Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Goeiendag allemaal,

 

zoals velen van jullie weten, kweek/rook ik niet :)

Na vele overwegingen gemaakt te hebben, heb ik me maar een Cubensis growbox aangeschaft bij Azarius

Echt een top site, en leverd ook erg snel af, had het pakketje namelijk binnen 1 dag in m'n bezit!!

Het was verpakt in een blanco doos, zonder opdrukken :o

 

Nadat ik het pakketje uitgepakt had, ben ik de handleiding maar eens gaan lezen (RTFM!)

Het pakketje bevatte de onderstaande onderdelen;

growkit

filterzak

twee paperclips

 

Het is vrij makkelijk te prepareren, zolang je armen/handen steriel zijn!!

 

Zo ziet het doosje eruit, de deksel is voorzien van een luchtopening, die afgewerkt is met een bepaalde filter om besmetting te voorkomen.

 

gallery_4533_5019_362026.jpg

 

Volgens de handleiding is het de bedoeling dat je het bakje opent, en deze helemaal vol water laat lopen.

Dit laat je zo'n 12 uur staan, na die 12 uur is het de bedoeling dat je het overtollige water eruit giet.

Na die handelingen ziet je medium er zo uit:

 

gallery_4533_5019_29925.jpg

 

Na die 12 uur verwijder je de deksel volledig, nu zet je je kweekkit dus in de filter zak, vouw de uiteindes een paar keer om, en zet de paperclips erop.

Nu zet je je kweekkit ergens in het licht, waar het 20 a 22 graden is (niet boven de verwarming!)

Na een paar dagen zie je witte schimmels groeien;

 

gallery_4533_5019_1032576.jpg

 

Na een 5 dagen zie je miniscule paddestoelen naar boven komen, deze groeien erg hard!!

Nadat ik de eerste verschijnselen van "dat kon wel eens een paddestoel zijn" zijn ze erg hard gegroeit, zo zien ze er dan na 5 dagen uit:

 

gallery_4533_5019_923800.jpg

 

Head!

gallery_4533_5019_316457.jpg

 

Feet!

 

gallery_4533_5019_1089555.jpg

 

gallery_4533_5019_239291.jpg

 

En natuurlijk een overzicht:

 

gallery_4533_5019_284070.jpg

 

Groetjes,

 

Mike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er erg sappig uit :o .

Volgt er ook nog een tripverslag later? :)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update !

 

Overzicht:

 

gallery_4533_5019_569629.jpg

 

Upskirt:

 

gallery_4533_5019_1391719.jpg

 

macro, zover het gelukt is:

 

gallery_4533_5019_111370.jpg

 

@Aad;

 

Ben nog op zoek naar vrijwilligers :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrijwilligers ?!

 

Haha, voelt zich geroepen...

 

Ga je zelf niet nemen ?

 

Kees.

 

Met de tijd zal ik mijn kweekje ook eens posten (als ik geen vervuiling heb), ik kweek vanuit sporenspuit, op rogge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is je luchtvochtigheid?

 

De paddestoelen zijn nog veels te klein om nu al open te gaan. Meestal komt dat door een te lage luchtvochtigheid...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben nog op zoek naar vrijwilligers :)

Hehe,is al een tijdje geleden voor mij,weet niet of mijn hersens er nog tegenkunnen :o .

Als ik nog eens even uit de werkelijkheid wil stappen,ga ik voor LSD of Peyote.

Dus heel erg bedankt voor het aanbod,maar geef mijn portie maar aan fikkie Keessie :P .

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Och, Ik ben paddo connaisseur inmiddels geloof ik :o . Nee ik vind paddo's een mooi middel om even uit de werkelijkheid te stappen de échte werkelijkheid in. Wie zegt er dat de wereld is hoe wij het zien ? Wie weet zien we het veel realistischer met paddo's... Het heeft meer te doen met een hou alle zintuigen, ook het 6e of 7e zintuig open, alles open, meer opvangen, meer relativeren, meer maken van deze wereld.

 

PS: Ik zal tzt ook lekker uit gaan delen o.i.d. met mijn paddo'stoeltjes want als ik een monsteropbrengst heb heb ik geen idee wat ik er mee moet, ik ben geen 24/7 psychonaut...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht er iemand op zoek zijn naar een 'trippert' dan is een PM voldoende :o. Krijg je er een verslagje erbij natuurlijk, hehe...

 

Maar mikeh, ze zien er goed uit, gegarandeerd voor wat plezier eenmaal klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mikeh

Ik ben ook begonnen met zo,n bak.

Na het oogsten, weer vol laten lopen en wegzetten,net als je begonnen bent, zo kan je wel een vlucht of 5 of 6 pakken. En hoe meer vluchten hoe minder paddo,s maar dan zijn ze des te groter :o Tenminste dat was mijn ervaring hier.

Laat de paddo,s niet te ver opengaan, de sporen zullen eruitvallen en word je voedingsbodempje wat paarsig van kleur.

Niet erg, maar het staat minder mooi.

