Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bertjevisch

Weer Een Oogst Naar De Klote.

Recommended Posts

vorige oogst liep weer helemaal in de soep.

ik heb nu 3 keer gekweekt en 3 keer was het niks.

1e kweek / 80 GR

2e kweek / 90 GR

3e kweek / 50 gr

 

bij de 3e kweek ben ik trouwen over gestapt van jack herrer naar PP.

en van voeding van dutch pro naar Canna.

bijde geen verbetering dus.

 

maar het is als volgt ik heb de tent afgebroken en ergens anders op gezet toen ik de tent daar opzette sloeg ik van de wereld van de terpentine lucht.

daar waar ik kweekte stonden veel flessen terpentine en verf en andere gemische rotzooi en daar stonk de ten ook helemaal naar.

Heb ik dat ik begon nooit op gelet omdat het na 3 minuten al wende als je daar boven was.

 

kan dit de reden zijn dat mijn planten niet wilde groeien

hieronder staat vermeld hoe ik het de eerste 2 keer deed. (3e keer ook)

 

hier volgen de specificaties.

 

Home Box (L*B*H) 120-120-200

1 * 600 watt lamp

Koolstof filter + Afzuiging

Kuipen van 20 liter 5 stuks

+ kachel die aanslaat op het moment dat de Temparatuur onder de 20 Graden komt.

Aarde bij de growshop vandaan

 

Dit was het wat betrof de kweek ruimte waarin het gebeurt.

 

Nu hieronder de benodigtheden

 

Ph meter (dure) ( geen goedkoop pokken ding word ook elke kweek geeikt)

Ec meter (dure) ( ook hiervoor geld geen goedkope)

 

Voeding /1e/2e Dutch Pro-----------3e/canna

Bestaand uit :

Groei

A Grow / B Grow ---------terra vega

PH - Grow-------------- PH-

Take Root ---------------- ryzotronic

Bloei

A Bloom / B Bloom -------------- terra floris

PH- Bloom ----------------PH -

Explode (laatste 4 weken) ook zoiets alleen dan van canna

 

water word per 25 liter aangemaakt voor er water word gegeven meten we noukeurig de Ph en de Ec, Ec blijft meestal contstant en de Ph moet af en toe begijsteld worden ook circuleren we het water voor we meten.

 

Groei

Als we beginnen met kweken potten we de stekken (1e/2e jack herrer) (3e keer PP)eerst in kleine potje's (1 liter)

daarna laten we ze +/- 2 weken groeien tot ze een CM of 30/40 zijn. (groeien op een 18/6 schema)

Hierbij houden we de luchtvochtigheid op 80 % erg hoog en dat schijnt ook nodig te zijn voor stekken.

de temparatuur met de lamp aan is 27 graden en met de lamp uit 20 graden.

 

Bloei

daarna zetten we de tijdklok op 12/12 (bloei) en dan laten we ze bloeien +/- 9 weken, meestal tot 80 % van de haartjes bruin zijn.

Het bloeien doen ze in de 20 liter Kuipen

hier de Temparatuur het zelfde 27 lamp aan en 20 lamp uit.

luchtvochtigheid hier rond de 40 %.

Edited by bertjevisch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht dat bertje zich eerst even kan voorstellen voor te stellen in de "Wie is Wie" sectie van het forum, zoals je is verzocht in je "Welkomsbericht"

 

Dit lijkt me wel zo sociaal tegenover de leden, waar jij een antwoord op je vraag van verwacht.

 

Bedankt voor de medewerking

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die terpentine kan best invloed gehad hebben. Maar die eerste 2x was er toch ook geen terperntine lucht toen je de oogst verknalde. Waarom ga je niet over op biologische voeding, hoef je niets te meten en ideaal voor de beginner. Denk dat je het dan veel beter zult doen i.c.m. die 20 liter potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de capaciteit van je afzuiger ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jawel alle 3 de keren heeft die terpentine lucht megeteld maar nu de 4e keer niet meer omdat we ergens anders zijn begonnen.

Edited by Just4Fun
quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de capaciteit van je afzuiger ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een standaart afzuiger die je bij een homebox XL krijgt ik weet niet presies hoeveel dat dan is maar het is in ieder geval zo een standaart koolstoffilter en afzuiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Bertje,

 

man ben jij gek of zo? je zet je tent in een

ruimte met giftige produkten. dat je oogst misllukt

begrijp ik wel. Maar het aller ergste is het BRAND GEVAAR

als er nog maar iets gebeurt met de electra....

zin eer je begin, veiligheid eerst

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

De capaciteit zal ongetwijfeld op de afzuiger staan. :wave:

 

En over hoeveel "open" flessen terpetine hebben we het dan ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
De capaciteit zal ongetwijfeld op de afzuiger staan. :wave:

 

Ventilator In-Line UFO 380 m³

Koolfilter LeFiltre 400 m³ "Made in Switzerland"

 

en het gat hier niet om open flessen ze zijn wel dicht maar alsnog meurt het echt naar gemische troep Verf / terpentine / thinner / dat soort lucht.

 

 

hey Bertje,

 

man ben jij gek of zo? je zet je tent in een

ruimte met giftige produkten. dat je oogst misllukt

begrijp ik wel. Maar het aller ergste is het BRAND GEVAAR

als er nog maar iets gebeurt met de electra....

zin eer je begin, veiligheid eerst

 

groene groeten

Blackbut

 

hey blackbut je heb helemaal gelijk man maar ja dat was toen de enigste ruimte waar we konden kweken en heb er eigenlijk niet echt bij nagedacht.

Edited by Just4Fun
quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je afzuiging is in iedergeval ver ondermaats.

