Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
blowsterke

Het Rookverbod In De Coffeeshops. Straks Zijn Er Helemaal Geen Meer

Recommended Posts

Guest TheGrowshop

tsja het rookbeleid, ik heb een website gebouwd samen met de mensen van TGC en The grasscompany over het rookbeleid, en het heeft de toepasselijke naam http://www.schijtaanhetrookbeleid.nl hier vind je alles mbt het rookbeleid kwa regels,nieuws enz enz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is leuk Thegrowshop maar wat doen we er tegen

Ik wil niet uit gelegt krijgen hoe of wat wel en niet mag , ik wil weten wat we er tegen kunnen doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk ik vind het voor jullie zwaar klote.

Lijkt me een drama als je uitgaat en je gewend bent te roken, en het dan niet mag.

Onzin vind ik het.

 

In een restaurant vind ik het een heel ander verhaal.

Al ik als niet roker zit te eten wil ik niet in de rook zitten dan wil ik gewoon lekker eten en niks anders.

 

 

Toch is het weer echt hollands.

We wachten af wat er gaat gebeuren en dan gaan we allemaal zeiken en er niks aan doen.

Dit geld niet voor jullie hier natuurlijk, maar wel voor een heel groot aantal meelopers die het gewend zijn met de meute mee te lopen.

 

Sterkte in jullie strijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier in de coffeeshop om de hoek mogen geen sigaretten gerookt worden maar wel joints met tabak. ik zie een steeds vrolijker wordende groep rokers....

ik ben verder blij met dat rookverbod, erg goor die tabaksrook, ugghe ugghe Robert Jasper Grootvelt zei het al en had gelijk in 1966, ik mocht mijn jointje of pijpje wiet toch ook nergens roken en moest daarvoor naar buiten?

 

//edit by mikeh; die fonts maken je ogen crazy

Share this post


Link to post
Share on other sites

vereniging rookzone is een vereniging waar je als horeca onderneming of horaca personeel, of gewoon roker, lid van kan worden, het idee hierachter is dat je als lid van rookzone dus aangeeft lid te zijn van een prive vereniging waarvan de leden roken, en ook kenbaar maken in een omgeving waar rook is te willen werken of kenbaar maken dat hun horeca gelegenheid in de eerste plaats voor rokers is bedoelt en dus daarmee haar bestaanrecht op d emogelijkheid tot roken gebasserd is......blabla..blablabla...

maja t was allemaal een beetje vroeg he, vorig jaar zette we dit met vrienden op..maar iedereen ging weer met ze eigen ding verder. en ja waarom ook niet. tis ook niet t leukste om mee bezig te zijn. we dachten dat een prive vereniging de oplossing zou bieden, ze kunne immers niet een priveclup verplichten om het rookbeleid te volgen.

 

De vereiging bestaat nog, en ik ben aan een update bezig...maar ik heb er weinig tijd voor op t moment.... :D

 

 

quot:''ik ben verder blij met dat rookverbod, erg goor die tabaksrook, ugghe ugghe Robert Jasper Grootvelt zei het al en had gelijk in 1966, ik mocht mijn jointje of pijpje wiet toch ook nergens roken en moest daarvoor naar buiten?'' unquot.

 

owja voor al die zielen die nu blij zijn omdat het zo fijn is voor hun longetjes ofzow.. GEFELISITEERD HE....

mischien wordt het wel weer zoals vroeger dan he, lekker in het trappenhuis van de flats een jointje roken..jaja goede tijden....not. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ter verhoging van de feestvreugde wil ik even de aandacht vestigen op het volgende schrijfsel van ons aller minister van volksgezondheid de heer Dr.A. Klink. Je weet wel die man die rechts tegen alle adviezen in paddestoelen wil verbieden.

De man schreef op 30 juni 2008:

 

Tijdens het drugsdebat met het parlement van 6 maart 2008 heb ik tevens aangegeven dat

ik na een halfjaar onderzoek zal doen om na te gaan of er in het kader van de invoering van

het rookverbod onoverkomelijke problemen zijn ontstaan, ook met het oog op de overlast.

Daarbij valt te denken aan de negatieve effecten op het gebied van de gezondheid

(bijvoorbeeld dat men meer pure marihuana is gaan roken) en/of op het gebied van openbare

orde (meer blowen op straat, een toename van parkeeroverlast bij een afhaalfunctie van de

coffeeshop). De uitkomsten van dit onderzoek verwacht ik aan het einde van dit jaar.

