Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Nieuw Op Wietforum: Op De Bank Met...

Recommended Posts

Een nieuw initiatief van het Wietforum team: Op de bank met... (vul maar in). Nou zit ik het liefst niet op de bank met forse sigaar rokende mannen en wil het oog toch ook wat, maar in dit geval zetten we ons daar over heen en gaan we niet bij Katja langs maar bij mensen die een verhaal te vertellen hebben. Over kweken wel te verstaan ;).

 

Wat is de bedoeling?

We gaan een voorselectie maken van die leveranciers van producten waarvan we denken dat ze een goed verhaal te vertellen hebben en kennis in huis hebben die we graag willen ontsluiten. We sluiten daar niemand bij uit en trekken ook niemand voor. Uiteraard staan we ook open voor suggesties, maar gezien de frequentie waarmee we dit gaan doen (zeker niet iedere week, denk meer aan een interview per maand) zullen we toch een selectie moeten maken. De doelstelling is géén advertorial, we gaan dit ZEKER niet op commerciële basis exploiteren en zullen de moeilijke vragen ook niet overslaan. Sterker nog, zodra er een interviewdatum bekend is publiceren we dat en vragen de leden of ze voor die betreffende leverancier nog prangende vragen hebben. En dan niet "hoeveel ml moet ik in mijn vat doen" maar wat meer substantiële vragen. Daar maken we een goede selectie uit en enem die mee in het interview. Dus jullie hebben inspraak in wat er zoal aan de orde komt.

 

Het idee is ook om de vaak technische vakkennis van de leverancier wat meer te vertalen in leken-termen. Het wordt zeker geen jip en janneke verhaal, maar wel toegankelijk voor velen.

 

Wat we wél proberen iedere keer is een aantal monsters los te krijgen van de leverancier om te testen. Als de leverancier daar zo enthousiast over is dan zullen we dat natuurlijk ook in de praktijk staven. De testproducten worden dan aan Wietforum leden die in staat zijn om ook een goede test uit te voeren verdeeld (dus kwekers met een goede reputatie en de kennis en middelen om een test te doen). Vooraf wordt wél afgesproken hoe de test gaat plaatst vinden, dat ook in overleg met de leverancier en een serieus verslag is daar verplicht bij. Niks nieuws wat dat betreft in het testers topic, hou de aankondigingen en oproepen daar in de gaten.

 

Hoe kun je hier invloed op uitoefenen als lid?

Zodra we een "shortlist" hebben publiceren we die. Als er afspraken gemaakt zijn met de betreffende persoon over het interview dan openen we een topic waarin je je vragen kwijt kunt. Dit is nadrukkelijk NIET een topic om over de leverancier te discussiëren, dat kan ná het interview uiteraard wel. De leverancier krijgt het interview vooraf ter inzage uiteraard, en krijgt (zoals gebruikelijk in de journalistiek) ook de mogelijkheid om nog te reageren of zaken die niet goed geïnterpreteerd zijn te verbeteren.

 

Dus:

 

1. Géén commerciële advertorials

2. De Wietforum redacteur stelt alle vragen die hij wil, geen afspraken vooraf over de inhoud

3. Ook leden kunnen hun prangende vragen kwijt

4. Als het even kan gekoppeld aan een test van een product of meerdere producten door de leden zelf.

 

We hebben daar al behoorlijk wat ervaring in en persoonlijk vind ik het erg interessante onderwerpen.

 

Tot zover het plan waar we over gesproken hebben in het mod team.

 

Nou Wietforum, wat vinden jullie er van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top idee jongens ... ik dacht al dat WF niet meer beter kon...

blijkbaar heb ik me dus vergist ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij ook iedere keer weer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi initatief , gooi producenten maar voor de haaien

 

Op zo,n manier zullen wij WF-leden d.m.v de hierop uitvloeiende tests zien of de "praatjes" die we in advertenties zien , ook op waarhed berust zijn

 

Wie is als eerst aan de beurt , of moet dat nog geopperd worden ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het een goed plan ! Leuk om de mensen achter de schermen beter te leren kennen, en een kijkje in "hun" keuken te kunnen nemen.

