Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bazz f

Ierdbei F3

Recommended Posts

Wat ik gewogen heb is 470 gram, maar er ligt her en der in het huis nog wat :( Een weckpot met Ierdbei, hier en daar wat laatjes met Ierdbei. Dus word volgend jaar geen eieren zoeken, maar.... ;). Ik moet er wel bij zeggen dat ik later nog wat van de scrog afgehaald heb, deze topjes mochten nog wel even.

 

Toch heb ik afgelopen zaterdag wat rot weg moeten knippen bij de Rebel. Hier baal ik wel van, maar doe er weinig aan, behalve duimen en blijven weg knippen. Ik heb me nu maar voor genomen om het tot eind van de maand te rekken. Dus binnenkort nog 1, heel misschien 2 voedingsbeurtjes, en dan aan de spoel.

 

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

ho, moet je bezien, wat je vind dat de moeite blijft om het te controleren op rot tov de kwalieteit en hoeveel er nog over blijft, en of het er in het geheel beter op wordt of niet... de tijd die je er wil in stoppen..

 

ik heb ze geoogst op 14 november vorig jaar, maar zonder dat ik naar de trich's heb gekeken. Gewoon als de toppen mooie aanvoelden en ze uit gebloed waren. Ik neem het niet te nauw buiten.

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb afgelopen dinsdag nog rot eruit geknipt, dit waren 2 kleine plekjes. Gisteren weer gecontroleerd, maar kon gelukkig niks vinden. Wel heb ik gister alleen water gegeven, ik ben maar begonnen met spoelen. Dit omdat ik het toch tricky vind om te lang door te gaan. De plenning staat nog steeds op het einde van de maand. Ik geloof dat we tot maandag een beetje redelijk weer hebben, daarna word het weer slechter. Dus het zal duimen worden.

 

De toppen voelen alles behalve hard of stevig. Erg luchtig als het ware, maar dit is omdat de Rebel gewoon een laatbloeier is (voor buiten) en niet alle mooie dagen heeft kunnen pakken en ook niet meer zal krijgen. Toch maakt de hoeveelheid mij niet zo uit, daar ik niet blow. Als het maar een lekker wietje word, zodat ik de visite zo nu en dan iets kan voorschotelen :o

 

Misschien straks nog een paar foto's.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plannen zijn gewijzigd, ik bekeek de trichs net, en hebben een mooie amber kleur. Volgende week heb ik er bijna geen tijd voor, en met het weer wat er na maandag/dinsdag aankomt wil ik geen risico's nemen.

 

Toppen lijken wel iets compacter te zijn geworden, maar nog niet de compactheid zoals ik van de Ierdbei gewend was. Nou is dat geen vergelijkingsmateriaal, maar zou natuurlijk wel leuk zijn als ze dat zouden zijn :o

 

Ik ga zo de plant omhalen dus zal nog een paar laatste foto's maken van voor en na het oogsten. Het is wel een hele omschakeling van plenning, ik weet het, maar ik heb ook nog werk en dat is toch ff belangrijker. Met de smaak zal het wel goed zitten, ruiken heerlijk fruitig. Plakken ook nog eens lekker dus zal wat worden straks met knippen.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo damn, eindelijk klaar! Als je in je eentje moet knippen, heb je het al gauw gehad (althans, ik wel). Foto's van net voor de oogst heb ik helaas niet, omdat het al eigenlijk te donker was. Heb denk ik toch al gauw 4 uur zitten knippen. Dus bij deze wat foto's van wat ik net geknipt heb:

 

med_gallery_8301_1599_542290.jpg

Find the buds....

 

med_gallery_8301_1599_762141.jpg

 

med_gallery_8301_1599_530406.jpg

Ik heb nog wat van de schaar afgeschraapt, hier het resultaat. Mooi glimmend balletje.

