Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
doubleG

1 Lowryder + 4 Twisted Shack Van Sanniesshop

Recommended Posts

op woensdag 23 april 2008 bestelde ik 10 zaadjes Lowryder bij Sanniesshop. Na B-52, Hollands Hope en Early Misty van Nirvana te hebben geprobeerd - en nooit erg mooie resultaten te hebben behaald - richt ik mij dit jaar tot Sannie. Van zodra de zaadjes in mijn bezit zijn, begin ik eraan. Ik hoop ze voor 8 mei te kunnen zetten, want dan kan ik oogsten op mijn verjaardag halverwege juli :dribble:

Er komen ook wel nog een aantal grotere planten in de tuin, maar ik ben er nog niet uit welk soortje, tips altijd welkom.

 

tot binnenkort!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze ook woensdag besteld en had ze gistermiddag al in huis! En ondertussen liggen ze nu ongev. 20uur in de watten en er is al eentje ontkiemt. :dribble:

 

Maar is het nu al niet een beetje laat om nog grote planten te zaaien, kan wel denk ik maar krijgen ze ook laat toppen en dus ook meer kans op toprot toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat is het nie hoor... :dribble:

 

Normaal gesproken starten de meeste met zaaien zo rond ijsheiligen, half Mei.

Rond die periode is de kans op vorst aan de grond zo goed als voorbij.

 

Gewoon zaaien die hap :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag zaadjes ontvangen...

wel slechts 8 Lowryder seeds ipv 10. Sannie zal te stoned geweest zijn wrs :verrygood

ga ze meteen ff in een glas water stoppen en potjes aarde klaarmaken.

 

ik hou jullie op de hoogte.

 

gallery_6760_5151_1579699.jpg

gallery_6760_5151_28880.jpg

gallery_6760_5151_653598.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met de lowriders

 

Krijg er van de week ook 12 binnen en ga daar ook gelijk mee starten

 

laters da dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb de 8 Lowryders ff in water laten weken (+- 2 uurtjes) en in goed vochtige jiffy's gestopt + de 5 Twisted Shack zitten al enkele milimeters onder de (pot)grond.

heb al 5 potten klaargemaakt met kompost, potgrond, kippestront en beendermeel voor de mooiste Lowryders-zaailingen. de overige 3 gaan in kleinere potten.

volstaan 4 liter potten?

 

weet alleen nog niet waar ik die Shack in ga kweken...

 

een eerste fotoshoot van zodra de eerste groene lieverdjes hun kop op steken.

wie doet een gokje? ik denk donderdag. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

woohoo vandaag zaten er nog 10 zaden Lowryder in de post van Sannie.

2 te kort? krijg je er toch gewoon 10 in de plaats extra! wat een service. een aanrader :P

 

intussen is er 1 Lowryder en de 5 Twisted Shack boven de grond :o

het is nog even wachten op de andere 7 Lowryders.

met mijn nieuwe zaden wacht ik nog even met ontkiemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TWISTED SHACK (shackF2 x Twisted fruit)

 

Deze cross is onder mijn eigen begeleiding gemaakt speciaal om als freebees weg te geven,de heerlijke en krachtige shack gekombineerd met wat zachtere fruitige noten.

De shack is de bekende van de twee en zorgt voor de haze achtige inslag en enorm potente groei.

De Twisted fruit komt van Motarebel af (grapefruit x killian) en een absolute smaakmaker met enorme krachtige stoned/high.

 

bron: Sannie :P

 

heel benieuwd naar wat deze buiten zal doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

na de zaden 5 dagen in mijn bezit te hebben, de eerste foto's! :P

 

eerste Lowryder:

 

gallery_6760_5151_152204.jpg

 

eerste Twisted Shack:

 

gallery_6760_5151_543392.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog steeds geen Lowryders boven de grond.

3 zaden werden een witte smurie, de overige zaden zijn zelfs nog niet open gegaan...

geen Lowryders meer voor mij. ik heb nu 4 buitenkweken achter de rug en nooit zo'n slechte resultaten gehaald.

