Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bart420

5x Mako Haze, 1ste X In Secret Jardin Dr120

Recommended Posts

zo weer terug van de zomer en al even begonnen met een nieuw kweekje.. ik heb mijn oude hok afgebroken en ben gegaan voor een compleet nieuwe setup..

 

secret jardin DR120 (1,2x1,2m)

500kub afzuig

375kub light filter van canna

200kub aanblaas

600W, Adjustawing met spreader

elektronische ballast van Lumatek

voedingslijn van bio nova

 

 

ik heb in de zomer mn balkon lekker volgepropt om er de mooiste uit te zoeken en deze binnen is lekker te verwennen.. altijd al is willen doen, goed voorgroeien buiten en flinke struiken afbloeien binnen :j

 

hier zijn ze nog lekker aan t zonnen eind juli

 

gallery_13071_6452_2104839.jpg

 

1 september zijn ze naar binnen gegaan. ik heb een houten frame gebouwd waar een net tussen is gespannen om de takken erdoor te weven en zo mooi tapijtje toppen te kweken.. dat is t plan iig!!

 

hier net erin gezet

 

gallery_13071_6452_1962960.jpg

 

gallery_13071_6452_770565.jpg

 

dag 2

 

je ziet dat ik de onderkanten helemaal kaal heb geknipt en de frisse lucht van buiten wordt door de slang de tent in geblazen, alleen wanneer de lamp aan is.

 

gallery_13071_6452_64818.jpg

 

gallery_13071_6452_1496798.jpg

 

dag 16

 

ik had hier en daar wat verbrande puntjes waargenomen en heb weekje op water gezet en daarna weinig voeding.. toch geen goede beslissing, gele bladeren beginnen langzaam door te zetten.. na dag 21 wat advies ingewonnen en komt toch door te weinig voeding dus heb voeding flink opgeschroefd plus wat N27 van bio nova

 

gallery_13071_6452_1275000.jpg

 

dag 20

 

ik heb de frisse lucht slang wat hoger opgehangen.. ik dacht namelijk warme lucht stijgt op dus koude blijft beneden, vandaar dat slang vlak onder planten hangt en de zuurstof er lekker tussen blaast

 

gallery_13071_6452_625444.jpg

 

gallery_13071_6452_2289779.jpg

 

dag 25

 

verhoogde voeding begint zich te uiten door weer groener worden van al t blad, nice!!

 

gallery_13071_6452_1709259.jpg

 

dag 31

 

weinig nieuwe gele bladeren meer!

 

gallery_13071_6452_2700666.jpg

 

gallery_13071_6452_683803.jpg

 

 

enige wat me opvalt is dat onder de adjustawing waar ook spreader op zit is dat onder de spreader er duidelijk een schaduwstreep over t midden van mn vrouwen loopt.. op zich wel logisch maar hoop dat ze ook genoeg licht krijgen..

 

ook vraag ik me af omdat in de info van adjustawing staat dat deze goed is voor oppervlak van 1,35 x 1,7 en ik maar 1,2 x 1,2 heb of de instelling niet te tweaken zijn.. als ik de kap wat boller zet is de schaduw ook wat minder en misschien licht meer gecentreerd op mn gewas.. nu reflecteerd dat mylar wel als een gek maar toch 1x refelctie is -10% van lichtsterkte.. ik heb adjustawing al geemaild met deze vraag 2x maar ze geven geen antwoord.. :tu zeker te druk met smoken..

 

iemand enig idee hierover??

 

zo nu ben ik weer helemaal bij met mn verhaal.. nog 8 weken lekker bloeien nou!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet r goed uit bart! leuk veldje zo :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat gaat lekker...

 

Ik zou als ik jou was wel wat aan je buffer doen... Je plant gaat anders snel tekorten vertonen met zulke kleine potten..

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep luister naar kees!

 

trouwens ze zijn mooi groen geworden weer man

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo dat gaat lekker...

 

Ik zou als ik jou was wel wat aan je buffer doen... Je plant gaat anders snel tekorten vertonen met zulke kleine potten..

 

Kees.

