Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Heineken

Dr 100 Gele Bladeren

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik zit met een probleem ik heb altijd met de Igrow senior gedraaid maar die paste niet op zolder.

Heb nu een Tent gekocht Secret Jardin DR100 die past wel :lol:

zit nu met een probleem me bladeren worden geel nog nooit gehad zoals dit

ik heb eigenlijk een beetje me twijfels over de tent of het wel een orginele is heb er een paar foto's bij gedaan

kunnen jullie ook even meekijken k hoor graag jullie mening hierover.

 

 

 

 

Soortje: AK--47

week Bloei / Groei : Groei 1 week nu op de eerste dag bloei

Zaaiing of stekje: Stekje

Medium(aarde/mapito enz):mapito

pH van het medium :6.1

EC van het medium :1.4

Temperatuur : lamp aan 28 A 29 graden

Luchtvochtigheid :Niet bekend me hygro meter geeft het niet aan

Lamp:1X 600 watt

Afzuiger:700 torin soft box

Filter:700 can filter

 

 

gallery_10424_6866_169972.jpg

 

gallery_10424_6866_175031.jpg

 

gallery_10424_6866_295381.jpg

 

gallery_10424_6866_20121.jpg

 

gallery_10424_6866_240510.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je weet zeker dat dit niet zo'n beruchte giftent is ? Anders kan je net zo goed overnieuw beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja moet ik er van zeggen hij heeft wel alle logo's en de doos was ook na mijn idee orgineel

maar ze maken alles na tegenwoordig dus zeker niet 100% de gs verkocht ze wel als orgineel.

 

Gr Heineken

Share this post


Link to post
Share on other sites

looks legit. De folder vind je hier . Zou als de sodemieter in ieder geval een hygrometer in je tent zetten, lv is een belangrijke parameter voor je klimaat!

 

Zijn de stekken al goed geworteld? Waarom heb je je bakken niet helemaal gevuld? Is je mapito nieuw of gebruikt? Hou je de steenwol plug nat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een hygro meter alleen die geeft niks aan heb eventueel een lucht bevochtiger.

 

De mapito is nog van mijn vorige kweek heeft 2 keer gedraaid heb ik goed laten spoelen.

Het lijkt dat ze niet helemaal vol zitten maar er kon niet echt meer bij had had ze ook net water gegeven bij de plug.

de stekken zijn goedgeworteld ik denk toch dat het een ander probleem is maar wat.

 

Bedankt alvast voor de reacties,

 

Gr Heineken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Heineken.

 

Ik heb de foto's goed bekeken zover dat mogelijk is en hij ziet er orgineel uit.

In dat geval ligt je probleem ergens anders.

Het is altijd goed om op te letten dat je een orgineel product hebt.

Er zijn ook zilveren tenten opgedoken de laatste tijd die ook wat problemen hebben.

Gelukkig zien die er niet uit als een Secret Jardin.

Ik zal regelen dat we volgend jaar hologramstickers op de doos doen.

Veel succes met het oplossen van je probleem.

 

cheers,

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je pH (6.1) zou je iets omlaag kunnen brengen naar 5.5-5.8, tegen de 6 aan.

 

Je EC vind ik voor het begin van je ronde wel wat aan de hoge kant, al kunnen planten een vlakke EC best aan.

 

Het is goed mogelijk dat je plantjes nog niet goed aangeslagen zijn, de lamp iets hoger hangen is een goede optie om ze wat rust te geven, daarna moeten ze wel bijtrekken.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC waarmee? Welke voeding? Leidingwater?

Ik meen nl N/Mg tekort te zien.

 

Op basis van regen of osmose water zou een EC van 0,8 in dit stadium zat zijn.

 

Leg je water aanvoer eerst bij de plant.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met dit systeem moet je altijd je restwater meten wat in je bakken er onder zit

 

Is je ph daar 6 en het hoort 5.7 te zijn dan moet je je nieuwe water een ph van 5.4 geven om het te compenseren

zo is het ook met je ec,deze kan aardig oplopen als de planten het niet op kunnen nemen

Is je ec dus 1.7 en het moet 1.4 zijn dan moet je nu een ec van 1.1 geven

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik meet altijd de rest voeding in de bakken de ec stond zeer laag in de bakken heb hem dus wat hoger ingestuurd.

 

heb trouwens net me PH even gemeten in de Bakken stond op 6.6 denk dat het de oorzaak is van dat gele bladeren.

 

Het is balen dat ik geen Heldere foto kan schieten konden jullie goed zien dat de bladeren op de nerfen paars zijn ook de stam

denk toch dat het een combinatie is van foute ph en te hoge ec ik hoor graag jullie mening

 

Gr Heineken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je het bij PH-problemen mag houden,hoop dat je het nog goed krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je er een klein fan in hangen toevallig? Weet uit ervaring dat deze in een tent gele bladeren kan veroorzaken door dat er een constante zelfde luchtstroom onstaat en dat betekent dus dat ze op de tocht staan en dat vinden ze niet zo leuk :lol: Maar het kan natuurlijk ook 1000 andere redenen hebben....

Maak je in ieder geval niet zo druk over een giftent denk eerder aan wat anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je je ph meter al wel eens geijkt? normaal zal er niet veel meer tussen zitten als 0.3 a 0.4 van wat je er ingooit en wat er uit komt.

 

Je ph in je rest water is ook altijd wat hoger als de ph wat je geeft omdat mapito van zich zelf een hogere ph heeft.

 

 

Ik zou zeggen ijk je ph meter nog eens.

 

 

en wat is de temperatuur van je water in je bakken?

en staan je bakken op de koude grond? of zit er isolatie tussen?

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph van 6,6 zou niet direct tot vergeling moeten leiden, zou ik dan allang moeten hebben met mn leidingwater.

Dat ligt hier op 8.

 

Met bac groei wordt dat gelijk wel een stuk lager maar veel onder de ph7 kom ik dan niet.

 

Geel bij mij is meestal stikstof/magnesium verhaal.

 

gr

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou mijn meters hadden inderdaad een afwijking van ongeveer 1.0 staan nu weer goed.

 

Ze zijn lekker bijgetrokken zijn super groen dus helemaal niks te klagen zou vd week even een foto posten.

 

Bedankt voor het meedenken :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...