Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

martino23

Is Het Er Door

Recommended Posts

ja jongens en meisjes natuurlijk. het lijkt erop dat niet de slimsten aan de leiding staan van ons mooie landje.

het wordt afwachten hoe het zal uitpakken. maar een echt positief gevoel heb ik er ook niet bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er een goed gevoel over.

 

Legale wiet = lage kwaliteit, goedkoop geproduceerd, lage THC, geen smaak geteelde wiet op hydro (zonder liefde...). Geknipt in de machine.

 

Lage kwaliteit is nu ook op de markt, vaak genoeg heb ik wiet gekregen bij de coffeeshop

wat nat, lage thc , of zelfs een smaak had wat niet hoort.

 

Ik denk met een legale teelt , zit je niet meer met natte of verkeerd behandelde wiet ( neem bijvoorbeeld producten die niet in de bloei kunnen worden gebruikt, een ilegale kweker

zal eerder het risico nemen om het alsnog te gebruiken )

Wiet word dan zeer goed gecontroleerd, voor dat het in de coffeeshopt ligt.

 

Nu ben ik het er mee eens dat veel soorten afvallen , vanwege een thc grens.

Maar als dit er allemaal is , zal de last van wietkwekerijen gigantisch afnemen

Het grootschalig kweken loont gewoon niet meer in Nederland, want coffeeshops zouden geen ilegaal gekweekte wiet meer inkopen omdat dan de administratie niet meer klopt.

Dus de politie zal zich met andere zaken bezighouden.

 

En dan komt het voordeel voor de hobbykweker.

Die kan dan gewoon zijn lekkere wiet kweken met thc gehaltes van 20%.

Terwijl iemand die gewoon is een keer een jointje wil roken ,dan bij de coffeeshop een wietje koopt , die niet te sterk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wordt hetzelfde als met alcohol. Grote bierbrouwerijen en enkele Hobby-brouwers die elk jaar een kratje bier zelf brouwen. destillatie is alleen toegankelijk voor bedrijven vanwege het mogelijke ontstaan van methanol.

 

Je kunt je hobby vaarwel zeggen bij legalisatie, want dan mag het alleen nog maar met een vergunning.

 

@Elmanito: boek? laat me niet lachen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

doorgaan met gedogen en wat meer respect voor hobby [kleinschalig] kwekers lijkt me beter dan de overheid die voor de burger kweekt..

 

maarjah... Overheid is in dienst van/voor de burger en dus niet de burger in dienst van de overheid..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kan me vinden in het argument van weetje, bram en de anderen...

 

Legale wiet = lage kwaliteit, goedkoop geproduceerd, lage THC, geen smaak geteelde wiet op hydro (zonder liefde...). Geknipt in de machine.

 

Etc.

 

Legaal is niet leuk

Verbieden ook niet...

 

Kunnen we niet ECHT gedogen ? Waarbij mensen gewoon hun verstand gebruiken in plaats van een wetboek...

 

Kees.

Dat is alles behalve waar, bij legalisatie ontstaat er concurrentie en gaan ze dus echt geen vogelzaadwiet aanbieden hoor.

Levend voorbeeld is alcohol: gelukkig is er niet één soort wijn te verkrijgen.

Waar jij bang voor bent is regulatie, de door de staat aangestelde bedrijven die onder bepaalde voorwaarden de wiet aan zullen gaan bieden.

 

@BBB, Als cannabis legaal is mag je het dus ook voor eigen gebruik kweken, anders zou je ook niet je eigen bier en wijn mogen maken of groente verbouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ze de overheid verdient er miljoenen mee met het opruimen van grote kweeken dus waarom zullen ze het ook vrij geven.

 

Ik zeg gewoon blijven zo als het is en geen nieuwe snuffjes uit vinden zo als de canasniffer en al die zooi want dan moeten wij ook weer zoeken na een teggenstoot lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kost natuurlijk veel meer dan het oplevert voor de staat. En dat deel dat ze eraan 'verdienen' krijgen ze sowieso wel door de inkomstenbelasting die coffeeshops betalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien is het een idee om bepaalde richtlijnen uit te zetten voor een legale kweek per woonhuis

bijvoorbeeld max 1m opp /en max 400w aan licht [tl,led,hps]/max planten /met een schakelbord met keurmerk .

op brengst kan je zelf oproken of verkopen aan een gemeente punt ..bij het gemeente punt kopen de coffeshops hun wiet weer

hier moet wel een zeer strenge wet tegen over staan bij overtreding van het vorige

de prijs zal door vraag en aanbod verschillen de variatie van de soortjes zal veel groter worden kwaliteit ook

 

hierdoor hoeft de overheid geen eigen kweek bedrijven op te zetten. ook al is bewezen dat de farma wiet vaak veel duurder is

nu kan men[overheid] gebruikmaken van de bestaande kennis binnen deze wietwereld

de markt regelt zich zelf wel

hoop dat ze een verstandig besluit nemen

greets bots

led it grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als cannabis legaal wordt kan iedereen gewoon kweken mits het voor eigen gebruik is. Wil je het verkopen, moet je een bedrijf starten en een licentie verkrijgen van de overheid en aan bepaalde voorwaarden voldoen. Alles anders dan dat is geen legalisatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet precies hoe de staat het aanpakt of aan gaat pakken , btw nothings over untill er getekend is !!!

