Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test Nu Special Mix, De Bekende Gouden Zak Met Kwaliteitsubstraat...

Recommended Posts

Wellicht kennen jullie ze wel, die gouden zakken grond met "special mix" aan de zijkant geschreven. Heel luchtig en erg fijn om mee te werken. Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat - je medium is tenslotte ontzettend belangrijk. Een luchtig, veerkrachtig medium is een belangrijke succesfactor.

 

Special Mix is al enkele tientallen jaren op de markt, maar in veel kringen niet zo bekend. K.J. Products heeft het beestje (terecht) wat nieuw leven ingeblazen met een mooie gouden zak mét informatie, die we hier natuurlijk graag even delen.

 

Ten eerste zit er gegarandeerd géén hergebruikte oude grond in. Daarnaast is de luchtigheid van het mengsel heel bijzonder. Men raadt zelfs aan om het zo min mogelijk te beroeren of te mengen om de structuur te behouden. Om dezelfde reden wordt een matige bewatering aanbevolen (nou is dat in mijn ogen altijd beter dan een grote plens). Er zitten voldoende (biologische) voedingsstoffen in voor 3-6 weken groei, de ec is dan ook behoorlijk hoog: 1,5 bij aanvang. De pH van het medium is een mooie 6. De watercapaciteit is 10 g/g en er zit maar liefst 15% lucht in. De grond is eigenlijk geknipt voor "speciale" planten zoals die van ons.

 

Een bijzonder keurmerk dat deze grond heeft is het KIWA keurmerk. Het is het enige substraat in Nederland dat dat heeft overigens, ik heb de eisen hierbij bijgesloten (om precies te zijn de beoordelingslichtlijn BRL K10001/2 :lol: ) K10001.pdf.

 

Uiteraard heeft het ook het RHP keurmerk maar dat stelt niet heel erg veel voor.

 

De grond gaat zo'n €9,50 per 50 liter kosten. Inclusief gouden zak natuurlijk he :lol:.

 

Affijn, genoeg geluld, we gaan er eens mee testen. Er gaat 50 liter in een zak, wie is er aan toe om zijn potten of zijn bak eens met goud te vullen en daar een mooi verslagje van te maken? En hoeveel zakken denk je nodig te hebben? K.J. kijkt niet op een zak maar kom nou niet aan met een 1000 liter he :D

 

Afspraken:

 

- je haalt het zelf op bij K.J. in De Rijp

- je kweekt uitsluitend in dit medium, je hoeft ook niets meer toe te voegen (wel voeding geven op den duur natuurlijk)

- het mag in bak of pot, geef even aan hoeveel je nodig hebt

- het liefst in dezelfde configuratie die je hiervoor draaide, met het liefst dezelfde planten om het ook te kunnen vergelijken

- je publiceert je ervaring uiteraard in een testverslag dat geplaatst gaat worden in deze Wietforum test sectie

 

Stuur je reactie met je kweekvoorstel per PM effe naar mij. In overleg met K.J. selecteren we een aantal kwekers die de volgende kweek op Goud mogen kweken. Wiet met bling bling dus :D

 

gallery_59_25_74533.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

overigens.. ook met 5 x 12 liter mag je reageren hoor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke test zeg.! :lol:

 

Er is vast wel iemand die dit wil doen...

 

Ikke niet hoor, ververst wel elke keer een zak of 12 maar om de rest van de bak nu ook leeg te scheppen vind ik zonde van het overige bodemleven...

 

 

Tara

 

p.s. Riesje ook niet want die wil alleen maar aarde wat minstens een jaartje ligt... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas, net de bak met Royal Mix gevuld, maar die Special Mix is hier gewoon verkrijgbaar volgens mij, volgens mij heb ik daar wel eens een paar potjes mee gevuld... Of heb ik het nu mis ? Was wel lekkere aarde trouwens, de planten die er op stonden hadden hele mooie fijne blaadjes... Heel mooi en gezond!

 

Dus voor de testers, hier heb je kwliteitsaarde!

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
p.s. Riesje ook niet want die wil alleen maar aarde wat minstens een jaartje ligt... :lol:

:D

 

Ja, het is in de betere shop gewoon te koop uiteraard. Maar ik zie het niet veel voorbijkomen. We kwamen er overigens achter dat BBB ook op special mix kweekt. Met een aanvangs ec van 1,5 verklaart dat ook veel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou me graag aanmelden,....9x 12 ltr potten.

Maar ik moet nog een kleine anderhalve maand.

 

Jammer had het graag geprobeerd,....gebruik nu Batmix en die kost

het zelfde . ......vandaar.

 

Helaas pindakaas....

 

Ps: het klinkt allemaal wel zeer aantrekkelijk,.....maar eerst de test aankijken.

 

Gr,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de scepticie,....Ik heb tot nu toe (onbewust) aldoor op deze aarde gekweekt.