O ja, ik plukte ze niet( worden ze paarsig zwart de stelen) maar ik sneed ze met een scherp steriel mes langs de bodem af.

 

Greetz Citro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk das leuk Mikeh z.n eerste kweekje.

Toch overstag gegaan jongen.

 

Groeien die dingen zo hard dan???

 

 

Als niemand het aan dufd laat maar horen dan nuttig ik wel. :o

 

Gr ertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Durf het wel :o maareh woon in Belgie... :) En deze paddo's zien er *peep* lekker uit. Ga zo door :P

Binnenkort ga ik zelf zo'n kitje kopen. Ik wist dus niet dat hier een filterzak bij zat... dacht dat ik deze zo moest laten staan.

 

Vraagje: Hoe weet je wanneer je moet oogsten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze openspringen aan de onderkant kun je oogsten, of nét er voor.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, en eigenlijk is dit maar een spam reactie.... dus hier komt de belofte dat ik ook een growverslag zal maken eenmaal ik deze kit heb :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zat er al over te denken precies deze binnenkort te halen. Lijkt me prima om eens mee te beginnen, want die paddo's van de smartshop kunnen echt ernstig duur zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow flashback :o :)

Die zien der goe uit :P :D

 

Gr,

NN

 

5xHaze in Scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ze openspringen aan de onderkant kun je oogsten, of nét er voor.

 

Kees.

 

Hoi Kees, erna kan ook prima, is mooi als alles paars wordt van de sporen ook. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoooiiiiii,

 

na een werkweek van 60+ uren zijn we we eindelijk weer in de mood om een update te maken!

Na een week erniet naar omgekeken te hebben zien ze er dus zo uit:

 

In de zak;

 

gallery_4533_5049_1414302.jpg

 

Van boven;

 

gallery_4533_5049_131612.jpg

 

Aanzicht;

 

gallery_4533_5049_21568.jpg

 

Upskirt macro;

 

gallery_4533_5049_2228392.jpg

 

Het paarse medium;

 

gallery_4533_5049_519680.jpg

 

Shroompjes van boven;

 

gallery_4533_5049_803446.jpg

 

Roots;

 

gallery_4533_5049_1561878.jpg

 

Meer foto's zijn hier te vinden.

 

Groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OOGSTEN, OOGSTEN, OOGSTEN!!!

 

Kees. Haha...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Been there, done that ;)

 

Nadat ik ze omgesneden had heb ik hun voetjes even afgespoeld onder de kraan, en ze te drogen gelegd op een bord, welke bedekt is met keukenpapier, zie foto;

 

gallery_4533_5049_2854813.jpg

 

gallery_4533_5049_1665775.jpg

 

Na het medium ontdaan te hebben van al de paddo's & paarse sporen zag het er zo uit;

 

gallery_4533_5049_1633231.jpg

 

Het viel me nogal op dat de plastic zak aan de binnenkant nogal bedekt was met sporen, dus we hebben de zak even gesteriliseerd;

 

gallery_4533_5049_1855824.jpg

 

Nadat we het medium schoongemaakt hadden, hebben we het medium bevochtigd en terug in de zak gezet;

 

Lets do it again !

 

gallery_4533_5049_1335137.jpg

 

Mocht er iemand geinteresseerd zijn in natte paddo's om een trip report te schrijven, drop me een PM met je adres.

 

 

Groetjes,

 

Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh maar mike, die sporen van die paddo's hoef je niet te stiriliseren, je medium is volledig geinoculeerd en dus niet (echt) vatbaar voor verontreiniging, en in ieder geval niet van dezelfde cubensis soort...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zien eer mooi uit! Heb zelf ook een kitje besteld. Komt ergens deze week aan ;)

Als je wil kan ik er wel een paar voor je testen.

 

En nog snel een vraagje: Kan het kwaad om deze paddo's boven sneldroogkorrels te leggen om ze te drogen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een hele goede manier om ze te drogen, op de verwarming kan ook natuurlijk, maar CaCl2 korrels (vochtvreter) werkt ook erg goed. Drogen boven zwavelzuur zou meest nog beter zijn maar goed.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@drogen, in zon wietdroogrek werkt ook prima. Of een droog plekje met een fan erop. Komt allemaal niet zo nauw hoor.

@sporen, zijn ongeveer het schoonste deel van een volgroeide paddestoel, aangezien ze totdat ze vallen in een schoon afgesloten plekje onder de kap hebben gezeten. Daarnaast is volgroeid medium niet zo vatbaar voor onheil van buitenaf. Maar ik heb toch wel eens wat verloren zien gaan door de gevreesde green mold, groene schimmel.

@mikeh, Als je meerdere vluchten doet met je paddestoelen is het wellicht toch verstandig de paddestoel er voorzichtig uit te draaien ipv te snijden.

De resterende stammetjes kunnen gaan rotten etc. verder kan het absoluut geen kwaad en zal het je oogst niet beinvloeden als je ze volledig uitdraaid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...