Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

Vuilstroom En Sperfilters

Recommended Posts

Lol Doc, dat kan niet he, 20% meer licht EN 10-15% minder energie...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een efficienter gebruik van de stroom zie ik niet waarvoor dat niet zou kunnen,Kees. <_<

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook wel graag willen weten wat er nu werkelijk gemeten ..als er uberhaupt al wat gemeten word?

Vervuiling en stroomverlies....we horen het al zo vaak...maar nog nooit geen concrete antwoorden.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik studeer elektro techniek, maar de terme die hier gebruikt worde zijn me wel vaag <_< .

 

Vuilstroom daarmee bedoel je gewoon mee netvervuiling neem ik aan? Zover ik weet, word dat niet door Delta gemeten in onze nieuwe digitale meters. Het enigste wat gemeten word is volgens mij de cosinus.

 

Maar het gaat hier om een sperfilter. Die zijn er in allerlij smaakjes. Er zijn er ook die direct achter de hoofdschakelaar geplaatst kunnen worden.

 

Maar goed ik heb het vorig jaar een half jaar over filters gehad. Misschien kan iemand wat meer info geven om wat voor filter het gaat. ( RC/RL/RCL).

 

Als je er aan wilt reken heb ik hier genoeg formules voor je liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk kan het ...

 

Maar in geval van de lumatek is het of dat dat ding dezelfde lumens doet met 15% minder stroom of 20% meer licht geeft met dezelfde hoeveelheid stroom...

 

Ja toch ? <_<

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet persé nee :rofl Iets kan minder gebruiken en meer produceren. Maar dat is een ander onderwerp, we hebben het over sperfilters.

 

overigens nog even over wat de "storing" (harmonische vervorming)veroorzaakt:

 

Bij niet-lineaire belastingen

moet gedacht worden aan gelijkrichters,

schakelende voedingen (computers),

spaarlampen, assimilatieverlichting,

regelbare aandrijvingen, etc. Deze nietlineaire

belastingen veroorzaken allerlei

stroomvormen in het net, die als enig

overeenkomend kenmerk hebben dat de

grondgolf een frequentie heeft van 50Hz.

 

Een EVSA kun je beschouwen als een schakelende voeding. De harmonischen zijn echter een heel stuk lager dan een magnetische VSA.

 

interessant stuk vanaf pagina 7

 

ooit eerder eens een keer een link geplaatst naar een test van sperfilters waarbij het afgeraden werd.

 

edit: hehe stond in de eerste post <_< http://www.joza.nl/teksten/5105.htm

 

(bijgevoegd) 5105.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb me laten vertellen dat als er geen stroomverlies is (er dus niet meer gebruikt wordt dan afgenomen) er dan ook geen metingen plaatsvinden (zou aardig zijn als iemand die bekend is hiermee dit kan bevestigen).

 

yep lijk me ook goede info

wat ik hier veel lees is een anonieme melding aan de nsb lijn en dat belt de politie de stroom boer en politie doet een warmte meting....in deze volgorde dus....

 

nu heb ik 10.000kw verbruik per jaar dus dat is hoog en dus verdacht ( ik grow niet en heb een 3 verdiepingen huis) dus wat zegt de stoomboer : ""verhoogd verbruik"" want op de site van de stroom boer staat dat 3500-4500kw per jaar is normaal voor een gezin en 1800 m3 gas.dus gaat denk ik dan de politie een warmte meting doen...en dat zien ze bij mij niets( nou wel van de cv als hij aanstaat voor warmwater dan )....kom ik dan toch op de rooi lijst?

 

 

ik zou ook wel eens de letterlijke tekst willen zien van een standaard convenant...dat moet toch ergens kunnen lekken...(er staat zoveel overheid info online maar dit niet...)

 

als ik 4 lampjes zou hebben dan kom ik op 4 x 8oowatt(al in ) =3200watt x12 x365=14.000kw dus totaal op 24.000kw

 

ik zou in 1e jaar rustigaan doen( 50%) dus dan kom ik op 10000+7000=17.000 kw en het jaar daar op 24.000kw

wel zou ik verhogen via internet de voorschotten, al met al toch behoorlijke getallen voor een woning dan, op miijn werk gaat er zoveel door heen dat zelfs 100 lampen niet zou opvallen...

 

maar inderdaad...hoe het echt gaat..dat weten alleen de mensen die bij de stroomboer werken...

pas kwam de meteropnemer aan de deur( toevallig was ik thuis) en hij typte zijn apparaat in en ik vroeg of ik meer verbruikt had....hij zei: ""dat kunnen we niet zien meneer""...ik bood hem een bakje koffie aan maar dat wilde hij niet...druk druk enzo...mijn indruk was dat hij voor een uitzendburo werkte maar dat blijft een gues...

ik las hier op wf dat het kastje van die gozer ingesteld staat op +15% of -15% en dat wilde ik hem eigenlijk vragen...helaas dus..

 

oja nee, ik heb geen aquarium, sauna, wirlpool, waterbed, keramiek bak oven of electrische vloerverwarming, ken je nagaan hoeveel ik anders aan verbruik zou hebben...

en mijn beide buren zijn in de 80 en die hebben alleen begonia's... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...