 

 

Ik heb denk ik ongeveer de helft van de plant geoogst en geknipt. Ruwe schatting omdat het al aardig donker werd. Ik heb de toppen geknipt die ik waardig vond om al te laten drogen. De rest mag nog even aanspekken. Plus het feit dat als ik alles had omgehaald, ik om 5 uur nog zou zitten knippen, en daar heb ik niet zo'n zin in :o

 

Goodnight folks

 

BF

 

 

edit: Bazz heeft zich maar gewaagd aan het hasjballetje. Ben het afgelopen jaar alleen zo stoned geweest toen ik een spacecake op had :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er heerlijk uit Bazzfucker.

En dat is de helft :o

Dit gaat een leuke voorraad worden :)

knip ze

 

knutsel :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man, geniet ervan!

 

Gr. BleZZzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks guys, het drooghok staat op mijn slaapkamer. En sommige verklaren me voor gek, maar zonder filter. Dus elke keer als ik mijn kamer binnen kom, komt er een heerlijke geur mijn neus tegemoet.

 

Ik denk dat ik het hok iets te vaak heb laten aan slaan bij de Ierdbei, dus nu springt om het anderhalf uur een half de ventilatie aan. Er is dan wel sprake van goede luchtstroming in het het hok. Springen de 4 fans uit, draait er nog een 5e om niet helemaal stil te vallen.

 

BF

 

Oww ja, was vergeten te melden, het was 720 gram nat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik weer. Tijdje niks van me laten horen, en wil even wat foto's posten van de opbrengst. Helaas valt de Rebel zo tegen dat ik bijna alles in de Bubbleator heb gegooid. Dit was in totaal 140 gram wat ik geknipt heb en heb nog een klein beetje achter gehouden voor de visite. Er zitten ook nog wat fluffy topjes aan de plant, maar heb nog steeds geen zin om dit eraf te halen :rolleyes:

 

De foto's zijn niet de beste kwaliteit, maar het is het enige apparaat via usb wat mijn computer niet laat vast lopen. Misschien iemand ideeen hierover?

 

Oke klein overzicht:

 

med_gallery_8301_1599_1019251.jpg

5 zakken, totaal 350 gram

 

med_gallery_8301_1599_479002.jpg

Nog wat kleine zakjes, en links een klein gedeelte van de Rebel

 

med_gallery_8301_1599_111749.jpg

Rebel 1e zeef

 

med_gallery_8301_1599_156362.jpg

Rebel 2e zeef

 

med_gallery_8301_1599_483141.jpg

Rebel 2e zeef, different angle

 

Ik vind de 2e zeef er stukken beter uitzien en aanvoelen. Net chocolade zoals het eruit ziet, en net caramel als je het probeert klein te maken. Ik heb alleen nog maar de 1e zeef geprobeerd, en daar ik werd ik echt knetter van. Samen met een maatje hadden we genoeg aan een half blowtje.

 

med_gallery_8301_1599_791462.jpg

Suf zijn DF, verslag is te vinden in zijn topic

 

Ook heb ik knipafval van een binnenkweek gebubbeld:

 

med_gallery_8301_1599_704962.jpg

 

med_gallery_8301_1599_804575.jpg

 

Het oogt erg groen, maar deze vind ik echt bizar. Het grootste stuk is 1e zeef en dat was 9,3 gram. Na 1 blowtje gedraaid te hebben ervan, bleef er 9,2 over. Meer had ik niet nodig, want zat aan de bank vastgeplakt ;) Van het knipafval ligt er nog ongeveer de helft in de vriezer, en ik zat eraan te denken om dit misschien een beetje met de rebel te mengen. Beetje variatie in smaak om het maar simpel te zeggen.

 

Ik vond de buitenkweek zeer geslaagd voor de eerste keer. Er zijn wel een aantal dingen waar ik van geleerd heb. Zoals de potten wit verven, daar zag ik een groot verschil in. Dus volgend jaar gelijk witt potten. Verduisteren is voor mij geen optie, ik heb het in de zomer gewoon te druk met werk. Ook zal ik volgend jaar meer van Sannie's Tabs in de grond douwen, omdat er toch wel een paar tekorten naar boven kwamen.

 

Ik zal ook gaan dieven volgend jaar, omdat ik geen zin heb om meer als de helft van de tijd bezig te zijn om die fluffy topjes eruit te vissen. De grond zal ik waarschijnlijk hetzelfde gaan mengen als dit jaar. Ik zag toch dat ik ze zo een lange tijd geen voeding nodig hadden. En misschien wel andere organisch meststoffen die er dit jaar niet in zaten erdoor heen mengen.

