Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hello beste mensen.

 

Laatst werd ik benaderd door de importeur of ik niet een LEDlamp wilde uitproberen, de verwachtingen zijn zoals jullie weten nogal hoog van dit moderne stuk techniek dus die kans liet ik me niet ontzeggen... Ik vind het geweldig om dit jullie nu te kunnen presenteren en ik zal kijken wat ik er uit kan halen!

 

Ik heb zelf nog geen échte mooie kweekjes gezien waarbij men meer dan 1g/W haalde met LED. 1g/W heb ik wel gezien, maar dat is niet spectaculair... Ik wil minimaal 2g/W halen eigenlijk... Maar aan de andere kant zijn er ook mensen die het voor elkaar krijgen om 100g onder een 400W HPS vandaan te halen, dus we zien het wel!

 

Met trots breng ik u de Procyon 100W ledlamp.

 

*Deze lamp heeft 56CREE leds, waarvan 40 in het rode spectrum en 16 in het blauwe.

*Ik schijn hiermee 1m2 te kunnen bekweken, mijn ruimte is ongeveer 0,6m2, wat mij niet slecht lijkt daar wij met hennep altijd wat meer licht gebruiken.

*De lamp heeft een wopping 10 jaar levensduur (op 12/12) zonder in die tijd immens veel te dalen in felheid.

*De lamp schijnt volgens de fabrikant een 400W HPS te kunnen vervangen.

*De lamp gebruikt 125W, waarvan 100W aan LED's.

 

Verder bevat mijn hok;

 

*100L Plagron Royal mix, Schimmels en er gaan straks nog Tabletten in.

*Bodemverwarming

*95% bedekt met reflecterend materiaal

*4x125mm inlaat (passief)

*1x125mm uitlaat (375m3)

*10 blumat's

*Pollenfilter tegen beestjes (thx Darkwhite)

 

In de aardebak zitten 15 plantjes ;

*5x Henkie

*Powerplant

*2x Warlock

*Double Fun

*Herijuana

*HP13

*Bubba Kush

*L.A. Confedential

*Venus

*SAGE

 

Bewust heb ik gekozen voor allerlij verschillende soorten omdat ik deze had staan en omdat er dan snel een inschatting gemaakt kan worden wat het beste bij deze lamp past. Nu het toch over passen bij gaat, als blijkt dat ik in de bloei een tekort aan spectrum heb dan plaats ik wat spaarlampen er bij om het spectrum aan te vullen, geen 400W aan spaarlampen... Ik dacht zelf aan 50W.

 

Ik moet nog een circulatieventilator plaatsen, maar zolang de planten in de groei staan mag de temperatuur nog wel wat lager en daarom staat de afzuiger nog op maximaal om de plantjes van schone lucht te voorzien!

 

Hier een paar foto's.

 

De Entrée

med_gallery_9137_3887_809372.jpg

 

 

 

Ruwe opmaak van de inlaat.

med_gallery_9137_3887_960934.jpg

 

De passieve inlaat aan de binnenzijde.

med_gallery_9137_3887_706999.jpg

 

De lamp.

med_gallery_9137_3887_1745640.jpg

 

Foto van de lamp MET flits.

med_gallery_9137_3887_1353049.jpg

 

De uitblaas, op een plexiglas plaat, zodat ik nog wat licht in m'n badkamer krijg.

med_gallery_9137_3887_1080886.jpg

 

Bodemverwarming in (tussen) wat zand gelegd, met daaroverheen weer plastic met daaroverheen aarde

med_gallery_9137_5986_638469.jpg

 

 

 

 

 

 

Plantjes

med_gallery_9137_5986_1785403.jpg

 

 

 

 

 

 

Met dank aan BeeKaa, de blumat's op de kraan!

med_gallery_9137_5986_222550.jpg

 

 

 

 

 

 

Even serieus, iedere update vanaf nu zal ik gewoon met het licht uit doen, maar ik vond het wel zo leuk om in stijl te beginnen...

 

Nou klep maar wat raak over de constructie van het hokje of waar jullie het ook over willen hebben, ik ben een baken van antwoorden... Weinig vragen waar ik geen antwoord op heb hehe!

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zeeeeer benieuwd wat dit zonnetje doet,ook een errug sexy kleurtje kees.. :lol:

Ik blijf deze ronde bij je plakken!!

Veel succes alvast.

