Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Superfly

Dagelijkse Joint Blijkt Toch Niet Ongevaarlijk

Recommended Posts

Uitgegeven: 19 mei 2008 14:47

Laatst gewijzigd: 19 mei 2008 14:47

 

AMSTERDAM - Wetenschappers van het Amerikaanse nationale instituut voor drugmisbruik hebben ontdekt dat de drug marihuana (wiet) bij intensief gebruik kan leiden tot hart- en vaatziekten of aandoeningen aan de hersenen.

 

Dat meldt Kennislink.nl. Tot nu toe werd aangenomen dat het consumeren van marihuana geen blijvende schade in het lichaam veroorzaakt.

 

De resultaten van het onderzoek, die deze week werden gepubliceerd in het vakblad Molecular Psychiatry, trekken deze aanname in twijfel.

 

Marihuana staat het meest bekend als recreatief middel. In Amerika gebruikt 4,3 procent van de jong volwassenen de drug dagelijks. Ook wordt aan de stof, afkomstig van de Cannabis plant, een heilzame werking toegeschreven.

 

Doktersrecept

 

In Nederland is marihuana sinds september 2003 op doktersrecept verkrijgbaar bij de apotheek, voor het verlichten van klachten bij onder andere multiple sclerose, glaucoom en migraine. THC is het werkzame bestanddeel van de drug en volgens de Amerikaanse onderzoekers ook de stof die bij langdurig gebruik problemen geeft.

 

Marihuana is afkomstig van de Cannabis plant en heeft zowel een recreatieve als een medicinale functie.

 

Lees het volledige artikel op Kennislink.nl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus, dat zijn dan alleen al 12,9 miljoen Amerikanen die dagelijks blowen.

 

Maar jammer dat ze het niet over verdampen hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit

 

2 dingen die hier fout zijn:

 

Het is een amerikaans instituut wat het onderzoekt heeft uitgevoerd.Je mag er vanuit gaan dat

daar nooit ooit 1 positief onderzoek vandaan zal komen wat word gefinancierd door de overheid.

Daarom word ook met klem geschreven,

dat het amerikaanse onderzoekers zijn uit een amerikaans instituut..

Dus,te nemen met de nodige korrels zout.

Deze onderzoekers zijn redelijk bevooroordeeld lijkt me.

 

 

Ten tweede,benaderd dat instituut cannabis van de verkeerde kant.Het is een instituut wat enkel en alleen

naar de minder goede,en slechte aspecten van het kruid kijkt.

Nationale instituut voor drugsmisbruik.

Ljikt me niet dat die op zoek zijn naar de verschillende genezendwerkende stoffen in de plant.

 

Dacht ik zo...

 

En tot slot:

Het veelvuldig luisteren naar amerikaanse onzin kan tot waanideeen en andere

ernstige aandoeningen lijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh, dat wist iedereen toch, het is rook, rook is niet goed, maar zoals average joe zegt, de nadelen kennen we ondertussen allemaal, wanneer worden de voordelen op deze schaal ook onderzochten aandacht gegeven (media)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach nu dat het bekent is dat het schadelijk is bij dagelijks gebruik dan kunnen ze het ja legalizeren net als alcohol tabak alles uit de fritepan en de lucht in de randstad :D ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Molecular Psychiatry trekt dit onderzoek in twijfel.Reasonable doubt noem ik dat.

 

2 dingen die hier fout zijn:

 

Het is een amerikaans instituut wat het onderzoekt heeft uitgevoerd.Je mag er vanuit gaan dat

daar nooit ooit 1 positief onderzoek vandaan zal komen wat word gefinancierd door de overheid.

Daarom word ook met klem geschreven,

dat het amerikaanse onderzoekers zijn uit een amerikaans instituut..

Dus,te nemen met de nodige korrels zout.

Deze onderzoekers zijn redelijk bevooroordeeld lijkt me.

 

 

Ten tweede,benaderd dat instituut cannabis van de verkeerde kant.Het is een instituut wat enkel en alleen

naar de minder goede,en slechte aspecten van het kruid kijkt.

