Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
blowbrain

Hoe Smaakt Je Eigen Teeltje

Recommended Posts

Hallo allemaal Het is weer september ;)

Dit betekent dat we kunnen oogsten en ons eerste eigen gekweekte wietje kunnen proeven.

Heb gisteren voor het eerst een klein beetje wiet van mn plant geoogst. Dit waren de hele kleine topjes langs de steel. Heb ze in de magnetron gedroogt en er een joint van gedraaid. Proefde wel goed. Smaak was ietwat aan de scherpe kant en licht kruidig.

De uitwerking kwam wel aan de late kant maar werdt behoorlijk stoned ;) Wie al geoogst heeft kan hier zn ervaring delen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magnetron gedroogd? Dat is toch geen drogen man, neem de tijd ervoor. Komt de smaak zekers ten goede. Koop een weckpot bij de blokker, gooi hier je droge wiet in, af en toe laten luchten en je wiet zal een stuk beter smaken. Over een anderhalve maand gooi ik mijn reactie hier wel neer over hoe het smaakt.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol wie droogt nou in een magnetron

heb geduld en laat het drogen tot het takje breekt als je het vastpakt.

in de magnetron lol ;)

 

 

die superpolm knalt hem hard ;)

 

 

ow trouwens mijn plant is denk ik nog niet klaar.

ze heeft wel al een plakkerige kop en ze ruikt ook heftig :(

Ik laat haar nog even staan maar binnenkort gaat ze om,

ik hang het op de kop in een donkere kamer.

1.5 week tot 2 weken (buitenwiet)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet in de magnetron drogen verpest smaak en breekt de cannabinoïden (niet alleen thc zorgt voor de high) af.

 

heb gewoon wat geduld, het eindresultaat zal vele malen beter smaken en sterker zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al een klein stukje tak van een uitloper afgebroken, en 2 dagen omstekop toen even in de oven.

Smaakte best goed trouwens en werd er wel stoned van ( wel vaag stoned ).

De rest oogst ik pas over 3a4 weken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf nog 3 vrouwtjes staan maar had er met enkele vriede nog 2 andere staan, 2 K2tjes, die zijn wel al geoogst en hebben 3 weken gedroogd, de smaak vond ik persoonlijk nogal tegenvallen.. er was ook geen thc te zien op de wiet, maar ben er toch lekker stoned van geworden ^^

 

Peace~

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bacardiboy, waarom in de oven? Ik snap dat niet, heb je zolang geduld gehad om je plantje op te kweken tot ze lekker bloeit en hopelijk kan afbloeien, en dan 'verziek' je het droogproces. Gewoon op het gemakkie laten drogen, dan zal ze stukken beter smaken.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ondertussen alles geoogst en gedroogd.

heb in totaal 30g wiet. De toppen waar erg plakkerig wat volgens mij duidt op THC maar de kwaliteit is zeer slecht. Van een gram wordt je slechts een klein beetje stoned. Hoe kan dat?

Heb de wiet gedroogd in het raamkozijn boven de verwarming. Maar als de kwaliteit door licht en warmte omlaag is gegaan zou je dus nog altijd lam moeten worden door de afbraakproducten maar ook dat voel ik niet. Kan ik het niet beter weggooien of gaat de kwaliteit nog omhoog nu ze in de zak zit?

Anders erg balen dus :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah drogen doe je best in de donker rond 18°C denk niet dat je anders afval stoffen creert waar je iets zou van moette voelen.

Of je nog iets deraan kan doen weet ik niet maar ik betwijfel het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drogen doe je goed, je kan even kijken in het topic hoe verkloot ik mijn wiet, om te weten op welke plaats het staat, de manier waarop je het hebt aangepakt. Magnetron drogen en boven de kachel staan btw heel erg hoog. Het is toch te gek dat je iets op 1 dag verkloot waar je al maanden naar toe zit te leven.

 

Dus maar even voor de duidelijkheid, je trekt/knipt alle blad af waar een steel aanzit (fanleaves) de rest hang je op zijn kop te drogen, koel 18C, droog en met een minimale luchtverplaatsing tot het knak droog is, je neemt een tak dus die hou je tussen 2 vingers en buig, dit MOET krak/knak zeggen als je het buigt, het moet dus echt breken en niet plooien. Dit zal afhankelijk van de vochtigheid en de temperatuur een dag of 5 tot 21 duren.

 

Hierna komt het cure, het dus lucht en lichtdicht wegzetten zodat de chlorofyl en andere stoffen verder kunnen afbreken. Het cure doe je door je wiet van zuurstof af te snijden, dus een weckpot ofzo, deze moet nog steeds gelucht worden, elke dag een 10min de potten openzetten is voldoende. De pot moet dus ook terug dicht en het duurt nog een week of 3 tot je wiet goed gecured is. Is dit allemaal nodig om stoned/high te worden, nou chlorofyl bv. is niet gezond, maar vooral de kwalliteit van de wiet komt het ten goede en er komt nooit geen wiet en/of kwalliteit bij, alleen je kan verhinderen dat de thc als een gek word afgebroken, dus ipv bij, voorkomen dat er iets afgaat.

 

Je wiet word zachter, smaak word uitgesproken en het "groene" verdwijnt. Dus volgende keer als je ergens maanden op zit te wachten, toch even dat geduld opbrengen om het ook op een goeie manier te drogen, het zal je behoorlijk wat schelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lowryder zadenkweek die nog lang niet klaar was:

 

Rare smaak, al bij al wel nog lekker.

 

Effect was heftig, maar zéér kort. Eerder high dan stoned.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien zijn er ook enkele soorten die zeer weinig THC bevatten zoals wiet uit vogelzaad.

Ik ken mensen die precies het zelfde zaad hadden gekregen en zeiden dat dit gewoon hennepzaadjes uit vogelzaad is.

Volgens een kameraad bevat de wiet zeer weinig thc en is het niet de moeite waart om dit op te kweken dus misschien volgend jaar gewoon naar smartshop of een goede huisdealer gaan en dan een ander soortje kopen. Heb nu mn wiet al een maand op een donkere plaats (onder mn bed) ligge heb een beedje geprobeerd en maar wordt nog steeds amper stoned en er zit amper smaak aan wel heel scherp en mn steeltjes knakken wel maar ze is nog vrij groen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...