 

P.S je kan er zo mee op de wallen kweken,het zou niemand op vallen..... :D

 

SYF

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben erg benieuwd kees naar deze testkweek

 

succes ,ik blijf je volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man ziet er leuk uit ... en ik had het je al gevraagt maar misschien leuk om ook ff de prijs van dat dingetje erbij te zeggen :lol: ... en waarom zou je hier 2 gram de watt kunnen halen ???

 

 

veel succes ik zal het volgen :D

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is interessant, blijf je LED kweek zeker volgen als die 125W de 400W kan vervangen! (Dan kunnen die 50W spaarlampen er natuurlijk ook wel bij :lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er erg stoer uit kees...

 

laat maar eens zien wat Ledjes doen op aarde :lol:

 

deze ga ik zeker volgen!

en als je een beetje je best doet misschien strax wel stickymateriaal :D

 

in ieder geval tot nu toe mooi uitgelegd en beschreven!

 

gr

 

BK

 

ja? ben jij een banken van antwoorden hahaha :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel vet licht :D hopen dat ze lekker groeien en dat er veel van afkomt :lol:

 

Groet,

Romanov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja banken BK, ik heb een nieuw toetsenbord en dat moet nog ingewerkt worden... (Lees:kees moet ingewerkt worden).

 

Groetjes,

 

Kees.

 

Soon more.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Kees,

 

je gebruikt zaad inplaats van stekken ?

 

je laat die lamp toch zakken neem ik aan, hoeveel ruimte tussen de lamp en de plantjes laat je

en hoe warm word het op de top van de planten?

 

hoe duur is die lamp?

 

als je die lamp echt wilt testen moet je er ook geen spaarlampjes bij hangen, wat er ook gebeurt

anders is het nog geen test......

 

1 gram de watt wil ik wel eens zien in 9/10 weken bloei [12/12] laat staan 2gr de watt.

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

verplaatst naar micro/fluo

 

Ik heb er nog steeds mijn twijfels over voor daglichtloze teelt. De spectra moeten wel zo verdomd goed zijn wil je 300 watt vermogen goed maken (in vergelijking met een 400 watt hps). In een aantal kassen wordt het al wel gebruikt, maar alleen dan als assimilatieverlichting erbij (dus naast het daglicht).

 

Blumats in een bak... dan ook een aantal tensiometers erbij anders heb je nooit door of er een blumat te ver doordruppelt. Bovendien geef je ook nog eens extra water met voeding, ik ben bang dat het een drassige boel gaat worden met blumats als je ook nog los voedt. Bij potten had ik hier al wat last van af en toe, maar het voordeel van een pot is dat je ziet dat hij gaat lekken. Dat zie je bij een bak niet. Waarom geen buizen in je bak? Of gewoon los met een sproeier?

 

Laatste tip: Blumats niet aan je kraan maar aan een vat, boven op de werktafel boven je hok. Dat geeft voldoende druk en zo hou je veel beter bij hoeveel water je geeft. Bovendien kun je dan ook nog eens voedingstoffen bijgeven (mits geschikt voor druppelaars). Wel zorgen dat hij niet leeg raakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel voor het verplaatsen Whazzup, maar ik zie niet waarom, het is 80x80cm en ik zie geen spaarlampen.

 

Dus nu even opnieuw, maar dan 2 replies.

 

@Midian,

 

Ik gebruik stekken.

 

De lamp komt zo hoog te hangen dat ik een volledige dekking op het gewas heb. Ik ga de planten aan de rand niet in de schaduw laten staan als het licht toch met 30graden uitgezonden wordt en lucht houdt niet of nauwelijks lucht tegen dus voila.

 

Die lamp kost in de VS $595, hier is de lamp nog niet te koop.

 

Ik houd geen test, ik kijk hoe ik deze lamp tot z'n uiterste kan pushen. Ik wil gewoon een goede oogst hier onder halen. Dan maakt het mij niet uit of dat "valsspelen" is maar ik vind het persoonlijk wel acceptabel om een klein beetje bij te lichten om het spectrum te weten. Als we allemaal star blijven zeggen dat het niet werkt maar we niet weten waarom, tsjah!? Dan kunnen we beter wat proberen. Natuurlijk hoop ik zelf dat ik er niets bij hoef te hangen. (Wel komt er nog een kWh meter, want dit is natuurlijk interessant)

 

Ik heb al een testkweekje van Bambino gezien waar hij op de 0.9g/W zat onder 60W ledverlichting en naar mijn mening geen ideale omstandigheden... Het was meer een opstelling dan een hokje, no offence though.

