Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
de beginner

Kweekverslag Van Chocolops

Recommended Posts

hoi medegrowers

mijn ene kweekverslag is nog niet af,maar wil vast beginnen met een nieuwe.

eergisteren chocolopstekjes binnen gekregen,nou eerlijk gezegt schrok ik wel toen ik ze zag.

met alle respect voor de americanen,maar op dat gebied zijn het net vossen,van een stek maken hun er vier van.

sommige zijstengels hebben ze weggehaalt en zo afgetopt dat ze net eronder een zijtak laten zitten,die dan omhoog gaat.

heel veel kleintjes en dun dat als je uitblaast je bang bent om ze doormidden te blazen.

commentaar was,ze zijn bijna niet in omloop en daarom betaalt de coffeeshop er goed voor.

ik blijf het toch een uitdaging vinden om er wat mooi's van te maken,dus we zien wel hoe het gaat.

ze staan nu in een tent van 1.20x1.20x2.00 in potjes van 9x9 cm

heb ze een dag even bij laten komen op 18/6 en ze gaan nu de tweede dag bloei ingegaan.

moet eerlijk zeggen,dat ze er heel mooi bij staan.

deze foto's zijn toen ik ze erin gezet had.

temp/gem 25 a 28 gr

lv 90%

kleine vinnetjes erbij,zodat ze lekker heen en weer wiegen,zodat hun stammetje snel dikker gaat worden.

groetjes,

de beginner

heb ze gelijk een behandeling tegen spint gegeven.

:whistling

med_gallery_13928_6314_933925.jpgmed_gallery_13928_6314_1506987.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo heeeee :D :lol:

 

hoeveel stekjes zijn dat wel niet :lol: ;)

 

succes ,maar ik denk dat dit echt teveel van het goede is :wOOt

 

gelijk in de bloei die dames!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat dit het afbloeihok is.. :D

 

Dat zal echt overkill zijn.!!

 

Gr.

Tara

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel lampen hangen in die tent? 3 x 600? dan zou je toch maximaal 90 stekjes kunnen plaatsen? 30 onder een lamp, of zie ik die verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd hoe je dit allemaal gaat doen

in ieder geval met water geven enzo

lijkt mij een beetje vol eerlijk gezegd..

 

greetz smokey.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgensmij begrijp ik het al :lol: als zijn andere kweek klaar is kan hij deze stekjes zo in dat hok zetten :D ik dacht ook al hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allemaal

jullie hebben hem door,als de andere klaar zijn gaan deze in 11 liter potten en worden ze verplaatst.

metteen in de bloei omdat er 25 onder een lamp komen,dan heb ik bijna geen last van zijtakken.

ze krijgen bladvoeding,zodat ze een mooi wortelstelsel krijgen.

groejes,

de beginner :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze krijgen bladvoeding,zodat ze een mooi wortelstelsel krijgen.

groejes,

de beginner :D

 

Als je ze teveel bladvoeding geeft krijgen ze juist helemaal geen goed wortel stelsel, ze kiezen dan voor de weg van de minste weerstand.

Ze moeten wel wat doen voor de kost.

Liever wat wortel stimulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig werkt dit allemaal wat anders, maar dan moet je eerst botanie studeren...

 

Planten nemen op wat ze nodig hebben... Door de bladeren wordt eigenlijk weinig opgenomen dan gassen... Maar je kunt wel gezonde bacteriën uitzetten op de bladeren... Daar kan bladvoeding goed voor zijn.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begin is er in ieder geval, hopelijk deze keer geen voedingsproblemen en verkeerde GS adviesen :D

Ik ga je volgen :lol:

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er berengezellig uit.

Hoe groot is het andere hok??

En hoeveel lampen heb je hangen?? :D

Ik ga je volgen, succes!!

 

- Nomar

 

Ziet er berengezellig uit.

Hoe groot is het andere hok??

En hoeveel lampen heb je hangen?? :lol:

Ik ga je volgen, succes!!

 

- Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ''Beginner'' je nick is zekers sarcastisch bedoeld...?

 

suc6 =M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allemaal

nee mijn nickname is niet sarcastie's bedoeld,maar die heb ik aangenomen toen ik begon en nu zijn we een tijdje verder.

en bij de plantjes sta je elke kweek weer voor nieuwe raadsels,dus ik blijf een beginner die nooit uitgeleert raakt.

met bladvoeding,bedoelde ik rizo wortelstimulator.

je moet alleen goed oppassen,en ze staan op voorbemeste aarde.

verder gaan ze onder 7 lampen,maar dan moeten de anderen klaar zijn,dus ik probeer ze zo snel mogelijk af te laten bloeien door met de tijd te spelen.