Nationale instituut voor drugsmisbruik.

Ljikt me niet dat die op zoek zijn naar de verschillende genezendwerkende stoffen in de plant.

 

Dacht ik zo...

 

En tot slot:

Het veelvuldig luisteren naar amerikaanse onzin kan tot waanideeen en andere

ernstige aandoeningen lijden.

Waar zie jij dat Molecular Psychiatry de resultaten van dit onderzoek in twijfel trekt?

 

"Tot nu toe werd aangenomen dat het consumeren van marihuana geen blijvende schade in het lichaam veroorzaakt. De resultaten van het onderzoek, die deze week werden gepubliceerd in het vakblad Molecular Psychiatry, trekken deze aanname in twijfel."

 

En omdat het Amerikaanse onderzoekers in overheidsdienst zijn, zijn ze bevooroordeeld? Wie is hier nu bevooroordeeld? Het is maar logisch dat ze of gefinancierd worden door de overheid, of door bedrijven. Dat zegt op zich niet veel over het onderzoek zelf.

 

Enkel het feit dat dit onderzoek wordt gepubliceerd in Molecular Psychiatry is al een reden om aan te nemen dat het degelijk is. Het onderzoek neersabelen zonder dat je het gelezen hebt is a no-go.

Of wat dacht je? Dat je elke dag x aantal grammen van een plant in je longen kan verroken zonder negatieve gevolgen voor de gezondheid?

 

Het lijkt me daarnaast logisch dat een instituut voor drugsmisbruik zich richt op de negatieve gevolgen van drugs. Da's namelijk hun functie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Thanatos maar dat wil ook niet zeggen dat je alles blind moet accepteren.

Het is zeker niet gezond als je rook inhalleert, dat kan niemand ontkennen denk ik, maar zoals santamaria zegt, er zijn zoveel dingen schadelijk en zelfs veel schadelijker die compleet legaal zijn.

 

Anyway, onderzoek is wel goed, nieuwe dingen misschien possitieve dingen kunnen zo ook worden ontdekt ;)

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wist al wel dat het niet gezond was. Maar als ze met niets beter kunnen komen dan "Wetenschappers van het Amerikaanse nationale instituut voor drugmisbruik hebben ontdekt dat de drug marihuana (wiet) bij intensief gebruik kan leiden tot hart- en vaatziekten of aandoeningen aan de hersenen." zou je toch gaan denken dat het allemaal niet zo erg is. Ik bedoel, datzelfde kun je ook zeggen over hamburgers.

 

Kan iemand mij een link geven naar een serieus onderzoek? Zijn die er überhaupt wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar zie jij dat Molecular Psychiatry de resultaten van dit onderzoek in twijfel trekt?

 

"Tot nu toe werd aangenomen dat het consumeren van marihuana geen blijvende schade in het lichaam veroorzaakt. De resultaten van het onderzoek, die deze week werden gepubliceerd in het vakblad Molecular Psychiatry, trekken deze aanname in twijfel."

 

En omdat het Amerikaanse onderzoekers in overheidsdienst zijn, zijn ze bevooroordeeld? Wie is hier nu bevooroordeeld? Het is maar logisch dat ze of gefinancierd worden door de overheid, of door bedrijven. Dat zegt op zich niet veel over het onderzoek zelf.

 

Enkel het feit dat dit onderzoek wordt gepubliceerd in Molecular Psychiatry is al een reden om aan te nemen dat het degelijk is. Het onderzoek neersabelen zonder dat je het gelezen hebt is a no-go.

Of wat dacht je? Dat je elke dag x aantal grammen van een plant in je longen kan verroken zonder negatieve gevolgen voor de gezondheid?

 

Het lijkt me daarnaast logisch dat een instituut voor drugsmisbruik zich richt op de negatieve gevolgen van drugs. Da's namelijk hun functie...

 

Die eerste regel moest daar zo niet staan,dat is mijn fout.

Want wat ik daar typte,stond niet in dat bericht.En dat moest niet gepost worden,majja.

Te laat nu!

