Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Zo bedankt allemaal voor de toffe reacties!

 

Net de kWh meter geinstalleerd en ik moest goed kijken of het wel werkte, want die schijf draait zo langzaam. Haha!

 

Die gebruikt niet veel energie!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, op technologiegebied probeer ik juist alles wat uit China komt te vermijden. Alles uit China zijn gewoon letterlijk overgenomen patenten, die gasten daar jatten alles...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb even gekeken of ik al een kWh gebruikt heb na 12uur gebruik over de meter... Maar de meter stond nog steeds op 7kWh, de beginwaarde...

 

Dus ik keek naar de schijf, die bewoog niet... :lol:. Dus ik gooi voor de grap even een kachel op het extra stopcontact en zie die schijf als een gek gaan draaien... Dus ofwel, die lamp gebruikt gewoon heel weinig...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waneer gaat het project met de sletlamp eigenlijk officieel van start ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou eh Bram, de planten staan er onder... En als je zo vaak kijkt zie je het verschil niet maar naar mijn metingen schijnen ze toch echt flink te groeien, haha!

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tabellen en grafieken wil ik zien! Ik daag je uit om elke dag alles te meten wat er te meten valt en dan alles te verwerken in enorme grafieken! Maar eigenlijk ben ik al tevreden met een schoon topic. Compleet, gedetailleerd en zonder teveel vervuiling met discussies, want die hebben we dit jaar al eerder gevoerd over LEDs. hmm. Wat was dat topic ook alweer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discussies vindt ik niet zo erg, alleen zinloze posts kan ik moeilijker doen.

 

Ik heb de blumat's er op nieuw opgezet en ik denk dat het probleem was dat er lucht in de leiding zat, dat was me nog niet opgevallen... Wellicht was dat de eerste keer ook het probleem. Maar goed, ze staan er nu in en ik heb goede hoop dat het nog goed komt want ze zijn heel makkelijk bij te stellen!

 

En er staan er zoveel in dat de grond vast niet uit droogt...

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er zeer goed uit! en natuurlijk .... update? met foto :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je voor een update best wacht tot na z'n vakantie. :lol:

 

Die jongen is volop bezig koffers te pakken, of wie weet reeds vertrokken. :D

Enjoy the vacation Kees!

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er nog, clearly. Hehe... Tas pakken we morgen pas. Vandaag heb ik het een en ander geoogst.

 

Zie m'n buitentopic.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, een heel aantal planten vindt het geweldig onder de LED's, 3 plantjes hebben het nog niet helemaal naar hun zin maar ik ben bang dat dat nog wel gaat komen. Momenteel is dit de tussenstand.

 

De mooiste plantjes zijn de Henkie's, gek genoeg zijn dat ook de verste stekken...

gallery_9137_5986_1425218.jpg

 

Als je deze 2 foto's naast elkaar bekijkt... Dan zie je toch wel dat er iets gebeurt... Roze foto is dag1 uur0, dag3 uur 0, 72 uur na aanvang.

med_gallery_9137_5986_1785403.jpgmed_gallery_9137_5986_1425218.jpg

 

De Blumat's gaan ook lekker!

gallery_9137_5986_520332.jpg

 

 

Voor iedereen die nog wil weten wat hij of zij rookt.

gallery_9137_5986_849417.jpg

 

Een mooi plantje met daarnaast een plantje dat te lang op een klein potje heeft gestaan (niet op letten, trekt wel bij).

gallery_9137_5986_1814746.jpg

 

 

Dat was het dan... Misschien morgen nog een foto en anders pas weer na de vakantie!

 

Btw, als ik de klok niet om gooi dan kom ik terug en dan heb ik een paar monsters staan... Dus die gaat even in de bloei met 3 dagen voorgroei...

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer er zeer mooi uit

maar had je niet gezecht dat groei beter was onder led dan onder hps

maar dan in bloem omgekeerd :lol: dus dan groei ze toch mooi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg interessant een kweek met led lamp. Ben benieuwd naar opbrengst vergeleken met de kosten.

Ga deze zeker volgen.

 

Polliepol

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit daar, ik ben benieuwd naar je opbrengst ervan.

ik blijf volgen

veel succes

groetjes db

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet nog steeds wennen aan de kleur, Hhahawhahaha

Is en blijft een "wallen" kleurtje :lol:

 

Maar, succes kees, maak jij van de pessimisten maar optimisten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees?

Ik kan mijn ogen niet geloven ;) LEDS met dieptestraling?

