Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Retard

Oregon Rocket+freebees

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

FF voorstellen dan maar,

Ik woon in nederland, ben een man, en het leek me leuk om eens een kweekje buiten te beginnen.

 

Na heel wat research plegen heb ik mijn keus gemaakt, en deze is gevallen op Oregon rocket.

http://www.sanniesshop.com/oregon-rocket-p-729.html

 

Nu heb ik deze besteld met 20 pitpots ( kleinere hoeveelheid was er niet ), en ik ben nu aan het wachten op de levering.

 

Mijn plan:

 

1.De zaadjes laten ontkiemen

 

2.De plantjes de eerst komende week(en) voor het raam zetten in de serre.

 

3.De plantjes buiten zetten in kwalieteit potgrond ( las dat dit wel degelijk van belang was ), ze staan op het terras dus zat zon zullen ze krijgen.

 

4.Als alles gelukt is de toppen knippen, ( of hele planten op hangen ik ben er nog niet echt over uit ).

 

5.M'n eerste kweekje proberen

 

Maar dan zit ik al een beetje in de knoop bij punt 3, ik lees erg veel over voeding geven, maar over wat voor voeding gaat het dan? Gewoon de reguliere planten voeding of is er een speciale soort voor deze prachtige plantjes ? En is het wel nodig op de plantjes bij te voeden, is het niet gewoon zat om ze af en toe te bevloeien met een gietertje gevuld met water ?

 

En dan mijn tweede vraag, ik lees ook erg veel over een bepaalde Ph waarde van het water? Hoe zit dat precies, hoort bij elke stadia van de planten een bepaalde Ph waarde van het water? En hoe regel je de Ph waarde van het water, hier kwam ik ook niet helemaal uit.

 

Ook zal ik hier proberen een verslag bij te houden, inc. foto's zodat jullie kunnen meekijken of alles goed gaat, en hoe mijn planten vorderen in hun groei proces.

 

 

Ik hoop op wat leuke reactie's en ik hou jullie op de hoogte, Ik heb er i.i.g zin in. :welcome:

 

 

Ik heb alles keurig verpakt binnen gekregen, hier wat foto's:

 

 

med_gallery_17462_5267_399666.jpg

 

En

 

med_gallery_17462_5267_301703.jpg :) ;)

Edited by Retard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Retard!

 

Als je een merk voeding gekozen hebt kun je daar wel een schema bij vinden, hier staat hoeveel je wanneer moet geven, en ook de PH waardes van het water bij.

 

De PH kun je aanpassen door PH-min aan het water toe te voegen.

 

De plantjes zijn idd wat gammel in het begin, maar bij mijn eerste kweekje was dat ook in het begin, ze worden vanzelf steviger :welcome:

 

Gr. jcp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Het gaat goed, heb de ontkiemde plantjes overgezet in potgrond en er wat plantenvoeding bij gegooid ( kleinere hoeveelheid dan voorgeschreven ).

Waarna ik ze lekker op de vensterbank heb laten staan, waar ze genoeg licht krijgen.

 

Zie hier:

 

med_gallery_17462_5267_115128.jpg

 

En

 

med_gallery_17462_5267_1413969.jpg

 

Ze zien er lekker groen uit, en op de laatste foto zie je al dat er nieuw blad gemaakt wordt, ik vind de stengel alleen nog wel zwakjes, en de plantjes zjin erg gammel ( maar dat zal ongetwijfeld wel verbeteren, en het zal ook wel normaal zijn hoop ik ? ).

De andere pot ziet er ook goed/beter uit, dus volgens mij gaat alles goed.

 

Ik zou graag willen horen wat jullie er van denken, en of er messchien nog tips zijn om het groeiproces wat sneller/beter te laten verlopen.

 

Hey Retard!

 

Als je een merk voeding gekozen hebt kun je daar wel een schema bij vinden, hier staat hoeveel je wanneer moet geven, en ook de PH waardes van het water bij.

 

De PH kun je aanpassen door PH-min aan het water toe te voegen.

 

De plantjes zijn idd wat gammel in het begin, maar bij mijn eerste kweekje was dat ook in het begin, ze worden vanzelf steviger :)

 

Gr. jcp

 

Bedankt voor de snelle reactie, ik had dit topic eerst in beginners vragen staan, waar het achteraf niet thuis hoorde ( en niemand reageerde ), en de moderators reageerde niet op mijn verzoek op overplaatsing, dus heb ik zelf maar het initiatief genomen.

 

Ik heb het schema idd al gevonden eens in de twee weken tevoegen aan het kraan water. Maar zoals het nu gaat gaat het prima, ik had het meer bedoelt als een kleine booster voor de kleine plantjes die ik in de aarde had gezet ( vandaar dat ik ook niet veel deed, brand ik straks nog de wortels dood :welcome: ).

 

Ik plaats snel weer foto's als er een interessante verandering is, of als ze aanzienlijk gegroeid zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik heb een vraagje, ik heb dus 1 specy kuip van 65 liter gekocht hoeveel plantjes kan ik daar ongeveer in zetten ?

Ik zat te denken aan ongeveer 4 à 5 dan zou ik namelijk alles in een kuip kwijt kunnen, maar ik zou het echt niet weten ...

 

Ik hoor het graag van jullie

Edited by Retard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Retard, wat jcp zegt klopt wel maar die schema's zijn voor de binnenkweek bedoeld en niet voor de buitenkweek!!!

 

Je moet het een beetje gaan aanvoelen wanneer je plantjes voeding nodig hebben! In het begin hebben ze vaak nog helemaal geen voeding nodig. Buiten begin ik zelf pas vaak een beetje bij te voeden wanneer de bloei zijn intreden doet!