 

En ja,die door de overheid gefinancierde amerikaanse onderzoekers zullen NOOIT de positieve kant van

een geneeskrachtig kruid als cannabis onderzoeken,want zo werkt het daar gewoon.

Het kan wel een degelijk onderzoek zijn,maar hoe veelzeggend is het als het van EEN KANT WORD BEKEKEN?

Het is gewoon een lachertje.

Zoals de meeste amerikaanse onderzoeken btw.

En in amerika zegt het MEER DAN GENOEG als iets niet particulier word gefinancierd,

ZEKER ZOIETS!

 

Ik ben niet bevooroordeeld,maar ik zie wel wat amerika allemaal uitvreet.

Ik heb er zelfs last van.

Dus ja,excuse mijn anti houding,maar die zal niet snel meer veranderen :D

 

 

En je insinueerd ook nog dat ik per dag een aantal grammen rook,als ik me niet vergis,

maar ik kan me ook vergissen...

En wat dan nog?

Moet je eens elke dag flink zuipen,of veel frituur shit eten.

Dan ga je behoorljik wat sneller dood dan wanneer je elke dag wat weed rookt hoor.

 

Maar het word WEER van 1 kant bekeken,

en dat is in amerika ALTIJD de negatieve als de overheid het betaald.Of je nu wilt of niet.

 

En ja,dat is hun functie.Het onderzoeken van negatieve effecten.Van dat instituut.

Maar,waarom is er niet een evenwaardig onderzoek wat DE POSITIEVE KANTEN uitlicht wat tegelijk plaatsvinden,

zodat eventuele tegenstellingen vergeleken kunnen worden?

Of heeft dat geen toegevoegde waarde?

Kan de overheid dat toevallig niet meer betalen ofzo?

Of acht je dat niet nodig soms ;) ?

We weten nu wel,dat rook ongezond is,zoals al is vermeld,

maar wat de cannabis plant allemaal kan genezen,dat weten we nog niet!

Dus welke onderzoeken zouden nu eens voorang moeten krijgen?

 

Ze zouden op deze nazi manier alcohol eens moeten benaderen.

En ongezond eten.

De lucht die mensen in grote steden inademen.

 

Net wat scorp zegt,elke dag hamburgers is waarschijnlijk nog dodelijker dan wat weed.

Maar,dat is niet zo erg he :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben niet bevooroordeeld,maar ik zie wel wat amerika allemaal uitvreet.

Ik heb er zelfs last van.

Dus ja,excuse mijn anti houding,maar die zal niet snel meer veranderen ;)

 

Je bent anders lekker aan het generaliseren.. Er zijn meerdere instanties die ook de positieve effecten van cannabis onderzoeken, OOK in Amerika. Het MAPS (Multidisciplinary Association for Psychedelic Studies) bijvoorbeeld doet veel onderzoek, non profit.

 

Ik kom de laatste tijd opvallend veel 'anti christen/kabinet' of 'anti-VS' posts tegen.. Tuurlijk zijn dat soort zaken frustererend, maar om het in elke post nou weer te verkondigen daar schiet ook niemand wat mee op, ik zou m'n energie liever in andere zaken steken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALLE Amerikaanse onderzoeken moet je met een korrel zout nemen. ALLE Amerikaanse overheidgefinancierde of gerelateerde bedrijven zijn onder invloed van een strakke policy waarbij ENKEL de "waarheid" naar buiten mag komen, de politiek (of althans wat zij vinden) correcte waarheid.

 

Dit onderzoek kun je per definitie scrappen!

 

THC veroorzaakt geen hart en vaatziekten maar helpt juist bij het oplossen van aandoeningen in deze richting, officieel mag ik niemand aanraden om dit te gebruiken omdat er nooit een studie is geweest die dit bewezen heeft, doch uit de praktijk bestaan vele voorbeelden die hier voor pleiten.

 

Amerikaans drugsonderzoek moet je NOOIT serieus nemen, neem dat maar van mij aan, en al helemaal niet als het uit een center for drugabuse komt. NOOIT.

 

Tot hier mijn woord hier over.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...