Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bazz f

Ierdbei F3

Recommended Posts

Even wat pics:

 

med_gallery_8301_1599_882475.jpg

De 'scrog' waar nog geen enkel geel blad te zien is, ook niet van onderen. Begint nu ook aardige toppen aan te maken, en de trichs worden er ook steeds meer.

 

med_gallery_8301_1599_1488992.jpg

Bladeren staan mooi omhoog

 

med_gallery_8301_1599_1283553.jpg

Deel van de scrog

 

med_gallery_8301_1599_2266629.jpg

Het eerste Ierdbei vrouwtje, gaat nu ook aardig ruiken.

 

med_gallery_8301_1599_629693.jpg

De hoofdtop gaat nu aardig hangen lijkt het wel.

 

med_gallery_8301_1599_1942422.jpg

Zijkant

 

med_gallery_8301_1599_1285950.jpg

Het 2e vrouwtje wat steeds dikkere toppen krijgt.

 

med_gallery_8301_1599_361772.jpg

Even ter vergelijking..

 

med_gallery_8301_1599_2043508.jpg

En we moeten nog even :P

 

med_gallery_8301_1599_427881.jpg

De Rebel, nog steeds geen bloei

 

med_gallery_8301_1599_118607.jpg

Maar zo te zien moet dit toch aardig snel gaan komen.

 

med_gallery_8301_1599_130977.jpg

2 Ierdbei's

 

med_gallery_8301_1599_520304.jpg

Mijn palmzaden zijn ook uitgekomen!

 

 

Van de week de korte bamboestokken vervangen door lange kunststof stokken, dit ook voor de lengte maar ook voor schimmel. De Ierdbei's krijgen 1 ml bloeistimulator en 15 ml bloevoeding, beide van BAC afgezuurd naar ph 6,0 en dit op 10 liter water. De Rebel krijgt alleen groeivoeding, ook van BAC afgezuurd naar ph 5,8 en ook dit op 10 liter water.

 

De droog netjes waren toch geen succes, dus de plakstrips vervangen voor houten balkjes waar ik het omheen gelegd heb en toen vastgeschroevd heb.

 

Binnenkort meer! En dit weekend heel goed weer!

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ierdbei !

Geweldig om te zien dat ze bij jou net zo mooi is als hier.

Zoals jij ook al vermeldde: dit smaakt ongezien/geproefd naar meer. Maakt haar reputatie tot nu toe meer dan waar.

:P

 

ps: dat afzuren buiten, wel eens dieper over nagedacht ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ze heeft haar puntjes meer dan verdiend suf, hopelijk zijn ze volgend jaar ook nog leverbaar. Anders koop ik ze nu al zeker in! Bedankt voor het compliment suf, dat waardeert ze!

 

Over het afzuren heb ik eerlijk gezegd niet verder over nagedacht suf, misschien een uitleg hierover? Alvast bedankt

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslagje en duidelijk te zien dat basic seeds de overtreffende zaden voor buiten heeft :P

Die Ierdbei is een knaller

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik probeer het regelmatig te updaten, dus ik ben blij dat het er zo op staat. Dank je.

Ja San, Basic Seeds is goed bezig en ik geloof niet dat ik de enige bent die die mening heeft. Go Basic Go!

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woohoo die Ierdbei gaat goed zeg! Succes man!

 

Gr. BLeZZzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

no geen toprot opgetreden?

 

er zijn namelijk aardig wat mensen die toprot hebben in hun ierdbei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Bruut, ik controleer de planten elke dag, behalve de Rebel dan. Ik bekijk ze van top tot teen en tot nu toe nog niks te bekennen. Zodra de regen is geweest ga ik naar buiten om het overtollige water eraf te schudden. Ben ik aan het werk, doet me vriendin het. De Rebel kijk ik natuurlijk ook wel na, maar nog niet zo erg als de Ierdbei.

 

Bedankt BleZZzZ, ik hoop op een goeie oogst zonder rot.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites
ga ik naar buiten

Hehe, daar waait het toch voor ?

Maak jezelf luiheid meester en je begrijpt wat ik bedoel :D

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben graag met de plantjes bezig suf, daar is het immers mijn hobby voor :P. Wat bedoelde je nou precies over het afzuren?