 

Hé! wazzup 1x per maand een interview,.....mooi vut baantje ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat je de intervieuws ook kunt opnemen op video/tape en op youtube kunt zetten.

 

Leuk idee trouwens Whazzup ;)

 

Groeten,

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wie is als eerst aan de beurt , of moet dat nog geopperd worden ??

Nog niet bekend maar we hebben al links en recht geïnformeerd en de leveranciers zijn positief. Voor mij is BAC handig omdat het in de buurt zit en ik met Hans al eerder contact hierover heb gehad in een andere context.

 

@bbb: lijkt me ook - mag ik al met vut? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

alweer een goede toevoeging aan WF ;)

 

doe idee

 

en ik hou het in de gaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed initiatief Whazzup...

 

Lijkt me voor jou speciaal ook leuk om te doen!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we de koe maar gelijk eens bij de hoorns pakken eigenlijk. Wat vinden jullie van een interview met BAC? Hebben jullie specifieke vragen voor Hans van BAC?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey whazzup

 

Ben pas deze ronde met BAC begonnen. Wat me opvalt is dat er best wat mililiters moet worden toegevoegd om de gewenste ec te krijgen (voor ec rond de 1,4 7,5-10 ml/5 liter). Zo doe ik er niet te snel te veel in ;) Deze ronde nog helemaal afmaken en dan kan ik zeggen of er verschil is met mn vorige voeding.

 

CannaDanny

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je organisch gebruikt: ho stop! Je moet organische voeding niet toevoegen volgens ec. Organische voeding is gebonden en komt pas op termijn vrij, je loopt kans er dus veel te veel in te stoppen als je alleen op ec gaat meten. Volgens mij is de dosering van BAC groei ook 2 ml/l uit mijn hoofd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je organisch gebruikt: ho stop! Je moet organische voeding niet toevoegen volgens ec. Organische voeding is gebonden en komt pas op termijn vrij, je loopt kans er dus veel te veel in te stoppen als je alleen op ec gaat meten. Volgens mij is de dosering van BAC groei ook 2 ml/l uit mijn hoofd?

 

Ik gebuik de minerale voeding van BAC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel vragen aan sannie worden die ook eens beantwoordt

denk wel meer mensen ivm met hormonen en herma's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima idee!Altijd fijn om dingen direct van de bron te leren.

Ik heb wel een vraagje over een BAC-product nl. the Final Solution :

 

Volgens de aanwijzingen op het flesje moet je de final solution in het begin en in de 5de week van de bloei meegeven,maar volgens het Biologisch Kweekschema in het begin en in de laatste week van de bloei.Enigszins verwarrend en ik kan geen eventuele redenen vinden voor het verschil,mocht Hans mij hier wat nadere uitleg over kunnen geven,zal ik dat zeer op prijs stellen.

Alvast erg bedankt en grtz.,

 

Aad

 

edit : Tevens de vraag of je met de biologische voeding ook de max.dosering aan kunt houden en bij het constateren van (uiterste)bladpuntverbranding de dosering kan verminderen of dat je dan(door tragere meststoffenafgift van organisch vs mineraal) meer nadeel dan voordeel hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk idee en prima leerstof weer,

heb wel een vraagje over bac , is er niks natuurlijks toe te voegen dat die vellen(komt soort laagje op als voeding langer als een dag staat) tegen te gaan, en gelijk maar een opmerking erbij ik vind het supervoeding, ideaal na toevoegen bijna geen ph- meer nodig, keep up the good work , wf en bac ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey whazzup ... er blijft maar verbetering hier op het forum plaats vinden gek is niet gek genoeg ... SUPER man ( aan alle mensen van het wietforum die dit mogelijk maken ) ... ik blijf me verbazen over de kwaliteit van het forum nooit geen sleur ofso altijd wel wat nieuws en intressant ....

 

ik ben pas iets meer dan een jaar lid en ben begonnen als een volledig NOOB die alleen buiten kweekte .... maar ik denk dat doormiddel wat ik via het wietforum heb kunnen zien en lezen ik me qua theorie kan beschouwen als iemand die al een tijdje mee gaat ( praktijk kan nog veel aan geknutseld worden ;) ) dit heb ik allemaal aan jullie op dit forum te danken ....

