Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Misha

Hoe Je Planten Klein Houden...

Recommended Posts

ik weet dat het een beetje tegen de normale gedachtegang in gaat want je wilt de meeste opbrengst hebben...

maar ik woon in een appartement in het centrum van utrecht en k wil niet dat ze groter worden als een meter ofzo of 1 meter 20. dit om overlast tegen te gaan. ik ken m'n buren niet want k woon er nog niet zo lang....ook wil niet dat ze boven het balkon uitkomen zodat iedereen op straat kan zien dat ik planten heb staan.

ik wil niet zomaar gaan lopen snoeien voordat ik echt weet hoe ik het het beste kan doen.het zijn 5 thai x skunk planten vanuit zaad gegroeid...

 

ik heb geprobeert te zoeken via de zoekfunctie maar ik kwam er niet uit...

bij voorbaat dank..

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan beginnen metr ze te toppen...

 

maar voor op je balkon raad ik een buite scrog aan!!!

 

zoek maar is op het toppen van planten en scroggen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit AS Grow : onnodig quoten, lees uitleg hier.

 

(Bij het antwoorden in een topic gebruiken we de add reply knop. )

 

 

oke dank dank! ik ga zoeken nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn veel manieren om je planten klein te houden. Jij wilt ze denk ik eerder laag houden. Scroggen is daarvoor een goede methode. Sommige kwekers hier zijn expert op het gebied van microkweek. Die gekken proberen te kweken in pc-kastjes e.d.

Van hun topics kun je veel leren over het manipuleren van je planten. Kijk eens bij Beekaa, Keesthemad, en ook de topics van moderatoren zijn zeer informatief en compleet.

 

Er is de growguide, en je kunt op twee manieren zoeken. de zoekfunctie, maar ook via google binnen de site. Dat laatste levert meestal betere resultaten.

 

De beste manier om veel advies te krijgen is je eigen kweekverslag schrijven. Gewoon vanaf nu. Dan kun je dat gebruiken als geheugensteuntje wat je nu ook alweer allemaal gedaan hebt en wanneer. Eventuele problemen kun je dan gaandeweg ter sprake brengen. Losse vragen krijgen veelal minder respons dan kweekverslagen. Ook zeggen foto's vaak meer dan woorden, vooral bij voedseltekorten en ongedierte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin met toppen.

Daarna eventueel scroggen, buigen, knakken.

 

Voer toppen, scroggen, buigen en knakken even in bij de zoekfunctie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

man man man schijt aan je buren gewoon laten groeien , gooi dr gewoon wat lavendel bij en citroen-geraniems en de lucht valt ook mee whahahaha...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:doctor: :execute :D

 

luister niet naar die ape zoon hier boven.

 

wiet lucht ruik je er echt door heen en valt nog op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier zelfde probleem ook ik heb ze op balkon staan ik zet ze dus gewoon in niet al te grote bakken en top ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je planten in te kleine potten laat stopt je plant op gegeven moment met groeien omdat de wortels zich niet verder kunnen ontwikkelen, dit geld trouwens wel voor de groei in ze algemeen dus echt bevorderlijk is het ook weer niet maar als je de wortels beetje in de gaten kunt houden en op het juiste moment topt kan je mooie kleine maar brede planten krijgen!!

 

Succes !! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om je planten klein te houden zonder voedingstekorten, doe je er goed aan een N:K verhouding van 1:2 aan te houden.

 

mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HHH25D60.jpg

 

Hihi, ik weet dat het niet echt helpt, maar gezien de topictitel kon ik het toch niet laten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar is de P gebleven? ;)

 

Maar inderdaad, de verhouding van NPK is erg belangrijk, maar ook de grondsoort en de potmaat.

 

Een niet te grote pot met water/voeding aanvoer via BluMatt brengt je een heel eind.

 

Geef geen groei voeding. Houdt N laag. Bv Pokon Kameplanten voeding in Poedervorm NPK 16-21-27

Bij deze voeding is het belangrijk extra magnesiakalk door de grond te doen +evt wat klei.

 

En wat WT zei klopt.

 

Groet, hjm

 

 

 

Om je planten klein te houden zonder voedingstekorten, doe je er goed aan een N:K verhouding van 1:2 aan te houden.

 

mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
k wil niet dat ze groter worden als een meter ofzo

 

Heel simpel.

 

Begin gewoon niet eerder dan half juni met kiemen.

 

Ze gaan toch op dezelfde tijd bloeien, en hebben dan gewoon minder tijd om te groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een idee om een andere plant te nemen dan?

 

van highsupplies:

Super Thai x Skunk: Deze Sativa uit Thailand heeft een verrassende high. Een hoge en slanke plant met een mooie kruidige smaak. Goed geschikt voor de buitenteelt dankzij de zeer vroege bloei

 

Als alternatief kun je bijvoorbeeld gaan voor lowryder2, of als je iets groter wilt bijvoorbeeld de jack herer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je mischien ook kan doen is zon groot bamboe/riet gordijn tussen je balkons plaatsen. Ik ga hetzelfde doen omdat mijn scheiding van glas gemaakt is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...