 

hoe en wat bedoel je precies met: wat aan je buffer doen?? als ik genoeg voeding geef moet t toch goed komen?

 

voorste 3 potten zijn 11L. , achterste 2 zijn 20-25L.

 

@michael

 

thanks,ik doe mn best!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kees bedoelt denk dat je goed op je ph moet letten met die kleine potten ,want als het fout gaat gaat het snel fout.

 

maar hoe je het o kan lossen weet ik ook niet.

 

kan je ze nog overpotten op meer aarde?

 

gr michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ michael

 

nee overpotten wordt wel heel lastig aangezien ik de potten niet echt kan optillen.. mm je bedoelt dus dat kalk in de grond op zou kunnen raken wat ph regelt.. dat zou vervelend zijn idd.

maar water met voeding heeft altijd ph van rond de 7,0 (zonder afzuren dat doe ik niet, volgensmij niet goed voor t bodemleven..) is altijd rond de 7,0 dus moet de grond niet zo heel veel meer doen..

 

hoe zou ik t kunnen oplossen als t wel op raakt? kees any idea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag33

 

hier de schaduw waar ik t over had die de spreader veroorzaakt..

 

gallery_13071_6452_1560860.jpg

 

en door t zijraampje

 

gallery_13071_6452_625141.jpg

 

 

las wat over die buffertabs van sannie hier dat zou misschien wel helpen dan voor mn buffer, maar geeft ook weer voeding af zodat ik mijn andere voeding weer moet aanpassen en weet dan ook niet hoeveel dat moet gaan worden..

 

of ik dacht hieraan, Vitrasol, aangezien ik alles van bio nova gebruik verder

 

Vitrasol voegt naast kali tevens kalk toe en bevat veel spoorelementen. Dit product geeft een extra zoete smaak aan vruchtgewassen. klinkt goed volgensmij.

 

toppen beginnen ook al goed aan te dikken en ze gaan nog 8 weken door :tu

 

gallery_13071_6452_2303032.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er erg lekker uit, de volgende keer alleen een grote bak maken of veel grotere potten nemen dan kunnen je toppen nog meer aandikken.. good luck :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit :tu

 

De buffer voorzie je door een groter volume aan aarde beschikbaar te hebben, een grotere pot of bak dus. Ik zou persoonlijk voor 25L of groter gaan..

De tabletjes kan je dan ook toevoegen, maar zonder werkt het ook. Vooral schimmels en bacto vind ik meer prioriteit.

Die spreader heb ik ook & na éénmaal gebruik heb ik die opzij gelegt :j geeft teveel schaduw en is echt niet nodig, tenzij je een slechte ventilatie hebt (zwenkventilator en afuizging, inblaas).

 

Succes!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Bart,

 

Het ziet er mooi uit :tu

Op een kleine ruimte vind ik een diepstraler beter.

 

Tip van Doc:

 

Neem kleine speciekuipjes van 30 liter.

Vul de onderste 5 cm met rhp gekeurde hydrokorrels

Neem een stuk tuinslang van 3cm doorsnede.

Zet de tuinslang langs de zijkant vanaf de korrels tot een paar cm boven de rand.

Daarna goede luchtige potgrond.

Maak gaatjes in de zijkant van 12mm op 2.5cm vanaf de bodem.

Dus halverwege de hydrokorrels zitten de gaatjes.

 

Op deze manier heb je altijd een waterbuffer onderin de pot.

De wortels groeien er naartoe en er ontwikkelen waterwortels.

Zo kan je ook eens rustig een paar dagen van huis.

Stel je kweekt droog en spoelt niet echt door kan je de buffer verversen door aangemaakt water in de slang te doen

en zo het oude water er uitspoelt.

Dit hoef je niet vaak te doen 2x per rit Na het spoelen met enzymen altijd doorspoelen met aangemaakt water.

Aangemaakt water=water met voeding(eventueel afgezuurd)

 

Op deze manier kan je zelfs niet meer in de problemen raken als je een dag of 2 vergeet water te geven.

Het is altijd goed om niet te nat te kweken op deze manier kan je rustiger wat droger kweken zonder gevaar.

