Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik was op zoek naar een goeie uitleg hoe je tabac kan telen, is er mischien iemand die een goede link weet naar een tutorial ofzo.

 

Heft er iemand ervaring mee?

 

Dank bij voorbaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb het wel eens geprobeerd maar na een jaar kwam er niks naar boven

terwijl ik toch me best heb gedaan snap het niet had gehoopt op een mooi boompje met shag had namelijk 2 pakjes begraven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral het drogen is belangrijk, de manier van drogen geeft verschil in sterkte en smaak.

Het moet ook nog lekker soepel zijn om te versnijden, niet zo makkelijk denkik.

Het drogen bepaald dus bijna helemaal je tabak..

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik niet met je eens,...sigaretten bestaan uit meerdere tabaksoorten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Precies, je zult om een echte lekkere smaak te krijgen meerdere soorten moeten telen.

Maar dit topic heeft mij wel getriggered om eens een poging te wagen!

 

Supergaaf je eigen biologische joint te kunnen bouwen, en je eigen geteelde shag te roken;). Alleen de vloeitjes nog fixen dan. :o Volgens mij kun je ook wel leuke tipjes rollen van tabak! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien is het telen van tabac geen makkie.

Klopt het dat die eerst een jaar moeten groeien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is eenjarig, dus dat kan niet.

@BigButtBram: Juist, maar ik beweerde toch ook helemaal het tegendeel niet toch? :P

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kweken en bewerken van de tabak

 

De tabaksplanten worden in de volle grond op rijen aangeplant zodat personeel en zon goed bij de planten kunnen komen. De bloemen die dreigen te ontstaan worden verwijderd zodat de plant alle kracht in de bladeren steekt. Als de bladeren volledig rijp zijn worden ze geoogst . Dit oogsten kan gebeuren door alleen de rijpe bladeren te oogsten of bij sommige soorten door de hele stam van de wortels los te snijden.

 

De bladeren die geoogst zijn worden voor verdere bewerking eerst gedroogd. Voor dit drogen zijn er een aantal technieken waarvan het ophangen in grote schuren voor sigarentabak de meest gebruikelijke is. Andere technieken zijn het drogen in de zon, drogen in kunstmatig verwarmde schuren en het drogen boven open vuren.

 

Na het drogen worden de bladeren met water bevochtigd en gefermenteerd. Dit fermenteren is een soort broei- of gistingsproces welke plaats vindt in grote fermentatieschuren waar de vochtig gemaakte bladeren op grote stapels worden opgetast. Door dit fermenteren worden een aantal in de tabaksplant voorkomende stoffen afgebroken waardoor de uiteindelijke kleur en aroma ontstaan. Nadat de bladeren gefermenteerd zijn, worden ze gesorteerd op maat en kleur en vinden hun weg naar de verwerkingsindustrie in de vorm van soms wel 100 kg wegende bundels

Bron: http://www.bedrijven-nederland.nl/buurmals...text/tabak.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Precies, je zult om een echte lekkere smaak te krijgen meerdere soorten moeten telen.

Maar dit topic heeft mij wel getriggered om eens een poging te wagen!

 

Supergaaf je eigen biologische joint te kunnen bouwen, en je eigen geteelde shag te roken;). Alleen de vloeitjes nog fixen dan. :o Volgens mij kun je ook wel leuke tipjes rollen van tabak! :P

 

Je hebt geen vloeitjes meer nodig, je rolt dan toch gwn altijd blunts met de tabaksbladeren ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P))

 

Maarrrr ik heb wel gelezen dat tabak telen niet iets eenvoudigs is, drogen fermenteren nerven eruit, verschillende soortenetc. maar goed kan altijd een poging wagen he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil ook wel een poging wagen, maar kan je hem dan gewoon heel het jaar buiten zetten ?

Ik vind nog steeds geen deftige growguide :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, binnen voorgroeien en begin mei naar buiten.

 

Het zijn volgens mij eenjarige planten... Als jeen plekje vrij hebt onder je hps zou je dat ook eens kunnen proberen toch? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als ik het goed begrijp moeten de planten een heel jaar groeien ook in de winter ? vooraleer je de bladeren kan oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, in het voorjaar binnen voorgroeien en in mei naar buiten. In de herfst oogsten.

Google!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ondertussen mijn tabak zaden ontvangen, best wel kleine zaden. Ik heb er ineens 100 gekregen. Nu eens zien wat daar mee te doen valt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja...wat enigzins te roken was...doe je gedroogde blad in een pot met port en laat het een week staan. Droog het dan opnieuw en voordat het helemaal droog is rol je het tot "sigaren". De smaak lijkt best wel op "commerciele" tabak...een stuk meer dan die van gewoon gedroogd blad.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wilde dat ook doen,maar mensen hebben mij dit afgeraden omdat het teer/nicotine gehalte bijna niet te controleren is. Veel nicotine is dodelijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...