Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Nieuw format

In het kader van een nieuw format gaan de verslagen van Kees voortaan in één topic samengevat worden. Hierdoor zal de logica toenemen, de hoeveelheid informatie gelijk hoog blijven maar vooral de benodigde input welke vereist is voor Kees dalen. Kees heeft geen zin om constant alles bij te houden, dus zo nu en dan het één en ander postten is dan een leukere oplossing.

 

Nieuwe locatie

In het kader van de aankomende re-organisatie wordt het Kees-lab lichtelijk verbouwd en gaat Kees binnenkort op een ander plekje wonen waardoor er een extra ruimte beschikbaar zla komen waar het één en ander te doen is. Het doel is om 2x600W op te hangen... Het geheel mag niet echt opvallen dus er moet een mooi hokje gebouwd worden. Ook willen we binnen het uitknijpbeleid blijven en dus gaan we het met 5 plantjes proberen. De 5 plantjes komen wel in grote potten van zo'n 90L. De bedoeling was eerst om alles hydro te doen, maar aarde hergebruiken is ook een optie... Laten we het zo zeggen, we zien wel! Daar gaan sowiso nog een paar maanden overheen.

 

Resteerd alleen nog...

Dus eigenlijk is dit gewoon het doorlopende kweekverslag... Niet alles wordt hier getoond, maar als iets al een tijdje niet aan het bod is gekomen dan kan daar natuurlijk even naar gevraagd worden. Kees vind het altijd leuker als er animo voor iets is als hij het gaat postten!*

 

*Alle nog lopende verslagen worden zoals vanzelfsprekend eerst nog wel afgemaakt!

 

---

 

Zaterdag 13 September - Bending Day

 

Ik heb jullie nog niet geinformeerd over dit kweekje, hoewel sommigen van jullie dit al wel wistten heb ik in het kleine hokje (250W op 0,5m2, 90cm hoog) 4xPPP (Pure PowerPlant) staan. Deze plantjes staan nu een dag of tien in de aarde te borrelen met hun wortels op een 18/6 lichtregime. De specificaties van het hokje volgen.

 

Structureel

Hoogte - 90cm

Breedte - 70cm

Diepte - 60cm

Isolatie - Wanden met rockwool, bodem/plafond met radiatorfolie

 

Verlichting

Lamp - 250W HPS (ETI VSA / SON-T PIA)**

Kap - Hamerslag

Relais - ABB

 

Verluchting

Inlaat - Passief 20x70cm filterdoek (sinds kort vergroot)

Uitlaat - Actief 250m3 TORIN

Fan - Circulatieventilator/Zwenkventilator

 

Reflectie

Diamond Diffusion Foil

 

Potten

2x 35L Gouden bak

Aarde - Specialmix, gesponsord door Doc van KJ Products!!!

Toevoegingen - Compostthee, gesponsord door Doc van KJ Products!!! Buffertabletten en schimmels van Sannie!

 

**De VSA wil ik zo spoedig mogelijk vervangen voor een lumatek!

 

Zo, nu dat uit de weg is. In het hokje staan deze twee bakken met in totaal 4 plantjes. De plantjes zijn ziektevrij, wat voor powerplants een wonder is en zijn goed aangeslagen na de afgelopen week. De aardebakken waren geprepareerd en de erg zwakke plantjes (te lang gestaan) werden overgeplaatst. De plantjes staan nu een goede week hun ding te doen onder de lamp en vandaag was het zo ver dat ik vond dat er gebogen moest worden. Er werd dus even flink gerold met wat takjes tussen de vingers om ze in de juiste positie te buigen. Nu, een paar uur later beginnen de plantjes weer terug te buigen, we gaan het dus anders doen. In de bakranden zitten gaatjes waar ik draadjes door kan doen, hier kan ik de stengels dus aan verankeren.

 

Ik zal jullie even wat foto's laten zien van hoe het gegaan is tot nu toe.

 

Het hokje met de twee bakken er in.

gallery_9137_5986_698923.jpg

 

De plantjes die er net een paar dagen in staan. Ze beginnen hier lekker aan te slaan!

gallery_9137_5986_510335.jpg

 

Vandaag, als het te warm wordt in je hokje met de afzuiger op 100%, dan hang je een fan ondersteboven in je hokje...

gallery_9137_5986_403753.jpg

 

Bak numero uno.

gallery_9137_5986_1677875.jpg

 

Bak nummer zwei.

gallery_9137_5986_862828.jpg

 

De plantjes zijn niet allemaal even groot, ik ga niet snoeien, ik trek het wel één bepaalde kant op. Dat lukt wel. De bakken zijn een beetje te verschuiven ten opzichtte van het hokje omdat er tussen alles wel ruimte zit dus op die manier kan ik er wel voor zorgen dat het vol staat. Het doel is om in ieder geval de twee ons te gaan halen... Ik hoop dat het lukt want dit spul schijnt goed te roken te zijn en dat is goed nieuws!

 

Reacties zijn altijd welkom!