 

@Whazzup

 

We gaan zien wat het doet in de daglichtloze teelt, vandaar mijn noodsprong mits we écht problemen krijgen. In de befaamde side-by-side grow (90W LED VS 400W HPI) wint de LED het in de groeifase, maar hierna wint de inmiddels 400W HPS het met een factor 3 als het om opbrengst gaat, alleen de LED's scoren rond de 0.3g/kWh en de hps 0.2. (Bron: Filmpje @ Youtube). Dus als bijlichten met andere spectra helpt om die beetje "sporenelementen" toe te voegen dan zal ik daar niet van terugschrikken, maar we proberen het zo lang zonder.

 

Zie ik er uit alsof ik iedere dag voeding ga geven ? Die grond is zwaar bemest, er gaan tabletten in... Voorlopig zitten ze goed hoor... Voeding kan ook gedurende de dag gegeven worden, dat ga ik sowiso niet vaker dan 1x per week doen.

 

Ik ben af en toe wel eens een paar dagen weg, en met de sproeier zit er dan niet in... Blumat's heb ik al eens gebruikt en daar was ik heel positief over. En ik heb écht geen tensiometer nodig om een beetje een lekkere vochtigheid te creëeren. Natuurlijk het is niet perfect, maar er is wel meer niet perfect.

 

Ik heb de blumat's al eens op een vat gehad, maar ik heb één geen ruimte voor een vat, twee, ik voed toch niet bij via de blumats en drie ik vind dit een makkelijkere oplossing.

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee kees aan de leds leuk man

hoop dat jij het goed doet 1g/1w ook al zal het moelijk zijn 400w hps heeft 746micromoll 100w leds zeg voor het gemak at de rode en blauwe leds 2micromoll uistraalt per watt dan kom je op 200micromoll moet wazzup toch hier in gelijk geven [ben hier zelf ook sind kort pas achtergekomen mijn 90w ufo heft nog minder groeilicht dan een 150w hps :lol: :D :D

ikheb veel fouten gemaakt en slechte stekken gehad

hoop dat het bij jouw beter gaat je setup vind ik top vloerverwarming super

ga je zeker volgen

led it grow

bots

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ook al LEDs in Kees zijn huis? Het wordt almaar gekker.

Enne, niet zo laatdunkend over de 100 gram van mijn 400W hps. Daar doe ik erg mijn best voor, inclusief te vroeg knippen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even wat leuke feitjes...

 

In mijn hok ziten;

 

*4 rollen aluminium tape (40meter)

*6 meter Reflectiefolie (klein beetje over)

*Een hand vol schroeven

*10 blumats

*Bijna 10 meter slang voor de inlaat

*Zo'n 30uur bouw en ontwikkeltijd

*Bloed, Zweet en Tranen, vooral ook van Treelover en Tomas, welke voor een groot deel mee hebben helpen bouwen!

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit moet ik volgen!

Als dit werkelijk een 400W HPS kan vervangen,

met zo'n laag verbruik.

Voor USD 450~550

Count me in!

 

Zet em op kees! :lol:

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dankjewel voor het verplaatsen Whazzup, maar ik zie niet waarom, het is 80x80cm en ik zie geen spaarlampen.

ehm, 100 watt? Met eventueel een paar extra eh... spaarlampen? :lol:

 

Zie ik er uit alsof ik iedere dag voeding ga geven ?

eigenlijk wel ja :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om te volgen ookal heb ik er niet erg vertrouwen in (maar dat kan altijd gewonnen worden)

 

Hier de vragen

Hoelang ga je voorgroeien op dat oppervlak met een 400 w hps op o.6 vierkante meter met dit aantal zet je ze eigenlijks gelijk in de bloei omdat het anders te vol word.

 

Vocht in een grote bak is altijd moeilijk in te schatten warom niet een tensio erbij van 30 euro dat kan voor de prijs van deze ledlamps niet de investering zijn en nadetijd dus ook niet als argiment gebruikt worden

 

Heel veel succes en ik hoop dat je me verbaast

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

tof man :D succes , ik vermoed dat jij je lamp beter gekoeld heb dan de meesten hier :lol:

en dan nog wel een led lamp ... het ziet er zeker cool :D uit ,,, maar dient die ventilator ergens voor

word printplaat ofzo warm ??? Beter dat je zoveel soortjes test .. (ik gebruik ook een led (zaklamp) ) van 1 euro

als ik weg ga ofzo ivb brand gevaar ik doe de hps uit als ik niet in de buurt ben .. dan helpt mijn ledlamp mijn plant zodat niet gaat stressen omdat er in een keer geen licht is ofzo ,tevens is het in de natuur ook niet altijd zonneschijn en denkik opdeze manier mijn planten af en toe wat rust te geven terwijl ze wakker zij n het heeft mij de afgelopen 2 keeer goed gehopen ..geen stress in de vorm van ballen ( jullie mening )

mischien handig voor vakanties enzo zo'n led lamp of voor als je je huis verlaat ... ( in mijn geval dan ) alles voor veilig heid !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er spannend uit Kees !