Het werd mij als beginner door de GS aangeraden, omdat ik dan minstens de eerste 4-5 weken niet hoefde bij te voeden.

En dus als beginner me niet meteen hoefde druk te maken over voedingsschema's ed.

 

Het is een prima luchtig grondje waar echt van alles inzit,...Turf, Perlite, Mosveen, Kalk, PG mix, Biologische mest, en hier en daar ook hydro korrels :lol:

en de verpakking is goed stevig.

Aarde is makkelijk los te woelen (onderste zakken op een pallet) en je krijgt er geen zwarte handen van.

 

Beworteling is super te noemen !!'

gallery_9381_2898_318749.jpg

 

Voor wie me niet geloofd :D (nog in de oude verpakking).

gallery_9381_5899_1502589.jpg

 

Dus gewoon proberen !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende ronde ook maar weer op deze aarde!

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat De Rijp zo'n 300 km van men woonplaats ligt, anders wou ik het graag even proberen..

 

Ik plan in men volgend kweekje al zeker Jack Berry van Sannie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Mensen,

 

Even voor de verduidelijking KJ heeft als groothandel klanten over heel Nederland "sorry niet in Belgie".

Als je wilt kan je je lokale gs vragen of deze al bekend is bij ons.

Gaat er toevallig een bestelling uit naar deze gs zijn we niet te lullig om de Special Mix mee te geven.

Transportkosten voor verzending van alleen substraat is echt te kostbaar.

Ik hoop hiermee testers uit het hele land te krijgen.

 

Cheers, :lol:

 

Jair

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik wil over een weekje of wat de 250watter weer in actie nemen... Wat zou daar onder passen, één zak in een bak ?

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onze kees kan toch wel uitrekenen hoeveel liter zijn bakje is???,........ :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu toe stonden er potten, maar ik ga denk ik voor een verrijbare bak, lijkt me makkelijker :lol:.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Doc,

 

Het moet toch maar even gezegd worden, het is echt geweldig welke kansen de kwekers krijgen om het beschikbaar materiaal te testen.

 

We zijn trouwens wel benieuwd of hier inmiddels al testers zich voor hebben aangemeld? Wij beginnen pas over 6 weken met een nieuwe ronde dus als jullie nog testers zoeken tegen die tijd... We zijn net begonnen met een minitest van de miniverpakkingen van growthtechnology en moeten het verslag van de aptustest nog neerzetten. Er wordt hier wat afgetest.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil me wel aanmelden als tester, 16 x 11liter potten onder 600w met zaad

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

even voor mijn overzicht: als je wilt testen, gaarne een pm naar me toe zoals beschreven met de hoeveelheid die je nodig hebt en hoe het geleverd moet worden (bij je lokale growshop die klant is van K.J. - dat moet je dan wel eerst effe navragen bij je lokale growshop!), of afhalen in De Rijp. Dat lijkt me een hele geschikte regeling van Jair.

 

En ja hoor, er kunnen nog testers bij :lol:

 

Een aantal weken te gaan is geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een suggestie voor een avontuurlijke tester..

 

Special Mix vs. Plagron,Bac,Canna,H&G,Atami etc.

 

Dit in dezelfde ruimte onder identieke omstandigheden.

Alleen tegen volledig bemest substraat dus geen lightmix.

Share this post


Link to post
Share on other sites

we hebben er al een aantal kwekers blij kunnen maken, maar we hebben nog meer zakken om uit te proberen hoor, kom maar op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag de zakken mogen ophalen ;) gezellige zaak met een grote rook/koffie tafel

Het eerste wat opvalt is de luchtigheid van de zakken , je haalt wel eens zakken en dan zijn ze helemaal stijf ,een beetje geplet en in elkaar gedrukt als het ware, dat waren deze zakken niet ,ze voelden lekker los aan en eerdaags gaat er een verslag komen

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes buble. In de instructies staat dat je het materiaal zo weinig mogelijk moet verstoren om een zo goed mogelijke structuur te behouden. Gelijk de potten in dus. Let ook op de bewateringsaanwijzingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal eerst moeten oogsten om ruimte te maken ,dus even geduld helaas

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn bakkie is net ff te groot. :wacko: ;) En ik zal een beetje moeten graven,brrrrrrrrrr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang we nog geen "stop" zeggen mag je nog reageren overigens hoor! TNT gaat het ook testen, ik neem de zakken voor hem mee komende week als ik in de buurt ben. U mag zich melden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let ook op de bewateringsaanwijzingen.

 

Kunnen die hier gepubliceerd worden,.....ik heb ze nog nooit bij een pallet gehad ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kunnen die hier gepubliceerd worden,.....ik heb ze nog nooit bij een pallet gehad ;)

 

Ik zal er voor zorgen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...