 

kijk maar na klink met zijn geouwehoer over de paddo NIEMAND MAAR DAN OOK NIEMAND die ook maar ene beetje verstand van zaken had over deze drug soort heeft ab klink vertelt dat hij paddo's moet verbieden TOG DOET HIJ DAT !!! (VIES NAAR KLEIN FATSIG DICTATOORTJE!!!!)

 

dus mensen blijf rustig zitten.... ik zie het al de staatloterij waar we alle cijfers goed hebben voor de grootste prijs NU NOG DE LETTERTJES!!! en daar zal het verschil in gaan zitten!!!!

 

ik hoop om het liefst dat passie wiet gekweekt gaat worden ... niet commerciele bagger !!!! daar noem ik dus geen soorten op want ik hoor dokkie zeggen over pp commercieel ... ik heb non commerciele pp gerookt en volgens mij heb ik van bram nu ook een dik sample pp gekregen dat heerlijk ruikt!!!!! elk soortje is heerlijk te telen het komt door de teler zelf !!!!

 

ik hoop dus om het liefst dat we vergunningen kunnen krijgen om op het industrie terrein te mogen telen ofso ( niet in woonwijken iig )

en dat er zware controlles komen met verplichte testen blasblabla eignelijk wat elke wiet smoker wilt super gecontrolleerd stuff...voor een goede prijs zowel voor de grower als de smoker

 

heerlijk veel soorten wiet her en der LET THE GAMES BEGIN!!!!

 

 

over minder thc enz enz lijkt me onzin ik denk wel dat er een max komt ( btw die is er al ) ik heb begrepen van een kennis van me die nota bene coffeshop eigenaar is dat er niet meer dan 30+ thc in een stukkie stuff mag bevatten ( daarom is ice o latorzzz enzow ook gewoon verboden )

 

MAAR het kan ook de andere kant op rollen ... overheid instanties die alleen commercieel gaan kweken enz enz en zo de heleboel verzieken !!!! slechts ene beetje high worden van stuff !!!! dan is binnen no time iedereen erop uit gekeken!!!!! denk dat dat duzzz ook een goede mogelijkheid kan gaan worden !!! want ja de regering houd van het vernaaien van hollandse producten

 

 

duimen maar en billen knijpen

 

we gaan het zien ( sneller dan verwacht denk ik )

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als cannabis legaal wordt kan iedereen gewoon kweken mits het voor eigen gebruik is. Wil je het verkopen, moet je een bedrijf starten en een licentie verkrijgen van de overheid en aan bepaalde voorwaarden voldoen. Alles anders dan dat is geen legalisatie.

 

de regering maakt zich nu toch ook niet druk hoe het geteeld wordt!! of het wel schoon genoeg gebeurd

ik zie niet in waarom je dan gelijk een licentie moet hebben

en trouwens je mag voor een x bedrag per jaar bij verdienen van de belasting 1200euro of zoiets

en als het gemeente punt de kwliteit bewaakt is is het toch goed

 

een iedereen kan lekker een eigen soortje kweken metverschillende thc nivo,s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kunnen zich nou ook niet echt bemoeien met kwaliteit en gezondheid, omdat het nog steeds verboden is, maar er is afgesproken dat politie niet actief op zal treden bij kleinschalig bezit of productie.

 

Een beleid met thuiskwekers en inzameling is niet levensvatbaar, laat staan uitvoerbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
destillatie is alleen toegankelijk voor bedrijven vanwege het mogelijke ontstaan van methanol.

 

Niet waar! Gaat prima thuis, je moet alleen de voorloop wegmikken.

En ik kan je zeggen dat het echt heel erg leuk is om je eigen drank te drinken.

Bier, wijn, gedestileerd, wiet, hasj, lekkere lamsbout uit de oven.... allemaal zelf maken!

 

B)

 

Koi.

 

Sorry, B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

me pa stookte altijd thuis hier

moet zeggen eruugg lekker en goedkoop heb heir zelfs nog een krat wiskey

liggen wat nu denk zoeen 19a20 jaar oud is

stoken is nog makkelijker als wietkweken lol

 

 

 

grtz lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...