Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BBB

Secret Jardin 120x240cm, 3x 600watt Cooltubes

Recommended Posts

Hang 2 circulatieventilatoren op, gebruik gewoon een "normale" afzuiger... En het komt prima goed...

 

Dat kun je dus gewoon vergeten, want dat heb ik dus geprobeerd,........leuk voor in de winter als je de lucht rechtstreeks van buitenaf haalt.

 

Cooltube is 2mm glas, en is trouwens ook niet gehard, want dat kan niet tegen hitte ;) dus hoef je ook de halveringsdikte van hardglas niet te hanteren.

 

Belichtings oppervlakte is kleiner (via reflextie),.........de afstand tot lamp ook. :D

 

Er zal absoluut sprake van lichtverlies zijn aangezien het door een extra laag glas moet heen schijnen,

maar het kunnen bij plaatsen van een extra lamp maakt het verlies meer dan goed.

 

En dat is geen theorie, maar praktijk :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Glas houdt licht tegen, dat is algemeen bekend. Voor een cooltube is dit rond de 20%, dit is algemeen aangenomen.

hmm.. 20% vind ik aan de hoge kant, maar het maakt ook uit of je een interne of externe reflector gebruikt.

 

Er zijn serieus goede toepassingen voor cooltubes i.v.m. klimaatbeheersing (kleine hokjes) en beschikbare hoogte. Kijk eens wat ASgrow doet met cooltubes op de beschikbare ruimte, en wat taw bijvoorbeeld deed met zijn tubes. Voordeel is dat je ook wat dichter bij je planten kunt komen en daardoor dezelfde lichtopbrengst hebt, op wél wat minder oppervlak uiteraard.

 

Als ze echter niet nodig zijn gebruik je ze liever niet natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michael, alleen omdat JIJ goede resultaten haalt MET cooltubes wil niet zeggen dat je geen betere resultaten gehaald had ZONDER cooltubes.

 

Glas houdt licht tegen, dat is algemeen bekend. Voor een cooltube is dit rond de 20%, dit is algemeen aangenomen. Als je zelf even de halveringsdikte van licht in HARDglas zoekt dan kun je uitrekenen hoeveel % van je licht jij kwijt bent, moet je ook even meten hoe dik het glas van een cooltube is.

 

Kees.

 

 

hey kees

 

ik hoef niet te meten dat heb jij toch al gedaan?

20%? Dan zou ik bij me afgelopen ronde zowat 2 ons extra hebben gehad ;) dat is een beetje te gek vind je niet.

 

En door cooltubes kan je meer licht ophangen in beperkte tenten ,wat dus niet gaat normaal.

Je bespaart ook je afzuiger en inblazer en luchtvochtigheid.

Toen ik 2 normale 600watters in mijn tent had was het 34 a 35 graden en nu met de tubes 26 graden :D

 

Ventilators kan je hangen wat je wil maar dit helpt niet of weinig.

 

Dan maar gewoon 2 lumateks dan is het weer gelijk.

 

gr michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind ze echt super werken, en ben er dan ook zeer over te spreken,......let wel, in een tent.

Het lukt me niet om boven de 25.4graden te komen met enkel een 2500m3 afzuiger, met 5 haakse bochten.

 

Ik vind de onderstaande argumenten dan ook volkomen de plank mis slaan.

 

-Het ziet er cool uit,.........Ja

-Je denkt dat je meer opbrengst gaat krijgen,.........zeker

-Je kunt opscheppen tegen je vrienden,........heb ik nog bij geen enkele lamp gedaan

-Je kunt je geld er goed aan kwijt,........zijn goedkoper dan een diamond reflector of ajustawing

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad vind ik ook voor tentjes is het ideaal :D

 

in een grote kamer met meer m3 had ik ook normale kappen opgehangen.

 

Maar wat een groot pluspunt van de tubes is is dat alle warmte gelijk weg is :P

 

Ik kan gewoon me hand op de tube van onder leggen zo cooool ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai al een behoorlijke tijd in een eigenbouw hokje (tenten waren er toen niet) van 1 x 2.40 meter en dat met 3 cooltubes met 600 watters, ik draai hiermee altijd tussen de 1300 en 1450 en dat vindt ik persoonlijk niet slecht.

 

ps. leuke bijkomstigheid, de uitblaas van de cooltubes blijft binnenshuis, hoef je de verwarming niet aan te doen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het temperatuurverhaal is relatief...

 

Toen ik die lumatek gehaald had, toen schrok ik ook even, de temperatuur ging van een gemiddelde van 24 graden naar een whopping 32 graden, zonder ook maar iets te veranderen... 8 graden stijging...

 

Ik lang zitten puzzelen hoe ik die temperatuur omlaag ging krijgen, na een lange combinatie van plaatsingen en een serie van jawel, 5 fans vond ik bij Doc eindelijk de juiste fan en hiermee temper ik mijn kleine hokje tot een lekkere 26 graden... Als het op warmte aan komt dan ben ik inmiddels praktijkexpert geworden.

