Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

serreke

1 X Amnesia Met Serreke's Scrog In Serre

Recommended Posts

wij willen een update :D

 

en mieren zijn bondgenoten van bladluis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi iedereen,

 

Ik heb het de laatste tijd druk gehad. Ik zal morgen m'n best doen om eens up te daten!

 

grts serreke

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie'ter allemoal hevig uut ;)

en er zijn 192389037823593179457831728045712374809748132+ middeltjes om mieren uit te roeien. w8 a.u.b. niet todat de koninginnen uit zijn gevlogen... als je dan je hok opentrekt .... :smoke

maar goed volges mijn beschadigen mieren de plant niet, maar zijn het wel bondgenoten van de luizen. en die zijn niet lief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

ivm met de mieren, vorige week op een zonnige dag waren er wel opeens heel veel grote mieren met vleugels die wegvlogen ;) Nu zie ik niet zoveel mieren meer. Mieren zijn idd bondgenoten van bladluizen, maar ik zie zelden mieren om de plant kruipen. vandaag geen foto's kunnen trekken, morgen hopelijks wel :smoke

 

grtz serreke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben zeer benieuwd naar nieuwe fotoos, zoals je mischien gelezen hebt in mijn kweekverslag was ik te vroeg begonnen in men serretje maar heb de knoop (planten) doorgehakt en ben opnieuw begonen op deze wijze

 

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi iedereen! na een lange tijd afwezig te zijn heb ik even tijd gevonden om up te daten voor de liefhebbers.

 

In de voorbije maand juli en een deel van augustus is de plant flink doorgegroeid. Tot en met 25 juli heb ik de plant gescrogd. Daarna ben ik begonnen met verduisteren en scrog ik niet meer.

 

Verduisteren

 

De 2 zijden aan de noordwestkant,noordkant en noordoostkant heb ik afgeschermt met plastic platen die ik in het wit heb geschildert. Dit heeft als voordeel dat ik die 2 zijden niet meer hoef te verduisteren en het zonlicht wordt gereflecteerd op delen van de plant aan die kant. Het heeft geen nadeel aangezien aan die kant het zonlicht nooit invalt.

De andere 2 zijden heb ik met zwarte plastic afgedekt die naar boven en naar beneden kan. Bovenaan leg ik wat planken en plastic erover. Eénmaal de plant verduistert, is het ongeveer 99% donker.

 

Stoppen scroggen

Dit zorgt ervoor dat alle stengels aan de zijkant en in de net verticaal groeien door het horizontale bladerdek. Zo krijgen de stengels met bloemen alle licht. Nu is het scrognet volledig dichtgegroeid.

 

Ook de stam is veel verdikt en overal in de cirkel waar ik potgrond heb aangevoert komen de wortels aan het oppervlak. Dit heeft volgens mij vooral te maken met de warmtekabels. Ik heb ik gisteren nog iets bizars ontdekt, 1 van de onderste zijstengels begint onderaan (1 cm van de grond) wortels aan te maken!

 

Update 111 dagen oud (11 augustus)

Verduisteren dag 18

Bloei dag 13 ongeveer

 

med_gallery_16960_6083_219963.jpg

Overzicht

med_gallery_16960_6083_105520.jpg

Onderaanzicht

med_gallery_16960_6083_147815.jpg

Eén van de vele topjes, bloei ongeveer 13 dagen.

med_gallery_16960_6083_273065.jpg

Dikke stam en rechts ervan zie je de wortel die zich uit de zijstengel ontwikkeld.

 

questions of comments altijd welkom,

 

grtz Serreke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze eruit ziet nu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man/vrouw die laatste foto ziet er echt schitterend uit :P

 

en ja ik vraag me ook af hoe ze er nu bijstaat .... alles in een kast lijkt wel fucking hard te gaan bij 'plantkas' ook al :D ik wou dat ik een kassie zetten kon :P :dope:

 

 

veel succes en laat daar maar een dikke vette ahrde top van komen :D

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi beste growers!

 

Ik ben een hele tijd afwezig geweest. Ik was het forum wat aan het doorzoeken en zag opeens dat ik mijn verslag niet had afgemaakt. Wel, voor al diegene die hoopte dat mijn scrog-methode veel zou opleveren...

 

helaas, rond 20 augustus is het beginnen regenen,regenen en nog eens regenen... Mijn serreke staat op het laagste gelegen punt in de tuin, en door al die regen is de put in mijn serre volldig onder water gelopen! Ik heb geprobeert om water uit te halen, maar het bleef maar bijkomen. Met gevolg dat na enkele dagen er geen zuurstof meer was voor de wortels en de bladeren begonnen slap te hangen. Eind augustus is de volledige plant afgestorven. Echt zonde!

 

Ondertussen heb ik (denk ik toch) de verschillende oorzaken gevonden:

 

-geen plastic meer op de laag paardenmest (ook al zitten er enkele gaten in) want deze laat water weinig door.

-grond in serre wat ophogen en de plant op een 'bergje' planten.

-geen potgrond gebruiken met klei of potgrond voor balkonplanten, deze houden water te veel vast.

 

Ondertussen ben ik al druk bezig met de voorbereidingen voor volgend jaar...

 

groetjes Serreke en een prettige feestdagen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijtig dat het zo verlopen is. :D

 

Ook fijne feestdagen gewenst :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

foutje gemaakt, hoe verwijder ik bericht?

 

serreke

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn wat een drama man :specool egt zonde.

ik zal als ik jou was nog even wat zaden bestellen, dan heb je in ieder geval nog wat.

 

grtz peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, dat was vorig jaar peter de pan :specool, alles loopt vlotjesn nu.

 

mvg,serreke

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou dat mss de link zijn die onder zijn naam staat??

 

2009...

 

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...