Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Just4Fun

Jane Doe

Recommended Posts

Na lang wachten kunnen we eindelijk weer eens beginnen.

 

Nu echter van het prille begin. Het begon allemaal met een frituuremmer vol met stekjes.....

Ze kwamen wel van een moeder af die eigenlijk net de bloei in wilde gaan..............

Geen idee wat het voor soortje is, maar we laten ons verassen.

Tot die tijd zal ik ze Jane Doe noemen ;)

 

Bij aankomst de stekjes op de juiste lengte gesneden, steeltje nat gemaakt, in de stekpoeder gedompeld, schuin afgesneden en in het blokje geduwd.

 

De bodem van de propagatortjes gevuld met perliet, deze ingewatert met water en een beetje bacto's.

Een van de propagators heeft bodemverwarming en de andere niet. Kijken wat het verschil gaat worden.

 

De stekjes in de verwarmde heb ik in pitpotjes gezet en de steenwolsokjes in de niet verwarmde.

 

Heb wel pitpotjes moeten gebruiken die eigenlijk voor zaad waren, aangezien ik te weinig sokjes had.

 

maar na twee dagen onder tl zijn ze nog verdacht groen ;)

 

Wish me good luck :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met de Jane doe's Just 4 Fun

 

laat ze maar lekker wortelen

 

ze zien er in ieder geval nog erg vitaal uit

 

Succes

 

laters da dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeh! voortaan wel een beetje voorzichtiger met je poeder hoor ;) - de schuifjes mogen dicht, per dag effe luchten.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

High just4fun :(

 

Leuk begin van je kweek,staat wel geinig die kleine schoentjes voor je stekken hihi.

Beetje gemorst met stekpeoder ;)

Die gaan wel wortelen .

Succes .

 

Gr knutsel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good luck! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ff de boel updaten.

 

Moet aan de ene kant zeggen dat het goed gaat en aan de andere kant gaat het niet goed.

Was gisteravond gaan kijken en tot mijn verbazing waren enkele dames ingepakt.....

 

Dit is ook de eerste keer voor mij dat ik het werk van een spintje mocht zien, maar ik ben er niet blij mee moet ik zeggen.

 

Kijk en aanschouw de kleintjes hun nachtmerrie......

 

 

Maar dat de pitpotjes sneller zijn is misschien niet helemaal eerlijk, ze zijn ook 2 x zo klein als de andere.....

 

Strakjes gaan de reeds gewortelde stekjes met de voetjes in de aarde en mogen ze daar wachten op hun zusjes. :D

 

Wish me luck.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Just4fun,

 

Ik vroeg me af waarom de punten van de bladeren van je stekken er af geknipt zijn?

Bij andere topics zie ik dit ook wel eens, en ik vroeg me af waar dat goed voor is :lol:

 

Gr. El Shamano

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
de schuifjes mogen dicht, per dag effe luchten.

En toen hadden we schimmel erin :D

 

Hey Just4fun,

 

Ik vroeg me af waarom de punten van de bladeren van je stekken er af geknipt zijn

 

Om te voorkomen dat de stek meer vocht gaat verdampen dan dat ie zonder worteltjes nog kan opnemen.

 

UPdate:

 

Was iets te vochtig geworden, maar gelukkig wel geen spint.

Heb de kap er iedere dag een uurtje vanaf gelaten en de schuifjes open. De schimmel heeft zich niet meer uitgebreid.

De ergste gevallen (2 stuks) heb ik eruit gehaald en weggegooid.

De rest is op wat bladerrot na de dans ontsprongen.

 

Maar ja, weten we dat ook weer voor de volgende keer. Aldoende leert men he :lol:

 

42 Jane Doe's staan sinds vandaag met hun voetjes in de aarde. Ik laat ze hier even een paar dagen aansterken tot ze wat groter en vitaler zijn.

 

Foto's volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou das een goede start ,zien er echt goed uit man!!!

 

succes gr irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zozo, das mooi ingepakt. Nog net geen strikjes zeg.... :D

Hopelijk ben je er nu vanaf.

 

@El Shamano: Da's om verdamping tegen te gaan, door ongeveer 1/3 van het blad af te knippen word het oppervlakte wat kleiner.

En ze kunnen volgens mij zelf wat vocht opnemen(wat ze door de wortels nog niet kunnen omdat ze die nog niet hebben)door de openingen aan de blaadjes.

 

 

Succes met deze dames!

(al info over het soortje?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van steenwol naar aarde is waardeloos, dan hebben die pitpotjes weer een voorsprong.

Probeer eens Jiffy7

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, na een paar dagen intensive care en heeel veeeel liefde, hebben we de meeste toch redelijk goed er bovenop gekregen.

 

De schimmel is zo goed als eruit. De dames zullen deze week met hun voetjes in de grote potten worden gezet en dan mogen ze nog een paar dagen ff lekker groeien.

 

Aangezien ze compleet hebben moeten regenereren, ben ik bang dat als ik ze nu op 12/12 zet, ze accuut zullen stoppen met groeien.

 

En groeien mogen ze nog wel hoor, ze zijn nog te klein nu.

 

De helft van de cloontjes heeft zich goed hersteld en de andere helft is nog aan het knokken ervoor.

 

De worteltjes komen in ieder geval al onder de 9x9 potjes uit, dus die maken ze al genoeg aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus ze staan nog niet in de bloei?

 

 

Het lijkt namelijk of ze al in de bloei staan..

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed is gaan ze eerst in de groei en weigeren te bloeien en daarna gaan ze bloeien...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, weer even een kleine foto update.

 

Ze beginnen langzaam aan steeds beter uit te zien na het krijgen van een klein beetje BAC groei en wat visemulsie.

 

Ze beginnen nu ook duidelijk met groeien. Het enige wat me opvalt is dat ook op iedere nieuwe node topontwikkeling is, terwijl ze nu weer in de groei horen te zijn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd ze staan op het punt om te gaan groeien, kijk maar naar de blaadjes..

dat bloei wat je nu ziet dat zal rijpen maar niet verder uitbreiden, de plantjes groeien ongestoord verder :)

 

nog even volhouden en je ziet er niets meer van :)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

De timer staat nu op 20/24 en de lampen heb ik op een dikke meter hangen nu voor de eerste paar dagen.

 

Nu maar even afwachten of ze snel wennen aan het fellere licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow die zien er weer keurig uit na die spint aanval !! :j

 

Hub se un geheim resep? of deis se maar get? :tu

 

Succes!

 

Groetjes

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wow die zien er weer keurig uit na die spint aanval !! :j

 

Als je goed had gelezen, had je gezien dat het geen spint aanval was :)

 

Hub se un geheim resep? of deis se maar get? :tu

 

Liefde.......

 

Just4love

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee klopt, gisteren was ik niet volledig in staat de tekst te lezen.

Ik las net dat het schimmel was, maar waar komt dat (spint) netje om je plant vandaan dan? :tu

 

Liefde is iets moois

 

groetjes

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...