 

@Whazzup, Ik heb geen lumenmeter noch heb ik een cooltube dus die 20% kan ik niet controleren, dat is het getal dat iedereen gebruikt. Ik ontken niet dat cooltubes handig kunnen zijn in kleine ruimten etc. Maar ik denk dat er in veel gevallen een goede oplossing voor is, en dan denk ik dat mijn hokje daar voorbeeld nummer één voor is. Ik heb een diamond reflector (schijnt heel veel warmte vast te houden) en slechts 88cm totale hoogte... Maar ik kan hier een prima klimaat in handhaven met een verschrikkelijke hoeveelheid licht.

 

@Bram, Die argumenten waren een grapje ;). Het bovenste stukje is wat serieuzer bedoeld. Je bent een roker toch ? Blaas eens goed wat rook je tent in en kijk wat de "wind" er mee doet... Als je een goede stroming hebt in je tent dan is er geen probleem. Hang je diamondkappen 20cm hoger, het licht komt er wel... Niet bang zijn, mijne hangt ook aan het plafond...

 

@Michael, ja je had best 2 ons meer kunnen hebben... Zoals ik al zei, bij mij was het ook een hel om de temperatuur naar beneden te krijgen, maar uiteindelijk is het gelukt... Je moet als je tent leeg is maar eens in je tent gaan staan alsof je een plant bent en precies voelen waar de probleemgebieden zitten... Deze aanpakken en dan verder kijken...

 

Sorry om je topic verder te verstoren bram,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat bram er een probleem van maakt kees.

 

Heb ook een tent met drie tubes onder me handen. Niks zo makkelijk als een goed gewicht te halen op deze manier.

Let wel het kost wat meer stroom maar toch leverd het gewoon goed op.

Ik heb het hier dus over gaan voor de hoogste opbrengst door een Noob.

 

Niet iedereen is er voor in om z,n eigen de pokke te zoeken als ie uit z,n werk komt en dan na het eten maar weer aan de nieuwe zogenaamde hobby te gaan werken.

 

 

Ik vind als je voor makkelijk gaat en doet brammie in deze tent, dan slaat ie de spijker op ze kop.

Kijk eens naar zijn andere runs, dan zijn alle kosten en moeite gespaard. \ik weet dat je iets minder opbrengst hebt met 2tubes, dus kan je nu gewoon nog eentje erbij hangen en lost het zich zo op :P

 

 

gr ert

 

Michael

 

Jij had wel een pond meer kunnen draaien, eikel. Had je maar een lamp extra moeten plaatsen ;) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denk niet dat bram er een probleem van maakt kees.

 

Heb ook een tent met drie tubes onder me handen. Niks zo makkelijk als een goed gewicht te halen op deze manier.

Let wel het kost wat meer stroom maar toch leverd het gewoon goed op.

Ik heb het hier dus over gaan voor de hoogste opbrengst door een Noob.

 

Niet iedereen is er voor in om z,n eigen de pokke te zoeken als ie uit z,n werk komt en dan na het eten maar weer aan de nieuwe zogenaamde hobby te gaan werken.

 

 

Ik vind als je voor makkelijk gaat en doet brammie in deze tent, dan slaat ie de spijker op ze kop.

Kijk eens naar zijn andere runs, dan zijn alle kosten en moeite gespaard. \ik weet dat je iets minder opbrengst hebt met 2tubes, dus kan je nu gewoon nog eentje erbij hangen en lost het zich zo op :D

 

 

gr ert

 

Michael

 

Jij had wel een pond meer kunnen draaien, eikel. Had je maar een lamp extra moeten plaatsen ;) :)

 

 

 

 

;) ja heb er aan gedacht maar zou dat gaan denk je :D

ik heb nu al 2 x 600 watt op 1,50 x 1,50

misschien een 400 watter erbij nog :rofl maar ja dat word niks denk ik :wOOt

 

ik mot zo tent als bbb hebben eigenlijk met 3 x 600 watt ,betere lichtverspreiding als dat ik nu heb dan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry :D Bram.

Zal geen vragen weer stellen over cool-tubes.

Dat maakt nog al wat los hier in jouw topic! :P

 

Ach..... nu weten we er allemaal weer iets meer van met de diverse meningen.

Altijd leuk natuurlijk, zulke discussies, maar...........

 

Nu maar weer on-topic dacht ik zo ;)

Alles goed in jouw vakantie-oord, Bram??

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Greenlady, heb nog nooit een topic gehad wat on topic is :D :P ;)

 

Alles goed ? Ja/Nee,.......wat een bos ;) dat is toch wel wat anders als stekken. :)

Ik ben toch wel een beetje geschrokken van de grote van sommige planten :wOOt

 

Ik "moet" ze vandaag echt dieven en op grote sorteren, want dat is echt nodig !!

 

Zal vanavond wat pic's plaatsen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pica's zijn altijd welkom.

Onder het motto van....: 1 foto zegt meer als....

 

Is het een beetje te doen/combineren? ;)

Kweek 1/ kweek 2/ Z.O.-er?

