Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ert

Test: Sunpulse Pulse Start Metaal Halide Lampen

Recommended Posts

Ik ben iet echt het type dat alles wil weten. Behalve als ze het gehgeim houden dan weer wel.

 

Maar de MH lamp is toch niet zo nieuw???????

Of zit ik er weer eens naast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuw is een MH lamp niet.

Dat deze een bepaalde(geheime?) hoeveelheid UVB doorlaat wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het lezen van dit topic ben ik ook eens gaan zoeken op internet naar deze nieuwe lampen.

Naast dit verslag kwam ik nog 1 ander (Engels talig) verslag tegen: http://www.planetganja.com/highsociety/sho...6891&page=1

 

 

http://www.planetganja.com/highsociety/sho...hlight=sunpulse (post #131)

 

Hier krijg ik echt warme gevoelens van "The harvest was 38.4 Oz = 1.8 grams per watt" dus 1080 gram droog met een 600 Watter :D

 

http://www.planetganja.com/highsociety/att...mp;d=1227017111

 

Ben benieuwd wat de dames van Ert kwa gewicht gaan doen met deze lamp(en)

 

Zag al dat de 600W lampen zo'n 75 euro per stuk kosten dit is een forse prijs

Maar als de opbrengst gemiddeld boven de 1gpw komt dan zijn deze lampen zeker rendabel en zal ik een setje 400 watters gaan bestellen.

 

info over de lampen:

LLT/SP600/3K lumen per watt 99 / CRI 80+

LLT/SP600/4K lumen per watt 104 / CRI 80+

LLT/SP600/6.4K lumen per watt 104 / CRI 90+

LLT/SP600/10K lumen per watt 99 / CRI 75+

 

 

Iemand toevallig nog een ander kweekverslag tegengekomen met deze lampen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net dat hele verslag door gelezen.

Wat een ronde man

Kom er toch weer op uit dat je deze lampen dichter op je dames kan houden.

En dat we daar de zomer mee gaan vermorzelen.

 

Zag ook dat Sannie actief wass op dat forum heel jammer dat hij niks van deze lampen weet.

Dan had hij misschien ons een link kunne geven wat er daar al mee was gedaan.

Heel jammer

Share this post


Link to post
Share on other sites

he ert wanneer komt de update ?

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhhhhhhhhhhhhh Nu???

Foto,s zijn 2dagen oud. Maar daar doen jullie het maar mee.

Alleen water en bloomexeller.

Verders nakka :D

 

Ken ook niks melden gvd want het gaat gewoon zijn gangetje.

gallery_5511_6719_987021.jpg

gallery_5511_6719_915063.jpg

gallery_5511_6719_123034.jpg

Groener moetenze niet worden denk ik

gallery_5511_6719_634901.jpg

gallery_5511_6719_950554.jpg

 

U roept wij draaien

 

 

Oja en morgen gaan de stokken er in.

Dat gaan ze nooit houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo Ert, wat een groot verschil als je naar de vorige foto's kijkt! Dit gaat echt de goede kant op! :D

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee chaz.

 

Ja wat er zit word al lekker hard. De kleinere plantjes die maken echt een mega top aan, dus daar verwacht ik wel wat van.

 

Thanx gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg he , ertemans, als der helemaal niks gebeurd!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je weet gewoon niet wat je mot tikken :D

 

Saaie klote zooi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt het nou aan mij of zijn die toppen super wit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee die zijn zo wit

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee fast

ik al een paar keer deze link gepost :D maar heb je ook die andere topis gelezen die onder vetical limits staan????

zeker die topics van ...Prawn Connery... deze man zit standaardt op de 1gr/w of meer

sorry ert ff terug on topic maar dat ziet er lekker uit zeg dat gaan dikke buds worden

succes ert

greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bots,

 

Ik was deze linkjes nog niet tegengekomen op wf waarschijnlijk over het hoofd gezien :D

 

Had inderdaad ook gekeken naar andere topics in de vertical limits sectie met goede resultaten.

Goede resultaten waren er hier ook al met de "Jardin Du Futur"

 

Maar 1.8gpw is wel erg extreem met de PSMH en meer als de helft meer opbrengst per watt dan de gemiddelde vertical grow, daarom heb ik dit topic als favo bookmark staan :)

 

Ben echt benieuwd of we met deze lampen een nieuwe standaard gaan krijgen.