We pakken een abonnementje... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

HAHA nou praat ik mezelf tegen hé whazzup...

 

Eh nevermind.

 

En kijk whazzup, voeding gaat niet naar de plantjes maar naar mij, dat heb je gezien!

 

Ja ze gaan eigenlijk vrij direct de bloei in Tnt, ware het niet dat ik ze eerst even lekker gezond aangeslagen wil hebben en er lekker in ga snoeien omdat ik het groeipotentiaal van de lamp ook even wil bekijken.

 

Ik kijk wel even naar een tensio als jullie er zo op aandringen hehe...

 

@ricop2, ik zou nooit m'n planten zo'n afwisseling aan lichtintensiteit geven dat is ook niet goed hoor, daar krijgen ze ook stress van. Één zo'n ledlampje is misschien 1 watt. Dat is zo'n kleine hoeveelheid licht dat de plant gewoon in slaapstand gaat. Buiten heb je ook maanlicht/ van de sterren en daardoor gaan de planten ook niet stressen dat is ook iets om over na te denken. Maar als het je geholpen heeft. Ik ben in m'n achterhoofd en aan de inkoopsluis bezig met het verzamelen van materiaal voor tissue culture... Heerlijk dat experimenteren maar dat wil ik onder een watt of 5 doen, in een koelkast...

 

No-zem, ik denk dat ik het het meest spannend vind als iedereen, enerzijds heb ik de groeiresultaten gezien en die waren intens. Anderzijds heb ik ook gezien dat het bij de meeste mensen in de bloei gewoon niet verder kwam dan +/- 1g/W. Al is er bij die mensen veel aan te merken (bij mij ook). Zoals dat zij kweekten op hydro, en daar maak ik het mezelf dan toch gemakkelijk.

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

interessante topic :lol:

 

ga m zeker volgen

 

succes met deze kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi werk Kees,

 

Ik ga je verslag zeker volgen, ik heb al diverse topics over led projecten gelezen.

Maar er zijn weinig verslagen die van a t/m z compleet gemaakt zijn,

Vaak ontbreekt het meest interessante, het eindresultaat.

 

Met belangstelling heb ik ook het led topic gevolgd waar "ledgrower" gebruik maakt van 9 led panelen, maar dat zijn geen high power led's.

In dat topic is ook te lezen dat groei en het begin van bloei wel goed gaat, maar vaak het afbloeien niet het gewenste resultaat geeft.

En dat het gehele traject wat langer duurt dan onder een HPS lamp.

Jammer is in dat verhaal dat het eindresultaat van "ledgrower" niet bekend is, zijn setup zag er toch aardig uit.

Ook poste "bambino" daar enkele interessante foto's van een kweek van een kennis van hem, wat er op de foto's toch aardig uit ziet.

Helaas ontbrak daar ook het eindresultaat, dat alles staat te lezen in: Led Topic

 

Ook leuk dat je diverse soortjes plaatst, het zou inderdaad nog wel eens zo kunnen zijn dat het spectrum van de leds bij de ene soort beter aanslaat als bij de andere.

Ben erg benieuwd naar je resultaten met high power leds, ook als de resultaten niet bevredigend zijn, het is voor iedereen leerzaam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees,

 

erg interessant om nieuwe innovaties in de praktijk te zien, ben vaak sceptisch maar anderzijds waarom zou een fabrikant een godsvermogen in ontwikkeling steken als het niks zou opleveren...........Toch zien blijft geloven ook voor mij, de Fluo`s werden ook geintroduceerd destijds als vervanger van maar bleken ook een wassenneus te zijn.......

 

Heb je ook verdere info kees als bijvoorbeeld een richtprijs voor dit artikel? Lijkt mij ook heel anders kweken, je zal minder moeten voeden en bewateren, kleinere afzuiging etc etc omdat de lampen niet tot nauwlijks warmte produceren. Moet je je hok ook bijverwarmen nu om hem op tempratuur te krijgen??

 

Mustang is Watching

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...