 

succes met deze drukke periode, :D

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor is prima te combineren, kan nog wel wat bij ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben jij nooit aan het toppen of fimmen?

Jij bent meer een diever (p.s. plaatsje in Drenthe) ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wordt ook meestal gedaan om met zo min mogelijk planten, en zo groot mogelijk oppervlakte te creeren.

 

Ach en ik kijk niet op een plantje meer of minder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik "moet" ze vandaag echt dieven en op grote sorteren, want dat is echt nodig !!

 

so moet je ook is werken bbb :huh: :rofl :P dat gebeurt niet snel bij jouw !! ik dacht dat alles zo onderhand automatisch ging ;)

 

maar ff serieus ....

 

wat een discussies weer heah over het een en ander ...alsof je het zelf opzoekt :lol:

 

nu echt on-topic !!

 

 

je laatste update daar zijn je planten in het midden echt wel focking slungels :D wat een verschil !!!! en die arjan haze heah ik meot wel bekennen dat het een bekend fenomeen is dat arjan's haze 1 vaak wat gehandicapte heeft :) maar goed let maar op ze zal je nog genoeg geven :no en heerlijk zal ze smaken ....

 

btw ik zie al helemaal een ronde silverhaze feminised voor me in dat hokkie van je !!! 3x600 watt met +/-30 planten direct op boven de grond direct op 12/12 dat zou in zulke tenten echt knalluh zijn :( en in 10 weken oogsten ( evenveel als rondje pp met stekken en normale voorgroei ) zag namelijk zoiets laatst en dat waren mooie rotsharde toppen :wOOt ;) nog een zeer goede opbrenger ook :D en een mooie prijs ( wat de broodfokkers altidj aan staat tog :D :D )

 

maar goed je bent nu nog met deze ronde bezig ... veel succes geloof er heilig in dat dit een mooie ronde gaat worden

 

 

suc6 nog

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze discuseren er maar een end op los hoor, mij stoort het niet :D

 

Was de snoeischaar vergeten,.....wordt dus morgen dieven.

 

Zal dadelijk wat foto's plaatsen.

 

Oh maar een haze ronde komt er ook nog wel een keer hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 35 (14 dagen bloei)

 

Er zit nogal wat hoogte verschil in.

Maar na het dieven ga ik de planten opnieuw indelen ;)

 

gallery_9381_6489_2314977.jpg

gallery_9381_6489_650115.jpg

gallery_9381_6489_46849.jpg

gallery_9381_6489_1888868.jpg

 

Een paar verstopte haze'jes

gallery_9381_6489_2170732.jpg

 

Ze hebben het naar hun zin, meerdere planten met 11 vingers,.....heb ik met stekken nog nooit gehad

gallery_9381_6489_2206246.jpg

 

WW's hebben verkleuring in de bladeren, maar dat hadden ze al toen ze 5cm groot waren, dus daar maak ik me niet druk om.

gallery_9381_6489_816913.jpg

 

Stammetjes gaan lekker door :D

gallery_9381_6489_1235082.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BBB

 

Mooi veldje heb je daar! Ze doen 't best in je tentje ;)

Dat gaat weer flink toppen opleveren,succes verder.

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed he met je groentetuin ;)

Mooi groot blad en dikke stam.

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja gaat erguhh goed bij je bram .... a plesure for the eyes ;) ;)

 

maar dat ér zit WAT hoogte verschil in' kun je weg halen manman man wat een danm verschil daar ga jij je handjes nog vol aan krijgen ( ach als er iemand is die het oplossen kan .... ) zou je die haze niet wat meer verhogen net als je andere planten die een stuk korter zijn ??? zo krijgen ze meer licht ...

 

mooei gezicht heah die 11 vingerige bladeren ... heb ooit bij een kennis van me 13 vinger blad mogen aanschouwen die bladeren waren zo groot al me hoofd ( neen ik heb geen big size head :) :D :P )

 

suc7 ermee

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

11-vingers is 100 punten.

Meer als 2 handen vol, perfect!

 

De groene dames hebben het zeker naar hun zin!

Dan geef je dus toch genoeg liefde, :D

 

Mooi gezicht, die uitschieters daar op een hoopje.

Nog nooit eerder zo gezien, of is dat hoekje weer op experimentele basis? :P ( KLIMOP-WIET ) ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo bram

 

dat ziet er lekker vol uit! Als je een rondje zaad heb gedaan wil je gelijk niet meer terug.

maar ik denk dat het voor jou in je grotere hok ook best wel een keer leuk is om met females te werken.

Eventuele herma heb je er zo uit dan.

Maar ja eind van deze ronde ben je daar wel van overtuigt :D

Ik ken al meerdere grote kwekers die met female zaad werken met succes :P

En watvoor voedingen geef je ze nu op moment? En ja die verkleuring is indd niet erg ik denk dat dit door een redelijk hoge ec start komt ,dat is bij mij namelijk wel het probleem geweest.

 

;)

 

gr michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...