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, helemaal mee eens, ik kom net terug uit m`n tuintje en duik er zo weer in. . . .

Heb 2 tuinstoelen strategisch geplaatst en ga af en toe luisteren hoe snel ze vorderen.

Wat ik bedoelde met "afzuren buiten" is niet negatief bedoeld. Ik probeer al jaren het positieve aspect van afzuren te achterhalen (let wel: BUITEN) en heb het overtuigend bewijs van afzuren buiten nog niet gezien. Buiten heb je een giga buffer, niet te vergelijken met "binnen".

Kijk naar de dames, snap ze en geef ze wat ze tekort komen.

Wiet is en blijft (on)kruid.

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben gaan afzuren omdat ik dat binnen niet had gedaan. Daar zag je gewoon de gele bladeren razend snel toenemen, dit zal ook een tekort zijn geweest, natuurlijk. Maar een ph probleem kon ik toen nog niet meten. Dus vandaar dat ik ben gaan afzuren.

 

Over die 'giga buffer', ik heb dacht ik 60 liter kuipen. Dit is natuurlijk wel een flinke buffer, maar niet te vergelijken met volle grond, dus ook nog een reden om af te zuren ( voor mij dan). Een andere reden voor mij was: stel dat er iets met de planten is, dan weet ik in ieder geval dat het niet zal liggen aan de watergiften. Volgend jaar zal ik het gaan overwegen om 1 pot niet te gaan afzuren, om beetje vergelijkingsmateriaal te krijgen.

 

Het is altijd leuk om thuis te komen van werk, en dan heel de planten nakijken en bekijken.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was niet als aanval bedoeld, kwaad kan het zeker niet.

Of afzuren buiten zin heeft is een vraag.

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suf ik zie het ook niet als een aanval, ik kan alleen maar bijleren he. Stel dat het echt geen nut heeft ( wat ik dan volgend jaar zal ondervinden) dan scheelt het mij weer tijd.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit BF!

Mooi getrained en onderhouden, zo te zien staan ze goed groen en hoef je zeker geen stikstof meer te voeden.

 

Hopelijk krijgen we nog eens wat zon in september want dit schiet zo niet op...het lijkt wel herfst :P

Over je vraag, denk dat jouw Ierdbeien zo rond 25 september klaar zullen zijn, als het weer en eventuele rot het toelaat kun je nog eventueel nog wel wat langer gaan maar dan word ze wel vrij snel 'sloom'. Ik oogst ze ook weleens wat vroeger, is dan ook wat actiever te roken en het gewichtsverlies door de vroege oogst is niet erg hoog.

 

Toprot zoals opgemerkt werd is altijd mogelijk, hangt ook af van een aantal factoren (bemesting, luchtcirculatie, neerslag/dauw) naast de genetica. Zelf heb ik nog geen noemenswaardige verliezen gezien bij deze lijn terwijl ik er sinds 2003 jaarlijks mee werk. In Zwitserland idem dito al oogsten ze daar veel vroeger (< daglengte) en hebben ze vaak net even wat betere omstandigheden.

 

Planten die te vroeg gezet worden blijven wel lang doorbloeien waardoor je afgestorven kelkjes krijgt die dan een hechtpunt kunnen vormen voor toprot, let hier goed op.

 

Succes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Paddo, maar er komen bij 2 Ierdbei's toch wat geel blad aan de onderkant. Dit zijn er niet echt veel, het worden er ook niet echt meer en wat je zegt, over het algemeen zijn ze goed groen.

 

25 september, ik hou het in mn achterhoofd. Ik zal deze datum niet gelijk gaan oogsten, maar dan heb ik een richtlijn snap je? Ik hoop inderdaad op een goede september, dan kunnen de toppen nog wat aandikken, ze voelen nu al aardig compact aan. Toch mogen ze wel iets dikker vind ik

 

Over het 'sloom', ik blow zelf niet. Het is puur hobby dus dan zou ik dus de ene plant wat eerder kunnen oogsten dan de ander om beetje verschil onderling te krijgen. Veel gewichtsverlies wil ik niet hebben als ik verschillende tijden ga oogsten dus hoeveel weken na 25 september zal jij aanraden?

