Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zeiksnor

Stukje Geschiedenis Wat Eigelijk Bij Niemand Mag Ontbreken

Recommended Posts

Leuk artikeltje :(

 

14.000 hfl. voor 1 klo wiet ;) :wacko: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice Wernard!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk stuk!

 

Positronics, heb ik begin jaren '90 nog heerlijke ' kloontjes' gehaald, met name Dame Blanche en hun Nortern Light gaven me een heerlijk buitenwietje.

 

Respect!

 

WV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou La Cucharacha, laat je dat niet aanpraten hoor door de benepen brave burgers

 

In de Good Old day's was het ook maar zwoegen en knokken voor een beetje stiekeme vrijheid hoor.

Je mocht immers niks?

Als je haar een paar centimeter te lang was, of als je sportschoenen droeg was het al foute boel.

Nam je het woord milieu in de mond dan was je een oproerkraaier en kreeg je een knuppel in je nek.

De overheid was toentertijd ook al behoorlijk fascisties.

Het enige is dat ze een tijdje de wind van voren kregen van de Provo's, kabouters en noem ze maar op.

Gezeur van minvermogende bange mensen is van alle tijden.

Alleen soms lijkt het of die mensen de boventoon voeren, dat is een kwestie van golfbewegingen.

 

Als ik nu op straat de mensen zie dan zijn ze veel vrijer, in gedrag, kleding enz.

Allemaal zaken waar wij van droomden, ze zien er ook uit zoals wij ons dat voorstelden voor de toekomst.

 

Je hebt nu ook veel meer mogelijkheden als vroeger.

Maak er gebruik van, die oude zeurpieten, dat worden er vanzelf steeds minder, dat weten ze zelf misschien het best en daarom piepen ze zo hard hé?

 

Groene groet,

Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dat opzicht heb je wel gelijk , tegenwoordig zijn de mensen vrijdenkender en minder snel op hun achterste benen te krijgen , maar toch zijn de wietgebruikers en kwekers (meestal de meer vrijere mens in denken en doen) nogsteeds een doelwit van een overheid cq volksvertegenwoordiging die nogsteeds zeer bekrompen is , het gedoogbeleid werkt niet daar zijn we nu wel achter.

Maar in plaats van verder te liberaliseren want daar zit het probleem , gaan we verder in de repressie en we weten allemaal toch nog wel waarom we uberhauBt zijn gaan gedogen ;) , scheiding van markten !!

 

Ik heb liever de situatie van helemaal niet mogen dan dit scheve systeem , illegaal telen , achterdeur , voordeur en huppa de overheid vangt belasting over illegale goederen :( , en verkettert wel de zelfde bron en door repressie krijg je een vraag naar wiet en moet de criminele sector inspringen die zich met meer bezig houdt dan wiet alleen en dus ook niet schuwt om te verzwaren of dergelijke oneerlijke praktijken , liberalisatie is de oplossing en de overheid is toch niet zo dom dat ze dat niet inzien , of toch wel ? (Een simpel vergunningsstelsel bv.)

 

Persoonlijk maakt mij het niet uit , ik kweek mijn wiet en doe wat mij goeddunkt zolang ik een ander niet schaad , en met de good old days doel ik vooral op de rust en ontwetendheid die toen nog heerstte , wat zou het mooi wezen als mensen geen idde hadden wat het was en daarmee ons kwekers meer lucht gunnen , maar daar onkom je niet aan met de media van tegenwoordig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een overheid bestaat bij de gratie van het inperken van vrijheden van zijn burgers en gaat daarbij zover als die burgers dat toestaan. Het vervelende van de relatieve vrijheid van tegenwoordig is dat de mensen het goed hebben. Ze kunnen immers naar honderden Coffeeshops? De wiet scene is dus niet snel tot actie te bewegen.

 

Indertijd was het popconcert in Kralingen een sensatie en een uiting van vrijheid voor de nieuwe mens.

Tegenwoordig gaan er in absolute aantallen veel meer mensen per jaar naar een popconcert.

Dat is een mooie verworvenheid, maar leidt ook tot een tevredenheid en een gemakzucht die de overheid de mogelijkheid geeft zich weer wat intoleranter te gedragen. Die zero tolerantie controles bij de ingang b.v. als je dat pikt om maar binnen te komen gaan ze in de toekomst alleen maar verder. Bloedproeven, speekseltesten etc.

Blijft iedereen collectief uit protest een jaartje weg dan is dat snel afgelopen hé?

 

En tja, de media is altijd de handlanger van de zittende macht. Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon.

Dus protest flyers uitdelen bij pop concerten waar jongeren aan het bier worden gedwongen en bij kazernes waar jongelui worden klaargestoomd voor moord en doodslag in dienst van het grootkapitaal.

 

Een goede jeugd is opstandig, kritisch en het er niet mee eens zoals het gaat!

Dat is goed voor een maatschappij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een goede jeugd is opstandig, kritisch en het er niet mee eens zoals het gaat!

Een goede oude zeurpiet ook. ;)

Helemaal eens met Wernard.De macht van het individu bestaat zeker,maar dan moet dan het individu natuurlijk wel van zijn gat komen.

Verder een mooi stukje geschiedenis en eerbetoon aan Old Ed,ik heb het met veel plezier gelezen.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat we in grote lijnen wel eens zullen zijn met elkaar , dus een " discussie " voeren zo met elkaar heeft eigenlijk geen zin want juist

protest flyers uitdelen bij pop concerten waar jongeren aan het bier worden gedwongen

zal wel een goed idee zijn omdat ze een vrije keuze van" Drugs " zouden moeten kunnen hebben in een juist zo tolerant land als Nederland (ooit was?)