 

Gr. BleZZzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf 1 plant per 65 liter bak

 

Wat ik heb gedaan is onderin en langs te zijkanten gaten geboord daarna 10 liter kleikorrels erin gedaan en daarna grond naar de keuze die je zelf wilt

en toen 1 plant in het midden gezet dan kunnen ze lekker groot worden wil je dat nie zet je er 2 in maar de keuze is aan jezelf

 

ik hoop dat je er iets aan heb

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT door suf: leer quoten, aub

 

Ok, dank je wel voor de tip ik zal er over na denken... ik denk dat ik er voor 2 per kuip ga omdat ik geen reuzachtige opbrengsten per plant hoef te hebben. Al zou dat wel leuk zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT door suf: leer quoten, aub

Ik zou gewoon 1 plant per kuip doen dan kunnen de wortels lekker alle kanten op en krijg je een mooie grote plant;)

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT door suf: leer quoten, aub

 

 

Zou ik mogen vragen waar jij goedkoop kuipen vandaan haal ? Ik heb er nu 1 gekocht voor 6 €, ik weer niet of jij ze nog ergens anders goedkoper heb gevonden ( of grote potten ? )

Edited by suffie63

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd 1 x 65 liter is perfect voor 1 plant, of je wilt ze niet zo groot hebben..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, heel erg bedankt dan voor deze antwoorden ik ga er achter aan en er zullen weer foto's komen als er wat interessants aan de hand is :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

- voor de ph waarde moet je je niet druk maken voor een buitenkweek, regenwater is namelijk prima. Zolang ze nog niet in volle grond staan, geef je regenwater. Dit is eenvoudiger dan kraantjeswater afzuren.

 

- voor voeding: wacht met voeden!!!!!!!!!!! Je plantjes zijn in het beginstadium dwz,ze hebben nog niets nodig. De plant kan zeker drie weken zonder voeding. Pas als de blaadjes onderaan geel aant worden zijn, geef je een liche hoeveelheid groeistof. U grond moet echt wel arm zijn als je blaadjes snel geel worden. Volg jeplant voor je kweekschemas volgt.

 

TIP voor lowbudgetkweek: tenzij je product koopt in de growshop kan je het lowbudget doen met netels f restafval van vorige kweeken. Zoek netels, knip ze in stukken en laat trekken in water voor een dag. De geur wordt sterker naarmate de stoffen oplossen in water. Dit geef je verdunt aan de planten. Ik begin met 10%, dan 20%, 40%, rustig aan opbouwen en zien wat de plant aan kan.

 

- Hoe groter de pot, hoe groter de opbrengst, hoe meer tijd je er in steekt. Je moet voor u eigen bepalen hoeveel tijd en ruimte je wil besteden aan de hobby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT door suf: leer quoten, aub

 

 

Ok, super bedankt ! Hier kan ik zeker even mee aan de slag.

Maar wat hebben de (brand?) netels voor zin als ik vragen mag, heeft dat te maken met ph waardes ?

En tja kwa ruimte kan ik het wel kwijt maar of het kwa budget leuk blijft weet ik niet... dat moet ik nog maar ondervinden.

Deze kweek is puur een testje om te kijken of het allemaal lukt, en is het niet de bedoeling een super grote opbrengst per plant te krijgen :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites
//EDIT door suf: leer quoten, aub

//EDIT door suf: leer quoten, aub

 

Geloof me als je 65 literbakken gebruik neem maar van me aan dat de opbrengst best groot kan zijn

 

 

Greetz

 

//edit door suf: jij bent wel de ultieme quoter: je presteert het mijn link gewoon te quoten....Kijk eens goed, zo moeilijk is het niet !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ThePhenomNl

 

Hehe, Ik ga het dan maar gewoon proberen... het gaat vast en zeker lukken :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo na een dag even van de zon genoten te mogen hebben ( zowel ik als de plantjes ) heb ik wat foto's gemaakt.

 

 

med_gallery_17462_5267_1348069.jpg

 

med_gallery_17462_5267_909302.jpg

 

med_gallery_17462_5267_766301.jpg

 

Zo wat denken jullie ervan ? Ik vind dat het er best goed uit ziet, maar dat komt misschien ook wel omdat ik niet weet hoe ze er uit horen te zien in dit stadium van de groei :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

op zich staan ze er wel goe bij maar je potten zijn te nat denk ik .

Dat krijg je door dit schijtweer als ge ze buiten laat staan he! heb namelijk hetzelfde probleem :welcome:

Een van deze dage plastiek overdoen zou ik zeggen. ( plastiek over het gedeelte van de pot , dus rond je plant he, niet erboven.

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

@some

 

Nah ik had ze net wat water gegeven op die foto, maar waaraan kan u zien dat ze te nat zijn als ik vragen mag?

En wat is het nadelige effect van een te overbevloeide plant, het enige wat ik heb gevonden is te lichte bladeren ?

En ik zal er idd wat plastic om heen spannen zodat de aarde lekker vochtig blijft en het niet allemaal verdampt naar buiten ( of is dat niet de functie van het plastic ? )

 

Ik hoor het graag en bedankt voor de tip ! :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@retard

 

Je moet gewoon ff geen water geven en daarna gewoon met de vinger in de grond steken en kan je voelen hoe vochting de grond nog is

voelt het droog aan geef je water voelt het erg vochtig geef je geen water

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

je grond kan best gewoon vochtig zijn, niet te nat.. liever een beetje te weinig water dan teveel. dat plastic zou dienen om net het water niet in de grond te laten trekken omdat ze al zo nat is. :) cannabis houdt niet zo van natte voetjes :welcome:

 

en die plantjes die een beetje slap hangen kan je best ondersteunen met een stokje ofz

 

grtz max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...