 

Ik hoop dat je hier de volgende keer iets mee kan.

 

Ik wens je colaflessen toe

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plantjes en zalig soortje :)

 

mooie opzet trouwens :tu

 

ik kweek ook met 11l potten, heb nog nooit problemen gehad door een tekort aan buffer :j

 

succes verder

 

grtz dietn

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Azarias Adonai

 

ik betwijfel soms of een grote bak/pot echt nodig is om dikke toppen te kweken, hangt van voorgroeitijd af, maar idd omdat deze aardig groot waren had ik de 11L beter even naar 25L kunnen ompotten.. iets voor de volgende keer.

 

@ Final_Hazelation

 

thanks!

 

@ tijger

 

mm ja.. maar alsje je hand onder de spreader houd is t duidelijk minder warm dan waar de schaduw niet valt, als je lamp dan op 25cm boven je middelste toppen hangt, is t daar dan niet veel te warm?? daarnaast heb ik geen aparte fan geinstalleerd, maar heb wel aan en afzuiging.. maar niet een mega capaciteit, aan is 200kub af is 500kub. maar ook al is dit stuk meer, die warmte van de lamp of 25cm is echt veel, of hang jij hem er dan minder dicht op?

 

@ doc

 

jou plan is een waterbuffer, we hadden t echter over een buffer in de aarde om de ph goed te blijven regelen.

 

wel even vraagje over jou waterbuffer opzet.. hoe zie je hoeveel water je nog vanonder hebt zitten in je 5cm laag en wordt dit water niet oud? je hebt t ook over nieuwe water erin en oude eruit spoelen.. hoe komt dit uit de pot dan of heb je t over iets anders?

 

@ dietn

 

thanks :tu

ik heb ook altijd, behalve eerste keer op 7L geloof ik, op 11L gekweekt en geen dikke problemen volgensmij. echter toen altijd maar 2 weken voorgroei, en hier zitten we toch wel op 2 maanden ofzo waardoor t buffer op zou kunnen zijn.. maar ik zie hier nog niks van volgensmij.. dus laat t gewoon nog even zn gangetje gaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik betwijfel soms of een grote bak/pot echt nodig is om dikke toppen te kweken, hangt van voorgroeitijd af, maar idd omdat deze aardig groot waren had ik de 11L beter even naar 25L kunnen ompotten.. iets voor de volgende keer.

 

Niet twijfelen!!

 

Van voorgroeitijd hangt het idd af..,maar 3 weken voorgroeien in een 11L pot of 3 weken voorgroeien in een bak met een paar honderd liter aarde! dat maakt wel degelijk verschil! :tu

 

succes, grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ganjamens

 

ik ga zojezo geen bak van paar 100 liter bouwen, maar zie je ook al duidelijk verschil tussen 11L en 25L met 2 a 3 weken voorgroei onder hps?

 

dag 38 bloei

 

zo weer even paar fotos

 

alles gaat rustig door, behalve gister wat vreemds.. bij water geven wat ik om de 2 dagen doe was er 1 11L pot die nog erg vochtig was, net of ik deze net water had gegeven...enig idee hoe dit kan? heb dan nu ook maar 0,5L gegeven ipv de 1,5 of 2 die ik normaal geef.

 

vandaag ook mijn adjustawing iets anders ingesteld, standje meer diepstralen omdat ik geen 1,75m moet bestralen maar 1,2m was hier al lang over aan t denken, toen oud topic gevonden over adjustawing en toch maar stukje veranderd..

 

hier die pica's

 

gallery_13071_6452_341949.jpg

 

closeupje

toppen beginnen al dik plakkerig te worden ;)

 

gallery_13071_6452_477020.jpg

 

ltrs :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 44

 

eerder vergeten te vermelden maar ik heb al enige tijd last van wat meeldauw. ik spuit elke week A.R.T.S. toprot erover wat ook tegen meeldauw moet werken, t breid niet echt veel uit, maar gaat ook niet weg! ook gebruik ik preventief Plant Vitality Plus van B.A.C.

ik ga deze week ook even wat kleine pc fans monteren om over de toppen te blazen zodat dat ook wat tegen de meeldauw helpt denk ik.