1 op 13 Lowryders

4 op 5 Twisted Shack

 

Een maat van mij die ik ook 5 Lowryderzaden gaf, kent dezelfde miserie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's heel gek. Bij mij zijn ze allemaal (lowryder 10/10 en rebelshack 2/2) uitgekomen. Eentje is wel gestorven na ontkiemen, maar dat zal eerder aan mij liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Thanatos: hoelang was het wachten vooraleer de lowryders bovenkwamen? ik wacht nu al een week...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb alles bij mekaar een tiental lowryders gezaaid het afgelopen half jaar,

 

sommigen kwamen na twee dagen op

sommigen na drie dagen

sommigen na vijf dagen

sommigen na 8 dagen

en eentje nooit ;)

 

geen paniek dus

gewoon lichtjes vochtig houden, en afwachten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ziet er naar uit dat het bij die ene Lowryder zal blijven. Ik heb in de Wietforum-shop een litertje Canna Terra Flores aangekocht. Ik ga die geven aan de ene Lowryder, als het een vrouwtje wordt uiteraard. De rest van de fles zal aan de vrouwelijke Twisted Shacks worden gegeven in augustus.

 

Iemand een idee wanneer ik mag starten met voeden van de Lowryder? Het plantje is zo'n 10 dagen boven de grond...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik word een beetje bang van het verhaal!

 

Ik denk dat je die lowryders niet hebt moeten laten weken in water.

misschien waren ze te vochtig.

 

Ik heb het zelfde probleem. 1 zaadje is momenteel ontkiemd van de 11. de rest licht er maar stilletjes bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt volledig aan jullie denk ik, heb nooit problemen gehad met lowryders...

 

Zo ontkiem & zaai ik:

 

-paar dagen tussen vochtige keukendoeken in het donker ( 2-3 dagen tot je wit worteltje ziet)

-In de jiffy's stoppen ongeveer 1cm diep, steeds goed vochtig blijven maken, maar niet TE vochtig. (heirbij onder 24h licht)

 

na een dagje of 2 zijn ze dan allemaal boven gekomen.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanwege dit verhaal heb ik bij het ontkiemen meteen ook 10 lr gezet en niet tot mijn verbasing waren ze allemaal op binnen 3 dagen en net zo snel als de andere zaden!

Wel te vermelden waard dat dit gebeurde in pitpots.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik heb geen problemen gehad met het ontkiemen van mijn LR's die bij Sannie afkomstig zijn.

24uur in het water en de worteltjes kwamen uit het zaad.

Daarna heb ik ze in de bijgeleverde pitpots/jiffy's gezet en dan onder het licht.

Geen probleem op een plantje na wat niet uit zijn zaadkap kon komen. deze heb ik geholpen en het plantje begint nu eindelijk na 3 weken te groeien en nieuw blad aan te maken. (ik geef alles graag een kans)

Dus of je hebt pech met de zaden die je hebt gekregen van sannie (kan ik me niet voorstellen)

Of er is in het proces bij jou iets fout gegaan

 

Ik weet niet wat er mis is gegaan want ik ben er niet bij geweest.

Dit is verder geen aanval ofzo, ik post alleen even mijn ervaring :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de zaden weggedaan... had ze vorige week naar aanleiding van een aantal topics uit de jiffy's gehaald en "gecrackt", maar er zit geen leven meer in ze. zonde van de centen.

 

raar dat de freebies het wel goed doen en ik andere jaren geen problemen heb met het ontkiemingsproces...

tot zover het korte avontuur met de lowryders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het erg voor je dat de zaden niet opgekomen zijn,maar aan de zaden ligt het niet wel aan de manier van ontkiemen.

Wat er fout is gegaan kan ik je niet vertellen.

Jiffy's zijn inderdaad gevoeliger in gebruik maar evengoed wel te doen.

 

Ik raad al mijn klanten aan de pitpots te gebruiken welke als optie te bestellen zijn,met deze krijg ik letterlijk geen enkele klacht omdat de klant er gewoon vrijwel niks fout mee kan doen.

gevorderde kwekers hebben allemaal hun eigen manier van ontkiemen en ze zweren er allemaal bij, wie ooit pitpot heeft gebruikt zweert erbij.

 

Nu hoor ik je denken waarom geef je die er dan niet bij ipv de jiffy's?

Bij de pitpots komt ook bacto en een brievenbus doosje en vanwege het gewicht een relatief hoge verzend kosten.Dit is absoluut niet haalbaar op de scherpe prijsen van de breeders choice zaden.Vandaar de jiffys welke gratis en goedkoper meegezonden kan worden.

 

Ik hoop dat je er wat mee kunt

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...