Hiermee kan je in de zomermaanden de temperatuur onmogelijk onder controlle hebben gehouden.

 

Heb dan ook sterk mijn twijfels dat dichte maar stinkende flessen terpetine de schuld zijn van 3 mislukte oogsten.

(houd in dat de terpetine die aan de buitenkant van de fles zit, meer dan 36 weken lang, grote hoeveelheden giftige damp moeten produceren).

 

Ik zou de oorzaak toch ergens anders in zoeken

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je zegt klopt inderdaad tijdens de zomer is de temparatuur een aantal keer boven de 30 graden geweest maar dat was maar 1 kweek het geval de andere 2 kweken die zijn gewoon goed gegaan. ( wat temaratuus aangaat)

heb de homebox als complete set gekocht dus ga der vannuit dat tijdens normale tijden (geen bloedhete zomer) alles bij mekaar hoort en dat opzich de afzuiger goed geschikt is voor een homabox XL

en wat de terpentine lucht betrefd het stinkt daar wel degelijk zoals aangegeven sloeg ik van de wereld toen ik de tent open vouwde op die andere plek.

(overdrijf niet als ik dit zeg)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een 600watt, gebruik je minstens een 500m3 afzuiger. :wave:

 

De 380m3 afzuiger van je, ververst jouw tent elke 30 seconden van compleet nieuwe lucht.

Knap dicht flesje die dat kan bijhouden. :P

 

ps. het feit dat iets stinkt, wil niet meteen zeggen dat het ook schadelijk is.

 

Je kunt beter de volgende keer, een kweekverslag maken met foto's. Zo kunnen mensen meekijken, en je evt. wijzen op fouten.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ergste wat je van terpentine kunt krijgen zijn kleine mutaties. Hierbij kun je aan wildgroei denken. Bladeren met andere vormen etc. etc. Planten zijn minder vatbaar voor tumorale aandoeningen daar planten geen uitgebreid afweersysteem hebben zoals wij met afweercellen (leukocyten).

 

Toch kan een plant wel tomorale aandoeningen krijgen, maar niet van een dichte fles terpentine, ook niet van een open fles. Als je het bij de aarde giet wellicht...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dan heet het chemokeur :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, dat is gewoon dom.

 

Al weet ik wel dat je met benzeen wildgroei kunt krijgen, ofwel, ongeremde groei.... Je moet je voorstellen dat een plant dan niet op de eigen gezondheid kan letten dus veel vatbaarder is voor ziekten maar wel groeit als een gek...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al die problemen niet, ik ben een eenvoudige eerste-jaars-kweker; mijn planten heb ik uit feminised seed, twee maanden binnen in mijn keuken op de vensterbank, in de zon van 8 tot 15u, en op 1 juni buiten geplant. Nikske mesten, voeding, verduisteren of verlichten, gewoon puur natuur. Op dit moment heb ik vijf volwassen planten tussen de 1.5 en 2.5 m hoogte met een vette oogst in het vooruitzicht. Mijn advies: gewoon de natuur zijn gang laten gaan, geen meststof, geen chemicalien, geen verduisteren of lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hè bertjefisch

 

 

Wat is de hoeveelheid verse lucht die binnenkomt ?,....is dit aktief of passief?.

En waar haal je deze verse lucht vandaan?.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien weer een verhaal met witte pvc inliners van tenten?? chloor!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hè brice,

 

 

Wat is de hoeveelheid verse lucht die binnenkomt ?,....is dit aktief of passief?.

En waar haal je deze verse lucht vandaan?.

 

Gr.

 

aan Infiniti:

nikske ventilatie, ik had geschreven dat ik ze gewoon buiten gezet heb. De voorbije dagen/weken ook hier rotweer, ik laat ze gewoon staan, geen afdak of niks. Wel haal ik er dagelijks de slakken af; de gluiperds zitten zelfs af en toe op de bloemetjes...

Ik denk in de toekomst ook gewoon altijd buiten te kweken. Vandaag met mijn vriendin gaan fietsen langs de velden en het is me opgekomen dat voor diegenen onder jullie zonder tuin het heel goed mogelijk moet zijn midden in een maisveld een oppervlakte van +/-10m² vrij van mais te maken en daar guerilla te kweken; maiswordt hier pas eind oktober geoogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foutje .........bedankt!

 

Ik bedoelde natuurlijk bertjevisch.....

 

 

 

 

Dus schrap dat hele vehaal maar brice,..;...incl quote!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn weten wordt door terpentenen de schildersziekte veroorzaakt.

Goed kan het dus nooit zijn.

Dat er een dergelijk hoge concentratie in de lucht is, lijkt mij idd wel onwaarschijnlijker worden.

 

Als het zo is dat er delen van de tent in contact zijn geweest met vloeistoffen :

dan kan het anders liggen:

Dan zou er een ontbindings proces in werking zijn gekomen.

 

het blijft een moelijk verhaal.

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schildersziekte is naar mijn weten een allergische reactie op de oplosmiddelen in de verf. Schilders die dagelijks in de verfdampen staan nemen kleine hoeveelheden Terpenen op in hun huid en longen. Op die plaatsen komen deze terpenen in aanraking met lymphocyten en macrofagen, deze ruimen de stoffen op en nu kan het bijvoorbeeld zo zijn dat er een dusdanige hoeveelheid is dat het lichaam er een T-cel voor activeert om afweer te gaan maken waarna je bij herhaalde aanraking dus een reactie krijgt, een allergische reactie.

 

Planten hebben geen actief immunsysteem zoals mensen dat hebben, geen leukocyten dus ook geen macrofagen en lymphocyten... Planten kunnen dus geen schildersziekte krijgen van terpenen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...