Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dutchstar

De Vapbong

Recommended Posts

Op een Cannabis-beurs ben ik dit ding tegengekomen:

 

De Vapbong

 

 

 

Hij is ongeveer even groot als een joint, uit laboratoriumglas en werkt net als een vaporizer, hij verdampt de wiet.

Je houdt zo een extra heete aansteker eronder totdat de wiet is verdampt en trekt dan de lucht in.

 

Op de website staan een filmpje en een flash animatie hoe het werkt.

 

De flash

http://www.vapbong.com/en/wp-content/uploads/swf/intro.swf

 

imvapbong.jpg

 

 

 

Volgens mij een prachtig dingetje. Hij zit zelfs in een marker-huls verstopt, zodat je hem overal mee naartoe kunt nemen.

Misschien koop ik m als ik weer een beetje geld te veel heb.

 

Wat is jullie eerste indruk?

 

 

grtz, dutchie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ziet er leuk uit :rolleyes:

ben benieuwd of het net zo lekker is als een joint of dat je alleen wiet proeft :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had m bijna gekocht, uiteindelijk voor de Eagle Bill Shake n Vape gegaan, verschil zal niet groot zijn

maar er kan maar weinig wiet in, als je het goed verdampt is het meerdere keren zo effectief, maar ik vraag me af of het met zo-1 ook zo is

(bij mn eagle bill namelijk niet, moet je toch de temp beter kunnen regelen denk ik)

dus het ziet er uit als vaak bijvullen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, had deze ook bijna gekocht maar ben dan voor de vaprogenie gegaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
idd, had deze ook bijna gekocht maar ben dan voor de vaprogenie gegaan B)

 

Ziet er ook erg chill uit, werkt het dus als n vape? ziet er gewoon uit als pijp. Gaat de vlam ook bovenin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Vapbong is erg handig voor als je wat voor onderweg wilt meenemen. Verwacht er geen resultaten a la "De verdamper" van, maar daar is dit handy pijpje ook niet voor bedoeld.

In en uit elkaar halen is erg gemakkelijk en vanwege het materiaal, glas, goed schoon te maken. Nadeel hiervan is dat het erg snel breekt. Ik ben inmiddels aan mijn tweede toe.

Het is wel even wennen aan de manier van verwarmen, ik gebruik hiervoor een vapbong lighter, maar elke andere jetflame ligther kan het net zo goed of beter. Gebruik geen normale aansteker omdat er dan veel roet aanslag op het pijpje ontstaat en de juiste temperatuur kan met een jetflame makkelijker gehaald worden. De eerste hijs is fantastisch, lekker veel smaak en het effect, afhankelijk van welk soortje uiteraard, is goed. De smaak blijft ook lekker lang aanwezig. Probeer er niet teveel wiet in te doen en druk het niet teveel aan voor het beste resultaat.

 

Ik ben ook in het bezit van een vapor genie en er zit erg veel verschil in deze twee pijpjes. Ik vind het daarom ook lastig om deze goed met elkaar te vergelijken. Als ik zou moeten kiezen, zou ik voor de vapbong gaan. Dit vanwege het handzame formaat, en uiteraard door de meegeleverde stealth permanent marker waarin het pijpje geschoven kan worden en het schoonmaak gemak. Het pijpje kan helemaal uit elkaar gehaald worden en met een beetje alcohol gereinigd worden.

Nadeel is, dat geld ook voor de vapor genie, dat er wel veel aansteker gas doorheen gaat en dat het breuk gevoelig is. Met meerdere personen "vappen" lijkt me ook lastig. Ik haal meestal vier of vijf goede halen uit het pijpje, waarvan de eerste het aller lekkerste is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er al iemand die meer ervaring heeft met de Vapbong ?

Ik zit namelijk te twijfelen of ik deze zou moeten kopen, gezien model is het ideaal

(pijp model vindt ik minder ..., kan niet verklaren zal wel tussen mijn oren zitten)

 

ik hoor graag of er al meer ervaringen zijn.

 

Grt

A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://azarius.nl/headshop/vaporizers/port...r_smoke_bubble/

 

Dit werkt prima icm een mini gassoldeerbrander elek bouwmarkt te koop.

 

Een voorbeeld:

 

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http...rM3j_f4BrjpiMML

 

ga in iedergeval uit mijn plaat.....

Want ik wil absoluut geen tabak meer erin [ gestopt met roken...

 

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is er al iemand die meer ervaring heeft met de Vapbong ?

Ik zit namelijk te twijfelen of ik deze zou moeten kopen, gezien model is het ideaal

(pijp model vindt ik minder ..., kan niet verklaren zal wel tussen mijn oren zitten)

 

ik hoor graag of er al meer ervaringen zijn.

 

Grt

A.

 

Kan je het niet te warm maken met z'n gas brandertje ? .

opzicht heb je een leuke optie daar en niet duur ;)

 

 

Grt

A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

das even pielen, maar als ie lukt gaat het goed...

En je kunt alle wiet gebruiken.....

 

De truc is om het zo warm te krijgen dat het dampt, blijven bewegen met de bol.....

En dan de damp inhalen, niets gaat verloren dusssss

 

succces...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...