 

Ik zag ook dat sun pulse met lampen gaat komen special voor magneet voedingen, dit zijn de sun pulse HPMH 600w lampen deze zijn er in de zelfde kleuren als de PSMH.

Het lijkt er wel op dat de HPMH conversie lampen zijn (CMH) misschien leuk voor de mensen die niet willen investeren in een EVSA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt, die lampen hadden ze al langer.

 

Het ziet er allemaal erg mooi uit ert, complimenten hoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

super ert :D

tja meer kan ik er ook niet van maken als jij niks fout doet :)

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben blij dat het gaat zoals ik gehoopt had.

Ik hoop dat je een beetje blij met me bent Ert??

Het ziet er echt super uit.

We gaan voor de gram per watt.

Ik geloof in je.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier krijg ik echt warme gevoelens van "The harvest was 38.4 Oz = 1.8 grams per watt" dus 1080 gram droog met een 600 Watter :D

 

Waar ik warme gevoelens van krijg is dat dit resultaat behaald is na 7 weken 12/12, soortje Viking.

 

Ben benieuwd Ert...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de leuke reacties boys.

Gaat allemaal wel een beetje van zelf.

 

Doc

Ik ben Nu net zo blij als jou.

Die gr de w daar durf ik nu niet aan , Alleen door de start. Volgende ronde gaan we ze eerst voor de 2 tenten voor groeien en dan gaan we ze plaatsen.

Dan ga ik eens kijken voor een PP of NLX die ik dan egaal ga trekken, Ook weet ik dan al wat meer van de lamp zelf en durf ik hem zo laag te hangen dat is over de hps heen gaat.

 

Ik ben normaal geen voorstander van dat drukken op je plant omdat ik denk dat je de stress die je daarmee veroorzaakt niet in je voordeel terug gaat zien. Maar die vliegar gaat hier gewoon niet op. Met de MH lamp kan je dat wel gewoon doen en daar zit het voordeel weer in.

 

Ik heb nog niet een x gezien dat er een blaadje raar of slap ging hangen onder de lamp.

 

Ashiva.

Ik kan niet vinden vanaf wanneer hij is gaan rekenen.

Dus toen de klok omging of bloei verschijnselen, Maar blijft fantastisch natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerder in zijn topic gaf ie al aan dat hij dit soortje al vaker gekweekt had, met een bloeitijd van 7-8 weken.

 

In deze post zegt ie dat ze na 7 weken 12/12 omgaan, hij rekent dus vanaf omschakeling van de klok, net boven de foto's Link

 

Ok here is the update at week 7 of 12/12 the plants are getting the chop tonight so harvest pics will follow shortly.

Je zou het bijna niet geloven hé

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ert

heb je veslagje eens doorgebladerd en ondanks een slechte start zien de dames er toppie uit :)

Ook wel makkelijk foto's maken zo :D

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook weet ik dan al wat meer van de lamp zelf en durf ik hem zo laag te hangen dat is over de hps heen gaat.

 

Ik ben normaal geen voorstander van dat drukken op je plant omdat ik denk dat je de stress die je daarmee veroorzaakt niet in je voordeel terug gaat zien. Maar die vliegar gaat hier gewoon niet op. Met de MH lamp kan je dat wel gewoon doen en daar zit het voordeel weer in.

 

Ik heb nog niet een x gezien dat er een blaadje raar of slap ging hangen onder de lamp.

 

Ik mag uit je opmerkingen opmaken dat de lamp dichter op de planten kan.

Dat is in de zomer zeker een voordeel.

Ook voor mensen met weinig hoogte zou het dus een uitkomst zijn (als de test goed loopt).

Zover ik weet is de afstand van de lamp tot de plant belangrijk voor het rendement.

Als er dus zoals bekend is minder lumen uit een metaal halide lamp komen dan wordt dat opgeheven door de afstand die de

psmh-lamp dichter op de plant kan hangen.

Dit is voor een grote kas slecht nieuws maar voor de manier van kweken die op het forum gebeurt heel interessant.

Dan zou je de adjust-a-wing zonder spreader kunnen gebruiken.

Het in 2 lagen kweken boven elkaar is dan ook weer te doen.

Het gebruik in verticale systemen waar de planten dichter bij de lampen zitten is ook een goed voorbeeld.