 

Groeten,

 

Kees

 

---

 

Reacties zijn vanzelfsprekend altijd welkom, ook over het nieuwe format. Bedenk je dat de volgende post (dus niet een reactie van mij, maar update) alleen het deel bevat tussen de sets met streepjes in... Dus vind je het wat ? Laat het even horen, groetjes, Kees!

 

Ohja, voor overijverige mods, er komt hier meer dan 250W in dus deze hoort NIET in de micro-fluo thuis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit. Ik ben zeker benieuwd of je je doelstelling van twee ons gaat halen. Dat zou een prima score zijn zo met 250 watt.

Laat het wachten maar beginnen :D

 

groeten

 

groenduimpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zondag 14 September - Hoe vol willen we het hebben ? (Dag 10 18/6)

 

Vandaag heb ik een nieuwe deur in het hokje gemaakt welke de afzuiging een beetje ontlast. De inlaat was te klein, en die is nu zo'n 3x zo groot. Als het goed is komen we hier dus geen problemen meer tegen. Zelfs met de circulatieventilator uit is het 24 graden, met de circulatieventilator op de laagste stand is het een ruime graad op de schaal van celcius koeler. Helaas draait de afzuiger op volle toeren daar de dimmer vorige week gesneuveld is. Bij tijd moet er een fancontroller op de fan komen, helaas voor de aanstaande fancontroller is Kees student en kan het daarom nog wel even duren voordat deze "fanco" er is... Kees vind het jammer dat de marktplaats weg is van wietforum.

 

Goed, het thema van vandaag is volheid... De plantjes groeien met de dag harder en voor ik het weet zitten ze in de fan of lamp, en dat willen we niet... De planten gaan vrij rap en mogen nog zo'n 25cm hoger worden in totaal. Ze kunnen dus met de geniale gaatjes in de bakranden wat naar beneden getrokken worden maar meer dan een paar centimeter win je daar niet mee... De ruimte moet VOL, vind Kees., want open ruimte is verspild licht. Heeft iemand meer ervaring met Powerplant(Pure) want Kees heeft altijd een beetje een afkeer van dit plantje gehad...

 

Hier nog even een overzichtsfoto van het hokje zoals het nu is.

gallery_9137_5986_161500.jpg

 

Reacties zijn welkom!

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij deze de eerste reactie :P we gaan je volgen ouwe ...

 

laat maar is zien wat je hier van weet te trekken :wave:

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

mis ik nou nog het filter Kees? Ik heb hier net een Torin 500 kuub slak onder handen gekregen en die trekt voor geen meter door een filter. Leuk als inlaat maar druk opbouwen ho maar :wave:. Klopt ook wel als ik de specs zie overigens.

 

Mooie bakken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand een idee hoe lang ik nog groeien wil ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maandag 15 September - Alweer heet, maar wel een stuk minder donker... (Dag 1 12/12)

 

Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een eVSA (lumatek) en een bijbehorende diamondkap... Ik moet zeggen, ik ben zeer impressed met de hoeveelheid licht die er af komt. Ik heb geen lumenmeter dus ik kan niets meten maar ik kon normaal zonder pijn aan m'n ogen in de lamp kijken en dat kan ik nu ZEKER niet meer. De kleur van het licht lijkt wel iets lichter... Of dat kan komen omdat het gewoon een bak meer licht is...

 

Ik heb nu alleen wel een probleem. De temperatuur is nu al 28 graden, en de lamp zit er een half uurtje in... Ik ga de plantjes zo water geven want dat mogen ze ook wel weer gebruiken en ik hoop dat de temperatuur dan wat zakt. Ik ga de inlaat ook nog iets verder open zetten, dan is er iets meer luchtverversing... Het gaat wel goed komen, maar die eVSA geeft echt een bak meer licht.

 

Vriendelijke Groeten,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die diamond kappen houden wel wat meer warmte vast.

 

Wat voor filter gebruik je nou, heb ik daar overheen gelezen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehm, ik heb geen filter... Dat is nog even een probleem waar aan gewerkt moet worden... Het is nu stabiel op 27.5 graden.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrijdag 19 September - Vroeg getraind is oud verhout... (Dag 5 12/12)

 

Ik ben geen scrogger, ik vind het té veel werk en ik wil toppen lekker heen en weer zien wuiven door mijn hokje als de ventilator zijn ronde over het relatief kleine toppenveld heen drapeert. Daarom doe ik het anders, ik buig alle takken, en dat doe ik gewoon iedere dag even, zo hebben de plantjes relatief weinig stress maar blijven ze toch laag.

 

De plantjes zijn als kool gegroeid en ik ben blij dat ik de pennetjes in de tijdklok verplaatst heb want ik denk dat ze anders flink uit de kluiten gewassen ten toon gespeeld worden. De planten groeien nu per dag al lekker en het blijft feest... Misschien hadden ze een dag langer gekund, maar ik heb liever een hok dat bijna vol staat dan een hok waarin de hoofdtoppen verbranden door de hitte van de lamp. De planten ontwikkelen vooral héél erg mooi!