 

Een goede jeugd is opstandig, kritisch en het er niet mee eens zoals het gaat!

 

Amen

 

Maar om niet teveel offtopic te gaan hierzo wou ik nog even zeggen dat ik het prachtige foto,s vind van hoe alles in Nederland begon ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja, toch wel on toppic hoor! Ik wil zeggen dat juist Old Ed iemand was die het altijd belachelijk vond dat de staat zich bemoeide met wat een individu voor zijn plezier en eigen genoegen deed. Hij was daar heel fel in en daarom ook altijd bereid om de anti Cannabis wetgeving te overtreden. Dat vond hij als vrijheids gezinde Amerikaan absurd. Hij bleef ook als 90 jarige blowen, al was het maar uit principe. Wel altijd puur hé?

Share this post


Link to post
Share on other sites
En tja, de media is altijd de handlanger van de zittende macht. Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon.

 

de media in nederland is verschrikkelijk politiek correct en burgerlijk, dat wordt er op de school voor journalistiek al in geramd.

het zal helaas nog wel een hele tijd duren voordat daar enige verandering in komt. van bepaalde stigmas rond blowen en andere vormen van persoonlijke vrijheid zullen we dus nog lang last hebben, want de media weet dondersgoed dat het "gepeupel" dat toch wel slikt.

 

verder gaat het inperken van veel vrijheden eigenlijk heel geleidelijk en sneaky, en dus valt het minder op.

 

 

 

p.s: ik vond het erg leuk om je stukje over de geschiedenis van cannabis in nederland te lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wernard, je hebt pm.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En blowen houd je jong zo te zien

Wernard is geen steek verandert op/met de foto's ;)

 

Wernard bedankt

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja nederland doet alleen maar stappe terug heb ik het idee.

terwijl andere lande voor uit gaan.

staat ook in stukje dacht ik ( had het gister geleze)

 

wel raar dat het nog niet echt bekend is dat je in spanje ook plante mag hebben en blowen.

ik was op vakantie in spanje veel spaanse doen het wel gewoon op strand en zo.

maar ik zei dus tegen vriende van mij ja in spanje mag je ook plante hebben voor eigen gebruik. hun zo echt niet dit dat.

nederland moet gewoon in op stand komen ofzo.

 

kan goed schiks en kwaad schiks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mn vader die behoort ook tot het 'green team...

 

Die heeft een halve hectare wiet aangeplant in '78'

beetje zaad ertussen want ze hadden de mannelijke planten op een hoop gegooid en die hebben toen nog de kans gekregen de vrouwelijke planten te bestuiven. Heb de fotos nog ..ook van een kweek van 11 hectare, grootste ooit(in Nederland)

 

 

Het sinsemilla idee heeft mn vader uit het boek 'World Great Book of Hashish'

ZADEN KWAMEN UIT AMERIKA,, en nu jullie

Share this post


Link to post
Share on other sites

double fan

 

lekker slim zeggen wie je pa is, weten ze ook wie jij bent en als je dan ook nog kweekt......

 

tenminste...als men weet wie je pa is dan he?!

 

groeten ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mooie herinneringen aan de Positronics.

Lekker kopje Rooibos thee in de theekamer.

Mooie selectie klonen (binnen en buiten).

Mijn eerste duo 600w kit met zo'n plastic kistje eromheen.(voor 999 gulden :cry )

 

Ook plekken als het Cannabis castle in Lent heb ik menige avond doorgebracht met een jointje Jack Herrer.

Gesprekken over de mogelijkheden van Hennep met Alain en af en toe Ben.

Mooie hokjes met alle orginele strains.

 

De wereld was kleiner.

 

Zucht......... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mn pa heeft een plek in de wietgeschiedenis buiten het greenteam om ..

Positronics is gaan propaganderen en ze zijn bekendheden op wiet gebied geworden. o.a Old Ed, Wernard, Sensi seeds etc. Terwijl mn ouwe een beetje op de achtergrond bleef en grootschalig bezig is geweest

( heeft de laatste dertig jaar ook geen half uur zonder joint gezete :rofl :cry )

 

 

omgeving Drenthe hebben 11 hectare wiet gestaan,2 veldjes dames dicht bij mekaar.

Zogezegd voor het zaad en dat was legaal om te kweke rond die tijd. Ze waren zo netjes om de wet aan te passen voor mn vader. 250.000 volwassen oogstbare planten waarvan 100.000 stekken zelfbesneden:P

8000 kilo nat geoogst toen werd de snelweg afgezet en werd iedereen staande gehouden en er was nog niet 1%geoogst ALLES OMGEHAKSELD MET DE HAKSELMACHINE!!

voor die elf voetbalvelden heeft mn vader zes weken huis van bewaring gehad en een proces van 6 jaar

vanaf toen mochten we géén zaad meer produceren van skunkrassen, wel van touw/vogelvoer

proces gewonnen...wel schadevrij gesteld worden want ze stonden er toch zeker voor het zaad (ongeplande bestuiving in sommige delen van de wiet,alweer he shhhhhtt)

Schade claim nooit ontvangen,want advokaat stuurde claim te laat in, werden toen genoeg Nederlandse guldens verdiend de lopende claim werd niet naar omgekeken.

 

lang verhaal...

Nu koop ik mn wiet in de koffieshop of bij de thuisdealer

Tijd voor nog een poging dus:wacko: :rofl

 

later

Share this post


Link to post
Share on other sites

shhhhhhhht niet doorvertellen maar ik vindt het tegenwoordig ook wel leuk. :cry

Het is anders groter en een branche die veel mensen een baan verschaft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig komen er een hoop werklozen aan..

 

is ook 'welleuk' maar vroeger ging alles veel makkelijker :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...