groetjes,

de beginner :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh eerder af laten bloeien door met de tijd de spelen, dat is nieuw voor me.... Hoe gaat dat in z'n werk dan? Ik dacht dat je niet met je lichturen mocht kloten als je problemen wilde voorkomen, maarja er word wel mee gezegd :D

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van 12/12 ga ik 2 dagen naar 10/14 en daarna weer naar 8/16 2 dagen en weer terug naar 12/12 en dan gooi ik het licht een dag uit.

ik laat ze stressen tot ze gek worden,teghen mij zeggen ze ook altijd dat het niet goed is,maar de opbrengst spreekt andere taal.

vaak geef ik ze de laatste dagen geen water meer en als ze bijna het loodje leggen,geef ik ze weer wat.

neem veel risico's,maar daar hou ik van.

groetjes,

de beginner :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een apparte manier van kweken maar als het effectief is moet je het zeker doen :wave:

Ik ben benuwd of het zich deze keer ook loont!!

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt interesant, maar is inderdaad wel risicovol om zo te stressen. Ik wacht het even af hoe het jou vergaat deze ronde en dan waag ik het er misschien ook wel eens op, maar dan wel in de laatste week als ze toch al zo goed als oogst klaar zijn zodat ik niet de hele boel kan vern**ken :wave: In ieder geval bedankt voor je uitleg!

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allemaal

ben bang dat er dit keer niet veel van af zal komen,vanwege de problemmen die ik heb gehad(het kwaad is al geschied)

normaal doe ik dit ook alleen tegen het einde he.niet midden in de kweek.

ze staan nu in de achtse week dus dan doe ik het altijd om de plant te pushen om wat extra te geven.

wel jammer dat ik verkeerde advies kreeg,want vijf weken alleen b-voeding geven is al te laat.

maar ik probeer toch nog zoveel mogelijk eraf te halen,al is het alleen maar om de kosten te drukken.

de chocolops hebben het zwaar,maar wat wil je met die stekjes.

ben naar die stekkenboer gegaan en over een week, wat niet mooi is aangeslagen daarvoor moet hij nieuwe geven.

hij wou vandaag 175 nieuwe geven,maar ik wil het nog een week aankijken.toch een uitdaging voor me.

een ding weet ik zeker en dat is dat ik deze kweek op aarde ga doen (lichtbemeste) en daar ga ik andere dingen aan toevoegen,maar dat zien jullie nog wel.

binnenkort nieuwe update's,maar even wachten tot ze wat gegroeit zijn.

groetjes,

de beginner

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vroeg me af of je ook wel eens een oogst hebt gedraaid zonder ze te ''stressen'',gewoon ter vergelijking?

 

aangezien je toch een beginner bent.. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ja dat heb ik ook weleens gedaan,noem de gekste manieren en ik heb het gedaan.

2x in een kweek de planten uitgedunt om te kijken wat dat voor resultaat gaf en dat was een mooie oogst 0.94/w

even voor de duidelijkheid,ik stress ze echt in de laatste fase,dus eigelijk kan er al niks meer mis gaan.gaan ze dood,dan heb ik wat er was en doen ze het,dan heb ik toch meer.

laatste twee dagen gooi ik compleet het licht uit en ik merk toch een verschil,de plant gaat dan toch alles naar boven gooien om zich te redden.

probeer van alles uit,belangrijkste is dat ik mijn investering terug krijg.ook beginners moeten risico's durven nemen,anders blijf je op het zelfde level hangen,kijk maar naar mijn kweekverslag op cocos,dat is mijn eerste keer.mis gegaan,maar ik heb er wel van geleert,en als het was goed gegaan had ik een mooie oogst gehad.

ik wil niet mijn hele leven pp kweken,maar zoals de chocolop die veel kunnen opbrengen.natuurlijk moet het wel goed gaan.

 

Edit door Mehighto "gelieve geen bedragen te noemen"

 

groetjes,

de beginner :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi medekwekers

nou hier weer een paar foto's van de chocolops.

ze zijn wel wat gegroeit,maar het is echt een plantje die je met handschoenen moet aanpakken.

heel raar,maar ze kunnen niet tegen nevelen,want dan gaan de puntjes metteen hangen en treed er een soort van verbranding op terwijl de lamp op 1 meter hangt.

heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

heb maar weer wat geexperimenteert met ze,omdat mijn andere planten nog niet zijn afgebloeit.

1ste dag 18/6

3 dagen 12/12

en weer verder op 18/6

zijn nu precies een week,probeer ze in een sluimercoma te houden haha

groetjes,

de beginner

:wave:

med_gallery_13928_6314_922644.jpgmed_gallery_13928_6314_656092.jpgmed_gallery_13928_6314_1255148.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi groen veldje

 

 

 

Grtz guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je ze hard zal moeten pijn doen om ze nog uit elkaar te krijgen als je andere hok klaar is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...