt van cannabis strafbaar worden gesteld.

 

Voor de PvdA is het reden tijdens het debat een nieuw pleidooi te houden voor legalisering van de aanvoer. ,,Het CDA breekt het regeerakkoord open. Wij willen dat ook, omdat het beleid niet werkt. Dan kunnen wij oplossingen zoeken voor de legale teelt van softdrugs'', zegt PvdA-Kamerlid Lea Bouwmeester.

 

Drugstoeristen

Driekwart jaar geleden adviseerde een speciale adviescommissie dat coffeeshops weer kleinschaliger moeten worden. Nu komen er te veel drugstoeristen op af. Ook veroorzaken drugsrunners overlast bij scholen.

 

De Tweede Kamer soebat al jaren over de bestrijding van drugsoverlast, maar in de praktijk wordt er weinig voortgang geboekt. De onlangs ingevoerde wet om panden te onteigenen waar gedeald wordt, blijkt nauwelijks uitvoerbaar. Rechters steken er vaak een stokje voor. VVD overweegt legale teelt voor Nederlandse markt

Share this post


Link to post
Share on other sites

luister heb dinsdag bezoek gehad van de blauwe mannetjes :wave:

geloof er niet in dat je 5 mag kweken onder een lamp het is niet zo

je mag ze kweken voor de vensterbank en buiten in de natuur ,maar niet onder een lamp , en daar komt nog bij ook al heb je er 5 staan en doe je verder niks wat niet mag als er meldingen komen van overlast dan ben je die 5 in de tuin of op de vensterbank ook kwijt en je krijgt er ook nog een boete of taakstraf voor ook al is het voor eigen gebruik

 

laat je niks wijsmaken wat er allemaal vertelt wordt , als je het zelf hebt meegemaakt dat ze je voor de deur staan die blauwe mannetjes piep je wel anders :rolleyes:

greetz j-lo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zegt het OM dit dan,

 

Niet bedrijfsmatige teelt

 

In geval van teelt van niet meer dan 5 planten wordt aangenomen dat sprake is van niet beroeps/bedrijfsmatige teelt. Er volgt dan bij ontdekking politiesepot met afstand. Niet bedrijfsmatige teelt van een geringe hoeveelheid voor eigen gebruik heeft, indien de verdachte volwassen is, geen prioriteit. Teelt door minderjarigen behoort steeds te leiden tot een strafrechtelijke reactie.

 

Bron; http://www.om.nl/organisatie/beleidsregels...jzing_opiumwet/

Share this post


Link to post
Share on other sites

men kan veel vertellen en in de krant zetten '

ik bendinsdag gewaarschuwd door de blauwe als ik er 5 zet onder de lamp en ze komen steekproef nemen dan hang ik weer

en dan heb je weer hetzelfde liedje dat je alles kwijt bent ,lampen afzuiging enz

nou had ik er zowiezo 14 staan en ik moet rekeneen op een geldboete van 1500 tot 2000 eurie

kan zijn dat we moeten voorkomen en of taakstraf

bla bla bla , ik geloof niemand meer wat ze allemaal vertellen

denk ook niet dat ik opnieuw begin het is alleen maar ellende voor die paar eurie :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
geloof er niet in dat je 5 mag kweken onder een lamp het is niet zo

je mag ze kweken voor de vensterbank greetz j-lo

 

ehhhh.....geen onzin gaan vertellen hier aub.. :rolleyes:

 

lees aub even bericht 73 tm 79 van moderator ASGROW belast met juridische zaken op wietforum.

 

5 gedoogd kweken onder lampen mag.

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=61777&st=60

 

jij had er 14 en das crimineel gedrag in Nederland, dus vervolging.

 

bij 5 wordt niet vervolgt.

en zo is het... :wave:

 

Ik leef uiteraard wel met je mee hoor !!!

plizie....ga boeven vangen of zo !!

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...