 

Voelt U de bui al hangen?

De man geeft alvast een voorzetje dat ie er zelf over een half jaartje in gaat koppen, het puur roken leidt in hun paranoia en uiterst ondeskundige optiek natuurlijk tot méér roken, nadere maatregelen zijn dus nodig, makkelijk zat.

Komt die bal .............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben vanavond even naar Toermalijn geweest en gesproken met een van de eigenaren van de vereniging.

 

Tof dat de gezamelijke coffeeshops zich aan het zelfde beleid houden.

 

Daar mag de rest van het land wel gevolg aan geven en niet zoals bv in Breda waar je alleen pure joints mag roken.

 

;)

 

Uiteraard zijn de twee coffeeshops waar twee dagen niet binnen gerookt mocht worden, terug gekomen op hun beslissing en mag het ook daar binnen. De overlast buiten was zeker ook niet tof. Nu is het nog zomer, maar in de winter .................

Share this post


Link to post
Share on other sites

We kunnen allemaal wel veel speculeren en commentaar geven maar uiteindelijk is het de regering die bepaald wat er gebeurd. Dus willen wij dat er iets veranderd zullen wij met zen allen samen in opstand moeten komen maar dan ook gewoon weg iedereen dat ineens de boodschap duidelijk is voor heel Nederland. De enige manier dat er iets gaat veranderen is dat wij er met zijn allen iets aan gaan doen. We moeten ee nactie oprichten voorbij dit forum tot alle shop met alle shops met alle blowers gewoon keihard een opmars organiseren dat Nederland plat maait. Dit is de enige manier dat ze zullen luisteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En anders gaat alles underground, zoals ze willen :D

 

Zo werken ze de criminaliteit alleen maar harder de hand toe ;)

 

Steeds meer mensen houden thuis hun feestjes, ik blow waar ik wil, ze mogen me een waarschuwing geven en even later steek ik hem weer aan, misschien op een andere plek, maar laat me niet verdrijven................

 

no way

 

Vrijheid van meningsuiting, vrijheid om te doen en laten wat je zelf kiest in het leven.

 

Waar hebben onze voorouders voor gevochten?

 

Laten we dat allemaal verloren gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wernhard, Na het lezen van je poost, zie ik dat ze het puur roken (de negatiefe effecten daarvan, volgens Hun)straks als argument gaan gebruiken om te zeggen dat het hele gedoogbeleid maar moet verdwijnen en daarmee ook de koffieshops (het bestaansrecht wat ze in de eerste plaats hadden, SAMEN roken. is hiermee, het rookverbod in coffeeshops, eigenlijk ook weg.) Omdat het gedoogbeleid(volgens Hun) volledig op cannabis/ tabak gemixed roken is gebasseerd. Waarmee (destijds) de negatiefe effecten van het puur roken niet opvielen en de verschrikkelijke gevolgen van het puur roken in de oude situatie uitbleven. En dat bijna alle positiefe uitslagen van wetenschappelijke onderzoeken naar bijv, jongeren die cannabis roken, zijn gebasseeerd op cannabis/tabak mix roken. En tellen die straks niet dus ook niet meer. Ze zullen medische toepassingen wel toestaan, maar dan is het nog makkelijker om te verbieden als genotsmiddel, hoe meer wordt bewezen dat het een geneesmiddel is hoe verder je normaal gebruik kan verbieden. :D :)

 

 

Elke keer als we denken dat we ene stapje verder zijn, schoppen ze ons weer 10 stappen terug.

 

Of is dit nu gewoon een vaag hersenspinsel waar ik straks weer uitdraai..??

 

 

 

250407poster2.jpg 250407poster.jpg nazi_smoking.gif

 

Ik vind dat we niet moeten buigen, helemaal niet, dus gewoon niet accepteren dat het rookverbod bestaat, protesteren!!!

We zijn bestolen , er is ons weer een vrijheid afgenomen. wat's next? Rookverbod in de auto?, ik hoorde al dat een rookverbod in de auto waar een kind (alle facisten gebruiken kinderen in hun propaganda) bij in zit al besproken wordt, dus een rookverbod in eigen huis zit er natuurlijk ook dik in.... ;)

 

 

Car Smoking Ban, Wage Hike Among New Laws look at,0:44

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als alle coffeeshops nou is een rookruimte inrichten heb je ook het probleem van overlast niet meer.