Lijkt wel de hoogte van een HPS lamp? En dat geeft geen stretch? Ik geloof mijn ogen niet? Echt niet alleen voor de foto? haha. Is dat 110 Watt belasting, met 90 Watt aan LEDS?

Verbaasd doe je mij staan kijken.

LEDS hebben toch geen enkele dieptestraling? Hoe kan dat zo laag blijven? Lange iele plantjes met smalle vingers is wat ik zie onder LED?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelieve het woord dieptestraling in de desbetreffende lichaamsopening te forceren. Dieptestraling is een fabeltje. Lichtintensiteit is een ander woord, lichtintensiteit kun je meten in Lichtdeeltjes per m2. Ofwel, als je plat denkt;

 

*Puntbron gaat met pi*r^2 achteruit qua intensiteit

 

*Bron onder hoek gaat met de hellinghoek achteruit, onder 45% dus 2x zo ver is de helft van het licht (LED valt hier onder, ik verdeel mijn licht over de voorbestemde oppervlak en ik verlies geen licht naar boven (ECHT nauwelijks).

 

*Volledig evenwijdige bron verliest NOOIT in kracht, tenzij stof etc. etc. maar onder normale condities merk je daar niets van. Grote ruimtes met veel lampen hebben praktisch ook een evenwijdige lichtbron.

 

Maar goed, we gaan verder.

 

Zo ziet het er nu uit in het hokje... Erg groen, donkergroen ook! De meeste planten maken 5 internodes aan dus dat is wel oké.

gallery_9137_5986_132289.jpg

 

 

Dit zijn gezonde plantjes, niet ?

gallery_9137_5986_1341387.jpg

 

 

Één hoek was een beetje droog dus ik heb even het voelertje verplaatst, nee die is niet geblokkeerd dat lijkt maar zo! Het verbaasde mij dat de voeler in een halve minuut als een gek begon te druppelen!

gallery_9137_5986_1901178.jpg

 

 

Alleen een beetje paarse steeltjes, maar hoe dat komt!?

gallery_9137_5986_81161.jpg

 

En nog even in stijl! De planten aan de rand van het hokje zijn veel groter over het algemeen, nu kan dat aan de stekken liggen maar ook aan de sublieme reflectie!

gallery_9137_5986_2103736.jpg

 

Prima blad van de Cannabis Sativa niet ?

gallery_9137_5986_1680009.jpg

 

Zo,

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,...vooraan loopt inderdaad flink achter ;)

 

Maar is nog een beetje vroeg om echte conclusies te trekken, vind ik.

 

Achterin de hoek is heel acceptabel ! Ik blijf het volgen, ben echt benieuwd naar het eidrsultaat :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er was wel wat verschil in stekgrootte hoor... Dus daar kan het ook wel wat aan liggen... Maar goed, we zullen zien wat het doen gaat!

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik durf m'n afzuiger eigenlijk niet lager te zetten, ik merk nu al nauwelijks dat er iets afgezogen wordt.

 

Temperatuur:

 

Min: 21,5

Max: 23,8

 

Maar dat is de score nu even.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees,

 

chapeau........mooi dit pioniers werk, dingen proberen, inovaties op lichtgebied blijven interessant. Mocht alles niet lukken dan heb je in ieder geval een ideaal en voordelig voorgroei systeem in je kast hangen. Dat de planten buiten harder groeien zou inderdaad kunnen doordat die stekken verder waren dan die je in het midden hebt geplaatst, neemt niet weg dat dit dan wel erg veel toeval is he haha. Blijf die kleur ook niet echt je van het vinden, zegt de ene plant tegen de andere plant, wat kost da hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij hps kun je nog de witbalans van je camera instellen,.....maar voor deze kleur moeten ze nog een camera ontwerpen ;) :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er geil uit die verlichting , staat je goed ;)

Paarse steeltjes zegt hij , kompleet paarse planten zien ik :wacko: of is het me rose bril

Maar ik zie ook rooie strepen op je stengel en dat wijst op een of ander te kort , vermoedelijk zwavel

Succes ,maak er wat moois van

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tijdklok is kapot gegaan. Nu wil ik graag geen discussies over relais want een LED-lamp heeft geen opstartspanning en 100W door een tijdklok moet geen probleem zijn. De tijdklok was gewoon van het eigen merk van de bouwmarkt wat ik sowiso al nooit meer aan raak (rotkwaliteit).

 

Maar goed, het licht is nu dus 24u aangeweest... Niet zo'n probleem zolang de nachten maar 12 uur zijn.

 

Er is een tensiometer in de bak geplaatst, deze geeft nu zo'n 70 aan...

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...