 

Of de Ierdbei terug komt? Dat zeker, alleen weet ik nog niet of ik deze soort zal gaan kruisen. Dit vanwege haar vroege eigenschappen en het maken van mooie lange buds. Met welke soort weet ik nog niet, maar ik zoek wel een soort met een korte bloeitijd en flinke stoned. Ik heb er wel een paar in gedachten, maar dat hou ik lekker voor mezelf :D Dat mogen jullie volgend jaar ontdekken.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo he netjes man!

Viel de rebelshack tegen qua smaak of opbrengst?

Maar lekkere blokjes ice, ik ga morgen hetzelfde doen:)

Jij kunt wel weer een jaartje vooruit zo te zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey makreel, ik vond de rebel erg tegenvallen qua smaak. Maar dit heeft denk ik alles te maken met het feit dat ik de plant niet gespoeld heb. Het effect ervan daarintegen is werkelijk super te noemen. Ja ik kan wel langer als een jaar vooruit, ik blow niet :rolleyes:

 

BF

 

ps, succes met bubbelen, heb je wel voldoende ijs gehaald? En alcohol om je zakken mee schoon te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja spoelen ben ik helaas ook vergeten met ongeveer alle planten... :rolleyes: Goed dat je het zegt van die alcohol, dat ga ik morgen ff halen. Die ice ziet er wel echt chemisch groen uit, niet normaal ;) wel supervet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal wel de 96 % ipv de 70 % die ik laatst meekreeg. Die maakt een stuk makkelijker schoon.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie opbrengst hoor Bazzfucker :rolleyes:

Leuk dat je de afknipsels verwerkt tot hashies :bier

Ik heb dit jaar een ierdbei plantje bestoven met een herijuana man,dat leek mij wel wat voor volgend jaar :smoke

Zijn nog mooie zaden geworden ook hihi

We zullen zien volgend jaar

Ik hoop dat het je net zo goed af gaat als dit jaar of beter :D

Rook ze

 

Gr knutsel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Knutsel, al moet ik wel zeggen dat de visite er al van heeft gesnoept. Die vinden het allemaal prima te roken. Dat ik er hasjies van maak, tja, het is gewoon leuk om te doen! Dan haal je de zakken uit de emmer, en dan denk je dat er niet veel inzit. Nou niet hoor, heerlijke ice.

 

Ik heb wel wat ervaring opgedaan ja met de Ierdbei en de Rebel. Maar ja, lezen hier op het forum heeft ook heel veel invloed op die ervaring. Ik blow zelf niet, althans heb nu alles getest, en daar blijft het bij. Dus mijn voorraad blijft nog wel even zo. Ik ben benieuwd naar je cross.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, mooie toppen!

Ga volgend jaar ook meer dieven want die kleine k*t topjes word je echt chagerijnig van..

Verder netjes geknipt man!

Heb je mischien nog wat hash-maak tips voor me?

Want heb een vrieskist vol met knipafval en heb nog nooit hash gemaakt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Cannaz, ben eerlijk gezegd blij dat ik klaar ben met knippen. Over het hasj maken, ikzelf heb de Bubbleator aangeschaft. Wel met de 38 Mc bag, zodat je alle kristallen alsog opvangt. Ik vind het een geweldig apparaat, al gaat er nog wel wat werk in zitten. Maar dit loont zich wel, als je kijkt wat voor heerlijk ice je overhoud. Er staan in de hasj-maak sectie een aantal verslagen over het bubbelen.

 

Wat ik wel nog even wil melden, is dat ik het knipafval van een binnenkweek heb gebubd. Ik had niet verwacht dat er nog zoveel in de 38 Mc bag zou liggen. Dus misschien voor diegene die hem niet hebben, schaf er eentje aan, want ik denk dat er anders genoeg verloren gaat.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BF

 

Mooie oogst ondanks wat tegenslagen

 

Verder spreken we elkaar weer met onze volgende buitenkweek!!!

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...