 

vandaag van alle potten monsters genomen om ph en ec te gaan meten. zoals je op foto ziet is de voorste plant aardig geel, en links achter is ook iets geler dan de rest en sommige bladen hebben licht paars vergeelde nerven.. nog even geen idee wat dat is :o ook zijn enige bladeren wat bruin geworden en krullen licht om.. misschien door warmte ik heb de afzuiging wat zachter gezet, nu weer iets harder..

 

hier wat beeldmateriaal

 

gallery_13071_6452_276048.jpg

 

hier met lamp aan maar je ziet toch enigszins waar ik t over had, dit is links achter

 

gallery_13071_6452_1458178.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 48

 

alles gaat zn gangetje hier..

 

gallery_13071_6452_2101081.jpg

 

gallery_13071_6452_1173901.jpg

 

gallery_13071_6452_1400246.jpg

 

ik heb wel wat bladproblemen maar weet niet precies wat voor tekort t nou zou kunnen zijn... dacht misschien magnesium of caclium..? maar weet t niet zeker..

 

kan iemand daar meer over vertellen. heb op de 2e foto wat rode cirkels gezet waar ik t over heb,kleine bruine vlekjes aan de randen van t blad voornamelijk. In de laatste foto zie je ook wat van dat soort plekken lijkt t wel maar daar is de hele punt van t blad bruin..

 

 

thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

het kan zijn dat je een calcium tekort hebt, maar het is niet abnormaal dat je grote bladeren geler worden als je al op dag 48 zit. Kijk anders eens in de growguide, daar staan zat voorbeelden van voedingstekorten;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo.

ik had ook van die gele blaadjes, op advies van de shop moest ik er stikstof bij doen en dat was voor mij de oplossing, ik heb 4 voedingsdagen een halve dosering bij het voedingswater gedaan , (je ec vliegt wel naar het plafon) maar alles is nu groen zelfs de blaadjes die geel waren. :o

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietje11

 

ja N dat is voor geel blad, doe ik er soms ook wel is bij..of kan ook door te weinig voeding komen..

 

maar die bruine plekjes is wel echt iets anders.. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behalve het bladprobleem ziet het er goed uit bart420 :o

Ik gok op een Ph probleempje..(in het begin van je topic had Kees het er ook al over; grotere potten, schimmels toevoegen en bacto gebruiken & niet afzuren :o )

Wat de Wing betreft die hang ik op 50cm van mijn scrognet op de breedste stand in de volle bloei, dat komt op een 35-40 cm van de toppen ongeveer (een kleine zwenkfan is altijd wel aan te raden voor warmte & mengen van lucht).

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

de bruine vlekken worden nu toch echt langzaam meer lijkt t wel.. nog maar is aandachtig voedingstekorten pagina bestudeerd en t lijkt wel een mix van calcium en kalium tekort ofzo :smoke maar kalium lijkt me ook zo sterk aangezien in max hoeveeleid PK 13+14 meegeef.. daar moet toch genoeg K in zitten lijkt me :o ik snap t niet meer precies.. ik heb bladern die precies lijken op de foto met Eindstadium calciumgebrek eronder maar ook die lijken op de foto waar Randjesziekte onderstaat..

 

vanmiddag is langs de growshop en daar om mening vragen en denk ik ook BN Ca 15% meenemen denk ik.. denk ook over BN K 20% maar wat ik al zei.. PK 13+14 moet toch genoeg inzitten... :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 52

 

wat Ca 15% bij de shop gehaald weet nog niet zeker of t kalk gebrek is maar voeg beetje toe iig, kan weinig kwaad.

maar de pics dan:

 

gallery_13071_6452_2436666.jpg

 

hier wat rotte bladeren.. :smoke

 

gallery_13071_6452_1663779.jpg

 

even eruit gehaald.. ik weet t echt niet :tu

 

gallery_13071_6452_1072423.jpg

 

gallery_13071_6452_492404.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...