 

De temperatuur van het hokje is inmiddels mooi gestabiliseerd tussen 19C en 27C, wat ik prima vind... Bijverwarmen is sowiso niet mijn ding, dan hang ik er liever een extra lamp bij. De luchtvochtigheid met licht aan ligt rond de 50% en met de lamp uit op een comfortabele 65%, prima klimaat, al zeg ik het zelf. De verversing is hoog, zeker 2x per minuut het hokje leeg.

 

Hier kun je zien hoe de planten gebogen zijn, meestal doe ik dit door alle stevige takken echt te buigen en de kleintjes allemaal te gelijk met m'n handen naar beneden te duwen, dit duurt bij elkaar 2 minuten per dag en zo train je de planten érg effectief.

gallery_9137_5986_1956031.jpg

 

Nog een detailfoto.

gallery_9137_5986_1367988.jpg

 

Reacties zijn van harte welkom in alle vormen!

Groetjes,

 

Kees.

 

PS: Als iemand me érg sterk aan raad om deze PurePowerPlants nog even in de groei te laten dan moet die persoon nu opstaan want nu kan ik het nog veranderen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, van die TMV lijer durf ik geen stekken te snijden... Afbloeien oké, maar stekken nee...

 

Deze stekken komen ergens anders vandaan.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, de nieuwe locatie... Oei!

 

Ik kan dat verslag van jou nog heugen inderdaad... Dat is een zeer mooi verslag... hehe, en die wiet, die was goed te roken :wave:.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Kees,

 

Ziet er leuk uit mooie gouden bling bling bakken :verrygood .

Dacht dat jij geen patsertje was :o .

Is buigen nou beter dan via een rooster??

Elke dag buigen lijkt me ook stress....

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou je moet het zo zien Doc, ik forceer niets, het is alsof ik jij m'n vriendin bent en ik wijs op een romantische nacht een ster aan... Daarna blijf jij er nog even naar kijken en omdat je blond bent moet ik het je de volgende keer nog een keer uitleggen... Maar na 6 keer uitleggen wijs je hem zelf aan :verrygood.

 

Snappie :o ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke kweek, vooral in die sierlijke gouden bakken, dat zullen de meisjes leuk gaan vinden, ben trouwens ook een beetje jaloers op de electronische ballast :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, ja dat jaloerse kan ik begrijpen, ik ben zelf ook jaloers op mezelf... Ik heb nog wel een ander hokje waar wat nieuwigheden in mogen, haha!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zondag 21 September - Blijven we nog even laag jongens ? (Dag 7 12/12)

 

Mijn plantjes willen niet echt laag blijven ben ik bang dus het is nu even hard aanpakken. Ik heb een heel zacht net over de plantjes gespannen om ze even klein te houden. Dit blijft er heel even op zitten om te zorgen dat de dames niet beschadigen. De plantjes mogen nog zo'n 25-30cm de hoogte in, maar dan heeft de fan al wel een klein probleem. Toen ik de planten aan het buigen was, een beetje tussen de vingers rollen, rook het heel erg sterk, m'n handen werden er zelfs plakkerig van. Ik heb deze geur ooit één keer eerder geroken, dit gaat ontzettend sterke wiet worden ben ik bang :verrygood , dat herinner ik me nog wel.

 

Ik heb de kleinste plant bij de fan gezet, dan verwacht ik de minste problemen. Er is één duidelijk minder plantje, wel heel gezond, maar nog even kleiner en er is één joekel, die neemt dan ook voor alle planten een beetje extra in, en zo is het veldje toch gelijkmatig, maar wat verwcht je met Specialmix, Schimmels, Bacto, Tabs, COMPOSTTHEE en een beetje KELP. (en dan ook nog een beetje lekkere voeding...)

 

Omdat het veld ook niet overal gelijk zal zijn zal ik alles op één hoogte afdieven. De onderste 5-10cm van het gewas wil ik geen topjes hebben zitten, zo heb ik als het goed is een mooie 25cm aan toppen. Dat is het plan, en zo geschied het waarschijnlijk.

 

Ik moet opmerken dat de aarde echt geweldig is qua vochtregulatie. De laatste keer gooide ik er toch zeker wel ruim 5 liter in per bak en ik hoefde nu een dag of 5 geen water te geven. Ik wilde eerst blumat's gebruiken zodat ik af en toe een paar dagen weg kon maar dat is helemaal niet nodig. Ik geef gewoon tot er genoeg water in zit en dan kan het een hele tijd zonder.

 

Het netje, het gaat er een paar dagen op zitten waarna ik ze toch zul moeten laten gaan...

gallery_9137_5986_29217.jpg

 

Dat is het voor vandaag,

 

Groetjes,

 

Kees.

 

PS: Ik geloof dat mijn dagboek wel lekker leest ? Voor de belangrijke dingen gewoon even de dikgedrukte titels zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker, ben nu wel benieuwd naar de geur, of ik hem ook zo zal herkennen.. hehe.

 

Staan ze al op 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja al een dag of 4-5, ik had het ergens gemeld...

 

Ik denk (hoop) dat je de geur herkent.

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...