Die investering kan er vast wel uit want de coffeeshops zijn op dit moment angstvallig leeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Not so nice dok, maarja, dat wisten we al...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de poost hiervoor is ge-eddit, dus tekst was inderdaad veels te lang,, daarvoor heb ik een videootje wak net vond terug geplaatst....dus die lap tekst waar kees op reageerd is niet meer.... :)

 

 

Wat wist je al? dat in duistland het rookverbod moeite heeft staande te blijven volgens dat artikel, of dat het rookverbod een facistische inslag heeft...

Of reagaarde je op die poost daarboven, me reactie op Wernhard? anyway.. tis allemaal niet nice.. ;)

Ik hoopte gewoon dat een of andere die het wel eens is met het rookverbod op tabak in de horeca of publieke ruimtes inziet dat dit een vorm is van massa hypnose, mind control en een inbreuk in onze prive sfeer, en meer van dit soort termelogie... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik reageer op die lap tekst van je !

 

Ik vind het ook bullshit, maar ik ben er wel voor de niet roker, zoals ikzelf te respecteren... Nergens meer roken is BS, ook in kroegen, hoort er bij... Maar indien het lekker is buiten, ga dan even lekker buiten zitten...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn idee is dat er in elke kroeg/coffyschop

onder de klanten een colecte gedaan wordt.

mocht er dan eens gecontroleerd worden , betalen we gewoon van uit de pot de boetes

en roken lekker (met lange neus) door.

 

balkenellende ik hoop dat je nicotine vergiftiging krijg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eén of twee keren kan dat nog misschien maar daarna wordt het duur:

 

Als er sprake is van niet ernstige overtredingen van de regelgeving dan geeft de VWA eerst een waarschuwing. De ondernemer of beheerder krijgt dan de gelegenheid om de situatie in overeenstemming te brengen met de regelgeving. Bij een hercontrole moet blijken of dit inderdaad het geval is. Bij een ernstige overtreding of al bij een hercontrole blijkt dat er nog steeds sprake is van de overtreding, kan de VWA een boete opleggen. De boete kan variëren van €300 voor de eerste overtreding tot €2.400 bij herhaling. bron: rokenendewet.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

op die website staat het gewoon dat je je zakenpartner geen sigaar mag aanbieden of roken op een geslaagde deal

brrr straks gaan ze nog politie honden trainen op tabacs rook :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het rookverbod opzich is niets mis mee, het bechermt niet-rokers en personeel, in Ierland gaat het al jaren goed en daar rookte ook iedereen in de pubs enzo, maar daar hadden ze natuurlijk geen coffeeshops :lol:

 

ze zouden uitzonderingen moeten maken voor coffeeshops en voor anderen die daar recht op hebben, zag laatst op tv west dat een sigarenhandel in rotterdam-zuid waarschijnlijk moet gaan sluiten omdat 50% van zijn inkomsten komen uit sigaren die daar ook gerookt worden, nou heeft hij als excuus dat het een eenmanszaak is en dat die zelf geen problemen heeft met de sigarenrook, en dat je met een sigaar niet eventjes 1,5 a 2 uur buiten gaat staan roken :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de CS's maken er nochtans geen probleem van.....ik ben deze week naar de tourmalijn geweest en andere en daar kon het gewoon..np :wtf:

 

 

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

rookverbod?? idd net wat medical zegt

 

ik heb vandaag een meeting gehad met twindaddy80 in de toer.

 

en iedereen loopt er nog gewoon te paffen... binnen en buiten :wtf:

 

dusseh.. het was wel chill daar..

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij het feestje waar ik was werd gelukkig veel geblowed! Écht veel, binnen in de tent ook nog zelfs! Af en toe kwam het zware aroma van een pure toeter op me af en dat deed me goed!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, maar dat was dan ook een illegaal goa feestje waar mensen zich zowiezo niet echt iets van wetten en regels aantrekken :wtf:

 

overigens hebben veel shops hier (a'dam) bakjes met tabaksvervanger op tafel staan.. Maar evengoed wordt er niet echt toezicht gehouden en heb ik het idee dat er nog steeds gewoon tabaksjoints gerookt worden.

 

Ik denk dat het wachten is op de eerste controles, en eventuele boetes (of niet..?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad tomas, kan je je nog herinneren wat de dame bij Greenhouse zei tegen ons ?

 

"Draai maar lekker een joint met tabak" waarop ik iets terug zei van "Dacht t dus niet!"

 

Hoewel ik niet van roken houdt, tabak dan, vind ik het in een coffeeshop iets dat niet uit kan blijven!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...