Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wiedewiet

Shit, Buurman Met Buitenlamp.

Recommended Posts

Onze Santa Maria's staan fijn in de serre.

Eergister zag ik paarse steeltjes.

Buurman heeft een fikse buitenlamp aan zijn schuur hangen maar die heeft hij nooit aan.

Dacht ik.

Maar gisteravond laat toen ik naar de wc ging door het donkere bos schrok ik : buurman heeft de lamp aan !

Het was net zo licht in de serre als wanneer het net licht wordt 's morgens :)

Meteen de zijkant van de serre waar het meeste licht doorkwam met kleden afgetimmerd.

Die heb ik vanmorgen weer weggehaald, en als het schemerig wordt timmer ik ze weer vast.

 

Nu mijn vraag, die rotlamp schijnt ook door het serredak, het is minimaal, maar pikkedonker is het niet meer 's nachts. Je kan nog net wat zien....

Hoe schadelijk is dat ? Ik zie geen mogelijkheid het serredak te verduisteren, en kan moeilijk een baksteen tegen zijn lamp gooien.

Ik baal er stevig van zeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou eventueel de situatie aan je buurman uit kunnen leggen, of is dit geen optie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door de kleden aan de zijkant van de serre kan ik het aardig donker maken 's nachts. Maar helemaal donker wordt het niet meer 's nachts door het licht van die k*tlamp die door het serredak schijnt.

Moeilijk uit te leggen hoe licht het nog is nu. Het is hele zware schemering. Als je vanuit huis de serre inloopt kan je de contouren van de planten zien als je ogen aan het donker gewend zijn.

Echt donker is het niet :)

 

De buurman vragen zijn lamp uit te doen is geen optie, die belt meteen de politie en dan ben ik alles kwijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou me niet te druk maken hoor,in mijn vorige huis stonden de dames zowat onder een lantaarnpaal en elk jaar weer dikke toppen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je geen smoes verhaal ophangen,

dat je erg veel reflectie op je beeldscherm hebt oid. door de ramen in de serre.

als hij een schemer schakelaar erop heeft i.p.v. een bewegings sensor

is het mss helemaal niet echt zijn bedoeling dat de lamp de hele nacht brand.

 

Los van de planten kun je het toch gewoon als hindelijk ervaren?

Gewoon ff vragen of hij er iets aan kan doen, los van de planten.

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit by Mehighto : dit soort uitingen zijn niet gewenst ondanks dat je de lamp bedoelde en niet de buurman.

Zeg tegen hem dat je snachts niet kan slapen omdat het licht in je kamer schijnt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit by Mehighto : Opgelost reactie en quote zijn weg bedankt.

Sorry, maar die tip hoort niet op WF thuis. Bewust een foutieve quote mijnerzijds.

Heb dus ook even op p_report.gif gedrukt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de maan nog nooit aan en uit zien gaan :)

 

mijn huidige plantje(s) hebben alleen last van het slechte weer :)

en mijn buren hebben ook al jaren zo'n lamp die aangaat als je een beetje te dicht in de buurt komt

en dat is weer leuk met al die katten uit de buurt die hun tuintje wel gezellig blijken te vinden

dus je kunt je er denk ik wel iets bij voorstellen.....(lamp aan, lamp uit, lamp aan enz...)

 

niet te druk maken als ze toch al goed in de bloei staat mijn mening

(maar meningen verschillen :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan zeker goed in bloei, een maand nu. Het is mijn eerste teeltje, en ik heb er zoveel lol in. Vandaar mijn zorgen om die lamp. Ik hou de planten maar goed in de gaten, kijken of de stelen paarser worden.

Aan de buurman durf ik echt niet met een smoes te vragen om de lamp uit te laten, ik zou geen smoes weten trouwens. Onze woonkamer is aan de voorkant van het huis en de serre aan de achterkant, dus ik kan er onmogelijk last van hebben.

Nou ja, de kleden hangen weer voor de ramen, en ik ga er maar van uit dat het licht wat door het serredak komt ze niet schaadt.

Ik zou die lamp wel van zijn schuur af willen meppen, echt, het is zo'n felle lamp die zijn hele werft verlicht.

Morgen maar eens foto's maken van mijn bos, ik ben zo benieuwd wat jullie er van vinden !!

 

Groet, Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met dit soort dingen moet je gewoon even doorpakken. Vraag simpelweg of die lamp na 2230 uit kan;

het stoort je. Zeg dat je het zonde vind van de stroom, milieu etc.

 

Gaat hij daar niet op in(wat ik me niet echt kan voorstellen) heb je te maken met een asociaal stuk vreten. Vuur bestrijd men met vuur:

 

Vraag gewoon aan een buurkindje of ie die lamp voor je kapot trapt voor 5 euro:P

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je verteld je buurman, dat je iemand kent die ook zo'n lamp heeft en hem 's nacht heeft laten branden, en dat hij ontzettend geschrokken is van de stroomrekening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij werken de kleden goed, elke dag als het schemerig wordt laat ik ze voor de ramen zakken en ik heb niet gezien dat de stelen paarser worden.

De toppen van de planten aan die kant zijn ook niet kleiner dan de toppen van de planten aan de donkere kant van de serre. Het is alleen effe een gedoe elke dag.

 

Met buurman ga ik echt niet praten over die buitenlamp, mij te link.

 

Groet, Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog maar FF volhouden tot ze om kunnen.

 

In ieder geval succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...