 

De scrog bijvoorbeeld zou daar goed voor zijn, deze is nog niet zo ver als de andere samen met nog 1. Leuk voor de visite :P.

 

Ik heb de planten vrij vroeg geplant, dus wat je zegt over de afgestorven kelkjes zal ik rekening mee houden. Net nog even gekeken buiten, maar bladeren voelen totaal niet vochtig aan.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej,

mooie plantjes die ierdbei!! :P

bij ons doet die rebel het ook nog niet hopelijk komt het snel inderdaad!

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop het ook Pain, hopelijk kunnen we de Rebel laten afbloeien zonder rot. Ben net even wezen kijken bij de planten, ondanks dat de sterren te zien zijn, zijn de planten goed vochtig. Ik ga zo naar dromenland toe, dus een ventilator erop zetten heb ik geen zin in. Morgen dus grondige inspectie en ook gelijk kijken naar de mini rupsjes. Die beesten maken een soort van webje in je toppen, wat dus niet echt lekker is. Ik ga hier ook niet meer tegen spuiten aangezien ze al zover in de bloei zijn.

 

Morgen meer!

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

F*ckzooi, altijd gecontroleerd. Zat soms een half uur alleen maar de planten van top tot teen te bekijken, en ja hoor na vannacht....Budrot! Ik heb 5 flinke toppen weg kunnen knippen, en toch waren er 2 daar zaten kleine rupsjes in die een nestje hadden gebouwd (een spinnenrag achtig iets). Denk dat achter dat netje toch genoeg vocht bleef hangen om de top te laten rotten. Wat baal ik hiervan zeg, heel de tijd gaat het goed en 1 vochtige nacht en de rot zit erin.

 

Wat moet ik doen? Afwachten of het erger word? Het is nu nog te vroeg om te oogsten met net iets meer als 1 maand bloei. Ik ga natuurlijk ook geen gif spuiten.

 

Iemand suggesties?

 

BF (een depressieve grower op het moment)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok,

 

weer een soortje om een streep door te zetten,

 

helaas.

 

Omdat 1 iemand ooit budrot heeft gehad ga jij de soort doorstrepen? :D

 

Ik denk niet dat je veel kan doen tegen die budrot, behalve alles wat rot is wegknippen en hopen dat het niet erger wordt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het klote dat ik toprot heb gevonden, maar vind het niet gelijk een reden om een streep door het soortje heen te zetten. Dit heeft niets met genetica te maken, weersomstandigheden en eventueel ongedierte spelen altijd nog de grootste rol. De weersomstandigheden kunnen per locatie waanzinnig verschillen.

 

Hier zijn we allemaal (outdoorkwekers) afhankelijk van. Ikzelf ben helaas niet echt in de mogelijkheid om hier iets aan te doen, ik kan geen zeil van 3x3 meter boven de planten hangen. Ik heb ook buren waar ik rekening moet houden, net zoals de meesten onder ons.

 

Sterker nog, zoals ik al zei gaat Ierdbei hier volgend jaar gewoon weer de grond in.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sterker nog, zoals ik al zei gaat Ierdbei hier volgend jaar gewoon weer de grond in.

 

BF

 

Inderdaad, je plant zag er heel gezond, potent en veelbelovend uit. Mooi soortje dus.

Nog veel succes ermee. En ik heb ook geluk nodig met het weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten zien er nog steeds gezond uit, ondanks de rot. Ik ben alleen bang dat de rot nu in een razend tempo door mn planten heen jaagt. Ik wil niet te vroeg oogsten, omdat ik geen wiet wil, waar je niks van merkt. Maar ik wil ook geen minimale oogst. Dus wat is wijsheid?

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten zien er echt top uit :P

 

Jammer van de toprot maar met deze zomer kom je er bijna niet onderuit :D

Ik heb vandaag ook een van mijn snow white's moeten oogsten i.v.m toprot, deze stond pas 7 weken in bloei.

Ik ontdekte de toprot een paar dagen geleden al, maar ik dacht het op te kunnen lossen door iedere keer de

toprot weg te knippen, maar binnen no-time zat het door heel de plant heen. Ik zou het nog wel ff aan kijken

als ik jou was, en de rotten stukken eruit knippen. Maar als het nou echt erg word zou ik de boel gewoon oogsten.

 

 

Groeten,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...