Ik verwacht dat een hele oogst te doen is met een 3k lamp, ze geven dit zelf ook aan.

Voor mensen die niet van lampje wisselen houden is dat de oplossing.

Ik ben benieuwd of de lamp voor de laatste week echt gaat zorgen voor een betere thc productie.

 

Het is een spannende test.

Vanaf het begin dat ik de lampen tegen kwam was ik benieuwd naar het resultaat.

Normaal heb ik wel verwachtingen van test's maar deze keer heb ik geen idee waar het kan eindigen.

Tot nu toe ziet het er erg mooi uit.

 

Hier nog wat data die ik gevonden heb op het net.

 

Here are the specs for the 600w PSMH by Life Light:

SUN PULSE Lamp Data sheet

Lamp Product ANSI Initial Mean *Lumens avg. Life CCT Warm-Up Restrike CRI Oper. Case Lamp Bulb Base

Description No. Code *Lumens *Lumens Per Watt Hours (Kelvin) (Min) (Min) **sun % Finish Pos. Qty. Voltage Type Type

LLT/SP600/3K 73400 M178/E 55000 45000 99 16000+ 3000 2-3 4-6 80+ Clear U 24 135 T25 Mog.

LLT/SP600/4K 73401 M178/E 65000 52000 104 16000+ 4000 2-3 4-6 80+ Clear U 24 135 T25 Mog.

LLT/SP600/6.4K 73402 M178/E 65000 52000 104 16000+ 6400 2-3 4-6 90+ Clear U 24 135 T25 Mog.

LLT/SP600/10K 73403 M178/E 55000 45000 99 16000+ 10000 2-3 4-6 75+ Clear U 24 135 T25 Mog.

LLT/SP750/3K 73500 M111/E 70000 63000 100 20000+ 3000 2-3 4-6 85+ Clear U 24 135 T25 Mog.

LLT/SP750/4K 73501 M111/E 78000 68000 105 20000+ 4000 2-3 4-6 85+ Clear U 24 135 T25 Mog.

LLT/SP750/6.4K 73502 M111/E 78000 68000 105 20000+ 6400 2-3 4-6 90+ Clear U 24 135 T25 Mog.

LLT/SP750/10K 73503 M111/E 70000 63000 100 20000+ 10000 2-3 4-6 75+ Clear U 24 135 T25 Mog.

* Lumens are for the human eye, NOT a measurement for plan

For plants use Foot-Candles: FT-CD = Lumens divided by 12.53

** sun = 100% - Plants require full spectrum, high frequency light

that’s measured in footcandles or watts per meter sq.

Life Light TechnologiesTM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet zeker dat ie er veel dichter op kan doc.

Zonder het gekloot ivm het verbranden.

 

Uit het lijstje kom ik niet zo goed als boerenlul, maar heb er alle vertrouwen in dat jullie het snappen :D

 

Was er toch dus heb ff wat geschoten,

 

Wat een verschil tussen de hoogte van de planten. Heb er echt 3 bij staan die gewoon van af 10cm van de bak een grote top aan maken.

gallery_5511_6719_1269043.jpg

gallery_5511_6719_429392.jpg

gallery_5511_6719_476600.jpg

gallery_5511_6719_831766.jpg

gallery_5511_6719_1096823.jpg

 

 

Misschien nog ff leuk om te melden dat ik na het paar keer fout gaan van de andere tent ik daar zaad in heb gezet, en te wel PPP.

Dit gaat ook helemaal fantastiesch onder de LUMATEC en een super hps.

gallery_5511_6719_858669.jpg

gallery_5511_6719_765354.jpg

 

Allebij zo fucking gezond dat ik haast niet snap waarom ik en andere in het verleden zo veel fout hebben kunnen doen.

Alleen water en bloomexceller

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je er niet wat geel in photoshoppen Ert, dit is niet leuk meer :D . Ziet er super uit man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whahahahaha!!!

 

Topverslag ert!! Het gaat erg mooie met de Amnesia's... Waarom zou je niet voor de grap eens de 1g/W halen ? Niet liegen hé in je eindresultaat, niets om je voor te schamen dat het goed gaat :D , ik begrijp dat je een reputatie laag te houden hebt... Hehe... Maar die gespoelde wiet, was wel érg lekker :).

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...