 

nu komt er weer een topic/sectie met interviews over mooi ditjes en datjes / do's en dont's ... kom maar op :D het kan niet meer stuk ....

 

greetzzz masteryero

 

ps: whazzie nuttig info dat van bac toppie ik had het la is gelezen maar opgeslagen op mjn andere computer waar ik niet meer bij

( zo'n 1 gb aan info plaatjes enz enz enz dat ik nu ff moet missen ;) maar goed dit heb ik weer op mijn nieuwe computer staan iig )

 

je bent goed bezig

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk dit :dribble: ben wel nieuwschierig naaar wat er allemaal achter zit.

als het zo door gaat heeft wietforum binnen kort ook een eigen magazine ?

word steeds beter

ik vind het een heel leuk en goed idee

 

mvg

 

hompii

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ja, magazine... denk dat we er dan ééntje per jaar kunnen vullen :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Heb toch ook een vraagje voor de mensen bij BAC.

 

In hun voedingschema (BIO) lees je dat er vanaf dag 1 voeding gegeven wordt.

Ik dacht dat zaailingen en stekken in aarde de eerste weken geen bijvoeding nodig hebben.

Hoe zit dit?

 

Tevens wilde ik graag weten of ik de bio en chemische voeding door elkaar kan gebruiken.

 

Heb namelijk groei BIO en bloei 1-component?

 

Overigens geldt bij mij voor beide dat met 1 ml per liter de EC op 1 uitkomt. De BIO is echter veel zuurder, 1ML BIO maakt van een liter water van PH8, PH6!!

 

1ML bloeivoeding zet de PH op 7.

 

Hopelijk kan BAC nog reageren of weet iemand anders de antwoorden...

 

Beste groet

Wietvriend

Share this post


Link to post
Share on other sites

de antwoorden op je vragen:

 

1. BAC gaat er vanuit dat je de voeding die de plant opneemt uit de grond ook weer aan moet vullen. Dat doe je niet direct, maar in organische vorm. De voedingsstoffen zijn welliswaar redelijk snel maar worden door het bodemleven vrijgemaakt

2. Je gebruikt óf bio óf mineraal. Niet door elkaar.

3. Van biologische voeding kun je de ec niet meten. De voedingsstoffen zijn namelijk niet als vrije zouten beschikbaar zoals bij minerale voeding.

 

Ik weet niet wat voor bio jij gebruikt want de pH van mijn water is 7,9 en ik kom vrijwel nooit onder de 6.4 - 6.5 uit met dezelfde hoeveelheid of meer. En da's fijn, hoef je niet meer af te zuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dames en heren, de eerste besprekingen zijn gevoerd en we hebben een paar verrassende testen / demo's in het verschiet. We beginnen binnenkort met een report over anti-detectie folie en hoe je het het best kan gebruiken, en zullen daarbij zien dat een tentje zo gek nog niet is. Dat alles geïllustreerd met originele beelden die we gaan maken met een warmtecamera, dezelfde die ook bij de brandweer en overheid in gebruik zijn.

 

Daarnaast gaan we het hebben over lampen: HPI (ook 600 watt!!), HPS en Dual spectrum. Welliswaar wellicht wat minder van kwalitet dan de Philips, maar met een verrassende hoeveelheid licht en een gunstige prijs. Zo kun je je lampjes nog eens een keertje extra vervangen :(. Die gaan we testen ten opzichte van de gebruikelijke Son-T pia lampen, en wel naar alle waarschijnlijkheid in twee afzonderlijke tentjes op één locatie, zodat we ook echt een vergelijkbaar testresultaat hebben.

 

Er zijn meer nieuwtjes. We komen straks met een primeur verhaal in Nederland over een nieuwe NFT (Nutrient Film Technique) set-up en die mag ook getest gaan worden door een top technokweker. Die zal dan al wel écht ervaring moeten hebben met hydro en liefst NFT uiteraard.

 

Kortom, het wordt een lange, hete zomer... en daarom gaat de lamp test ook pas einde van de zomer plaatsvinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drie hoeratjes!

 

And off to work.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Super Whazzup, lekker aan de rol man.

Dit is helemaal je ding he?

Super info en brainwaves.

 

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...